Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429571, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 621 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116496582
přístupů od 17. 10. 2001

Život církví: PETRŮV PRIMÁT
Vloženo Pátek, 07. listopad 2014 @ 10:47:44 CET Vložil: Tomas

Katolicismus poslal BohemianAnonymus



Když mezi apoštoly vznikl problém, kdo z nich je největší (Lk. 22:24), Spasitel učedníky poučil v tom smyslu, že v Božím království neplatí systém běžný u světského panování.


Lk. 22:25,26 "Řekl jim: Králové panují nad národy, a ti, kteří jsou u moci, dávají si říkat dobrodinci. Avšak vy ne tak: Kdo mezi vámi je největší, buď jako poslední, a kdo je v čele, buď jako ten, který slouží."

Lk. 22:27 "Ale já jsem mezi vámi jako ten, který slouží."

Mt. 12:18 "Hle, služebník můj, kterého jsem vyvolil, milovaný můj, kterého si oblíbila duše má. Vložím na něho svého Ducha. A vyhlásí soud národům."

KRISTUS JE NEJVĚTŠÍ, NEBOŤ SVOU OBĚTÍ SLOUŽÍ VŠEM:

Fp. 2:7 "nýbrž sám sebe zmařil, vzal na sebe způsob služebníka, stal se jedním z lidí. A v podobě člověka se ponížil, v poslušnosti podstoupil i smrt, a to smrt na kříži."

Spasitel je nejvyšším pastýřem (1Pt. 5:4); je největší, protože slouží všem (Lk. 22:27; Mt. 12:18).

Největší z apoštolů nebyl určen; obecně to mohl být kdokoli:

Lk. 22:26 "Kdo mezi vámi je největší, buď jako poslední, a kdo je v čele, buď jako ten, který slouží."

To je výzva k obětování se pro druhé a k službě - nikoli k uplatňování autority v církvi. 

Zpět k textu: "je největší, buď jako poslední" chápu tak, že někdo z apoštolů v dané chvíli sice "největším" byl, ale nebyl jako "poslední", protože právě k tomu byl Spasitelem vyzván. A toto "poslední" je pojistkou proti tomu, aby ten "největší" nepropadl pýše. Kdo ale byl mezi apoštoly největší? Petr, nebo miláček Páně Jan, či někdo jiný? Spasitel nám to nezjevil. Kdo byl největší věděl v dané chvíli jen Spasitel a také ten, komu byl Jeho výrok určen. My to ale nevíme - a díky Pánu, že to nevíme! Pán tím dal jasně najevo, že si nepřeje glorifikaci člověka, protože centrem všeho je jen On sám

Už žalmista volá:

Ž. 115:1 "ne nás, Hospodine, ne nás, ale svoje jméno oslav pro své milosrdenství a pro svou věrnost!

Kdo byl v očích Spasitelových skutečně největší, je pro nás Božím tajemstvím, před kterým se musíme sklonit.

Pokud jde o apoštola Petra, příjemce klíčů:

Mt. 16:19 "Dám ti klíče království nebeského, a co odmítneš na zemi, bude odmítnuto i v nebi, a co přijmeš na zemi, bude přijato v nebi."

Jinde se zaslíbení o přijetí a odmítnutí týká všech apoštolů:

Mt. 18:18 "Amen, pravím vám, cokoli odmítnete na zemi, bude odmítnuto i v nebi a cokoli přijmete na zemi, bude přijato i v nebi."

Jen apoštolé mohou odpouštět hříchy:

J. 20:22,23 "Po těch slovech na ně dechl a řekl jim: Přijměte Ducha svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou."

Kdyby bylo nyní v lidských silách odpustit hříchy, nebyli bychom vybízeni prosit o odpuštění Boha - např. v modlitbě Páně. (Mt. 6:9-13; Lk. 11:2-4). To je klasický případ toho, že pravomoci apoštolů jsou nepřenosné.

Citát článku od abigam:   NEJISTÝ ZÁKLAD ŘÍMSKÉ CÍRKVE

TAK JAKO VYVOLENÍ IZRAELE (IZ. 45,4; Ř.2; Ř. 9-11 NEPŘECHÁZÍ NA JINÉHO, TÉŽ VYVOLENÍ APOŠTOLŮ NEPŘECHÁZÍ NA JINÉHO!!! JEN JMÉNA 12 POKOLENÍ IZRAELE BUDOU NAPSÁNA NA 12 BRANÁCH NEBESKÉHO JERUZALÉMA (ZJ. 21,12) A HRADBY MĚSTA BUDOU POSTAVENY NA 12 ZÁKLADNÍCH KAMENECH, NA NICHŽ BUDOU NAPSÁNA JMÉNA 12 APOŠTOLŮ (ZJ. 21,14)!!!


K tomuto problému praví Nový biblický slovník (Návrat domů, Praha 1996) na str. 769 toto:

I kdyby se mohlo přesvědčivě  dokázat, že papežové římskokatolické církve jsou Petrovými nástupci (což nelze), tento text (moje pozn. Mt. 16:19) neumožňuje přesun zaslíbení na kohokoli jiného. Týká se neopakovatelné události - založení církve."

(zvýraznění textu je mé vlastní)

Adolf Novotný ve svém Biblickém slovníku v hesle"Apoštol" na str. 35 praví:

Apoštolát, jako svědectví o vzkříšeném Pánu je NEOPAKOVATELNÝ úřad, církev jednou provždy zakládající. 

Apoštola Petra lze označit za počátek církve, neboť byl prvním Kristovým vyznavačem. (Mt. 16:16). Ale vzdor tomu všemu, Petr Pána třikrát zapřel. (Mt. 26:34; Mk. 14:30; Lk. 22:34; Lk. 22:61; J. 13:38). Spasitel ho však nezavrhl; proto se ho třikrát ptá, zda Ho miluje a třikrát ho pověřuje, aby pásl Jeho beránky a ovce. (J. 21:15-17). A těmi třemi otázkami a trojím pověřením k službě Spasitel z Petra snímá tíhu jeho zapření a přivádí ho k uvědomění jeho selhání i VELIKOSTI Spasitelova ODPUŠTĚNÍ

Tvrzení, že Kristus ustanovil ze všech apoštolů pást pouze Petra, tedy že ostatní apoštolé nebyli pastýři Kristových ovcí, je bludné. Jestliže ostatní apoštolé nebyli pastýři Kristových ovcí - čím pak vůbec byli???

Kristus je nejvyšší pastýř (1Pt. 5:4).

Následovníci Kristovi se stali pastýři sborů:

Ef. 4:11 "A toto jsou jeho dary; jedny povolal za apoštoly, jiné za proroky, jiné za zvěstovatele evangelia, jiné za pastýře a učitele."

Efezské napomíná apoštol Pavel takto:

Sk. 20:28 "Dávejte pozor na sebe i celé stádo, ve kterém si vás Duch svatý ustanovil za strážce, abyste byli pastýři Boží církve, kterou si Bůh získal krví vlastního Syna."

Starší sboru napomíná apoštol Petr, sám starší, takto:

1Pt. 5:2 "Starejte se jako pastýři o Boží stádce u vás, . ."

Prof. Štěpán Šoltész ve své knize "Dějiny křesťanské církve" (Synodní rada ČCE Praha, 1948) na str. 35 praví:

Máme zřetelné doklady o tom, že apoštolé nic nevěděli o nějakém zvláštním postavení Petrově, když například Pavel jej veřejně napomíná (Galatským 2,11-16).

Dále viz:  ZÁKLAD CÍRKVE

Jestliže Spasitel jasně neoznačil apoštola Petra za "primase", nečiňme to ani my. Natahování Písma "na skřipec", tedy široká cesta, je cestou do pekel - ať už jde o Petrův primát, či univerzální spásu. 

2J. 9 "Kdo zachází dál a nezůstává v učení Kristovu, nemá Boha; kdo zůstává v jeho učení, má Otce i Syna."

BA


"PETRŮV PRIMÁT" | Přihlásit/Vytvořit účet | 35 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Pátek, 07. listopad 2014 @ 13:11:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš BÁčko, zde není ani tak těžké přijmout pravdu Krista o které píšeš, v případě papežského "Petrova" stolce je tím největším problémem přijmout fakt, že se jedná o ten největší tisíciletý podvod a omyl všech dob! Pro mnoho katolíků je tento fakt o podvodu prostě neuvěřitelný. Proto nemohou pokročit dál a přijmout pravdu Krista v Duchu pravdy.



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 14:00:03 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To že je Svatý otec služebníkem služebníků Božích ještě neznamená že tím zaniká jeho autorita. Pán Ježíš Kristus také nepřestal být Pánem a Mistrem když umýval apoštolům nohy. Domnívám se že svatého Petra vyvolil Pán Ježíš mimo jiné i právě proto že nebyl povýšený. Nedělal si nároky na místo v Nebi a celkově se považoval za nepatrného. Řekl odejdi ode mne, neboť jsem člověk hříšný. Nebyl ani blízkým pokrevním příbuzným Panny Marie.
Jestliže sám Pán Ježíš říká že na něm postavil Církev kterou nepřemohou pekelné brány jako na skále a dal mu přitom jméno Skála tak nikdo nemůže tvrdit že základy Církve jsou nejisté. Pokud alespoň jednou četl Bibli.
O tom že se moc daná svatému Petrovi týká nejenom ostatních apoštolů ale každého biskupa a kněze nepochybuji ani v nejmenším. Ve Starém zákoně lidé také prosili Boha aby jim odpustil hříchy, jako ten celník v Chrámu a přesto ještě přinášeli za hřích oběti. Nám odpouští Kristův kněz a potom přistupujeme ke Kristově nekrvavé oběti na oltáři. Tak jak to sám ustanovil a jak je to zapsáno ve svatém Písmu. Věřím že se tato oběť nějakým podivuhodným a zázračným způsobem vztahuje na celou Ekumenu. Na všechny kteří budují a tvoří Pánův ovčinec.



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 14:06:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tím že se blahoslavený Pavel VI. vzdal tiáry kterou dal prodat a výtěžek rozdal chudým také neztratil svoji Bohem danou autoritu.



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Pátek, 07. listopad 2014 @ 17:59:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neuškodilo by. kdyby každý věřící se také seznamoval s církevní historií. Aby se třeba dozvěděl, že v první církvi měl vůdčí roli Jakub, bratr Páně. Tedy nikoliv Petr. Také by měl vědět, že "miláček Páně", jak o něm svědčí evangelista Jan, mohl být zrovna tak nejmladší bratr Páně Juda. Představovat si pod oním "miláčkem" apoštola Jana, to koliduje i s pocitovým chápáním Jana jako "syna hromu". 

Nemá smysl probouzet šarvátky pro centrální chápání organizace církve u katolíků. Každá církev má nějaký statut a každá si dokáže z Písma odvodit, proč má právě takové vedení. Zda je centrálně řízená, či autokefální, až po ty, kde je tím nejvyšším její pastor. V každém případě platí to nejdůležitější, co v článku zaznělo:

Kdo chce být prvním, ať se stane posledním a služebníkem všech.

Také bych ještě doplnil, že  Syn člověka nepřišel, aby si dal sloužit, ale aby sloužil a dal svůj život jako výkupné za mnohé. Z toho také plyne, že když si někdo osvojí právo někoho odsoudit, tak musí počítat s tím, že i na nebi bude mít takový odsudek platnost a onen soudce se dostane do velké nouze: Neboť "odpouštějte, aby i vám bylo odpuštěno". Jak jsi bližnímu sloužil, snad ne tím, že jsi ho odsoudil?



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 07. listopad 2014 @ 19:01:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jsem si jist tím, že prospěje nám všem, když opustíme primát Petrův jako lidskou konstrukci a spekulaci a uznáme neomezeně PRIMÁT KRISTŮV.

Zj. 22:13 "Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec."

BA



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. listopad 2014 @ 11:58:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak se zdá, název článku jsem zvolil špatně. Správně měl znít: PETRŮV - ČI KRISTŮV PRIMÁT?
BA



ZAJÍMAVÁ ÚVAHA O KLÍČÍCH APOŠTOLA PETRA (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. listopad 2014 @ 17:58:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Re: Re: Re: Re: NEJISTÝ ZÁKLAD ŘÍMSKÉ CÍRKVE 
Vložil: ivanp v Neděle, 08. září 2013




Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 11. listopad 2014 @ 19:08:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš Spasitel mnohokrát uvedl svou řeč slovy "psáno jest." A protože se Ho následuji, snažím se jednat podobně. Kdyby Spasitel označil apoštola Petra za největšího, pak bych jeho slova bez výhrad přijal. A to proto, že se snažím zůstávat na biblické půdě, zatímco římští katolíci zde zůstávají pouze na půdě lidských úvah a spekulací. Sám fakt, že nám Spasitel nezjevil kdo z učedníků byl v danou chvíli největší pak znamená, že to pro nás nemá význam. Mělo to význam jen pro dotyčného apoštola, který byl vyzván, aby byl jako "poslední." Vše, co je ke spáse zapotřebí, je v Písmu obsaženo. Jestliže Spasitel měl tak veliký respekt k Písmu, mějme ho i my. Natahování Písma "na skřipec" nesvědčí o respektu k němu. 

Pokud o mě jde, pak uznávám pouze primát Kristův.

Zj. 22:13 "Já jsem Alfa i Omega, první i poslední, počátek i konec.
BA



Re: PETRŮV PRIMÁT (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 14. listopad 2014 @ 19:05:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro jednoho zaslepeného italského, či římského katolíka:

BA



Stránka vygenerována za: 0.40 sekundy