Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vratislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16275, komentáře < 7 dní: 552, komentářů celkem: 404598, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 225 návštěvník(ů)
a 4 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy
JirkaB
Frantisek100

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110288464
přístupů od 17. 10. 2001

Z internetu: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu?
Vloženo Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 20:53:39 CET Vložil: Tomas

Zajímavosti poslal Nepřihlášený


Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu?


https://www.youtube.com/watch?v=mZMtZ3H3C3w


Vedou nás ke Kristu cesty úzké zpívá se v písni.


Pravdou je, že ne nad vším v


pravoslaví by protestant zajásal. Nicméně pamatujme, že Rusko bylo hrází islámskému světu a nesklonilo se ani před papeženským Římem. Vrací se dnešní Rusko k Bohu? Zdá se, že mnohé tomu nasvědčuje.


"Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: unshaken (unshaken@outlook.cz) v Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 21:19:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Это очень очень цепляет. Хочется слушать стоять. СПАСИБО...
Zobrazit více Zobrazit méně  ·  Přeložit
Je to velmi chytlavé. Chtělo by to poslouchat ve stoje. Děkuji...

--- konec kopie ---

Cesty Boží jsou nevyzpytatelné: Sankce a protiruská kampaň stmeluje Rusy, Ukrajince a Bělorusy pod jednou vlajkou s Kristovým křížem. Můžeme jen přát, aby síly temnoty byly i v tomto věku poráženy.

P.S. Škoda, že i když máme mnoho dojemných křesťanských písní, tak chamtivost vynucená z Ameriky importovanými zákony o autorských právech brání jejich šíření. http://granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=2469319



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 23:19:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Pravdou je, že ne nad vším v pravoslaví by protestant zajásal.

To je vtip? Význam ikon (a jiných předmětů - např. tento zázračný kříž) a jejich uctívání je v pravoslaví podstatně důležitějším a častějším projevem zbožnosti než u katolíků. Vliv a význam církevní tradice je v pravoslaví dokonce větší než u katolíků. Mariánská úcta je naprosto nedílnou součástí pravoslavné teologie a praktické víry. Pravoslavný biblický kánon obsahuje více knih než katolický. Pokud se Rusko obrací na pravoslaví, pak se z pohledu protestanta i těch, kteří se označují za kristovce či biblické křesťany, vrací k naprosto stejně bludnému učení a modloslužbě jako kdyby se vracelo k ŘKC.



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Čtvrtek, 06. listopad 2014 @ 23:53:52 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Hezká píseň. Ta se snad bude líbit i Rosmanovi :-)


Pro ssns.

Pravoslaví si od Říma vytrpělo své. A i když nejsem pravoslavný, tak jsem přesvědčen, že je protestantismu teologicky mnohem blíže než ŘKC.

Žádná podřízenost papeži ani západnímu papežsko-sekulárnímu rozkladu - žádná propagace duhových průvodů, žádné podřizování se podivným menšinám, žádný povinný celibát, žádné uslintané svatouškovství.

Takový T. Halík by asi těžko od pravoslavných dostal nějakou cenu :-).

Zkrátka pravoslavvní jsou přímočařejší než římskokatolíci a tím pádem jsou protestantům bližší.






Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 07:48:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Za sebe mohu říct že mám rád pravoslaví stejně jako sám sebe, to znamená jako římskou církev a pokud mne cesta zavede do pravoslavného světa tak se snažím přizpůsobit jejich způsobu života. UVnitř i navenek. Jejich církevní otcové jsou i mými otci. Jejich svátosti jsou mými svátostmi. Pravoslavní metropolitové, vladykové ani jejich ovečky se před námi nesklánějí, stejně jako my před nimi ale často se navzájem objímáme a líbáme.



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 07. listopad 2014 @ 09:53:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Náš Pán Ježíš Kristus nám říká že na lásce k příbuzným a přátelům není nic až tak neobvyklého, ani u pohanů a celníků. Od nás chce abychom zapřeli sami sebe a milovali i svoje nepřátele. Neměli bychom si myslet že se svatá Rus vrací k Bohu  proto že je schopná a ochotná bojovat proti muslimům nebo komukoliv jinému.
Věřím že Rusko u Boha je. A také vždycky bylo. Obzvláště tehdy když mu bylo nejhůř.



Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: orwell v Pátek, 07. listopad 2014 @ 10:20:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pro poutnick,

Mluvíš hezky medově poutnicku, jen co je pravda. Jeden by málem na to skočil :-)


P
Náš Pán Ježíš Kristus nám říká že na lásce k příbuzným a přátelům není nic až tak neobvyklého, ani u pohanů a celníků.

O
Ta vaše láska k příbuzným se projevovala například šíleným vražděním pravoslavných křesťanů při 4. Křížové výpravě?

viz: http://cs.wikipedia.org/wiki/K%C5%99%C3%AD%C5%BEov%C3%A9_v%C3%BDpravy#.C4.8Ctvrt.C3.A1_k.C5.99.C3.AD.C5.BEov.C3.A1_v.C3.BDprava

To, že říkáš, že to jsou vaši příbuzní ještě neznamená, že tomu tak je. Pěkně jste jim v historii (i nedávné) zatápěli.






Re: Vedou nás ke Kristu cesty úzké - aneb - Vrací se Rusko k Bohu? (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pátek, 07. listopad 2014 @ 20:22:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

No já toho o ortodoxní teologii moc nevím. Možná to bude tím, že u nás je pravoslavných snad ještě méně než evangelíků a pak jsem si také nenašel čas se na to samostatně podívat. Snad někdy.

Ale jen takový mů dohad. Po rozchodu Byzance s Římem (cca před 1000 lety), mám představu, že se Pravoslavná církev zakonzervovala a už nic moc neměnila. Zatímco ŘKC se dále vzdalovala od Evangelia. Kdysi jsem tu napsal příspěvek, že k fatálnímu odklonu ŘKC od křesťanství došlo na koncilu v Tridentu. Ten se už ortodoxní církve samozřejmě netýkal, takže po mém soudu je na tom dnes o dost lépe než ŘKC. Právě proto se asi dnešní částečně katolická EU dívá na pravoslavné země (Řecko, Srbsko, Rusko) skrz prsty a snaží se jim spíš škodit.


Zde jen porovnání několika článků o ospravedlnění TRIDETSKÉHO koncilu s Biblí


Níže je jako příklad uvedeno několik kánonů (článků) Tridentského koncilu, které se týkají ospravedlnění. Kurzívou jsou pod každým článkem uvedeny verše z Bible, které kánonům Tridentského koncilu odporují. Takových veršů lze nalézt mnohem více než je zde uvedeno. Proto bych rád čtenáře povzbudil k samostatnému studiu Bible.


Tridentský koncil; Kánon 9:
Jestliže kdokoliv říká, že hříšník je ospravedlněn pouhou vírou v tom smyslu, že nic dalšího není požadováno ke spolupráci, aby se získala ospravedlňující milost a že není žádným způsobem třeba, aby byl nakloněn aktivitou své vůle; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
Ř 3,20
Vždyť ze skutků zákona 'nebude před ním nikdo ospravedlněn', neboť ze zákona pochází poznání hříchu.
Ř 3,24
jsou ospravedlňováni zadarmo jeho milostí vykoupením v Kristu Ježíši.
Ř 3,28
Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.
Ř 4,3
Co říká Písmo? 'Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost.'
Ř 5,1
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
Ef 2,8
Milostí tedy jste spaseni skrze víru.
Tt 3,5
On nás zachránil ne pro spravedlivé skutky, které my jsme konali, nýbrž ze svého slitování; zachránil nás obmytím, jímž jsme se znovu zrodili k novému životu skrze Ducha svatého.



Tridentský koncil; Kánon 12:

Jestliže kdokoliv říká, že ospravedlňující víra je pouhou důvěrou v Boží milost odpouštějící hříchy pro Kristovu zásluhu, nebo že jsme ospravedlněni pouze vírou. AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
J 1,12
Těm pak kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi.
J 3,36
Kdo věří v Syna, má život věčný. Kdo Syna odmítá, neuzří život, ale hněv Boží na něm zůstává.
1 J 5,13
Toto píšu vám, kteří věříte ve jméno Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život.
Ř 3,28
Jsme totiž přesvědčeni, že se člověk stává spravedlivým vírou bez skutků zákona.
Ř 4,3
Co říká Písmo? 'Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost.'
Žd 7,25-27
Proto přináší dokonalé spasení těm, kdo skrze něho přistupují k Bohu; je stále živ a přimlouvá se za ně. To je ten velekněz, jakého jsme potřebovali: svatý, nevinný, neposkvrněný, oddělený od hříšníků a vyvýšený nad nebesa, který nemusí jako dřívější velekněží denně přinášet oběti napřed za vlastní hříchy a pak teprve za hříchy lidu. Ježíš to učinil jednou provždy, když obětoval sebe sama.
2 Tm 1,12
Proto také všechno snáším a nestydím se vydávat svědectví, neboť vím, komu jsem uvěřil. Jsem přesvědčen, že on má moc chránit, co mi svěřil, až do onoho dne.



Tridentský koncil; Kánon 14:
Jestliže kdokoliv říká, že člověk je opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn, protože pevně věří, že jich je zproštěn a je ospravedlněn nebo, že nikdo není opravdu zproštěn hříchů a ospravedlněn nežli ten, který věří, že je ospravedlněn; a že ospravedlnění je provedeno pouhou důvěrou; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
Sk 16,31a
Oni mu řekli: "Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen"
Ř 4,3
Co říká Písmo? 'Uvěřil Abraham Bohu, a bylo mu to počítáno za spravedlnost.'
Ř 5,1
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,



Tridentský koncil; Kánon 24:
Jestliže kdokoliv říká, že obdržená spravedlnost není chráněna a zvyšována před Bohem skrze dobré skutky, ale říká, že dobré skutky jsou pouze ovocem a znamením, že bylo získáno ospravedlnění, ale nikoliv příčinou jeho zvýšení; AŤ JE PROKLET

Slova Bible:
Ga 3,1-3
Vy pošetilí Galatští, kdo vás to obloudil - vždyť vám byl tak jasně postaven před oči Ježíš Kristus ukřižovaný! Chtěl bych se vás zeptat na jedno: dal vám Bůh svého Ducha proto, že jste činili skutky zákona, nebo proto, že jste uvěřili zvěsti, kterou jste slyšeli? To jste tak pošetilí? Začali jste žít z Ducha Božího, a teď spoléháte sami na sebe?
Ga 5,1-4
Tu svobodu nám vydobyl Kristus. Stůjte proto pevně a nedejte si na sebe znovu vložit otrocké jho. Slyšte, co vám já Pavel říkám: Dáváte-li se obřezat, Kristus vám nic neprospěje. Znovu dosvědčuji každému, kdo se dá obřezat, že je zavázán zachovávat celý zákon. Odloučili jste se od Krista vy všichni, kteří chcete dojít ospravedlnění na základě zákona, pozbyli jste milosti.



Tridentský koncil; Kánon 30:

Jestliže kdokoliv říká, že po té, co byla obdržena ospravedlňující milost je každému kajícímu se hříšníku odpuštěna vina a dluh věčného trestu je vymazán v tom smyslu, že nezůstává žádný dluh časného trestu ani na tomto světě ani potom v Očistci, předtím než se otevře (pro něj) vstup do nebeského království; AŤ JE PROKLET.

Slova Bible:
Ř 5,1
Když jsme tedy ospravedlněni z víry, máme pokoj s Bohem skrze našeho Pána Ježíše Krista,
Ko 2,13
Když jste ještě byli mrtvi ve svých vinách a duchovně neobřezáni, probudil nás k životu spolu s ním a všechny viny nám odpustil.
Ko 2,14
Vymazal dlužní úpis, jehož ustanovení svědčila proti nám, a zcela jej zrušil tím, že jej přibil na kříž.



Tridentský koncil; Kánon 33:

Jestliže kdokoliv hovoří v tom smyslu, že katolické učení o ospravedlnění přijaté tímto svatým koncilem v tomto výnosu, sláva Boží, nebo zásluhy Pána Ježíše Krista jsou jakýmkoliv způsobem zlehčovány a nikoliv tak, že pravda naší víry a sláva Boží a Ježíše Krista jsou slavně ukázány; AŤ JE PROKLET.

Zde Tridentský koncil proklíná všechny, kteří s ním vyjadřují nesouhlas. Zajímavé je ovšem použití slova pro prokletí "anathema"(v latinském textu). Stejným slovem totiž Boží Slovo (v řečtině) proklíná hlasatele falešného evangelia, takového, jaké hlásá Tridentský koncil!

Slova Bible:
Ga 1,6-9
Divím se, že se od toho, který vás povolal milostí Kristovou, tak rychle odvracíte k jinému evangeliu. Jiné evangelium ovšem není; jsou jen někteří lidé, kteří vás zneklidňují a chtějí evangelium Kristovo obrátit v pravý opak.Ale i kdybychom my nebo sám anděl z nebe přišel hlásat jiné evangelium než to, které jsme vám zvěstovali, budiž proklet! Jak jsem právě řekl, a znovu to opakuji: Jestliže vám někdo hlásá jiné evangelium než to, které jste přijali, budiž proklet!

To ovšem znamená, že zde neexistuje žádná střední cesta! Každý si musí vybrat, zda bude věřit falešnému evangeliu, které oficiálně učí Římskokatolická církev, nebo zda bude věřit pravému Evangeliu Bible, které zaslibuje záchranu od věčného zavržení!

Na tomto místě se hodí připomenout, že křesťanské/reformované učení v žádném případě neodtrhává spasitelnou víru od skutků. Existují totiž římští katolíci, kteří se snaží vytrhnout z kontextu Bible několik veršů z Jakubova listu a postavit je jakoby proti celé Bibli. Takto manipulovat s Božím Slovem nelze. Jakubova epištola samozřejmě nepopírá ospravedlnění z pouhého rozhodnutí Boží milosti. Naopak nás učí, že spasitelná víra se projevuje dříve či později skutky a ve skutcích dochází dokonalosti.

Jk 2,18:
Někdo však řekne: "Jeden má víru a druhý má skutky." Tomu odpovím: Ukaž mi tu svou víru bez skutků a já ti ukážu svou víru na skutcích.

Učí nás tedy, že skutky jsou projevem živé, tedy spasitelné víry. To je v souladu s ostatním biblickým učením podle kterého je spasitelná víra projevující se skutky pouhým důsledkem Boží spasitelné milosti. Je to v souladu i s obyčejnou lidskou zkušeností. Pokud uvěříte informaci, že vaše banka zítra zkrachuje, tak to vyvolá skutek - poběžíte si rychle vyzvednout své úspory. Pokud nic neuděláte, tak jste informaci o krachu banky neuvěřili. Vlastností spasitelné víry tedy je, že se projevuje skutky. Naopak nikde v Bibli nenajdeme tvrzení, že bychom si spasení, byť jen z nepatrné části, mohli svými skutky odpracovat nebo odspolupracovat. To by pak totiž spása již nebyla pouhou Boží milostí, ale byla by mzdou. Spásu by bylo možné si zčásti koupit, ať už za peníze nebo za skutky, v duchu hesla: "Když zazvoní pokladnička, letí duše do nebíčka." Kristův kříž by tak pozbyl významu!

Krásně nám vztah spasitelné milosti, víry a skutků osvětluje následující biblická pasáž:

Ef 2,8-10
Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit. Jsme přece jeho dílo, v Kristu Ježíši stvořeni k tomu, abychom konali dobré skutky, které nám Bůh připravil.


Závěr

Dnešní oficiální učení Římskokatolické církve nám předkládá jiné evangelium, než Boží Slovo. Stojíme před volbou, zda věřit evangeliu podle Říma nebo Evangeliu podle Bible.

Spolehněme se tedy raději na Boží Slovo, které na otázku: "Co mám dělat abych byl spasen?", odpovídá (viz Sk 16,31a) slovy:

Věř v Pána Ježíše Krista a budeš spasen







Stránka vygenerována za: 0.31 sekundy