Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 252, komentářů celkem: 429587, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 460 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500091
přístupů od 17. 10. 2001

Intimity: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek
Vloženo Úterý, 03. červen 2014 @ 22:29:00 CEST Vložil: Olda

Partnerství poslal Nepřihlášený

Příspěvek maminky malého kluka, kterého ostatní lidé dohnali k sebevraždě..........



Jsem maminka Filipa, o kterém se na stránkách Umlaufovin psalo. Pan Lukáš Kohoutek mě svými články opravdu povzbudil a potěšil. Až nedávno jsem ale našla sílu a odvahu si přečíst i nějaké komentáře...

"Po smrti Filípka se snažím především alespoň nějak fungovat a zpracovat celou událost i všechny okolnosti. Pomáhá mi, když můžu nějakým způsobem přispívat k šíření jeho odkazu a poselství. Dosti diskutovanému faráři jsem napsala otevřený dopis, kde jsem mu ozřejmovala jeho podíl na Filipově bolesti. Několika lidmi jsem byla požádána, aby se má slova dostala mezi více lidí. Jsem si vědoma toho, že i pod mým textem se mohou objevit nepříjemné a zraňující komentáře. Nechávám na Vašem zvážení, jestli v případě zveřejnění mého textu připustit pod ním diskuzi."

Redakce Umlaufovin nebude k tomuto tématu diskuzi otevírat. Budeme rádi, když své námitky, kritiky, nesouhlas, moralizování, jakož i soucit, pochopení, přijetí a modlitby budete směřovat k Bohu.

Jmenuji se Svatava Havlíčková a jsem maminka Filipa - mladičkého gaye, který se 2.února zabil a o kterém se i zde na Umlaufovinách psalo a hodně diskutovalo. Dosti mě udivovaly reakce a komentáře pod články o našem Filipovi zde i jinde od některých lidí, kteří, ačkoliv neznají naši rodinu, neznali Filipa ani celý obsah jeho dopisu na rozloučenou, neúčastnili se posledního rozloučení s ním (předesílám, že šlo pouze o obřad beze mše svaté) - a přesto mají potřebu a odvahu posuzovat, odsuzovat, soudit, kritizovat, komentovat a moralizovat...

Ráda bych čtenářům těchto stránek napsala něco o Filipovi, sobě i svých názorech, otázkách a myšlenkách. Podotýkám, že nejsem spisovatelka, teolog, psycholog ani moralista. Jsem skoro 34 roků manželka svého muže a matka našich společných osmi dětí.

Bylo bláznovství v očích mnohých lidí si v dnešní době pořídit osm dětí - ale já jsem se opravdu vroucně modlila za poznání Boží vůle pro mne, zda více dětí mít. Toužila jsem po velké rodině a Bohu jsem nabídla, že od něj i osmé dítě přijmu jako svěřený dar a že se budu snažit ze všech svých sil všechny svěřené děti dobře vychovat. A Bůh nám opravdu osmé dítě svěřil a narodil se Filípek, který se brzy stal miláčkem celé rodiny. V jeho 4 letech jsem se po 22 letech strávených v domácnosti péčí o děti vrátila ke svému původnímu povolání zdravotní sestry.

Od smrti našeho Filipa uplynuly teprve necelé 4 měsíce, ale mně to připadá jako celá věčnost... Neuplyne jediný den, hodina i minuta, kdy bych na něj nemyslela a nebyla v myšlenkách s ním. Každým dnem jsme přicházeli na další a další souvislosti, které vedly k jeho - pro nás tragickému - rozhodnutí.

Každý z nás z rodiny, kteří jsme ho nejlépe znali a milovali, hledáme i u sebe to, co jsme udělali špatně a čím jsme mu nevědomky třeba také ublížili či nepomohli v jeho trápení a bolesti, o kterých jsme bohužel nevěděli. Víme, že nemá cenu sobě ani komukoli jinému něco vyčítat, protože by to bylo sebedestruktivní a ničemu a nikomu (nám ani Filípkovi) by to stejně nepomohlo.

My však na přání Filipa naopak chceme pomáhat dalším lidem, kteří jsou ve stejné situaci, stejně sexuálně orientovaní, jako byl náš Filip, jejich rodinám i dalším lidem, které trápí netolerance a bezpráví. Proto pro mne bylo velmi důležité pochopení všech souvislostí, které předcházely jeho smrti i po ní následovaly.

Na Hromnice 2.února jsme v poledne s manželem po návratu z kostela našli našeho Filípka na zahradě oběšeného. Byly to jen těžko popsatelné okamžiky hrůzy... Opravdu nikomu nepřeji toto zažít.

Během odpoledne k nám přijely ostatní naše děti, moje sestra i maminka - Filípkova babička. Prostřední syn nám přečetl jeho třístránkový dopis na rozloučenou. Dopis, který nás po všech stránkách šokoval. Náš Filip, který ještě pár týdnů zpátky nebyl schopen bez škrtání napsat delší souvislý text (byl dyslektik a dysgrafik), napsal bez škrtání tři strany utříděných myšlenek... Za vzkazem pro každého z nás namaloval smějícího smajlíka... Vše měl velmi detailně promyšleno a naplánováno...

Napsal nám, že nás má všechny rád, že jsme byli všichni skvělí a jsme ta nejlepší rodina.

Napsal : "Tohle (moje sexualita) je vlastně hlavní věc, kvůli které jsem to udělal... dnešní svět je naprosto plný předsudků a nenáviděnosti k určitým skupinám lidí... to mě hrozně štve a přeji si, aby to tak nebylo, aby se se všemi lidmi zacházelo stejně a aby moje smrt aspoň trochu napomohla k veškeré rovnoprávnosti všech lidí na zemi."

Také napsal, že už není hoden užívat si tohoto " hříšného " života na Zemi...

Nechápali jsme, kde se v něm vzala tato slova i myšlenky a kde se vzalo tolik bolesti a touhy po rovnoprávnosti a toleranci pro všechny lidi na zemi. Hodně lidí nás přesvědčovalo, že v dnešní době již přeci homosexualita není žádným problémem, že homofobie již není tak hrozná, jako byla třeba před dvaceti lety. Pravda se však ukázala velmi brzy - na posledním rozloučení s naším synem.

Celý obřad rozloučení jsme s manželem i dětmi s ohromnou bolestí a láskou připravovali a plánovali podle posledního přání Filipa - jak nás o to požádal ve svém dopise. Nechtěli jsme nikoho popudit, urazit, naštvat, pobouřit... chtěli jsme se jen rozloučit s naším synem a bráškou tak, jak on si to přál. Chtěli jsme splnit jedno z jeho posledních přání...

Na obřadu promluvil Filipův strýc, sestry a za Logos ( což je společenství věřících gayů a leseb - není to žádná zločinecká organizace, jak si zřejmě mnozí křesťané i církevní představitelé myslí) místo mé sestry Dagmar, která ho spoluzakládala, promluvil Tomáš Adámek. Promítali jsme na plátno Filípkovy fotky podbarvené písněmi, co pro něj sourozenci vybrali, abychom si všichni připomněli jeho šťastné a bezstarostné dětství. Měly nám pomoci vymazat alespoň trochu obraz toho, jak jsme ho našli... A když už se schylovalo ke konci obřadu a měla se vynášet bílá rakev s naším zesnulým synem, přiskočil k ambonu svědomitý a horlivý kněz Marián Benko a vystoupil proti tomu, co řekl pan Adámek. Většina přítomných jeho vystoupení vnímala jako hrubě nevhodné, neuctivé, zraňující, a proto mladí začali na protest pískat, naše dcery ho vyzvaly, ať zmlkne a odejde a moje sestra vykřikla: Prosím vás, to kvůli vám a takovým jako jste vy to udělal.

Celá událost se medializovala, což vůbec nebyl náš prvotní záměr. S médii jsme se pak snažili spolupracovat pouze do té míry, aby se k lidem dostaly co nejvíce pravdivé a objektivní informace. Cítili jsme, že tím plníme Filipův odkaz, který chtěl světu zanechat. Začaly se však šířit názory, že rozloučení s Filipem byl gayský hapening či obřad Logosu, že kněz Marián Benko hájil zájmy církve a byl vyhnán ze svého kostela, za což bychom se mu měli celá rodina omluvit.

Proto jsme 14.dubna spolu s manželem jednali o posledním rozloučení s Filipem s královéhradeckým biskupem Mons. Janem Vokálem. Vysvětlili jsme mu všechny okolnosti a doložili texty toho, co zaznělo z úst jak pana Adámka, tak P. Benka. Biskup nenašel v promluvě pana Adámka jedinou - ani z církevního hlediska - napadnutelnou větu. Zato v nesouvislé řeči P. Benka ano - ten svými slovy popíral učení církve. Biskup Vokál i kardinál Dominik Duka ( ve své osobní odpovědi na můj dopis) potvrdili to (o čem jsem já přesvědčená a i církev to oficiálně hlásá), že Ježíš Kristus se narodil a zemřel pro všechny bez rozdílu... Toto P. Benko ve svém vystoupení vlastně popřel... Proto nám i biskup Vokál slíbil, že celou událost chce napravit a vyzve P. Benka, aby se naší rodině omluvil.

Na stránkách Umlaufovin jsem si před pár dny četla dopis biskupa Radkovského, kde mimo jiné věřící vyzývá k zamyšlení, proč se vyprazdňují kostely a stále menší množství lidí se hlásí k církvi. Na Probluzi byl při rozloučení s Filipem kostel narvaný - převážně mladými lidmi - k prasknutí. Místní kněz měl jedinečnou příležitost tyto lidi oslovit...,ale svým vystoupením většinu těchto lidí naopak pobouřil natolik, že - o tom jsem přesvědčena - církev a kněze těžko kdy budou chtít přijmout jako nepostradatelnou součást svého života.

Znám spoustu kněží (a Svatý otec František je zářným příkladem), kteří jsou lidem schopni víru zprostředkovat svým životem, slovy i skutky. Je však bohužel i spousta takových, kteří naopak lidi z kostelů svými postoji a názory vyhánějí.

"Na počátku bylo Slovo a to Slovo bylo Bůh..." ( Jan 1). Na počátku Filipovy bolesti, která měla tak tragické důsledky, bylo také slovo, které ale s Bohem - bezpodmínečně milujícím všechny své děti - nemělo nic společného.

Díky vystoupení P. Benka na pohřbu, kdy použil přesně tatáž slova, která běžně a často používal v nedělních kázáních, nám došlo, jak se cítil Filip. Ukázalo nám jednu - možná prvotní - příčinu Filipovy bolesti. P. Benko často opakoval, že registrované partnerství je špatné, že církev to nemůže schvalovat, PROTOŽE CÍRKEV HÁJÍ NORMÁLNOST a NORMÁLNÍ je spojení muže a ženy. Nás "normální" bohužel ani nenapadlo, jak našeho syna tato slova musela zraňovat. My "normální" jsme tato slova mnohdy ani nevnímali a nezapamatovali si je, protože se nás bytostně hluboce nedotkla. Ale úplně jinak je vnímal Filip. Když ve svých 13 letech, kdy si svoji homosexualitu stále zřetelněji uvědomoval a připouštěl, tato slova opakovaně slyšel v kostele, pochopil, že v očích církve, jak ji prezentují takovéto názory, je NENORMÁLNÍ. Odmítal chodit do kostela nebo alespoň nechtěl ministrovat P. Benkovi. Nebyl schopen nám říci proč a my jsme to považovali jen za jeho pubertální vzdor. Trápilo mě to a řešila jsem to se známým knězem - salesiánem. Ten mi řekl, ať ho do kostela chodit nenutíme, že Bůh si k němu cestu najde...

Farářova slova si Filip bohužel velmi dobře zapamatoval a byly to první kapky do poháru jeho bolesti, kdy sám sebe začal vnímat jako nenormálního a nehodného žít na tomto světě. Jak dospíval, bylo mu totiž čím dál víc jasné, že je gay, a i když takový nechtěl být, pochopil, že je to danost, kterou nelze změnit, i když se snažil, i když chtěl...

Do poháru jeho bolesti přibývaly další kapky bolesti z nepřijetí, odmítání, netolerance a nelásky k homosexuálům, kterou čím dál zřetelněji vnímal nejen v církvi, ale i ve společnosti, a to především díky internetu, kde je spousta ostře homofobně laděných článků - bohužel i od lidí hlásících se ke křesťanství. Láska nás - jeho blízkých - pro něj nebyla dostatečnou zárukou, že bude moci plnohodnotně žít normální život - ani v církvi, ani ve společnosti pro sebe nenašel místo...

Vím, že náš Filip byl úžasný kluk. Proč se narodil jako gay, proč to Bůh dopustil? Nebo to byl nějaký omyl přírody? Boží omyl? Proč mých sedm dětí je "normálních" a osmý syn byl "nenormální"? Pokazili jsme u něj něco výchovou? Nebo si snad homosexuálové svoji orientaci jen vymýšlejí proto, aby byli zajímaví? Nebo je to nemoc, která se dá léčit? A na které klinice a jak se léčí? Je sebevražda smrtelný hřích a Filipa čeká věčné zatracení?

Tyto a spousty dalších otázek bych si mohla pokládat, kdybych nevěřila BOHU. Ale moje víra v Boha a důvěra v Něj zůstala i po naší tragické ztrátě Filipova pozemského života neotřesena.

Kdysi jsem, stejně jako mnoho dalších lidí (soudě podle jejich reakcí), věřila v Boha Otce - přísného, trestajícího, zakazujícího, napomínajícího...Můj život nebyl vždy jednoduchý a několikrát jsem si v životě sáhla hodně na dno...a to mě přivedlo k poznání jiného Boha - Tatínka, který miluje všechny své děti hlubokou, nepodmínečnou, nekonečnou, nejněžnější a všeobjímající láskou. A LÁSKA je to, co nám dává a co po nás chce. S láskou nám odpouští naše hříchy i slabosti.
A já vím, že můj Bůh miluje i homosexuály, on je stvořil, a i když my nevíme, proč je stvořil, on je má rád a má s nimi své plány. Neodsuzuje je, neklade si žádné jiné podmínky pro jejich život - jen stejně jako všechny jeho děti mají žít v lásce. Žít v lásce a v pravdě, odpouštět a neubližovat jiným, to je to, co po nás Bůh chce a co jsem se snažila všechny své děti naučit.

Vím, že sebevražda je špatné řešení jakéhokoliv trápení. Je to tragické a příšerně bolestné pro všechny pozůstalé. Ale vím, že můj Bůh Filipa obejmul a s láskou přenesl temnotou rokle na druhý břeh. Je pro mne útěchou (obzvlášť když čtu některé komentáře o našem Filípkovi - což je ve svém důsledku hodně smutné), že jeho už nic a nikdo netrápí a je mu nepopsatelně krásně v Boží náruči.

Vím, jak SLOVO může zranit a ublížit. Někdy nesprávné slovo může až smrtelně ranit citlivou dětskou duši. Proto bychom všichni měli velmi dobře vážit svá slova. Obzvláště pak ti, co vychovávají a oslovují mladé.

Vím, že Bůh nám Filípka svěřil proto, aby nás něčemu naučil, a že Filípek se vrátil ke svému nebeskému Tatínkovi. Vím, že nás Filípek svým životem i smrtí mnohému naučil. Doufám, že něco se díky němu naučí i jiní lidé...

Vím, že z Filipa nemáme a nemusíme dělat mučedníka, protože on ho ze sebe udělal sám...

Svatava Havlíčková

"Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek" | Přihlásit/Vytvořit účet | 69 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pátek, 06. červen 2014 @ 11:41:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Modleme se za nebohého Filipa a za jeho rodinu, za uzdravení rodových kořenů a za všechny kteří s tímto případem nějakým způsobem  souvisejí.  Pokud člověka potká něco zlého v rodině tak může konkrétně pomoct když zapátrá v minulosti, do 3. a 4. kolena předků. Jestli  neumřel někdo z našich předků náhlou a násilnou smrtí, jestli nespáchal sebevraždu, neumřel neusmířený, nevystoupil z církve, jestli nedošlo ke spiritismu a okultismu, jestli nebyl pohřben bez zpovědi a svátostí. Jestli nebyla mezi předky nějaká zvlášť velká nenávist nebo naopak chorobná citová vazba,  nějaká sexuální úchylka. Jestli někdo nezabil nenarozené dítě. Jestli se nestalo cokoliv zvlášť zlého. Takové věci se mohou projevovat na nás a pokud dojde k jejich uzdravení tak se můžeme uzdravit i my. Z nevyléčitelných nemocí duševních i fyzických a třeba i z homosexuality. I takové věci se staly.  Pokud objevíme nějaký takový případ tak bychom takovému člověku měli v první řadě odpustit a svěřit ho Ježíši Kristu. Modlit se za něho a dát sloužit mši.  Ve složitějších případech najít kněze který se zabývá uzdravováním rodových kořenů a poradit se s ním. Modlit se můžeme a také máme za kohokoliv. Tahle rodina toho má obzvlášť zapotřebí. Stejně jako jeden každý z nás.



Hele tele, maminka Filipa mě nepřesvědčila... (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pátek, 06. červen 2014 @ 11:18:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Víš tele, já na rozdíl od tebe matce Filipa neuvěřil. Ona jako matka pravděpodobně něco zanedbala ve výchově, ve zdravotní péči, v křesťanské výchově apd. Na internetu je možné se dočíst, že se jedná o odbornici v péči o dítě. Jsem na rozpacích, když čtu tyto slova matky:
 

„Během odpoledne k nám přijely ostatní naše děti, moje sestra i maminka - Filípkova babička. Prostřední syn nám přečetl jeho třístránkový dopis na rozloučenou. Dopis, který nás po všech stránkách šokoval. Náš Filip, který ještě pár týdnů zpátky nebyl schopen bez škrtání napsat delší souvislý text (byl dyslektik a dysgrafik), napsal bez škrtání tři strany utříděných myšlenek... Za vzkazem pro každého z nás namaloval smějícího smajlíka... Vše měl velmi detailně promyšleno a naplánováno...“
 

Matka přiznává, že Filip měl rozvinuté myšlení, když nám sděluje, že vše měl vělmi detailně promyšleno a naplánováno. Jak je možné, že takto inteligentní mládenec, schopný promyšleného jednání do detailu, ignoruje křesťanské učení, že křesťan neodchází ze života sebevraždou, tedy rezignací, kdy vypouští ze svého života Boha, dárce života. Zde muselo být skutečně něco výchovně i duchovně velmi zanedbáno. Osobně se divím, jak je možné, že mu byl umožněn katolický pohřeb. Církev vždy odmítala církevní pohřeb sebevrahům, kromě těch, kteří byli psychicky nemocní a neodpovídali za své činy. Bohužel dnes Církev se dostala do krize, že křtí, oddává a pohřbívá lidi mimo Církev a označuje to za službu člověku. Viz. Havel, Jirásková nebo mladíček Filip.
 

Filip žil s pocitem hořkosti a viditelného zoufalství. Rodina mu evidentně nepomohla, když sledovala jeho odchod z Církve a Církev pomoci nemohla, když Filip pomoc odmítal, neboť Církev ignoroval. V tomto okamžiku měla nastoupit pomoc rodiny a vyhledání odborníků z křesťanského prostředí. Toto bylo evidentně zanedbáno, což dosvědčují slova Filipa:
 

Napsal : "Tohle (moje sexualita) je vlastně hlavní věc, kvůli které jsem to udělal... dnešní svět je naprosto plný předsudků a nenáviděnosti k určitým skupinám lidí... to mě hrozně štve a přeji si, aby to tak nebylo, aby se se všemi lidmi zacházelo stejně a aby moje smrt aspoň trochu napomohla k veškeré rovnoprávnosti všech lidí na zemi."
 

Filip prostě odmítal přijmout stav svého hendikepuj, že je nemocný a proto nepotkal na své cestě životem informace, že se jeho nemoc dá léčit. Maminka ve svém obviňujícím dopise, pak přiznává, že homosexualitu dnes vnímá jako naprosto normální stav, který pro ni není žádným problémem. Šokující pak pro mě je oznámení, že sestra maminky Filipa veřejně v kostele obvinila kněze ŘKC Benka, konstatujíc:
 

„to kvůli vám a takovým jako jste vy to udělal“. Pištěla na kněze moderátorka ČT Ester Janečková. Její matka bývalá chartistka Rút Křížová se v minulosti dostala do konfliktu s biskupy, které napadla, že nemají sociální cítění apd. Její dcerka se pak pustila nyní hulvátským projevem pak i do kněze ŘKC. Povedená rodinka.
 

Pak nám maminka popisuje „údajnou podporu“ ze strany biskupa Vokála, který údajně potvrdil, že kněz Benko svým hlasem popíral učení Církve. Tomu lze jen těžko uvěřit, neboť tento stav by volal po nápravě ze strany biskupa, který by musel stanovit nápravu, která by spočívala ve veřejném vysvětlujícím listě,  v čem kněz Benko popíral učení Církve a jak měl před shromážděním věřících mluvit, aby byl ve shodě s učením Církve. Pokud vím, nic podobného se nestalo a žádný oficiální církevní trest nebo napomenutí ze strany biskupa Vokála neexistuje.
 

Že zoufalá maminka manipuluje je zřejmé, když následně dokládá, že kněz Benko mluvil hlasem Církve, když nám oznamuje:
 

Díky vystoupení P. Benka na pohřbu, kdy použil přesně tatáž slova, která běžně a často používal v nedělních kázáních, nám došlo, jak se cítil Filip. Ukázalo nám jednu - možná prvotní - příčinu Filipovy bolesti. P. Benko často opakoval, že registrované partnerství je špatné, že církev to nemůže schvalovat, PROTOŽE CÍRKEV HÁJÍ NORMÁLNOST a NORMÁLNÍ je spojení muže a ženy.
 

Za toto konstatování přeci nemůže žádný katolík očekávat, že biskup Vokál bude hlásat, že kněz Benko svým hlasem popíral učení Církve. Pokud by tomu tak bylo, koledoval by si biskup Vokál o odvolání ze strany papeže, jako byl odvolán papežem biskup Bezák a mnozí další ve světě.
 

Nářky a bolest matky lze pochopit a já to chápu. Ale nasměrovat svoji bolest útokem na Církev, to nelze přijmout ani omluvit bolestí ze smrti blízkého.



Re: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek (Skóre: 1)
Vložil: Bumerang v Čtvrtek, 05. červen 2014 @ 18:07:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
A kdo je v tomto případě viník? Katolická výchova!
Odpradávna se při katolické výchově nalévá do hlav dětí strach z hříchu. Ovšem z strach "hříchu" který definuje "neomylný" římský antikrist. Výsledek je pocit viny a strach ze zatracení již od dětství! Takovou psychologickou blamáží se dospělé ovečky mnohem lépe ovládají. Nic nového!

 Dětská duše nedokáže rozlišit bezhříšnou sexuální orientaci od hříšných homosexuálních praktik. Čistá dětská duše si to spojí v jedno. A to se netýká jen homosexuality. Týká se to lidské sexuality celkově. Katolická církev nejvíce znásilňuje lidi v jejich sexuální síle. Vždyť kolik katolíků právě pro svou dětskou katolickou výchovu považuje za hřích již samotné slovo "sex". Sexuální síla není nikdy presentovaná jako pozitivní, vždy je presentovaná jako zdroj hříchu. Účel je jasný. 
Lze očekávat od římské církevní nevěstky a jejího zvrhlého učení něco jiného?



Re: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Čtvrtek, 05. červen 2014 @ 18:27:04 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj Bůh je Tatínek, ale ne takový, jak si Ho nejspíš představuje paní Havlíčková, tedy Tatínek, kterému je hřích lhostejný. Homosexualita je nenormální, v tom měl ten kněz pravdu, ať se to komu líbí nebo ne. Sotva člověk, který se narodil třeba bez prstů či barvoslepý, se bude urážet nad tím, když někdo tento stav označí za nenormální. Lidé všelijak postižení ví, že jsou postižení a že normální je mít pět prstů na každé ruce a ne jen tři nebo žádný. To jen homosexualové (ne všichni ovšem) ostentativně usilují o to, aby společnost jejich nenormální stav uznala jako normální. Proč? Proč třeba nevidomí neusilují podobně o rovnoprávnost? Slepec nikdy nedostane řidičák, holt je smířen s tím, že je to pro dobro nás všech, ale svěřit do výchovy malé dítě homosexuálům problém dnes už snad většině populace nedělá... Koneckonců hlavně když nejde o to moje dítě, že?



Re: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Čtvrtek, 05. červen 2014 @ 07:36:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Filípek měl již dávno příznaky chování, které upozorňovaly, že něco s ním není v pořádku. Tady včas měla začít odborná lékařská péče. Možná se mohlo vlivem terapie a léčby mnohé změnit.  Filípek potřeboval psychologickou péči. Homosexualita se dnes nepočítá mezi nemoci, které lze vyléčit. Prostě to existuje stejně jako psychopatie, která se také nedá léčit a jiné a jiné. Když se člověk narodí nevidomý, nedá se také nic dělat. Musí se s tím naučit žít. A právě odborný přístup k chlapci může chlapce připravit na to, co ho čeká anebo případně změnit to, co se změnit ještě dá.  Naučit člověka s tímto postižením žít.Chlapec se tedy stýkal s takto postiženými lidmi na jedné straně a na druhé musel vnímat i slova odsouzení, vyhrůžek, ponížení bohužel z místa, kde by měl slyšet duchovní útěchu a pomoc. Není divu, že to nevydržel. Vždyť to rodiče museli vidět, že v kostele trpí, když slyší narážky a urážky kněze. Vytrpěl si moc a moc. Filípkovi už nepomůžeme, ale měli bychom si uvědomit, že vyčítáním a vyhrůžkami se takovým lidem pomoc nedá. Musí se naučit s tímto defektem žít. A jediné, co je možné je to, že takový člověk žije se stejně postiženým člověkem a naplňují tak svůj život prací pro druhé a jsou užiteční pro nás všechny. Možná užitečnější než náboženští fanatici viz ten farář v kostele, který svým jednáním stovky mladých lidí odradil od Boha.  



Re: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 04. červen 2014 @ 20:11:23 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Učení ŘKC ohledně homosexuality je celkem jasné (pod komentářem cituji katechismus) a rodina s ním byla podle článku dobře obeznámena. I ten tolik milovaný František tuto nauku nadále zastává. Zůstává pak otázkou, proč zůstávali katolíky, proč své děti vedli k víře a vodili do kostela. Pokud s učením nesouhlasili, pak šlo o pokrytectví. Pokud s ním souhlasili a až pod vlivem změnili názor, pak je to smutné, ale je nesmysl vinit a odsuzovat ty, kteří názor ještě nezměnili (jako ten kněz).

Pokud jde o Bibli, nevidím důvod, proč bych měl na homosexuální páry uplatňovat jiná měřítka než na heterosexuální. Chápu a respektuji, že to druzí vidí jinak a rád si s nimi projdu všechny ty "homo-pasáže". Uvažování, které je patrné z článku, je cesta nejen k relativismu, ale je to cesta k novému náboženství zvanému politická korektnost, které ve jménu "lásky" k druhým omezuje svobodu projevu těch, kteří mají tu drzost mít jiný názor. Kam ta cesta vede je vidět v Kanadě a Británii. ŘKC ani jiné mně známé církve nevyzývají k nějakému pronásledování homosexuálů. ŘKC (a všichni ostatní) má právo říkat lidem to, co je podle ní Boží vůle pro člověka. A ostatní lidé mají zase právo myslet a říkat o nich, že se pletou. Pokud nesouhlasím s ŘKC, tak z ní vystoupím a nebudu chodit do kostela.

Pokud se budeme snažit omezovat druhé, aby neříkali slova, která mohou někomu ublížit, skončíme v brutální totalitě, kde jsou lidé pronásledováni za své názory.Někomu se nelíbí, že někdo odsuzuje homosexuální vztahy, druhému se nemusí líbit, že někdo kritizuje smilstvo či mnohoženství. Mně se nelíbí, že pro mnohé muslimy jsem mušrik (polyteista) a/nebo káfir (ten, kdo odmítá pravdu). Stejně tak se mi nelíbí, že pro ateisty jsem poblázněný náboženský cvok. Někteří tady mě považují za odpadlíka a antikrista. No tak všem zakážeme říkat cokoli, co by mohlo druhé ranit. I když pardon - speciálně zesměšňující útoky na křesťanství jsou přece chválihodným projevem svobody, i když naprosto stejný projev vůči sionismu či judaismu je antisemitismus, proti islámu islamofóbie. 

Zásadním a klíčovým projevem lásky je upřímnost a pravdivost. Pokud je někdo přesvědčen, že dělám něco, co je v rozporu s Boží vůlí, očekávám od něj, že mi to poví. Holt se náš svět postupně stává ustrašeným - všude samá homofobie, islamofobie, xenofobie, gerontofobie - a světismem - kam se člověk podívá, tam je antisemitismus, šovinismus. 

Docela by mě zajímalo, jestli katolička pí. Havlíčková souhlasí s učením ŘKC ohledně potratů. Církev totiž umělý potrat nazývá mravním zlem (tuším, že je to dokonce smrtelný hřích), hanebným zločinem a vraždou. Pokud ano, pak by mě zajímalo, jak by reagovala na podobné stížnosti někoho, jehož dcera umělé ukončení těhotenství podstoupila a pak pod vlivem těch "fanatických" kázání ŘKC spáchala sebevraždu. No, možná bychom spolu s nazýváním homosexuálních styků nepřirozenými měli rovnou zakázat označení potratů za hanebné zločiny v rozporu s přikázáním o nezabiješ. Označit někoho, kdo potrat podstoupil či vykonal, za vraha nemá oporu v našem právním řádu a jde tedy ze světského pohledu o urážku a pomluvu.

Slíbené citáty z katechismu (§ 2357-2359):

Homosexualita označuje vztahy mezi muži nebo ženami, kteří pociťují pohlavní přitažlivost, výlučně nebo převážně, k osobám téhož pohlaví. Během staletí a v různých kulturách se projevuje velmi rozmanitými způsoby. Její psychický zrod zůstává z velké části nevysvětlitelný. Tradice, opírající se o Písmo svaté, které představuje homosexuální vztahy jako velkou mravní spoušť, vždy prohlašovala, že „homosexuální úkony jsou vnitřně nezřízené“. Odporují přirozenému zákonu. Odlučují pohlavní úkon od předávání života. Nejsou plodem opravdového citového a pohlavního doplňování se. V žádném případě nemohou být schvalovány.

Nezanedbatelný počet mužů a žen má hluboce zakořeněné homosexuální sklony. Toto zaměření, které se objektivně vymyká řádu, je pro většinu z nich zkouškou. Proto mají být přijímání s úctou, soucitem a jemnocitem. Vůči nim je třeba se vyhnout jakémukoliv náznaku nespravedlivé diskriminace. Takové osoby jsou povolány naplnit Boží vůli ve svém životě, a jsou?li křesťany, spojit těžkosti, s nimiž se mohou setkat v důsledku svého stavu, s obětí Pána na kříži.

Homosexuální osoby jsou povolány k čistotě. Skrze ctnost sebeovládání, jež vychovává k vnitřní svobodě, často skrze podporu nezištného přátelství, modlitbu a svátostnou milost mohou a mají se postupně a rozhodně přibližovat ke křesťanské dokonalosti.



Re: Jaký je váš Bůh? Despota a tyran nebo Tatínek (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Středa, 04. červen 2014 @ 20:52:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Pokud vím, tak se snad nikdo nevyhne na své cestě víry otřesné události, která ho vykolejí z těch nejzákladnějších přesvědčení o Boží lásce, zvláště formulované  slovem "aba".  Můžeme poděkovat Pánu, že matka Filípka prošla hrůznou událostí neotřesena, alespoň jak píše. Pokud jsem z různých svědectví zaznamenal, tak to nemusí vždy takhle dobře a jednoznačně dopadnout. A při nahromadění více krutých událostí leckterý člověk tíhu svého údělu neunese. Byl to ale případ Filipa?

Když se zamýšlím nad sebevražedným činem Filípka, tak bych nedokázal pochopit, proč si nedokázal říci: "Bože, odpusť mně hříšnému. Ty jsi mě však tak stvořil, proč mně nedokážeš proměnit? Ale u koho jiného mám hledat útěchu, než u Tebe? Proto se schoulím ve Tvé otcovské náruči a Ty dělej se mnou co chceš."

Kdyby Filípek o otcovské náruči nepochyboval, nikdy by ten čin nedokonal. Obviňovat však za sebevraždu někoho jiného, je jako klást vinu vodě, že se v ní utopil člověk, který neumí plavat a přitom do ní skočil.




Náš Bůh je Otec a žádný despota nebo tyran (Skóre: 1)
Vložil: martino v Středa, 04. červen 2014 @ 20:59:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„My však na přání Filipa naopak chceme pomáhat dalším lidem, kteří jsou ve stejné situaci, stejně sexuálně orientovaní, jako byl náš Filip, jejich rodinám i dalším lidem, které trápí netolerance a bezpráví. Proto pro mne bylo velmi důležité pochopení všech souvislostí, které předcházely jeho smrti i po ní následovaly.“
 

U nás v ČR opravdu trpí občané netolerancí a bezprávím? To paní nemyslí vážně. Mě je naprosto lhostejné, zda to muž sexuálně orientován, to druhému muži strká do zadku. Pro mne to je nepřirozená ohavnost. Ohavnost pro mne? Nebo i pro Boha?
 

Homosexualita v Pismu
V Písmu se o homosexualním chování, hovoří napr. v knize Levitikus (18,22 a 20,13) a v listě Římanům (1,26-27). Další biblické postoje k homosexualitě lze nalézt v Genesis 1,26-27 (stvoření člověka jako muže a ženy), Genesis 19 (Sodoma a Gomora), 1. Korinťanům 6,9-10 a 1. Timotejovi 1,9-10.
Levitikus
22Nebudeš obcovat s mužem jako s ženou. Je to ohavnost.
13Kdyby muž spal s mužem jako s ženou, oba se dopustili ohavnosti; musejí zemřít, jejich krev padni na ně.
listě Římanům
26Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený
27a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti, a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.
Genesis
26I řekl Bůh: „Učiňme člověka, aby byl naším obrazem podle naší podoby. Ať lidé panují nad mořskými rybami a nad nebeským ptactvem, nad zvířaty a nad celou zemí i nad každým plazem plazícím se po zemi.“


27Bůh stvořil člověka, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil.
1Korinťanům
9Což nevíte, že nespravedliví nebudou mít účast v Božím království? Nemylte se: Ani smilníci, ani modláři, ani cizoložníci, ani nemravní, ani zvrácení,


10ani zloději, ani lakomci, opilci, utrhači, lupiči nebudou mít účast v Božím království.
1Timotejovi
8Víme, že zákon je dobrý, když ho někdo užívá správně


9a je si vědom, že zákon není určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky, pro lidi bohaprázdné a světské, pro ty, kdo vztáhnou ruku proti otci a matce, pro vrahy,


10smilníky, zvrhlíky, únosce, lháře, křivopřísežníky, a co se ještě příčí zdravému učení



Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy