|
Právě je 265 návštěvník(ů) a 0 uživatel(ů) online:
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 116545427 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Církve na rozcestí
Vloženo Neděle, 06. duben 2014 @ 22:31:36 CEST Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený Ve starověku se křesťanské církve zabývaly ze všeho nejvíc
evangelizací a ve středověku zase politikou. V obou případech se stejnou
chutí a s nemalými úspěchy.
V novém věku (včetně věku přítomného)
se církve soustředí především samy na sebe. Což nemusí být nutně tak
špatné, pokud to nebude sobecké, pokud to bude spojeno s tím, že půjdou
trochu do sebe a podaří se jim udělat to, čemu se v oblasti IT říká aktualizace.
Církve
potřebují důkladně obnovit svoji duchovní identitu, výrazně zjednodušit
svoji organizační strukturu, nekompromisně zmodernizovat svoje vnější
projevy.
Tento
proces ovšem může komplikovat skutečnost, že středověk skončil v
některých velkých církvích s dlouhou tradicí o několik staletí později
než v okolním světě. V některých ohledech dokonce možná ještě trvá.
Další
komplikací může být přesvědčení některých náboženských představitelů,
že církve jsou tu od toho, aby lidem říkaly, jak mají žít, a lidé jsou
tu od toho, aby je živili. Případně, pokud jim bylo živobytí nějakým
způsobem nespravedlivě zkomplikováno, mají nárok na právoplatnou náhradu
a kompletní odškodnění i s úroky.
Proč? Protože vy nás přece potřebujete! Jenže co když ne?
Církve
by měly skoncovat se svou ekonomickou a možná i mentální závislostí na
státu. Přestat s trapnými tahanicemi o peníze, domy, lesy, pozemky a
deskové malby Mistra vyšebrodského oltáře, protože tyhle právní tanečky
poškodí jejich pověst na dalších sto let. Měly by začít hledat nový,
eticky čistý zdroj příjmů v podnikatelské činnosti a formou desátků
svých členů nebo jiným způsobem hradit platy pastorů, pastoračních
asistentů a misijních pracovníků.
Takovéto sebevědomé, ekonomicky
nezávislé, komunitě užitečné a svému poslání věrné církve by dozajista
přitáhly pozornost mnohých sponzorů a firemních i individuálních dárců.
Pro
dobrý příklad netřeba chodit daleko. Největší křesťanská autorita,
Pavel z Tarsu, to takhle dělal. Ačkoli cestoval, psal, organizoval a
vyučoval v míře pro většinu lidí nepředstavitelné, současně byl schopen
postarat se o své příjmy tak, aby nebyl nikomu ekonomicky na obtíž. A
tohle učil: Zakládejte si na tom, že budete žít pokojně, věnovat se
své práci a získávat obživu vlastníma rukama. Tak získáte úctu těch,
kteří stojí mimo, a na nikoho nebudete odkázáni (1. list Tesalonickým, 4,11-12).
Na
ochotě církevních představitelů klást si nové otázky a odpovídat na ně
jiným způsobem než dosud závisí do značné míry budoucnost křesťanství v
naší zemi. Protože konkurence roste a o slovo se už nehlásí pouze
ateisté, ale i mnohá další silná a expanzivní náboženství, především
muslimové. A brzy to slovo dostanou.
Pavel Kosorin ředitel Centra sociálních služeb Armády spásy v Brně a autor většího počtu úspěšných sbírek aforismů
Zdroj: neviditelnypes.lidovky.cz
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: ivanp v Pondělí, 07. duben 2014 @ 16:57:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | ...cirkev v stredoveku sa chovala a vládla ako ,,Pani,, namiesto toho mala byť ,,služobnicou,,...sme svedkami (v Európe) toho že nastáva ,,polčas rozpadu,,...asi bude musieť povstať od nuly...inštitút cirkvi zanikne a zrodí sa cirkev ako ,,malé stádečko,, Lk 12,32...
ivanp |
Re: Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 07. duben 2014 @ 21:50:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Přesně - církev by neměla být institutem ... měla by být volným a láskyplným společenstvím lidí kolem Krista....
|
]
Re: Re: Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: martino v Pondělí, 07. duben 2014 @ 22:16:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Brusle7, jak sleduji tvé příspěvky, tvé zážitky s bohoslovci o kterých zde otevřeně píšeš, tak je zřejmé, že tobě by vyhovovali Žižkovi Adamité. Tam byla také tebou propagovaná "volnost"! |
]
Volnost ducha... (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 07. duben 2014 @ 22:33:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Duch je nade vším... Duch je volný, svobodný, bez zátěže... Je mu jedno, co si druzí o něm myslí. Duch je svobodný a nezávislý, lehký, volný, svobodný... Nedá se umlčet...
|
]
Re: Volnost ducha... (Skóre: 1) Vložil: martino v Úterý, 08. duben 2014 @ 11:58:36 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | brusle7 a o jakék duchu to mluvíš? Jak lehký je ten tvůj duch, když píšeš, že duch je lehký? On ho někdo vážil? Co znamená tvé konstatování, že duch je volný? atd. Nikdo neví co to plácáš? nerozumím ti... |
]
Re: Re: Volnost ducha... (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 08. duben 2014 @ 12:39:20 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nerozumíš? Jak bys jenom mohl? Ty takový vědec katolického slohu. A že nevíš kolik váží pravdy Duch? V otázkách tvých Satana puch! To ty zvážený budeš hnojníku i pro každé podlé slovo tvoje! Už zase zapomněl jsi komu jsi byl vydán? Do zápočtu padlých že jsi přidán. |
]
Re: Re: Volnost ducha... (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 08. duben 2014 @ 22:37:08 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Věřím, Martino, že tento DUCH někdy sám poznáš, že Tě Bůh k němu přivede. Pak se nebude třeba ptát. Duch je nehmotný a tudíž lidsky nepopsatelný.
|
]
|
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Pondělí, 07. duben 2014 @ 23:21:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Důležité je, abychom se navzájem nepobili jako naši prapředkové kvůli víře.
|
Re: Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 08. duben 2014 @ 10:10:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Koexistence WC štětek Věnuje Myslivec
A abychom se nepobili pro víru v pravdu vlastní,abychom byli vedle sebe všichni šťastní, zavedeme pravdy kompromis. Ducha pravdy netřeba již víc. Nač pravdu která jednotu tvoří, nač srdce co pro Krista hoří? My máme jednotu v toleranci hříchu, neodsuzujeme jinou pravdopýchu. Proč? Máme každý pravdu svoji, pravdu dvojí, trojí- univerzální pravdoděvku. A tuto WC štětku budeš povinně ctít a respektovat, pravdu její akceptovat.
Nebudeš urážet pravdou Ducha pravdoděvky náboženské cítění! V EU veřejně zákonné to mínění!
|
]
|
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: Willy v Pondělí, 07. duben 2014 @ 23:54:40 CEST (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) | Autorovi článku, který sem někdo pověsil, zcela zřejmě uniká význam a postavení Univerzální Církve a potažmo místních církví, jaké má v Božích očích, stejně jako fakt, že je to Kristus, kdo buduje svou Církev, nikoliv lidé v Jeho Církvi a už vůbec ne lidé v denominacích a sektách. Na druhou stranu je v článku evidentně vidět úpadek a skutečnost, že křesťanství a křesťanstvo je vskutku padlé křesťanstvo, které selhalo podobně jako selhal Izrael ve starozákonní době.
V prvním i druhém případě selhání musí přijít a přijde náprava a obnova všeho z Boží strany a z Boží iniciativy, nikoli z lidské padlé přirozenosti, tzn. z Boží milosti, z níž se svatí Boží lidé vždy těšili, těší nyní a těšiti budou navěky a navždy. |
Re: Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 08. duben 2014 @ 09:46:39 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Univerzální církev? Chraň bože!! To je sbírka kožešin, denominací stáhnutých z kůže. |
]
Re: Re: Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 08. duben 2014 @ 22:40:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) |
Universální církev ano (všech následovníků Krista) - takovou Kristus založil - složenou z mnoha různých údů. |
]
Re: Re: Re: Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Středa, 09. duben 2014 @ 08:58:48 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kristova Církev je společenství lidí, které si Kristus vede v Duchu svatém. Jejich seznam zná jen Bůh. Což je kniha života.
Lidé vedení Duchem jsou jako obilí mezi koukolem. Církevní univerzum je spojování koukolu a obilí. Kristova Církev neobsahuje žádný koukol. Dnes je církevní univerzalita chápaná jako spojení mnoha církevních denominací, tedy lidských organizací. Co říct? Pokud je to od Boha, tak to přetrvá. Pokud.. Jsem pesimista. Do "církevní" univerzality patří totiž i synkretismus, což je jednoznačný důkaz o spojení obilí a koukolu. Pán žně toto univerzální spojení nadobro rozdělí.
|
]
|
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: Myslivec v Úterý, 08. duben 2014 @ 09:42:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Církev je stále stejná, jako slova Krista v Duchu pravdy zřejmá. Církev nepotřebuje ducha obnovu, opakuji všem to po znovu. Církev nevěsta Ducha vždy krásná, ne organizace lidská naoko jen spásná.
K čemu jsou chybné církve bezduché, jenž silou lidskou na svých vratkých nohou stojí? Na sílu vlády Ducha spolehnout se bojí..
Církev nepotřebuje obnovu, to by jí pak Kristus špatně Duchem vedl! Že nechápeš? Pak tě "někdo" ke lži svedl. Pak slova Krista nemají v srdci tvém místa. Ano, to nepříjemná slova pravdy čistá, která podivný nepokoj v srdci budí. Že jen pravda Ducha k žití duši tvoji vzbudí.
Že zní to jako klišé, které v mrtvé duši pýše nejde stále pochopit? A stačí tak málo! Pravdu Ducha ve slovech Krista pevně v srdci uchopit!
|
|
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 09. duben 2014 @ 09:05:57 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Starověká ani středověká církev nežila v sekularizované společnosti. Ve státě ve kterém by vládli bezvěrci kteří by se nějakým způsobem pokoušeli víru potlačovat. Světští vládcové i jejich služebníci byli součástí církve a po duchovní stránce představitelům církve podléhali. V důsledku toho všechno souviselo se vším a světskou a náboženskou stránku života nebylo možné oddělit.
Myslím že by církev neměla být sebevědomá. Ani nějak zvlášť ekonomicky činná a soběstačná. Ani bychom jí neměli podporovat. Měli bychom v ní žít a podílet se na všem, tako ve své biologické rodině. Jako stát i jako jednotlivci.
|
|
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: BohemianAnonymus v Úterý, 15. duben 2014 @ 15:19:45 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já bych rozhodnutí církví zvláště ve věci CR
nijak nepřeceňoval, protože vím, že
dnešní církve nemají s církví Kristovou, sestávající z jednotlivých spasených
údů, vůbec nic společného. Viz např. PŠENICE A KOUKOL V CÍRKVI
. Z tohoto důvodu již dnešní církve
nehrají v dějinách spásy již žádnou úlohu. A tyto církve ROZHODNĚ nestojí na rozcestí.
Stát na rozcestí znamená především mít SVOBODU VOLBY – a tu dnešní
církve nemají. Jejich dnešní stav způsobilo odpadnutí od Krista v minulosti
– a je logickým následkem tohoto odpadnutí.
Církve mají
sloužit v rámci možností, jež jim vytvořil Bůh. Jenže církve se rozhodly vytvořit si svůj vlastní
rámec možností – bez Boha.
I když dnešní
církve vědí, že CR byly chybným krokem, nemají SVOBODU toto své rozhodnutí
revidovat – tím méně ho pak vzít zpět. Kdyby
tak učinily, vzbudily by tím nejen sympatie u národa – ale navíc by svým
odpůrcům vyrazily argumenty z ruky. A tak směřují, unášeny v řečišti času, ke svému neblahému konci. Církve neustále prohlašují, co všechno s penězi
nabytými v CR pro národ podniknou – ale národ jim nestál ani za to, aby se
ho zeptaly, zda o tyto nabízené služby vůbec stojí. A možností, jak se to
dovědět, bylo jistě dost. Nicméně se tyto možnosti ani nepoužily,
protože církve názor národa prostě NEZAJÍMÁ.
A tím se církve stávají překážkou na cestě ke Kristu. Samy nevcházejí, a
těm, kteří vejit chtějí, brání.
Lk. 11:52 „Běda vám zákonníkům,
nebo jste vzali klíč umění; sami jste nevešli, a těm, kteříž vcházeli,
zbránili jste.“ (BK)
Církve, tedy církevnické spolky a náboženské organizace, již zpečetily
svůj zánik. Bratr Křesina v knize „KRISTUS
V OBĚTECH STARÉHO ZÁKONA“ v kapitole „VYJDĚME K NĚMU VEN Z TÁBORA!“ na
str. 102 praví: „Venku
za táborem“, mimo státně organizované náboženské a politické společnosti, je
místo každého skutečného, opravdového Křesťana.“ A já mu rozumím a s jeho výroky
souzním. K „vyjití z tábora“ situace
nezadržitelně spěje. A
přesně zde bude brzy místo pro každý úd církve Kristovy.
Ne nadarmo vyzývá bratr bratr Křesina
k exodu z těchto církví. Hrozí totiž riziko, že bychom se
tam mohli nakazit falešným evangeliem a usnout spánkem smrti (Ž. 13:4).
Církve mohou sloužit národu i v zařízeních, jehož nejsou vlastníky
(jako tomu bylo i za totality), aniž by tedy disponovaly penězi. APOŠTOLÉ
K HLÁSÁNÍ KRISTA PENĚZ TÉŽ NEPOTŘEBOVALI!!! Posloužit bližnímu ke spáse
mohu tím, co Pán mi daroval – nepotřebuji k tomu světských zákonů!!! Tato
možnost vůbec nebyla vzata v úvahu – zřejmě proto, že by se pro
prosazování CR vůbec nehodila.
Jestliže církve
chtějí sloužit národu za podmínek, jež si vymohly a vytvořily pomocí světských
zákonů, nechť si pak laskavě uvědomí, že podstatný nástroj hlásání evangelia
– totiž láska k bližnímu tím
definitivně vzala zasvé, a její služba národu se bude tak odehrávat jen ve
světské rovině. Jejímu svědectví o Kristu totiž málokdo uvěří. Jde o fatální
propad důvěry.
Církve nepotřebují „obnovit svoji duchovní identitu“ – církve potřebují
návrat ke Kristu – čehož zřejmě již nejsou schopny a tak samy nad sebou
vynášejí soud.
Dále viz:
F.L.KŘESINA - Církev, která je
Jeho Tělo a místní sbor v Písmech Nové smlouvy
F.L.KŘESINA - Zpronevěra nauce o Církvi a
místním sboru
Nekonvenční pohled na narovnání vztahu mezi státem a církvemi
NÁROD POTŘEBUJE
KRISTA, NIKOLI CÍRKVE!!! BA |
|
|
Re: Církve na rozcestí (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Čtvrtek, 10. duben 2014 @ 15:47:24 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Cit.: "Další komplikací může být přesvědčení některých náboženských představitelů, že církve jsou tu od toho, aby lidem říkaly, jak mají žít, a lidé jsou tu od toho, aby je živili."
Poslechněte si kázání, poslechněte si křesťanské pořady. Aby jste si ověřili, jak hluboce pravdivé je toto tvrzení ředitele Armády spásy. Přitom kazatelé, kteří nám takové bludy káží, nám sice nahrazují psychology a filozofy tohoto světa a mnohdy nás takovým vyučováním vedou k výchově v lepší osobnost. My však máme být Božími dětmi, ne dětmi tohoto světa, byť dokonalými. V podstatě si takový kazatel ani neuvědomuje, že třeba nevěřící kopáč příkopů pro kanalizaci dělá větší spásný čin, než křesťan, který následuje učení takových kazatelů. Kopáč totiž zachrání spousty lidí před nebezpečnými infekcemi, zatímco ten křesťan se zpravidla zmůže jen na hudrování, jak je to s lidmi kolem špatné. |
|
|
|
|