Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 276, komentářů celkem: 429611, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 259 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

magdalena07
ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509532
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Malý vánoční dárek, aneb k čemu je vlastně křesťanu dialog.
Vloženo Neděle, 29. prosinec 2013 @ 17:03:19 CET Vložil: Stepan

Listárna poslal oko

Dialog není jen o aktu myšlení a o předávání určitých znalostí.


V našem světě platí, že aby byl dialog smysluplný, musí být předně založen na správném vztahu mezi jednotlivými účastníky.

Nejlépe to funguje následovně: Nevnucovat jiným své "pravdy", ale mluvit jen tehdy, když se jiní ptají. Co je ovšem hlavně důležité - žít tak, aby se druzí ptali.



A k dialogu je pak nezbytná i vnímavost; umět naslouchat a vidět věci bystrým okem a bez předsudků.
To nemůžeme dělat s nějakou už předem zformovanou představou, s odsuzováním nebo předsudky, nemůžeme se k nim stavět pouze kriticky. Při dialogu tedy potřebujeme citlivost.

Další zásadní podmínka se týká formy jazyka: Církev často nedokáže své poselství sdělovat, protože používá svůj příliš interní jazyk. Je srozumitelný pro nás samé, ale málo pro ostatní.




Když se vede dialog, už od Platóna víme, že to, co se předává, je určitá jiskra nebo světlo.
V dialogu se ovšem může rodit světlo i současně na obou stranách!
Dialog neznamená jen setkání dvou diskusí (dvou logoi), ale znamená to také dia - sestoupit do hloubky.

Jedná - li se opravdu o vážný a hluboký dialog, přicházíme k holé esenci bytí a k podstatě věcí.
Nevidíme je ale sami, vidíme je společně s druhými.
A proto i nevěřící má cosi jako malé světlo, které může dát nám, stejně jako i my můžeme nabídnout světlo jemu.
Ovšem za předpokladu, že toto světlo spolu nejdřív hledáme
.


Život bez hledání si nezaslouží, aby byl žit (Sókrates).




(Volně zpracováno podle Gianfranca Ravasiho.)


Podobná témata

Listárna

"Malý vánoční dárek, aneb k čemu je vlastně křesťanu dialog." | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Malý vánoční dárek, aneb k čemu je vlastně křesťanu dialog. (Skóre: 1)
Vložil: Bumerang v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 18:35:41 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Hele Oko, ty jsi pokrytec jako prase. Vysvětluješ pravidla dialogu a přitom sám obhajuješ sprostotu svých katolických spolustraníků. Nad konfrontací Božího slova a učení padlé římské nevěstky se nehodláš ani zamyslet. Každého kdo nesouhlasí s učením papežského antikrista odsuzuješ. Svědectví pravdy od pravých křesťanů špiníš, tupíš a popíráš. A ty, ty katolický ***** máš ještě tu nebetyčnou drzost zveřejňovat článek o pravidlech dialogu?



Re: Malý vánoční dárek, aneb k čemu je vlastně křesťanu dialog. (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 18:42:11 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
...rozdiel medzi rímskym biskupom a ap. Pavlom je nasledujúci:

Rímsky biskup by pozval Sokrata na náboženský dialóg k okrúhlemu stolu spolu medzi tolerantných predstaviteľov svetových náboženstiev a spolu by hľadali svetlo a zostupovali do hlkby poznania...boli by voči sebe vnímaví a tolerantný a citliví...nakoniec by podpísali ,,memorandum o porozumení,, aby snáď niekoho neurazili...

ap. Pavel by Sokratesovi povedal o jeho fylozofii že je to ,,múdrosť tohoto sveta,, a o jeho viere v pantheon božstiev by povedal že sa klania ,,stvoreným veciam,, a jeho múdrosť je ,,múdrosťou tohoto sveta,, a je to ,,múdrosť démonická,,...potom by mu hovoril o tom že ak sa neodvráti od svojej pohanskej fylozofii ku Kristu tak skončí v pekle, čo je úplne oddelenie od Boha...povedal by mu evanjelium o záchrane z jeho hriechov a vyzval by ho na zavrhnutie pohanstva a prijatie Krista ako jeho osobného zvrchovaného Pána života...ak by Sokrates uveril, tam by ho pokrstil a pripojil k cirkvi, ak nie tak by ho nechal tak...a išiel ďalej (aj bez dialógu)

ivanp



Re: Malý vánoční dárek, aneb k čemu je vlastně křesťanu dialog. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 18:54:26 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezký článek.

  K rozumnému dialogu mezi dospělými lidmi patří ještě jedna důležitá věc: Diskutovat nad tématy a nevymýšlet si nepravdy a lži o diskutujících. 

  I když i takový způsob "diskuze" hodně vypovídá o síle "argumentů" strany, která "diskutuje".

  Hezký večer.

  Toník



Re: Malý vánoční dárek, aneb k čemu je vlastně křesťanu dialog. (Skóre: 1)
Vložil: tele v Neděle, 29. prosinec 2013 @ 19:20:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji Oko za článek, pro mne je poučný. Snad bych si dovolil jen doplnit k tomu správnému vztahu mezi diskutujícími to, že diskutující musí uznat ty druhé (i jako oponenty) za sobě rovné, ne-li za moudřejší (přednější) sebe. V takovém dialogu pak může být poučen každý a každý dojít k většímu poznání sebe sama, ale i Boha. Dialog není poučování, zesměšňování či kárání toho druhého. Dialog je o společném hledání a nacházení. Dialog je také o vzájemném porozumění si, ačkoliv s názory toho druhého nemusíme souhlasit. Jen můj názor ...



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy