Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 616 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116482251
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál
Vloženo Neděle, 01. září 2013 @ 20:36:53 CEST Vložil: Bolek

Žhavá témata poslal Frantisek100

Nechápal jsem některé údajné příkazy Boží, které vedou ke zmaření lidských životů i nevinných lidí. Nakonec jsem pochopil, co vlastně Bůh na Izraelcích chtěl, ale otázkou je, jak tyto příkazy plnili.



Pomohl mi Studentbible tím, že poukázal na údajně „šťavnatý“ příběh z Bible. 1.Samuel 15 kapitola je popsán Boží pokyn, který sděluje Samuel Saulovi.“ Mám v patrnosti, co učinil Amálek Izraeli, položil se mu do cesty, když utíkal z Egypta. Nyní jdi a pobij Amáleka, jako klaté zničíte vše, co mu patří. Nebudeš ho šetřit, ale usmrtíš muže i ženu, pachole i kojence,býka i ovci, velblouda i osla.“

Amálekovci byli útoční a ohrožovali Izrael neustálými útoky. Mimo to nebezpečné byly i jejich náboženství a morálka. Bůh chtěl ochránit svůj lid. Zajistit jim pokoj. Jediné řešení je takový národ úplně vyhubit. Mohl to udělat sám, ale zvolil způsob, který Izraelce mnohém více přesvědčil, že je s nimi. Budou bojovat a On bude s nimi. Budou mít minimální ztráty. Ale je tu jedna podmínka. Vše zničí a nic si nenechají. Nebudou z toho  mít žádný profit.

A tady selhal Saul i ostatní bojovníci.  Není třeba vysvětlovat, co se stalo. Ponechání majetku bylo porušení pokynu a Saulovi bylo oznámeno, že nebude králem.

Tady je vidět, když Hospodin nařizuje likvidaci některých národů, tak to má být likvidace se vším všudy a bez toho, že by měli Izraelci z toho hmotný zisk. Pak by to bohužel připomínalo a připomíná války, které vedli lidé o území a o bohatství. Podobný případ bylo i Jericho, kde i menší porušení tohoto příkazu u jednoho z bojovníků mělo pak pro Izraelce další následky.

Ale jak vysvětlíme 4 Moj 31?

Tady šlo údajně o pomstu nad Midjánci? Tedy nikoliv o vyhubení jako klaté ? Midjánci byli pastevci  a žádní bojovníci. Ani jeden izraelský voják při tomto vyhlazování a bohužel i rabování nezahynul. Bylo to v souladu s vlastnostmi Boha a se způsoby, které mu jsou vlastní ? Rozdělení lupu včetně mladých dívek neukazuje na to, že by tohle chtěl Bůh? Izrael měl z tohoto jednání, které ani nebylo bitvou, obrovský hmotný zisk. Znamená to legalizaci všech podobných válek ?


Závěr: Pochopil jsem, že Hospodin má právo použít člověka k potrestání Božích nepřátel. Ale je to jejich totální likvidace, aby už neškodili. Nejde o získání majetku, nejde o loupení!!!

Ve 4 Moj 31 se však stalo něco, co vede k pochybnostem. Něco, co se pak v dějinách neustále opakuje.


Máte pro tohle rozumné vysvětlení?

Jsem připravený na vaše urážky. Rád bych měl v tom jasno, když už jsem se v poznání dostal tak daleko, že chápu likvidaci klatých národů nařízenou Bohem.



Podobná témata

Žhavá témata

"Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál" | Přihlásit/Vytvořit účet | 81 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 02. září 2013 @ 09:29:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obávám se že nikoliv. Otázka vypadá jinak, stejně jako to když člověk touží po odpovědi a vysvětlení. Takhle se to obvykle neprojevuje.




Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 02. září 2013 @ 10:47:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Moje pochybnosti jsou hříchem ? Vyplývají z toho, že zde hledám smysl této události a význam pro nás a náš život. Jsou takové války spojené  s rabováním opravdu Božím prostředkem k potrestání? A jaký to mělo význam pro Izraelce ?

Chápu, že katolický poutník to neunese, protože jeho církev se chovala v minulosti podobně. Křižácké výpravy byly spojené s rabováním a nešlo o Boží jednání. Proto jeho svědomí brání můj závěr pochopit a uznat. Zlo, které páchala církev a nejen katolická  budou lidé bohužel stále považovat za vůli Boží a za správnou věc. To je tragédie lidstva.




Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Úterý, 03. září 2013 @ 22:24:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já se omlouvám, že se do debaty vměšuju až teď, ale k tu předchozí jsem viděl už moc pozdě, kdy tam bylo několi desítek příspěvků a trochu jsem se v tom ztrácel.Přijde mi, že tam nikde nezazněla tato možnost, kterou dávám ke zvážení: V Bibli je pochopitelně zachycena zkušenost, kterou měl Izraelský národ s Bohem. Věřím, že je Bible inspirovaná kniha, ale spíš v tom smyslu, že Bůh inspiroval její autory svou samotnou existencí, že o něm psali. Jinými slovy, je hodně ovlivněná tím, kdo, kdy a komu to psal. Uvědomme si, že my, Češi a křesťané, máme na jedné straně Bibli jako "svatý text", ale na druhé straně máme třeba i Staré pověsti české. Myslím tím takové ty předhistorické pověsti, u nich není tak důležité, jestli jsou historicky přesné, ale spíš to, že dávají nějaké vysvětlení našeho původu, pocit sounáležitosti, ukazují, co je dobré a co ne... Chci říct, že Židé mají jen tu Bibli, ona je pro ně obojím, svatým textem i národní historií. A mezi námi, neznám národ, který by sám sebe nevnímal jako v jistém smyslu vyvolený, a když jde v jeho národních příbězích o něm, je vždycky ten dobrý a v právu.Mějte mě klidně za heretika, ale já bych řekl, že ty národy se v Palestině prostě mydlily, jak se na dobu bronzovou sluší a patří, ale zároveň už měli Izraelci jakési povědomí o Bohu a neuměli si představit, že když se něco děje, že by se to dělo bez jeho vůle.Chci říct, že Bůh, jak ho znám (mám teď na mysli vlastní zkušenost, nejen text Bible),  je takový, jakým se ukázal být v Ježíši Kristu. Ta starší svědectví o něm ten obraz mohou dotvářet, ale pokud jsou s ním v rozporu, což podle mě ta genocida je (tohle Ježíš nedělal), ať si ji zdůvodníme jakkoli - bezbožné národy byly tehdy i na jiných místech světa - je pravdivější obraz, který vykresluje svým životem, příkladem a učením Ježíš. Je to srozumitelné?



Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: Myslivec v Úterý, 03. září 2013 @ 23:01:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Františku, vrať se nyní v bibli zpátky ke knize Exodus.

Exodus 20:5-6  Nebudeš se ničemu takovému klanět ani tomu sloužit. Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, Bůh žárlivě milující. Stíhám vinu otců na synech do třetího i čtvrtého pokolení těch, kteří mě nenávidí,
ale prokazuji milosrdenství tisícům pokolení těch, kteří mě milují a má přikázání zachovávají.

Bůh zde v zákonu jasně říká, že uplatňuje princip kolektivního trestu. Za chybu jednoho, platí stále další a další. Zastavit tuto lavinu kolektivního rodového trestu, může jen láska a zachování přikázání. Pro viny otců Bůh trestá jejich syny, dcery až do čtvrtého pokolení. Trestá nás různě a dle libosti.
Co s tím uděláš??
Nelíbí se Ti takový Bůh?
Mě taky ne, jenže On takový vůči hříšným lidem je. Zatím. Dokud..

Zjevení Janovo 21:7  Kdo zvítězí, dostane toto vše; já mu budu Bohem a on mi bude synem.

 







Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Středa, 04. září 2013 @ 11:30:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
František100 se už po stopadesáte ptá:
Ale jak vysvětlíme 4 Moj 31?

Tady šlo údajně o pomstu nad Midjánci? Tedy nikoliv o vyhubení jako klaté ?

Místo všetečných otázek, by měl už konečně začít hledat odpověď v Písmu, což zřejmě ještě neudělal. Já se ptám, proč? Proč je František100 líný jít do Písma a hledat tam? Odpověď tam pochopitelně je, ale o pár kapitol výš, což je zřejmě pro F. namáhavé hledání. Proč by se obtěžoval, že?
25. kapitola:
1 Když Izrael pobýval v Šitimu, začal lid smilnit s místními Moábkami.
2 Ty je pozvaly k obětním hodům svého božstva a lid jedl a klaněl se jejich božstvu.
3 Tak se Izrael spřáhl s božstvem Baal-peor. Hospodin vzplanul proti Izraeli hněvem.
4 Hospodin řekl Mojžíšovi: "Vezmi všechny náčelníky lidu a veřejně je kvůli Hospodinu pověs na kůl, aby se Hospodinův planoucí hněv odvrátil od Izraele."
5 Mojžíš pak řekl izraelským soudcům: "Každý pobijte ze svých mužů ty, kdo se spřáhli s Baal-peorem!"
6 Zatímco ostatní plakali u vchodu do Stanu setkávání, jeden ze synů Izraele přišel a před očima Mojžíše i celé izraelské obce si přivedl domů Midiánku.
7 Když to spatřil Pinchas, syn Eleazara, syna kněze Árona, vzdálil se od ostatních a vzal do ruky kopí.
8 Vešel za tím Izraelcem pod baldachýn a oba je probodl - onoho Izraelce i tu ženu - až po její břicho. Tehdy se rána mezi syny Izraele zastavila.
9 Těch, kdo tou ranou zemřeli, bylo 24 000.
10 Hospodin promluvil k Mojžíšovi:
11 "Pinchas, syn Eleazara, syna kněze Árona, odvrátil mou zuřivost od synů Izraele. Rozhorlil se totiž uprostřed nich mou horlivostí, a tak jsem ve svém rozhorlení syny Izraele nezahubil.
12 Proto mu řekni, že já sám mu daruji svou smlouvu pokoje.
13 Ta bude pro něj i pro jeho potomstvo smlouvou věčného kněžství, neboť horlil pro svého Boha, a tak pro syny Izraele dosáhl smíření."
14 Onen izraelský muž, který byl zabit spolu s Midiánkou, se jmenoval Zimri, syn Salův. Byl to vůdce svého otcovského rodu z pokolení Šimeonova.
15 Ona midiánská žena se jmenovala Kozbi, dcera Curova. Ten byl hlavou svého otcovského kmene v Midiánu.
16 Hospodin promluvil k Mojžíšovi:
17 "Napadněte Midiánce a bijte je,
18 neboť oni lstivě napadli vás. Chtěli vás přelstít pomocí Peora a pomocí své sestry Kizbi, dcery midiánského vůdce, zabité v den té zhoubné rány kvůli Peorovi."

Pochopitelně je ještě lepší začít u Baláma, jak se moábští a midiánští starší spolu domluvili a podplatili ho, aby jim proklel Izrael. Ten příběh snad není tak neznámý.

Kdyby ses jen trochu zamyslel, tak by ses tady tak teatrálně nepohoršoval nad ponecháním si midiánských panen. Ty si zřejmě představuješ, že s nimi smilnili či co. Kdyby sis přečetl, jak dopadl ten Izraelec, co si nadrzo přivedl Midiánku do stanu, tak by sis ušetřil kupu poznámek, které ovšem taky o něčem svědčí...



Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: Nemesis v Pátek, 06. září 2013 @ 23:09:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dobrý den,
pokusím se nastínit to, jak tuto otázku chápu já. Pozastavujeme se na zly, která udělal Bůh ve starém zákoně. První si musíme zodpovědět otázku: Je Bůh dobrý nebo zlý, nebo se mění dle nálady? Náladovost je znakem nevyspělosti a tou, to si odvažuji říct, Bůh netrpí. To že není zlý dokázal definitivně skrze Ježíše Krista, který jej reprezentoval. Tudíž závěrem je, že je Bůh dobrý.
Dobrá, pokud je Bůh dobrý, tak nerozumíme, proč činí zlo. Pokud je ale dobrý nemůže se projevovat zle. Pokud je tomu tak a rozpor nám zůstává, bude to tím, že něco nechápeme, chybí nám poznání. Můžeme si položit otázku: Je možné, aby tento čin mohl být k něčemu dobrému?
Odpověď zní musí, protože Bůh je dobrý. Takže v čem tkví to dobro?
Gen 15:15-16 Každý národ má a měl určenou míru zla, která byla tolerována. Pokud byla tato míra překonána pominul i význam existence národa a naděje na to, aby v tom národě žil člověk dobrým a naplňujícím životem, byla ztracena. V přehnaném zlu se narodil a k němu vychovával i své děti. Této míry nedosáhli pouze emorejci, ale i jiné národy. Právě kvůli jejich hříchu byli z onoho místa vyhnáni, jak říká Bůh. Týkalo se to též Městského státu Sodoma, Gomora a také Cebojim. Týkalo se to i celého předpotopního světa, který byl zničen a bude se to dotýkat celé naší planety v budoucnosti. Bůh ví, že bylo a bude lepší někdy nedovolit již hříšníkům žít i pro jejich dobro a dobro jejich budoucích dětí, ale o tom rozhoduje pouze Vševědoucí a nikoli člověk. 

Doufám, že tyto myšlenky vnesly do této problematiky, alespoň trochu světla.

Niteo



Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 08. září 2013 @ 18:56:40 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý Františku, vzpomínám si, že o Midjáncích často hovořil věhlasný znalec a starozákoník prof. Jan Heller. Jeho knížky nemám při ruce, ale vzpomínám si, že o Midjáncích hovořil takto: Byli to odvěcí nepřátelé Izraele, kteří se spolčovali s ještě horšími Amálekovci. Zde se jednalo o nepřátelství, jehož příčinu v Písmu nenacházíme, ale lze si ji vysvětlit jako odvěké nepřátelství vůči Bohu a Jeho následovatelům. Zkus si dát do vyhledávače v Písmu slovo "Midjánc*" a uvidíš, kolik nalezneš veršů.


Já bych to přirovnal nejlépe k situacím, které prožíváme dnes i  my. Mnohdy se setkáme s člověkem, který vůči nám zaujme nepřátelský postoj, aniž bychom se někdy v životě s ním dříve setkali nebo s ním jakkoliv jednali nebo dali jakkýkoliv popud k nepřátelství. Já si to vysvětluji tak, že Boží nepřátelé v nás podvědomě vycítí svého nepřítele, kterého musí zničit. Pokud do toho zahrneme duchovní boj, tak se zde odehrává boj mezi satanem a Bohem, v němž jsme se stali prostředníky. Toto vysvětlení jsem si ve skutečném životě potvrdil vícekrát a pokud si vzpomeneš, jistě jsi také něco podobného zažil. Zkrátka zvnějšku nepřátelství bez příčiny, ale z duchovního pohledu boj mezi Božími odpůrci a Bohem. Ale my věříme Bohu, ne satanovi!


Jistě jsi se setkal s prohlášeními "Nechte si svého Boha dejte nám pokoj" nebo "jděte se svým Bohem do kostela a neobtěžujte nás" a tak obdobně. Prostě nepřátelství z vnějšího pohledu bez příčiny. Ale my víme, co a kdo za tím stojí.




Re: Biblický analfabet v poznání pokročil, ale ptá se dál (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pondělí, 09. září 2013 @ 23:50:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
8„Slyšel jsem Moábovy nadávky
i urážky synů Amonových,
kterými častují můj lid
a roztahují se na jeho území.
9Proto, jakože jsem živ,
praví Hospodin zástupů, Bůh Izraele,
Moáb dopadne jako Sodoma,
Amonovi synové jako Gomora:
hájemství kopřiv a solných jam,
věčná pustina!
Pozůstatek mého lidu je vyrabuje,
zbytek mého národa se zmocní jejich země.“
10To vše kvůli jejich pýše,
kvůli urážkám a povyšování se
nad lid Hospodina zástupů.


Sofoniáš 2. kapitola...




Stránka vygenerována za: 0.47 sekundy