Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116501179
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Abyste věděli
Vloženo Neděle, 26. květen 2013 @ 00:29:02 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Někteří z vás jistě vědí, které místo Písma obsahuje tato slova. A těm ostatním nezbývá, než si toto místo vyhledat v 1 Janově listu 5,13: Tyto věci psal jsem vám věřícím ve jménu Syna Božího, abyste věděli, že máte věčný život, a abyste věřili ve jméno Syna Božího.

Apoštol Jan byl povolán, když opravoval sítě. Pokud nevíte, Petr byl rybář a Pavel šil stany. Tyto jejich charakteristiky nejsou v Písmu zbytečně, jak by se mohl někdo domnívat. Neboť o Petrovi je známo, že na jeho řeč po vylití Ducha svatého uvěřilo nejvíce lidí najednou. Pavel zase dostal největší poznání ohledně církve. A Jan podle všech informací napsal své evangelium až závěrem prvního století. A listy včetně Zjevení až potom.

Proč tak pozdě? Jak si jistě dokážeme domyslet, místní církve již za sebou měli 60 až 70 let svého trvání. Chrám byl zbořen a církve z pohanů již svým počtem překonali církve v Izraeli. A v těchto církvích se začaly objevovat určité odchylky od původního učení apoštolů. Většina jich už umřela a jejich následovníci již nedokázali uhlídat čistotu apoštolského učení. A v této situaci dostal apoštol Jan od Pána církve pověření opravit potrhané sítě. Proto vzniklo jeho evangelium, listy a Zjevení tak relativně pozdě. A s takovou znalostí situace by jste měli i číst slova apoštola Jana.

Ze slov, které uvádím v úvodu lze zjistit, co tehdy Pán položil na srdce Janovi. Již tehdy museli mít mnozí problém s tím, že sice věřili v Pána Ježíše a byli spaseni, ale nevěděli, že mají věčný život. A přitom Pán očekával, že jeho vyvolení budou uplatňovat nejen víru, ale jejich životy  se budou vyznačovat duchovním způsobem chození.

Tady by bylo na místě, aby jste si několikrát přečetli 1 Janův list. Uvedu několik klíčových míst. 1 Jan 2,26: Tyto věci psal jsem vám o těch, kteříž vás svodí. Ekumenický překlad uvádí „matou“. Které?

1,6: Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme, a nečiníme pravdy. Obecenství s Pánem a tma nemůžou existovat spolu. Nemůžeme mít obecenství s Bohem a zároveň tvrdit, že chodíme ve tmě.  Kdo tvrdí, že je něco takového možné, tak lže a nečiní pravdu. Takže činit pravdu a nelhat znamená říkat: Kdo má obecenství s Bohem nemůže zároveň chodit ve tmě a hřešit. Což potvrzuje následující 7 verš: Pakli chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Krista Ježíše Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.

V principu stejná argumentace probíhá 2,4: Dí-li kdo: Znám jej, a přikázaní jeho neostříhá, lhář jest, a pravdy v něm není. Známost Pána a neostříhání jeho přikázání nemůžou existovat spolu. Kdo ho zná a neostříhá jeho přikázání, lže a nečiní pravdu. Takže činit pravdu a nelhat, znamená říkat: kdo ho zná, zcela automaticky činí jeho přikázání. Tvrdit opak, znamená dokazovat, že ho nezná.

Stejný princip se objevuje ve verši 2,9: Kdo praví, že jest v světle, a bratra svého nenávidí, v temnosti jest až posavad. Tentokrát zkráceně, neboť nelze chodit ve světle a tvrdit, že nenávidí bratra svého. Co spojuje tato tři místa? Obecenství s Bohem, poznání Pána a láska Boží jsou základním vyjádřením toho, kdo se narodil z Boha.

A teď je na místě vyzvednout další princip. 3,9: Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešit, nebo z Boha narozen jest.

A teď si vzpomeňte na ty, kdo vás obviňují z toho, že hřešíte a vy přitom víte, že nemůžete hřešit. Jak potom budete řešit dilema těch, kteří nevědí, že jejich hříchy jsou odstraněny krví Ježíše Krista, že nevědí, že mají obecenství s Bohem, nevědí, že znají Pána, a nevědí, že jsou ve světle. A proto se vám snaží namluvit, že musíte vyznávat své hříchy, že chodíte ve tmě, že neostříháte jeho přikázání a nemilujete bratra svého. Co si potom o takové člověku pomyslíte? Tyto věci psal jsem vám o těch, kteříž vás svádí a matou.

A právě proto se máme řídit těmito slovy z 4,1: Nejmilejší, ne každému duchu věřte, ale zkušujte duchů, jsou-li z Boha; nebo mnozí falešní proroci vyšli na svět.

Svrchovaný Pán Církve viděl, jak jeho děti začínají bloudit a nechávají se svádět falešnými proroky a právě proto ukázal apoštolu Janovi co má jeho Církvi napsat, aby se nenechávali svádět od těch, kteří pobloudili od Pravdy!

Tento list obsahuje ještě mnoho důležitých principů a ti bratři moji, jenž si jsou vědomi pomazání od Pána Církve, se nenechají svést od žádných falešných proroků. A teď ještě několik vět k úvodu.

1 Jan 5,9: Kdož věří v Syna Božího, máť svědectví sám v sobě. Kdož nevěří Bohu, lhářem jej učinil; nebo neuvěřil tomu svědectví, kteréž vysvědčil Bůh o Synu svém.

A klíčový verš 5,15: Že pak víme, že nás slyší, prosili-li bychom zač, podle toho víme, že máme prosby naplněné, kteréž jsme předkládali jemu. Víte vy bratři, že vás Bůh slyší? Pak můžete vědět, že máte věčný život!


"Abyste věděli" | Přihlásit/Vytvořit účet | 110 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Abyste věděli (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 26. květen 2013 @ 10:57:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

A proto se vám snaží namluvit, že musíte vyznávat své hříchy, .................... Co si potom o takovém člověku pomyslíte? Tyto věci psal jsem vám o těch, kteříž vás svádí a matou.




Je na místě vyzvednout ještě další princip, kterým Jan napravuje sítě:

1 Jan 1,7-10:

"Jestliže však chodíme v světle, jako on je v světle, máme společenství mezi sebou a krev Ježíše, jeho Syna, nás očišťuje od každého hříchu.
Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. Jestliže vyznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
Říkáme-li, že jsme nezhřešili, děláme z něho lháře a jeho slovo v nás není. "



Re: Abyste věděli (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Neděle, 26. květen 2013 @ 14:35:54 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Božský věčný život není život podle principů ani podle zákonů. Božský věčný život je Osoba - Pán Ježíš Kristus.
Řečtina má pro život tři slova: bios - biologický život, který má vše živé; psyché - duševní život, který má každý člověk, a zoé - Božský věčný život Boha, který mají všechny Boží děti, tj. všichni znovuzrození věřící v Krista.
Tímto třetím a nejvyšším životem je trojjediný Bůh sám. Když o této záležitosti mluvil Pán Ježíš, neříkal: mám Božský věčný život. Řekl: "Já jsem život!" "Já jsem vzkříšení a život!" Přičemž ono "Já jsem" bylo Boží jméno, které nebylo dovoleno Židům ani vyslovit, takže často obviňovali Pána z rouhání.

Ve zmíněném 1. listu Janově 5:12 píše Jan: Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá.

1:2-3 Ten život byl zjeven, viděli jsme a svědčíme a zvěstujeme vám věčný život, který byl u Otce a nám byl zjeven. --
Co jsme viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste také vy měli společenství s námi. Naše společenství je s Otcem a s Jeho Synem Ježíšem Kristem.


Sk 2:42 Vytrvale zůstávali v učení apoštolů a ve společenství, v lámání chleba a modlitbách.

2K 13:13 Milost Pána Ježíše Krista, Boží láska a společenství Svatého Ducha se všemi vámi. Amen.

Ve spojení těchto veršů vidíme, že Božský život je společenstvím Ducha jako toku - viz řeka vody života vytékající z Božího trůnu v Novém Jeruzalémě, tzn. že tento život proudí podobně jako elektřina. Tento život, proudící z Otce jako zdroje skrze Syna jako pramene a Ducha jako toku řeky, přinášelo prvotní církvi v Jeruzalémě učení apoštolů skrze společenství se svatými.
Dnes máme společenství s apoštoly díky učení apoštolů, zaznamenaném v NZ. Máme-li učení apoštolů a společenství s nimi jako společenství Ducha, jsme-li v tomto toku/proudu živots, můžeme a máme tímto životem žít. Mimo toto společenství života, tj. mimo Ducha, mimo Krista žádný skutečný, tj. Božský věčný život není!!

Tož tak



Re: Abyste věděli (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Neděle, 26. květen 2013 @ 15:30:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Leonete,
ještě jedna věc, která svědčí o tvém nepochopení Písma.
Píšeš:

1,6: Díme-li, že s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme, lžeme, a nečiníme pravdy. Obecenství s Pánem a tma nemůžou existovat spolu. Nemůžeme mít obecenství s Bohem a zároveň tvrdit, že chodíme ve tmě.  Kdo tvrdí, že je něco takového možné, tak lže a nečiní pravdu. Takže činit pravdu a nelhat znamená říkat: Kdo má obecenství s Bohem nemůže zároveň chodit ve tmě a hřešit. Což potvrzuje následující 7 verš: Pakli chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Krista Ježíše Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.

V principu stejná argumentace probíhá 2,4: Dí-li kdo: Znám jej, a přikázaní jeho neostříhá, lhář jest, a pravdy v něm není. Známost Pána a neostříhání jeho přikázání nemůžou existovat spolu. Kdo ho zná a neostříhá jeho přikázání, lže a nečiní pravdu. Takže činit pravdu a nelhat, znamená říkat: kdo ho zná, zcela automaticky činí jeho přikázání. Tvrdit opak, znamená dokazovat, že ho nezná.




Význam toho verše 1,6 je dost jiný než tady podsouváš.

Říká toto:                  Díme-li, že "s ním obecenství máme", a ve tmě chodíme, lžeme, a nečiníme pravdy..
Neříká jak sugeruješ:  Díme-li, že "s ním obecenství máme, a ve tmě chodíme", lžeme, a nečiníme pravdy..

Přece nikdo netvrdí, nikdy jsem nikoho neslyšel říkat, že "já mám společenství s Bohem a chodím ve tmě".  Nikdo nic takového netvrdí. Takže toto není to lhaní a nečinění pravdy, o kterých mluví Jan.
To lhaní a nečinění pravdy je v tom, když někdo tvrdí, že "má společenství s Bohem", a přitom chodí ve tmě, že chodí ve tmě zapírá, tvrdí, že je ve světle, nebo se aspoň domnívá, že je ve světle a není.

Náprava, tedy nelhát a činit pravdu, není o tom, že budeme něco správně říkat jak píšeš,  "Kdo má obecenství s Bohem nemůže zároveň chodit ve tmě a hřešit.". To by bylo trochu málo přijmout pouze správnou rétoriku.  Náprava, tedy nelhat a činit pravdu, znamená pro toho, kdo tvrdí, že má obecenství s ním a chodí ve tmě, buď přiznat, že s ním obecenství nemá (tedy nelhat),  anebo obecenství s ním skutečně v bázni pěstovat, opravdu chodit ve světle, očišťovat se od každé nepravosti a nezůstávat ve tmě, když se někdy do ní dostane.



Podobně ten tvůj druhý odstaveček.
"Kdo ho zná a neostříhá jeho přikázání, lže a nečiní pravdu. Takže činit pravdu a nelhat, znamená říkat: kdo ho zná, zcela automaticky činí jeho přikázání. Tvrdit opak, znamená dokazovat, že ho nezná."

Opět, nikdo přece netvrdí opak, nikoho takového neznám. Nikdo neříká: "já ho znám a na přikázání jeho kašlu"
Takže to není zase o tom správně nastavit rétoriku. Nelhat a činit pravdu znamená pro toho, kdo tvrdí, že ho zná, skutečně ostříhat jeho přikázání. Vědomě (což napovídá samotné slvo "ostříhat"), není to vždycky tak zcela automatické. Je to o skutcích, o opravdovém ostříhání jeho přikázání, není to o správné rétorice, že budeme něco "správně říkat".












Re: Abyste věděli (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 27. květen 2013 @ 12:21:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nebylo by ale v takovém případě jednodušší opakovat předchozí tři svědectví než přidávat 4. ? Kromě toho měl svatý Jan Evangelista dost napilno. Staral se o Pannu Marii a hlásal Evangelium na mnoha místech v Malé Asii. Provázely ho četné zázraky. Vypil otrávené víno které mu neuškodilo. Byl zbičován a uvržen do kotle vroucího oleje, ze kterého vyšel nezraněný. Poté byl poslán do vyhnanství na Phatmos, kde se mu dostalo Zjevení. Synoptičtí evangelisté se zdržovali převážně na jednom místě. Svatý Marek byl biskupem v Alexandrii.




Stránka vygenerována za: 0.73 sekundy