Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116473521
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Teze k problematice rozvodu
Vloženo Sobota, 11. květen 2013 @ 22:03:31 CEST Vložil: Stepan

Etika poslal Nepřihlášený

Výběr z materiálu Teologická stanoviska a doporučení Rady Církve bratrské a Studijního odboru


1. Manželství patří podle svědectví Pána Ježíše k původním stvořitelským řádům a je nerozlučným svazkem jednoty mezi mužem a ženou (Mt 19,4-8). Tento svazek může být rozvázán jedině smrtí jednoho z manželů (1K 7,39). Svévolné porušení a rozloučení manželství je v rozporu s Božími řády. Pán Ježíš řekl: “Kdokoli propustil by manželku svou, kromě příčiny cizoložstva, uvodí ji v cizoložstvo, a kdož propuštěnou pojme, cizoloží ….” (Mt 5,32).


2. I Nový zákon však zná dva případy, při nichž připouští manželskou rozluku: 

1. Je to předně při cizoložství jednoho z manželů. Hřích manželské nevěry, po němž následuje opravdové pokání a očividné úsilí o nápravu života, má však být odpuštěn, ale setrvání v cizoložství manželství trvale ruší.

2. Druhým případem je situace, kdy nevěřící muž, nebo žena nechce žít v manželství s věřícím. Apoštol Pavel k tomu říká: “Má-li který bratr manželku nevěřící, a ta povoluje být s ním, nepropouštěj ji. A má-li která žena muže nevěřícího, a on chce být s ní, nepropouštěj ho. Posvěcen jest zajisté nevěřící muž pro ženu, a žena nevěřící posvěcena jest pro muže, sic jinak děti vaše nečisté byly, ale nyní svaté jsou. Pakli nevěřící odejít chce, nechť jde. Není otrokem bratr nebo sestra v takových věcech, ale ku pokoji povolal nás Bůh …” (1K 7,12nn). 

Manželství nesmí být zneužito k zotročení druhého, neboť Bůh povolal věřící k pokoji. Jsou případy, kdy se věřícímu nepodaří získat nevěřícího pro unesitelné manželství. Pak platí výše uvedená výjimka Pavlova. Sem však musíme zařadit i případy, kdy se jeden z věřících manželů projevuje hrubým anebo jinak zlým jednáním jako nevěřící. Církev má takové případy pozorně posoudit a káznit viníka podle Mt 18,15-17.3. Věřící má při krizi v manželství učinit s pomocí staršovstva vše co je v jeho možnostech pro vzájemné smíření a obnovu manželství. Je si vědom toho, že každý “rozvod je porážkou a ne řešením” (J. L. Hromádka) a že na něj těžce doplácejí vedle obou manželů jmenovitě děti. Věřící musí vždy brát v úvahu i nebezpečí pohoršení dětí a širšího okolí. Proto každý rozvod je důvodem k hlubokému pokání obou manželů i ke zpytování sboru. V našich sborech je třeba zvýšenou pastýřskou péčí předcházet vzniku rozvodových situací. V duchu evangelia však cítíme, že v případech rozvedených podle zmíněných biblických výjimek nelze uložit všem takto postiženým břemeno, jímž by byl zákaz vstupu do manželství a jež by mohlo být pro někoho neunesitelné. (Srovnej 1K 7,9: " … nebo lépe jest v stav manželský vstoupit nežli pálit se.").

4. Kazatel, který se z jakéhokoliv důvodu rozvádí, ztrácí duchovní autoritu k vedení a spravování sboru. Vycházíme ze skutečnosti, že kazatel má zvýšenou odpovědnost za věrohodnost svého života (1Tm 3,2-4; 3,12; Tt 1,5 -9). V minulosti rozvedení kazatelé opouštěli pastýřskou službu v naší církvi. Obáváme se, že by změna v této praxi uvolnila v církvi zábrany rozvodů a že by znamenala ústup od probuzenecké linie.Dodatek k Tezím k problematice rozvodů:

Předložené teze shrnují jen hlavní biblické aspekty k danému tématu a vědomě se vyhýbají dílčím problémům a detailům, které vyžadují podrobnější biblický rozbor konkrétních otázek. 


Předložená formulace byla upravena podle připomínek kazatelů, vyslovených při kazatelském setkání 10. prosince 1981 v Praze. Podle usnesení této konference kazatelů je předkládáme staršovstvům jako podnět k  dalším rozhovorům.

Vydal: Studijní odbor Rady CB, Praha 23. dubna 1982

Podobná témata

Etika

"Teze k problematice rozvodu" | Přihlásit/Vytvořit účet | 16 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Teze k problematice rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Neděle, 12. květen 2013 @ 09:32:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozvody v době totality tvořily 25 %. Dnes činí přes 50%. A hrozí i stav přes 100 %, což by znamenalo, že bude větší počet rozvodů, než uzavřených manželství a budeme první na světě, kteří takové rarity dosáhnou.

Jen pár údajů:

V roce 1919 bylo u nás asi 120 tisíc svateb a 2 tisíce rozvodů

V roce 1990 bylo u nás 90 tisíc svateb a 31 tisíc rozvodů

V roce 2010 bylo u nás jen 46 tisíc svateb a 30 tisíc rozvodů

V roce 2011 se rozdíl uvařených manželství a rozvodů k sobě ještě více přiblížil.

 

Vidíme, že hodně partnerů zvolili způsob soužití na „psí knížku“, což je jistě i důsledek sociální politiky  a počet rozvodů se jen mírně zvětšuje, ale za to klesá počet svateb.

 

Nejhorší na tom je, jak obrovské množství dětí vyrůstá v rodinách, kde není manželství a nebo je rozvedené manželství.

 

Rozpad manželství přináší i obrovské ekonomické problémy partnerům, protože za půjčky  a hypotéky ručí oba.

 

A možná paradoxně se může stát, že právě tyto problémy mohou vést k tomu, že se rozvodovost sníží.

 

Ale co je to platné ? Důležité je, aby se manželé měli rádi, byli si věrni, byli schopné snášet všechny problémy a překážky. A k tomu pomáhá společná víra. Bohužel té ubývá.

 

Správná není ani výchova dětí ve společnosti.   Rozmazlujeme je, zametáme cestičky, nevedeme k překonání překážek. Negativní vliv mají i feministické spolky. Je tu mnoho vlivů, které ničí manželství.
 
Bude asi hůř??!!!




Re: Teze k problematice rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: oko v Neděle, 12. květen 2013 @ 10:27:43 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."I Nový zákon však zná dva případy, při nichž připouští manželskou rozluku: 

1. Je to předně při cizoložství jednoho z manželů. Hřích manželské nevěry, po němž následuje opravdové pokání a očividné úsilí o nápravu života, má však být odpuštěn, ale setrvání v cizoložství manželství trvale ruší."...




Zvrácenost tohoto výkladu je očividná: Cizoložstní jednoho z manželů neopravňuje ještě toho druhého k novému manželství. Vždyť by tím tomu prvnímu uzavřel cestu k pokání z hříchu manželské nevěry a nemohla by tudíž platit ta první (podtržená) část věty o odpuštění hříchu nevěry!





Jak dlouhá by totiž měla být ta doba "setrvání v cizoložství", aby už byla dostatečná pro zrušení manželství?

Den, měsíc, rok? Deset let?



Re: Teze k problematice rozvodu (Skóre: 1)
Vložil: rive v Neděle, 12. květen 2013 @ 23:07:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
(Věřící) je si vědom toho, že každý “rozvod je porážkou a ne řešením” (J. L. Hromádka) a že na něj těžce doplácejí vedle obou manželů jmenovitě děti. Věřící musí vždy brát v úvahu i nebezpečí pohoršení dětí a širšího okolí. Proto každý rozvod je důvodem k hlubokému pokání obou manželů i ke zpytování sboru. V našich sborech je třeba zvýšenou pastýřskou péčí předcházet vzniku rozvodových situací.

Viděla jsem z blízka několik rozvodů věřících, mých přátel.  Důvody rozvodů!  Ignorace Boha, nedostatek důvěry Bohu v této krizové situaci života. Myslím, že tahle stanoviska a doporučení, uvědomění  jsou  proto k  věci. 


Rozvod je porážka.
Doplácí vždycky oba manželé
Doplácí děti
Je to pohoršení děti
Pohoršení pro širší okolí
Je to obrovské selhání - je třeba hluboké pokání před Bohem, uvědomění si v pravdě a upřímnosti svého hříchu, chyb které vedly ke krachu
Zajímavé je doporučení "zpytování sboru", to je hodně správné doporučení
Vyučovat 

 pro zájemce průběžně (pro nezájemce příležitostně)  o problematice manželství

rive



Stránka vygenerována za: 0.74 sekundy