Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 530 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116484337
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Historický Ježíš a víra
Vloženo Sobota, 30. březen 2013 @ 14:14:33 CET Vložil: Stepan

Historie poslal unshaken

Historikům a archeologům se rodí děti počaté z muže a ženy. Nikdy nikdo také neslyšel, že by u teologů tomu bylo jinak. Takže když se historik, archeolog a teolog v jedné osobě při svém zkoumání dobových zpráv dozví, že Ježíš Nazaretský byl synem Marie ze Sepfóridy s nejasným biologickým otcem, jehož si osvojil Josef z Nazaretu, tak to bere jako jasný fakt, o kterém ho, neboť je současně také teolog, přesvědčí Marek 6:3.



Protože jako historik nezkoumá jen biblický kánon, dozví se o hanbě, které musel Ježíš čelit, nejen od Jana, ale i z výroku č. 105 z Tomášova evangelia. Také se z jiného výroku rabína Eliezera ben Hyrkanuse, který žil kolem sklonku 1. stol., dozví o učení jistého Jakuba, který šířil učení Ježíše, syna Panterova. A dalším bádáním zjistí, že Pantera byl římský voják, nejspíš židovského původu.

Jak jsem byl rád, že víra moje a též víra mnohých není závislá na božském původu Ježíše. Vždyť si Bůh může učinit děti z kamenů. A Ježíš byl do Božího synovství přijat Janovým křtem, jak víme z evangelií, resp. Bohem ustaven, jak píše Pavel.

Jenže, když jsem četl tu knihu s uvedeným dokazováním od historika, archeologa, teologa a znalce svitků od Mrtvého moře, tak se stalo něco horšího.

Ale nejprve vysvětlím: Tím autorem knihy, z níž jsem citoval a ještě trochu ocituji, byl James D. Tabor a kniha měla název „Ježíšova dynastie“. Vždy se snažím nesklouzávat na cestu odsudků od ubožáků, kteří hned pomlouvají, že autor to napsal kvůli slávě, penězům nebo u těch opravdu politováníhodných, že má například nohy do O. Podobně naopak se snažím nenaletět sympaťákům a zdatným řečníkům, neboť dobře vím, že se z nich může vyklubat egoistický psychopat. Jenže tentokrát mi chvíli trvalo, než se mi rozbřesklo.

Kniha začíná popisem odhalení hrobky v Hinómském údolí poblíž Jeruzaléma v roce 2000, jehož byl J. Tabor účastníkem. Jeden ze sarkofágů obsahoval nápis „Marie“, jiný snad „Salome“. Autor popisuje také další nálezy v hrobkách z Jeruzaléma – vápencové schránky s nápisem „Jakub, syn Josefa, bratr Ježíše“. Tím to nekončí, nálezy uložené v archeologickém skladišti Izraelského úřadu čítají 6 schránek se jménem „Ježíš“, z nich dvě s nápisem „Ježíš, syn Josefa“. A vedle jedné z nich ležely v původní hrobce schránky s kostmi Josefa, dvou Marií a Ježíšova syna Judy a Matouše.

Ačkoliv se to zdá přímo kacířské sdělení, se mnou to nehnulo. Jen jsem poděkoval našemu Bohu, že Kristus dostal jméno Ježíš a ne Immanuel. Ježíš se totiž v té době jmenoval kdekdo, dokonce i propuštěný Barabáš. Podobně i Marie bylo časté jméno, podle znalců se tak jmenovala každá třetí žena, podle jiného znalce, jehož jsem slyšel v BBC, každá druhá.

Jenže pak to přišlo. Stránka po stránce obsahovala popis Ježíšových činů citovaných z historie a z Písma, avšak vykládaných jako činy člověka, vědomého si svého královského nástupnictví a dobře znalého prorockých výroků. A také seznámeného s učením esejců a s jejich Učitelem spravedlnosti. Ježíše, který dobře věděl, že Římané vyhledávají, pronásledují a nemilosrdně vraždí každé potomky z nástupnických královských linií. Jak autor čtenáře vnořuje do člověčenství historického Ježíše, tak mu stránka za stránkou bortí teologické nánosy obsažené v evangeliích.

Nechci zde popisovat další poznatky z knihy. Byl jsem udiven znalostí autora, dokonce jsem se dozvěděl o proroctvích, která zřejmě říkal Ježíš na cestě do Emauz a která jsem doposud neslyšel od žádného kazatele. Ale napíši, k jakému jsem dospěl závěru:

Musím se stát skutečným učedníkem Ježíšovým a ne bezmyšlenkovitě přejímat teologické představy. Musím s ním chodit, jako chodili oni.
Poslouchat jej a znovu a znovu se ptát: „Kdo jsi Ježíši?“ Být s ním, s člověkem, s jeho lidskými potřebami a žádostmi. „Odkud máš svá slova, Ježíši? Odkud moudrost, převyšující vše, co lidé vymoudřili?“ Musím se sám přesvědčit, že skutky uzdravování nemohou přijít jen tak. Vždyť jsem ještě neslyšel od jeho nepřátel ani pomluvu, že by Ježíš neuzdravoval a nekřísil!

Musím si sáhnout do Jeho ran.
Na vlastní kůži jsem prožil, že je živý. Co mi bude kdo vykládat, že jen toužil po královské vládě v Božím pořádku. Musím poznat bolest hřebů zatloukaných do těla. Nezříkat se jí, nezříkat se pro Něho. I když volám také jako On „Bože můj, Bože můj, pro jsi mě opustil!“




Podobná témata

Historie

"Historický Ježíš a víra" | Přihlásit/Vytvořit účet | 74 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Sobota, 30. březen 2013 @ 15:58:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
A Ježíš byl do Božího synovství přijat Janovým křtem, jak víme z evangelií, resp. Bohem ustaven, jak píše Pavel.

...Ježiš je Synom Božím ,,od večnosti,,...nikdy sa ním nestal ani v krste ani nikdy nebol Bohom ustanovený za Božieho Syna,,,

Lebo dieťa sa nám narodilo, syn nám je daný; na jeho pleciach spočinie kniežatstvo, jeho meno bude: Predivný radca, Mocný Boh, Otec večnosti, Knieža pokoja.     Izaiáš 9:5  

Podľa toho poznávajte Ducha Božieho: každý duch, vyznávajúci Ježiša ako Krista, ktorý prišiel v tele, je z Boha;
a ktorý duch nevyznáva Ježiša, ten nie je z Boha; je to (duch) antikristov, o ktorom ste počuli, že prichádza a teraz je už vo svete.    1 Ján 4:2

ivanp



Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Sobota, 30. březen 2013 @ 16:24:55 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak víš že se v té době nikdo nejmenoval Emanuel ? I dneska se tak někteří jmenují. A jak jsi přišel na to že by měl být Ježíš božím synem až od svého křtu ? Je tady od věků. Jestli takové knihy ohrožují tvou víru tak je radši nečti. Proto je píší a proto je u nás překládají a propagují. Abys o ní přišel.



Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Sobota, 30. březen 2013 @ 22:38:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím, že Písmo nám poskytuje poněkud jinou odpověď ohledně Božího synovství. Podívej se do L 1,35. Píše se tam, že Ježíš bude nazván Synem Božím kvůli svému zázračnému početí. 

Ta kniha, kterou uvádíš, mě tedy nijak zvlášť neuchvátila. Jsem ale za tebe opravdu rád, že jsi zvolil cestu, kterou popisuješ v článku. Skutečně je otázka položená samotným Ježíšem "a za koho mě považuješ ty" tou nejdůležitější.



Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 01. duben 2013 @ 08:43:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Existuje více podobných knih. Čtenáře, který ještě nemá víru v Ježíše jako svého osobního Spasitele, taková kniha uchvátí. Stalo se to i mne, když mně bylo  osmnáct roků. Po přečtení knihy jsem měl pocit, že Ježíš a jeho myšlenky jsou jen krásnou ideou. Kniha dokonce končila tím, že jeho učedníci tělo pochovali a domluvili se o tom, že budou šířit zprávu o jeho vzkříšení, které ve skutečnosti nebylo. Rozumově tak kniha působila příznivě, protože rozumem nelze vysvětlit zázraky a ani vzkříšení. Vše bylo jasné, ale pak Ježíš ztratil své božství. Byl pouhým sympatickým a milým člověkem a nic víc. Když jsem o této knize vyprávěl svému věřícímu kamarádovi, taktně mne upozornil na nebezpečí té knihy a vysvětlil, že tohle je práce nepřítele Boha. Zpochybnit Ježíše  a udělat z něho jen filosofa, bojovníka za spravedlnost apod.


A podobně knihy existují i dnes.


Jak se bránit jejich vlivu ?


Myslím, že lépe bych to nevyjádřil než unshaken na konci článku.





Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pondělí, 01. duben 2013 @ 10:43:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Jak jsem byl rád, že víra moje a též víra mnohých není závislá na božském původu Ježíše. Vždyť si Bůh může učinit děti z kamenů. A Ježíš byl do Božího synovství přijat Janovým křtem, jak víme z evangelií, resp. Bohem ustaven"...




Ježíš se jako člověk  v Božím synovství už počal i narodil.


Anděl jí odpověděl: "Sestoupí na tebe Duch Svatý a zastíní tě moc Nejvyššího; proto také
 

 TO  SVATÉ
,  co se z tebe narodí, bude nazýváno Syn Boží
. (Lk 1,35)





Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 01. duben 2013 @ 16:28:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Trošku chatrné argumenty typu "Jedna paní na pavlači povídala".

Co když naopak byli špatnými motivacemi vedeni onen Jakub a onen rabín?

Napříkld: Plné Božství Ježíše Krista bylo vždy zdrojem kontroverzi, i v tzv "intelektuální" vrstvě. Co když si onen Jakub třeba toho Pantera vymyslel, aby tuto kontroverzi odstranil? Třeba byl veden pouze motivací zbavit etické učení Ježše Krista onoho intelektuálně těžce stravitelného balvanu?

A co ten rabín, který přinesl svědectví o tom Jakubovi? Nemohl být i on veden špatnou motivací, například popřít šíříví se křesťanství, ke kterému jistě židovské kruhy měly vždycky odpor? Co když si on toho Jakuba vycucal z prstu?

Na proti tomu stojí svědectví 12 apoštolů, kteří byli ochotni za své svědectví položi i životy: A to tvrdým mučednickým způsobem. Necht každý sám se zamyslí, které svědectví je věrohodnější.

K výkladu jména "Immanuel" i Věčného Otce a Divuplného rádce, jakož i úvaze o plném božství Ježíše Krista, viz prosím odkaz zde:

Jméno Immanuel v knize Izajáš: http://bohu-a.svetu.cz/1230-jmeno-immanuel-v-knize-izajas.html



Re: Historický Ježíš a víra (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 02. duben 2013 @ 09:08:37 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Takových článků a knih je padesát do tuctu, jeden má být údajně doložitelnější než druhý, úměrně tomu čím víc popírají Pána Ježíše, jeho božskou přirozenost a nejzákladnější fakta z dějin spásy. Nedávno vyšel v jednom českém časopise krátký článeček s nadpisem Oklamaní křesťané ? V podstatě pojednával o tom že prý jakýsi (izrelský ?) vědec tvrdí že ten správný Betlém není v Judsku poblíž Jerusaléma ale že jde o jakousi stejnojmennou vesnici v Galileji, asi 8 km od Nazaretu. Prý je tam prokazatelně osídlení z Ježíšových časů…………..

Myslím že není příliš podstatné jestli si takové věci vymýšejí naši novináři, nebo někdo ve Svaté zemi. Působí to dost tragikomicky a vliv to může mít spíš na člověka který hledá důvody proti, nebo na protikřesťanské a proticírkevní kopírovače a konspirátory. Pochybuji že by někdo z věřících pochyboval o Betlémě v zemi Judské




Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy