 |
Právě je 116 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Willy brusle7
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 113129119 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Kontrasty: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků
Vloženo Sobota, 05. leden 2013 @ 20:05:13 CET Vložil: Olda |
poslal Nepřihlášený V dnešní době
mě znepokojují určité signály svědčící podle mého názoru o tom, že nekatolické
církve (zvláště pak CB) opouštějí reformaci a jejich teologie vstřebává ve
stále větší míře teologii katolickou. To by nebylo a priori špatné, kdyby šlo o
učení zakotvené v Písmu. Jde zejména o ekuménu, Chartu Oecumenicu, církevní
restituce a zavádění institutu zpovědního tajemství.
1) Ekuména
Ekuména – nekonvenční pohled
http://www.zelo.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=96
Spojuje nás tedy
láska Kristova: 2Kor. 5:14 „Láska
zajisté Kristova víže nás“. (BK)
Tedy nikoli církevní diplomacie. Naším sjednotitelem je Kristus
(vertikálně), nikoli ŘKC, která církve spojuje horizontálně – pozemsky.
2) Charta Oecumenica.
Směřování
k eucharistickému společenství je nebiblické – a jen se divím, že to
nekatolíkům nevadí. Eucharistie je znovuobětování, zatímco Kristus jen jednou byl
obětován. (Žd. 9:28). Spoluvytváření
Evropy je ryze pozemský cíl a k rozvíjení vztahů s islámem nás Bůh
nepovolal. Též k dialogu mezi křesťanstvím a islámem a vzájemným
rozhovorům o víře v jediného Boha,
potažmo v jednoho a téhož Boha, také ne. Nejsme povoláni
k dialogu, nebo hlásání jednoho Boha, ale k svědectví, nebo kázání Krista
ukřižovaného. (Sk. 1:8; 1Kor. 1:23;
2:2). Muslimové nepotřebují poučování o lidských právech – ale potřebují stejně
jako my – Krista!!! Pakliže se
muslimům svědčit bojíme, přiznejme to veřejně a svět nás pochopí.
Další pohledy:
Odpověď
na článek bratra ThDr. Pavla Černého Th.D.
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6718
Kdo
podepsal dokument Charta Oecumenica?
http://www.granosalis.cz/modules.php?name=News&file=article&sid=6806
Proč jsem nepodepsal Chartu Oecumenicu?
http://zod.reformace.cz/proc-jsem-nepodepsal-chartu-oecumenicu-cislo-93
3) Církevní restituce
Na církevní
restituce mám tento názor:
Mt. 6:33 „Hledejte především jeho království a
spravedlnost, a všechno ostatní vám bude přidáno“.
Odůvodňovat tzv.
církevní restituce nutností uvolnit zablokované pozemky neobstojí. Tento
problém vytvořil svět a svět ať si ho vyřeší. Církev Kristova není povolána
k řešení světských problémů, mj. proto, že je ze světa vyvolena. (J. 15:19). Boží vůle by jistě nešla proti vůli národa.
Budeme-li hledat Božího království, tedy i to ostatní – třeba i církevní
restituce (bude-li to vůle Boží), nám budou přidány. Zde na Granosalis bratr
Pastýř napsal, že církvím neschází peníze, ale Boží bázeň. Tím jim ale schází
též moudrost, neboť počátkem moudrosti je bázeň Hospodina. (Ž. 111:10 BK).
Za socialismu
nevěřící museli přispívat ze svých daní na církve, ač tomu nechtěli. Ale nikdo
se jich na to neptal. I dnes se nic nezměnilo. Jak je vidět nevěřící lidé se
církví lehce nezbaví. Za těchto okolností se církve stávají nikoli
požehnáním, ale BŘEMENEM národa.
Podobenství o
milosrdném samaritánu (Lk. 10:30-35).
V pocestném vidím okradený český národ. Šel kolem něj kněz, pak i levita a
vyhnuli se mu. Jak příznačné!!!
Nakonec ocituji
pohled obecně známého Ivana Štampacha, se kterým hluboce souzním.
„Ale možná,
že je dobře, že přiznaní římanští a nepřiznaní protestanští hierarchové tak
intenzivně pracují na pohřbení všeho autenticky křesťanského. Pohřbí jen
vylidněné kamenné církve a na jejich ruinách vyroste něco skutečně živého a
životodárného, BEZ NICH A PROTI NIM. I když jejich obrácení nelze předem
vyloučit.“
Ivan Štampach
Zdroj:
http://www.denikreferendum.cz/clanek/14131-v-sobotu-blahorecili-patrony-stavajicich-poradku (poslední odstavec)
4a) Zavádění zpovědního tajemství v CB
Z dokumentu Zpráva předsedy rady pro konferenci CB
v odst. 9 „Zpovědní tajemství a zachování mlčenlivosti“
http://portal.cb.cz/2012-zprava-predsedy-rady-pro-konferenci-cb
cituji:„Druhý
příklad. Nedávno jsem obdržel tento e-mail: Dobrý den, rád bych se zeptal,
jestli existuje a případně funguje v Církvi bratrské zpovědní tajemství nebo
něco na ten způsob. Předem děkuji za odpověď a přeji hezký den. Odpověděl jsem
následujícím způsobem (vyjímám): V Církvi bratrské jsou zpovědním tajemstvím
vázáni ordinovaní kazatelé, kteří při ordinaci mimo jiné slibují: “Budeš
věrně a nestraně konat pastýřskou službu a zachovávat svěřené zpovědní
tajemství” (Řád CB, X. Ordinační slib kazatele). Také starší sboru, kteří vedou
sbory v CB slibují při svém uvedení do služby, že budou “zachovávat mlčení o
všem, co má zůstat důvěrné” (Řád CB, VIII. Slib
starších sboru).“
„Načež přišla tato reakce: Děkuji za
odpověď. Bohužel jsem se setkal s vyzrazováním choulostivých věcí v poměrně
značném rozsahu v Církvi bratrské. Z toho důvodu jsem se ptal. Tolik úryvek
z korespondence.“
„Můžeme namítnout, je to ojedinělý
hlas. Žel není, zaznívá i při vizitacích. Téma je velmi aktuální pro kazatele,
staršovstva a Radu CB, ale dotýká se také každého, kdo vstupuje do závazného
vztahu (členský slib) s druhými ve společenství víry. Pokud se stane, že
citlivé informace a věci zpovědního nebo důvěrného charakteru uniknou, je to
klasický znak nevěrohodnosti.“
„V naší církvi nemáme definováno zpovědní
tajemství, jako je tomu např. v římsko-katolické církvi, přesto na něm
zakládáme veškerou pastorační činnost kazatelů, členů RCB,
starších a pastoračních asistentů.“
K tomu
mohu uvést jen to, že institut zpovědního tajemství je Písmu naprosto cizí – k
tomu níže. Ale co je naprosto alarmující je to, že vzdor tomu, že jde o
nebiblický institut který napáchal mnoho zla, když došlo k úniku citlivých
informací, vzdor tomu že tento institut BOURÁ církev - zůstává stále základem
pastorační činnosti kazatelů, členů RCB, starších a pastoračních asistentů!!!!
4b)
Článek br. ThDr. Pavla Černého na portálu Zápas o duši
Vyznání hříchů – zpověď
http://zod.reformace.cz/vyznani-hrichu-zpoved-cislo-53
Cituji:
„Následovníci
Ježíše Krista dostali autoritu přijímat vyznání hříchů a odpouštět v Ježíšově
jménu: Komu odpustíte hříchy, tomu
jsou odpuštěny, komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou. (Jan 20,23)“
„Jaká je to výsada a zodpovědnost! Nemůžeme přece nechat nevyužité
privilegium rozvazovat hřích a zvěstovat odpuštění. Bratr v Kristu je nám
dán, aby slyšel naše vyznání na místě Kristově a aby nám hříchy v Kristově
jménu odpustil. Zpovědník má držet tajemství vyznání, tak jako ho drží i
Bůh. Když jdu vyznávat ke svému bratru v Kristu, jdu vlastně k Bohu.“
Uvedený oddíl se týká učedníků
shromážděných ze strachu před Židy za zavřenými dveřmi. (J. 20:19,20). Učedníci obdrželi autoritu odpouštět hříchy PŘÍMO od Krista (J. 20:21-23). Učedníci obdrželi
PŘÍMO od Pána výsadu, že
cokoli odmítnou na zemi, bude odmítnuto i v nebi. (Mt. 18:18).
Až po vylití Ducha sv. dostali učedníci moc
k apoštolskému dílu evangelizace světa. (Sk. 2). Apoštolát je neopakovatelný úřad a základní autorita
v církvi. Byl potvrzován divy a
zázraky (2 Kor. 12:12). TEDY TATO
VÝSADA JE NEPŘENOSNÁ. Br. Černý zde neužívá v textu užitého biblického termínu
„učedník“ ale „následovník Ježíše Krista“ a tím posouvá význam biblického
sdělení úplně jinam – až do dnešních dnů.
Tak jako apoštolát nepřechází na jiného, též i Ježíšovo
apoštolství i velekněžství nepřechází na
jiného. (Žd.3:1; 7:24).
V Písmu máme svědectví o tom, že členové sboru v Korintu obdrželi
pověření od apoštola Pavla že pokud odpustí svému spolubratru jeho provinění,
odpustí mu i apoštol Pavel. (2Kor. 2:
5-11). Pavel v autoritě, kterou přijal PŘÍMO od Spasitele (Sk.
9:15; 1Kor. 9:1; 15: 8,9) mohl odpustit hříchy.
V modlitbě Páně
jsme vyzýváni samotným Spasitelem, abychom prosili o odpuštění nebeského Otce. Mám jít k hříšnému člověku, který potřebuje
odpuštění stejně jako já – aby mi hříchy v Kristově jménu odpustil? Jsme dle 1Pt. 2:9 královským kněžstvem, tedy co do kněžství naprosto rovni,
máme si vyznávat hříchy navzájem – což ostatně koresponduje s Jk. 5:16. „Vyznávejte hříchy jeden druhému a modlete se jeden za
druhého, abyste byli uzdraveni.“
Jk.
5:15 „bude mu odpuštěno.“ Neodpustí
mu tedy starší církve, kteří nemají potřebnou autoritu, ale Bůh, který se
smilovává.
TEDY
„ZPOVĚDNÍKY“ MÁME BÝT VŠICHNI!!! SPOLEČNĚ VYZNÁVAT A SPOLEČNĚ SE MODLIT ZA
ODPUŠTĚNÍ!
Nikdo nemá privilegium být zpovědníkem druhého. Pokud není vyznávání vzájemné, dle výše
uvedeného textu, pak je skutečně lepší obracet se k jedinému Prostředníku mezi
Bohem a lidmi (1Tm. 2:5) a současně Přímluvci
(Ř. 8:34; 1J. 2:1) - Pánu Ježíši Kristu.
Tvrzení br. Černého,
že pokud jdu vyznávat ke svému bratru v Kristu, jdu vlastně k Bohu je scestné,
nebiblické, neboť odsouvá Boha na vedlejší kolej a potažmo ztotožňuje člověka s Kristem.
Komu dává vlastně bratr Pavel Černý přednost???
Nutným
předpokladem odpuštění našich hříchů je to, abychom odpustili i svým bližním
(Mt. 6:12; Lk. 6:37). Jak může bratr v Kristu na místě (v zastoupení) Kristově
odpustit někomu hříchy, když nejsa Bohem neví, zda dotyčný neodpustil někomu,
kdo zhřešil proti němu???
Co zde propaguje Pavel Černý je ryze katolické pojetí - institut
zpovědníka pochází z iroskotských misií z 8 stol., prvotní církev ho neznala.
Br. kaz. Alois
Adlof v knize „Výklad modlitby
Páně“ (Nákladem křesťanského spolku mladíků v Praze, 1922) na str. 192
vidí problém takto, vyjímám:
„Mnozí lidé jsou ve velikých
nejistotách o tom, kterak dosíci odpuštění. Přemnozí bloudí, troštujíce se odpuštěním, když se
vyzpovídali. Avšak jak velice se klamou! Tím hroznější je blud mnohých,
kteří „evanjelíky“ slovouce, odpuštění hříchů ve „svátostech“ hledají.“
Jak aktuální!!!
Je
skutečně zvláštní, že duchovní velikáni jako byli např. bratři kazatelé Adlof,
Urbánek, Zdychynec, Mikulecký, Vasil Andrš, Voříšek, Přib a řada dalších –
nepociťovali potřebu zavést tento nebiblický institut. Zdá se, že CB již
směřuje jinam.
5)
Rekatolizace v ČR
ŘKC v ČR nabývá stále většího vlivu v politice i
v nekatolických církvích.
Někteří
tento proces označují jako druhou rekatolizaci. 5.7. 1993 proběhlo
ne Velehradě zasvěcení českého národa Panně Marii.
Blíže viz:
http://www.rodon.cz/clanky/Kultura/Nase-kulturni-dedictvi-Velehrad-564
Tento proces se nelíbil i bývalému ministrovi kultury
Pavlu Dostálovi.
Dostálovi se též nelíbí
zasvěcení národa Panně Marii. Na to prý katolíci nemají právo: "Zasvěcovat národ (který nikdy
nevyznával "mariánský kult") Panně Marii byl akt zcela nešťastný,
neboť národ není vlastnictvím nikoho, a tak ho ani katolíci prostě nemají právo
komukoli zasvěcovat."
Dále viz:
http://www.christnet.cz/magazin/clanek.asp?clanek=1295
Už tento fakt měl nekatolické špičky vyburcovat
k ostražitosti. Dnes je jasné, že se to nestalo.
Církevní špičky zklamaly na celé čáře.
Ekumenické a restituční spojení nekatolíků s ŘKC povede ke ztrátě jejich
identity, jak výše skvěle vyjádřil Ivan Štampach.
Je zřejmé, že biblická Panna Maria má
s katolickou Marií málo společného, neboť této je připisována moc, kterou
má jen Kristus. Např. je prohlašována za smírce mezi Bohem a námi, a přímluvce,
bránou do nebes (konflikt s J. 10:9;
14:6), viz biskup, učitel církve a zakladatel kongregace redemptoristů Alfonso
Maria de Liguori: Le glorie di Maria
(Vznešenosti Panny Marie, 1750).
Rád bych, kdyby
čtenář mé argumenty prozkoumal, prověřil Písmem a z poznaného vyvodil
konkrétní závěr.
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Sobota, 05. leden 2013 @ 20:21:55 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Sláva Bohu na výsostech a na zemi pokoj lidem dobré vůle. Náš národ nikdy nebyl, není a nebude vlastnictvím nikoho. |
|
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: unshaken v Neděle, 06. leden 2013 @ 13:52:23 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Je zajímavé sledovat, jak tento národ, který propadl satanskému vábení konzumismem a požitkářstvím, se dostává stále více do vlivu rekatolizačních snah, které dokonce podporují čelní politici měst i státu.
Opakuje se historie z doby před a po Bílé Hoře: Zrádci lidu a čisté víry nabývají vrchu a temno morální se znásobuje temnem duchovním. |
|
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Neděle, 06. leden 2013 @ 18:15:25 CET (O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/ | Abych to začal čísti, chybí mi jedna důležitá nezbytnost: Podpis autora nebo odkaz na jeho jméno, případně zdroj čerpání...
|
|
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: rive v Neděle, 06. leden 2013 @ 18:37:14 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Přečetla jsem pouze tu část o praxi sdílení před bratřími ze svých hříchů, o pastorační práci v CB- a nedobré situaci s všetečnosti při vyzrazování osobních tajemství, protože toto téma tady ještě nebylo, ty ostatní věci, tady byly již mnohokrát přemílány.
Možná je to tím, že něco o této situaci vím, a tak mi přidaný komentář nějakého bezvýznamného anonyma připadá jen jako jakýsi názor, dobrá, ale jde o zcela evidentní nepochopení, :))) viditelnou chorobnou dezinterpretací. (??)
rive
|
Re: Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: Vacant v Neděle, 06. leden 2013 @ 19:41:11 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestli se v CB vyznáváte navzájem ze svých hříchů tak se to ďáblu asi nelíbí. Stejně jako naše zpovědní tajemství. To tady máš už třikrát na pokračování. |
]
Re: Re: Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: rive v Neděle, 06. leden 2013 @ 21:53:50 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Vacante
aha, tak téma zpovědní tajemství jsem nesledovala ani jednou, přečetla jsem si tento článek, teda spíše jen část článku (tu o pastorační práci) protože se týkal CB. Nevím, že by byla v CB nějak více zažitá praxe vzájemného si vyznávání hříchu, myslím, že to nefunguje běžně ani v těch "nejbibličtější" "nedenominačních" společenstvích.
Ale je zájem v CB, aby celkem obstojně fungovala "pastýřská péče", do které jsme každý i obyčejný laik povolávaný Bohem, jít s postřebným jednu dvě míle, a k tomu patří i sdílení osobního života, včetně pádů a neúspěchů, hledání Boha, odpuštění ..... Neexistuje nějaký rámec či struktura této péče, je tady prostor pro působení Ducha svatého, je tady prostor pro Boží vůli.
Takže se přiznávám, že nerozumím organizační struktuře, která v řkc, protože roky žiji zcela jinak, v jiné praxi vzájemného soužití bratří a sester, a tak se k tomu raději nevyjadřuji, protože vím, že řkc praxi ohledně odpouštění hříchů nedokážu nikdy pochopit, tak se o to ani nepokouším.
Rovněž jsem vůbec neporozuměla zdejší dezinterpretaci anonymního pisatele. Podle určitých náznaku, asi je pisátel, také ze zcela jiného prostředí, jiné zažité praxe. Hmm, nekecám, ale jestli se jedná o biblickou praxi, tedy praxi zajetou aspoň více něž několik desítek let - fungující!, že ta by mě zajímala. Tyhle věci si vždycky ráda přečtu. Ale myslím, že o to pisálkovi zřejmě nešlo.
rive
|
]
|
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 07. leden 2013 @ 09:55:27 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Co vývoj předlistopadový, ten autorovi nevadí ? Pokud se někdo svěří se svou slabostí a hříchem tak by to měl ten druhý veřejně rozhlásit ?
|
|
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: svata_tradicia (svatatradicia@jesuits.tv) v Pondělí, 07. leden 2013 @ 18:27:54 CET (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.jezuiti.sk/ | Pánové, nesuďte abyste nebyli souzeni! Bratr černý je jeden z mála skutečně kvalitních Infiltratoru v Čechách. Za nim stojí výsledky. On není jako oko, který pouze pobírá peníze z arcibiskupství ale výsledky žádné ... V Církvi bratrské zavést katolickou zpověď, slušivý talár podobný těm které nosí kněží jediné pravé církve, Chartu Oecumenica - sjednocování s jedinou pravou církví směřující k vytvoření plné jednoty pod vedením Svatého otce, to jsou výsledky, kterými se může v Čechách pochlubit málokdo. Ať mu je Panna v očistci milosrdná a ať ho spasí všemocný odpustek. Sláva Marií vítezícií. Amen ! |
Re: Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 09. leden 2013 @ 16:12:45 CET (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..." On není jako oko, který pouze pobírá peníze z arcibiskupství "...
Ať ti Pán odpustí, tak jak ti v této věci odpouštím i já.
|
]
|
|
Re: Znepokojení nad polistopadovým vývojem nekatolíků (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 08. leden 2013 @ 07:24:31 CET (O uživateli | Poslat zprávu) | Uvedený oddíl se týká učedníků shromážděných ze strachu před Židy za zavřenými dveřmi. (J. 20:19,20). Učedníci obdrželi autoritu odpouštět hříchy PŘÍMO od Krista (J. 20:21-23). Učedníci obdrželi PŘÍMO od Pána výsadu, že cokoli odmítnou na zemi, bude odmítnuto i v nebi. (Mt. 18:18). Až po vylití Ducha sv. dostali učedníci moc k apoštolskému dílu evangelizace světa. (Sk. 2). Apoštolát je neopakovatelný úřad a základní autorita v církvi. Byl potvrzován divy a zázraky (2 Kor. 12:12).
To zní jako náboženská anekdota. Učedníci mohli za zavřenými dveřmi ze strachu odpouštět hříchy a když je to přestalo bavit tak svatý Petr použil svěřené klíče aby se dostali ven a mohli toho nechat. Zbývá už jen biblicky doložit kde se ty zavřené dveře vzaly předtím, v otevřené krajině. Divy a zázraky jsou běžnou každodenní součástí života celého lidstva "velké" i "malé". Nevidět je musí být dost obtížné a namáhavé.
|
|
|
|
|