Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vavřinec.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16185, komentáře < 7 dní: 229, komentářů celkem: 397007, adminů: 60, uživatelů: 5076  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 223 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
108978271
přístupů od 17. 10. 2001

Partnerství: Skandální pastýřský list
Vloženo Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 07:22:49 CET Vložil: Bolek

Etika poslal Bobby

  Skandální pastýřský list Tady vám posílám ukázku, jak někteří křesťanští vůdci  manipulujou s druhými křesťany. To bych nevydejchal... 31. pastýřský list červen 2003 Milí sourozenci, tento pastýřský list je koncipován jako dopis ženě, která navázala vztah s nevěřícím mužem. Můžete ho v případě potřeby použít jako šablonu pro nějaký vlastní dopis v podobné situaci, mírně jej pozměnit dle potřeby, nebo jen použít některé myšlenky v něm obsažené. (Dá se také pozměnit na situaci, kdy nevěřícím partnerem je žena a věřícím muž.)

Uvítám také nějakou „zpětnou vazbu" - vhodné argumenty či případná upozornění, která jsem neuvedl. Dan Drápal Milá Andreo, není to dávno, co jsi uvěřila v Ježíše Krista. Uvědomila sis, žes žila bez Boha, a že jen Bůh, který nás stvořil, může dát skutečný smysl našemu životu. Poznala jsi, že je to náš hřích, co nás odděluje od svatého Boha, a že Ježíš Kristus jediný je schopen vyřešit problém našeho hříchu - a také to udělal. Přijala jsi ho jako svého Spasitele a Pána a na znamení tohoto kroku ses dala pokřtít. Uvěřila jsi na základě Božího slova. Někdo Ti zvěstoval evangelium, ale ten, kdo Ti ho zvěstoval, poznal Ježíše Krista díky Písmu. Písmo nám zjevuje Krista, a Písmo se stalo normou našeho života. Toužíš po životním partnerovi a nyní jsi navázala vztah s nevěřícím mužem, který Krista nezná a Kristu nepatří. To, že toužíš po životním partnerovi, je zcela přirozené. Bůh stvořil člověka jako muže a ženu a vložil do nás touhu po životním partnerovi. Když jsme se stali Božími dětmi, byli jsme velice obdarováni, Nicméně na druhé straně jsme přijali určitá omezení. Písmo nám jasně říká: „Netáhněte jha s nevěřícími" (2 Ko 6:14). Ano, na tomto místě se mluví skutečně o partnerském vztahu, tedy o manželství. Manžel či manželka byl někdy v novozákonní řečtině označován jako syzygos, tedy ten, kdo je zapřažen do společného jha. Kromě toho píše apoštol Pavel v 1 Korintským 7:39, že žena se může vdát za koho chce, „ale jen v Pánu", tedy za věřícího člověka. Nebudu Tvým soudcem - jsem Tvůj bratr, nikoli soudce. Nebudu Ti ani vyčítat Tvé rozhodnutí. Nemohu také zcela vyloučit, že vztah, který jsi navázala, bude pro Tebe možná docela uspokojivý, i když na druhé straně, vzato čistě statisticky, tyto vztahy zpravidla dobře nedopadají. Nejprve Ti chci napsat, proč si myslím, že nám Pán Bůh toto omezení dává. Vstoupit do manželství bylo vždycky riskantní, a v současné době je to ještě riskantnější než kdykoli dříve. Po pádu člověka, kdy vstoupil do světa hřích, se rodíme se sklonem k hříchu, a rodíme se do světa, ve kterém hřích vládne. Takovými základními hříchy jsou sobectví a pýcha. Když jsme se obrátili k Pánu, byla sice přiložena sekera ke kořeni tohoto hříchu, ale neznamená to, že obrácením jsme se automaticky všeho sobectví a hříchu zbavili. Jako Boží děti děláme denně stovky drobných rozhodnutí, zda budeme následovat touhy svého srdce či těla, či zda budeme následovat Pána Ježíše Krista. Manželství je nejnáročnější vztah, jednak pro to, že je to na celý život, jednak proto, že se svým partnerem trávíme ty nejsoukromější a nejintimnější chvíle svého života, kdy je příležitost ke vzájemnému zranění přirozeně největší. Dnešní doba žije ve velikém bludu, že „srdci se nedá poroučet" a že láska je především cit, který na nás nějak padne, ať chceme či nechceme, a který vlastně ani nemůžeme ovládat. Nadto svět ani pořádně nerozumí tomu, co to vlastně láska je, a zaměňuje lásku za zamilovanost či zalíbení v druhém člověku. Populární časopisy a naprostá většina filmů a televizních pořadů nemluví o tom, že láska se projevuje především ochotou k oběti, neví o tom, že láska je do značné míry věcí naší volby, našeho rozhodnutí, a že je to něco, co se můžeme (a musíme) učit. Píši to proto, abys nepodlehla klamu, že nejsi zodpovědná za navázání toho vztahu. Není to něco, „co se Ti prostě stalo". „Asi na mne Amor kých...", zpívá se v jedné písničce. Ne, ten vztah jsi navázala Ty, bylo to Tvé rozhodnutí, za něž jsi zodpovědná, i když jsi třeba pouze reagovala na pozvání či impuls vycházející od té druhé strany. Možná si říkáš, že je to úžasný člověk, a že ve sboru bys takového asi nikdy nenašla. To je něco, co Ti nemohu a ani nechci vyvracet. Vím o tom, že omezením na církev máme skutečně volbu zúženou, a že mimo církev jsou často lidé, kteří v mnohém vykazují určité kvality, jež se v církvi snadno nehledají. Muži v církvi nejsou vždy gentlemanští a dvorní, zdaleka ne vždy jsou to dobří baviči a společníci, a mnozí z nich mají docela křupanské manýry. To, že Tě okouzlil někdo nevěřící, není něco, co bych Ti vyčítal nebo čemu bych se nějak divil. Pokud nás ale Písma v této věci omezuje, bude k tomu asi nějaký důvod. Mám za to, že alespoň trochu těm důvodům rozumím, a prosím Tě, abys je zvážila. Lidé v církvi mohou být společensky neohrabanější, méně vzdělaní a atraktivní, ale pokud mají skutečný vztah k Pánu Ježíši Kristu, mají přece jenom jednu podstatnou výhodu. Jsou ochotni se měnit a s ostatními věřícími mají určitý společný základ, z nějž mohou vycházet, na nějž se mohou odvolávat, k němuž se mohou vracet. K tomuto základu patří mimo jiné určité společné hodnoty, jako je například věrnost, která je v základním partnerském vztahu velmi důležitá. Pokud jsi vůbec kdy nějaký živý vztah k Pánu Ježíši Kristu měla, pak Ti přece nemůže být lhostejné, že Tvůj partner nemá žádný vztah k Božím dětem, že ho nezajímá Bible, že necítí potřebu modlitby. (Možná mi řekneš, že ho Bible alespoň trochu zajímá a že jste si z ní dokonce spolu četli, ale ruku na srdce: je mu chlebem života? Je mu knihou, z níž poznává našeho nádherného Spasitele? Je mu normou pro jeho rozhodování? Víš dobře, že na tyto otázky odpoví záporně.) Milá Andreo, zkušenost ze všech světadílů potvrzuje, že počáteční zamilovanost je něco, co vydrží nanejvýš tak asi dva roky. Ty dva roky (a někdy je to, bohužel, mnohem méně) mají dva lidé na to, aby začali vztah vážně budovat. Zatímco okouzlení mezi věřícím a nevěřícím není nic nesnadného a neobvyklého, společné budování manželství je nejen nesnadné, ale téměř nemožné. Mám-li něco budovat, musím mít nejprve nějaký stavební záměr, nějaký plán. A ten plán souvisí s hodnotami, které zastávám. Pro znovuzrozeného člověka je nejvyšší hodnotou, abych dělal radost Bohu; Tvůj nový přítel ale tuto hodnotu nesdílí a ani sdílet nemůže. Proto nemáte společný základ, na kterém byste mohli stavět. Tady nejde o to, že „mu nevadí", jestli budeš chodit do sboru. Tady jde o to, že věci, které pro Tebe jsou, (nebo snad už jen byly?) tolik důležité, mu moc neříkají. Pokud máš za to, že se Ti něco budovat daří, pak mám obavy, že už něco ve Tvém životě hraje důležitější úlohu, než Bůh. Špatná zpráva je pak ta, že hraje-li něco v našem životě důležitější úlohu než Bůh, pak to není nic jiného než modla. Tou modlou může být ten nový partner, nebo partnerský vztah jako takový, nebo něco jiného. V tom případě bude lepší si to poctivě přiznat. Přiznat si, že Boha opouštíš, je lepší, než si namlouvat, že dále věříš, ale už jinak. Klíčové je, jak moc Tě baví číst Písmo. Pokud už jsi ho odložila, pokud už necítíš ani touhu, ani potřebu ho otevřít, je opravdu zle. Ale ze zkušenosti dobře vím, že mnozí lidé se i dále deklarují jako věřící. Bůh Abrahamův, Izákův a Jákobův však už jejich životy přímo neovlivňuje. Ten sebeklam považuji za nebezpečnější než „čistokrevné" odpadnutí. Ten sebeklam je totiž takové plíživé odpadání, z nějž je sice také možno činit pokání, ale je to o hodně těžší, než když si člověk hned zkraje přizná, že Boha vlastně opustil a přestal s Ním počítat. Není vyloučeno, že si říkáš: vždyť já svého partnera chci k Bohu přivést, ale chce to čas a citlivost! Víš, milá Andreo, těch situací už jsem zažil bezpočet, ale ve valné většině nekončívají dobře. Naopak, znám pár případů, kdy někdo udělal radikální rozhodnutí a se svým nevěřícím partnerem se rozešel, a ten pak následně uvěřil - někdy dokonce poměrně brzy. Nechci však, abys na to spoléhala, protože znám i případy, kdy to tak prostě nedopadlo. Pokud si ale říkáš, že ho chceš k Bohu přivést, pozoruj sama sebe, jak se vyvíjí Tvůj vlastní vztah k Bohu. Možná si říkáš něco jiného. „Ach, je to tak těžké, zůstat sama!" Chci Tě ujistit, že Ti v tom rozumím. Zdaleka ne každý z nás má od Boha dar zůstat sám, a většina z nás přirozeně po partnerovi touží. Jak už jsem psal v úvodu, rozhodně Tě nikdo nemůže a nechce odsuzovat za tu touhu. Na druhé straně Tě chci jenom upozornit na to, co opouštíš, abys něco jiného získala. V Písmu je jeden verš, který hovoří k této situaci: Dvojí zlo spáchal můj lid: Opustili mne, zdroj živých vod, a vytesali si cisterny, cisterny rozpukané, jež vodu neudrží (Jer 2:13). Dlouhodobě je skutečně bezpečnější a lepší „pálit se" s Bohem než být v partnerském svazku bez Boha. Když k Bohu voláme, dá nám vydržet agónii nenaplněné touhy po partnerovi. Tento dopis píši s vědomím, že Tě patrně nepřesvědčím. I když bych velice rád. Mám obavy, že si život značně zkomplikuješ, ale na druhé straně Tvým rozhodnutím (které považuji za špatné), ten život nekončí. Chci Ti vyjádřit, že jsem stále připraven Ti dle svých možností pomáhat, a to i tehdy, když od Boha odpadneš a společenství opustíš. Mám sladké zkušenosti s těmi, kteří se po trpkých zkušenostech vrátili. Nepřestanu se za Tebe modlit. Tvůj…


"Skandální pastýřský list" | Přihlásit/Vytvořit účet | 57 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 07:51:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Milý Boby, můžu se zeptat, co bys nevydejchal? A jaká je tam manipulace? Já v tom spíš vidím upřímně míněnou (a dobrou) radu.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 08:31:40 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Bobby boduje!!!! Ja si myslim, ze tenhle 'pastyrsky list' by se dal temer nominovat na zlatou slzu... Nic proti vire, ze smisena manzelstvi verici a nevericiho spatne dopadaji, ale udelat z 'osobniho dopisu' sablonu a radit svym spolubratrim aby dopis stejneho zneni klidne zasilali svym oveckam ve stejne situaci, to je vazne skandalni!!!!!
Osobni zkusenost a rozhodovani lidske bytosti se zde redukuji na problem xy. Kdyz se stane xy, zaslete dopis xz, nezapomente zduraznit vyrazy typu 'myslim, modlim se, domnivam se' - vyvolate tim dojem osobniho pristupu. Sablonu ukladame na internet, aby jste si to mohli stahnout a neztraceli cas prepisovanim. Prosim, poslete nam statistiku - jak casto sablonu pouzivate a s jakou reakci se setkavate. Vybrousime argumentaci at zbytecne neztracime ovecky!!!!



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Anomis v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 09:00:13 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Po přečtení tohoto dopisu se mi vybavila moje vlastní zkušenost. Před cca 10-ti lety jsem jako čerstvě obrácená věřící zažila v podstatě stejnou věc - byla jsem nucena,abych ukončila svůj,tehdy jednoroční , vztah se svým partnerem.To jsem také udělala a s partnerem se rozešla. Všichni kolem mne (myšleno věřící) byli naprosto štastní. Jenom já ne. Naštěstí se (nebo snad díky Bohu :-))mezi nimi našla jedna upřímná a dobrá duše,která mi řekla,že v této věci opravdu záleží jenom na mne. A já jsem se k příteli vrátila a po čase odešla z církve (KS). Takže jsem pro ně odpadla.... nyní je z mého přítele můj manžel a já nemám naprosto pocit,že bych od Boha kdy odešla. Ikdyž pro ostatní věřící tomu tak asi je.
Já osobně chápu tento list jako velmi nechutnou manipulaci,která je postavena na nezkušenosti nově obrácených a jejich maximální touze jít za Bohem. Obávám se,že právě tímto způsobem se hodně nově obrácených křesťanů z církví vytrácí. Dokážu pochopit,že je vše asi myšleno dobře a ve jménu Božím, ale zastávám názor,že každá manipulace,ať i ve jménu Nejvyššího, je špatná. Ale to je na delší diskusi.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 09:23:15 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Pro Anomis: Já nemyslím, že tvůj případ je podobný tomuto, podle mého názoru je v dopise popisován případ, kdy křesťanka naváže vztah s nevěřicím mužem, nikoliv případ, kdy je s mužem delší dobu v nějakém vztahu a pak uvěří. Myslím, že je to rozdíl.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: xvejvodam (xvejvodam@seznam.cz) v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 09:29:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://mocneevangelium.webzdarma.cz
Jinak mi prosím napište, kde podle vás končí dobře míněná (a v praxi mnohokrát osvědčená) rada a kde začíná manipulace. Nevidím, že by tento dopis někoho k něčemu nutil, jen přátelsky varuje před problémy, které z daného svazku s největší pravděpodbností vzniknou.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 10:15:31 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
a v cem je ten rozdil kdyz nekdo verici chodi s nekym nevericim od pred uvereni nebo az po nem???? Navic, zkusenost Anomis podle me neni ojedinela, pac sem uz vickrat slysel o pripadech ze nekdo uveri a pak mu/ji po par tydnech zacnou v cirkvi (zvlast v tech charismatickych) vykladat, ze by se mel/a urcite rozejit s pripadnym nevericim partnerem.

Co se te manipulace tyka, podle me vychazi z postoje srdce. Proste v Bibli je nejakej vers, kvuli kterymu si nakej pastor mysli, ze ma pravo davat svym oveckam 'dobre rady' o tom co by meli delat. Kdyz si ctes ten dopis, tak tam proste zcela zrejme zpochybnuje kvalitu jeji viry, jeji uprimnost, jeji lasku k Bohu atd. Proste ji rika BUD a NEBO! A hlavne, zde se nejedna o osobni dopis ovlivneny znalosti osobni viry ci situace one slecny, ale Dan Drapal to rika ve sve pastyrske autorite a nabada sve nasledovniky, aby v podobnych situacich jednali stejnym zpusobem, bez ohledu na osobni situaci toho ci onoho, proste nastane-li situace xy, poslete muj dopis...

Ac si DD velice vazim a mam rad jeho styl a vetsinou i obsah, tohle se mi zda opravdu brutalni priklad manipulacniho pusobeni... bohuzel!



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: bolek v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 10:31:25 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Poruším zásadu, že správci webu do diskusí nezasahují a pokud, tak pouze technickými poznámkami, ale nedá mi to abych nepopsal událost, která se odehrála v naší rodině. Jen ji popíšu, ale svůj názor nepřiložím, abych neovlivňoval, koneckonců každý si ho může udělat sám :-)

V našem městě sloužil jako voják jeden kluk, říkejme mu Mirek, z CB v Brně. Je to pohledný a příjemný chlapec a není divu, že se do něj "zbláznila" většina dívek z mládeže našeho protestantského sboru, včetně mé sestry. Mirek však city žádné dívky neopětoval, čímž se stal pro ostatní ještě atraktivnější. Po ukončení vojenské služby se vrátil do Brna. Po několika týdnech moje sestra od něj obdržela dopis, ve kterém ji napsal, že po celou dobu vojenské služby po ní toužil, ale neodvážil se jí to říci, že ji miluje a že se chce s ní setkat. Sestra byla z toho velmi překvapená, nemohla uvěřit, že i její sny se naplnily. Slovo dalo slovo a on další týden přijel k nám za sestrou. Celý víken spolu prochodili, byli šťastní, že se našli a v modlitbách nalezli i odpověď, že k sobě patří a slíbili si, že se brzy vezmou. V neděli Mirek odjel a sestra byla šťastná jako nikdy, jako by to ani nebyla pravda.

Zhruba za týden přišel od Mirka dopis, který byl jako blesk z čístého nebe. Mirek v něm psal, že udělal chybu, omlouval se za ten víkend i za všechno, co sestře řekl a slíbil. A napsal, že se nemohou vzít, protože mu starší jeho sboru řekli, že to není Boží vůle. Podle Boží vůle si má vzít jednu mladou sestru ze svého sboru. A on se Boží vůli nechce protivit a proto mu nezbývá než s lítostí poslechnout, i když má moji sestru rád.

Dovedete si asi představit šok, jaký moje sestra prožila. S Boží pomocí je to nyní již za ní, ale je to zkušenost, kterou by už nechtěla znovu zažít.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: bobby v Čtvrtek, 20. listopad 2003 @ 10:41:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
2bolek: Ten parchant se k tvý ségře zachoval jako prase! To není chlap, ale sračka. Některý křesťani jsou fakt hovada, to se jen tak nevidí. Sorry, ale naprdlo mě to teda pořádně! :-(



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Pondělí, 24. listopad 2003 @ 20:50:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To já znám taky podobnej případ. Ti dva jsou ze Sokolovska. Začali spolu chodit a to se nelíbilo jejich pastorovi. Ten vymejšlel všechno možný aby spolu nechodili. On jako "Autorita" jim prý taky řekl, že to není Boží vůle aby spolu chodili. No a tak když šli např. spolu z mládeže, tak je musel z příkazu (nebo dobře míněné rady) onoho pastora doprovázet třetí, prostě aby nebyli sami. Ono to asi bylo ještě brutálnější, detaily samozřejmě neznám. Ale asi takhle mi to popisovali. Ti dva díky Bohu nepodlehli. Dnes jsou manželé, a jsou členy v jiném sboru.

Doufám, že Ti kteří volají po důkazech závadnosti char. hnutí, si to přečtou, neboť tento příběh se týká pastora charizmatického sboru.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: green_prophet v Pondělí, 24. listopad 2003 @ 22:24:50 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
poslouchani autority je prece biblicke, pratele. kdyz nam to nad nami ustavene (podotykam, ze samozrejme bohem) autority zakazi nebo prikazi, musime je poslechnout, jinak hresime a zarmucujeme boha.
teda, tak se to uci ve vsech krestanskych spolecenstvich, ktera jsem zatim navstivil.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: tomas15 v Úterý, 25. listopad 2003 @ 14:48:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
to Lolik:

ja po duchazech o zhoubnosti charismatrickeho hnuti dlouhodobe volam, ale myslim, ze se ti to opet nepovedlo! Ten pastor o kterem hovoris byl evidentne pomatenec, podobne jako pripadny clovek, ktery ty dva doprovazel a svym zpusobem i oni, ze si nechali neco podobneho alespon castecne libit. Ovsem, ten pribeh sam o sobe nedokazuje zhoubnost ch. hnuti - pouze pomatenost jednoho nakyho pastora. Stejne tak Bolek tady uvadel straslivy pribeh, ktery podle me nedokazuje zhoubnost Cirkve bratrske jako celku, ze!? Takze, radeji dvakrat mer a pak teprve rez.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Misa v Středa, 03. prosinec 2003 @ 12:28:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Obecně si myslím, že by se měl člověk řídit Boží vůlí, a ne tím, co řekne nějaká autorita. Všichni jsme totiž omylní. Pokud cítím, že to dělám správně, modlím se za to a jsem si jistá, že je to Boží vůle, pak bych si za tím měla stát a nezměnit názor jenom proto, že mi někdo "poradí" něco jiného nebo řekne, že je to špatně.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Lolik v Středa, 03. prosinec 2003 @ 21:35:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No je pravda, že ten příklad má sektářské rysy. Jenže problém je v tvrzrní proti tvrzení. Např. Já řeknu, že onen kazatel je sektář a proto pro mě není autoritou. Onen kazatel může říct že on je služebník Boží a má vnuknutí od Boha a já ho musím poslechnout jinak hřeším(viz příběh který je výše). Kdo má pravdu? Kdo to rozsoudí?

Nejlépe je podívat se do Písma. Tam se můžeme dozvědět, že nejlepší, také neomylnou a také nejvyšší autoritou je Bůh, ve všech osobách. Wollek tady zmínil text z Žd 13:17. Popravdě řečeno trochu mě vyvedl z míry právě v souvislostech příběhů "autorit". Podíval jsem se na onu kapitolu z Židům. Nevím jestli je dobré takto vytrhnout jeden verš z této 13. kapitoly. Tato 13. kapitola je poslední v této epištole a její účel vidím v tom, že ap. Pavel dává závěrem rady právě Židům, co by měli dělat a co by neměli. Takto bychom mohli vytrhnout třeba 10. a 11. verš:
10.  Máme oltář, z něhož nemají právo jíst ti, kdo přinášejí oběti ve stánku.
11.  Vždyť těla zvířat, jejichž krev vnáší velekněz do svatyně jako oběť za hřích, spalují se za hradbami.
No a to jistě každý uzná, že dnes se toto v církvi neděje. Nevím jaká situace tehdy byla mezi židovskými křesťany. Dopis je psán Židům a pravděpodobně to mělo v tehdejší době své důvody, proč tam tyto věci ap. Pavel napsal. To samozřejmě nevylučuje, že si i z této kapitoly může každý něco odnest.

Podívám-li se na kapitolu předcházející, tedy 12. ta je o něčem jiném. Tam je vidět jasný směr, koho máme poslouchat a kdo je naší autoritou. Tím koho máme poslouchat je Ježíš.

K úvahám o autoritách mě vede možnost zneužití moci autority. Tato zneužití jsou často vidět právě ve společenstvích, stojících na autoritách. Můžou to být sekty (Jehovisti, a další), žel, mohou to být i lidé v církvi.
To smozřejmě neznamená, že se zásadně stavím proti autoritě. Pokud za mnou přijde kazatel, nebo jiný křesťan, mám k němu důvěru, řekne: "Hele, to co jsi udělal, je špatné, je to hřích, koukej to dát dopořádku", tak se možná můžu trochu naštvat, co že je mu do toho, ale pokud jsem křesťan, který se snaží jít po Boží cestě, tak o tom budu přemýšlet, a taky se to budu snažit dát dopořádku.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Misa v Čtvrtek, 04. prosinec 2003 @ 11:25:02 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
wollek : souhlasim s tebou v tom, že bychom neměli přesvědčovat ostatní členy sboru, že autorita ( kazatel )jedná špatně. Stejně by se nám to asi nepodařilo, protože si každý stojí za svým rozhodnutím. Problém ale nastává, když většina sboru s kazatelem nesouhlasí. Kdo má potom odejít ? Ti všichni kdo s ním nesouhlasí, nebo kazatel s hrstkou svých přívrženců ?



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Pisnicka v Čtvrtek, 04. prosinec 2003 @ 11:59:35 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak jsem poznala většinu těch kazatelů, je to všechno jenom politika. Velmi obratně se snaží vycházet se staršími i se sborem tak, aby je většina podporovala a oni neztratili dobré místo. Případ, na který se Míšo ptáš, je podle mě selhání politiky kazatele, že si neudržel ve sboru podporu, ale postavil si proti sobě většinu sboru. Buď byl natolik sebevědomý a namyšlený, že stál mimo realitu nebo mu přeskočilo v hlavě a má utkvělou představu prorockého poslání i za cenu sebeobětování. Normální praxí je, že kazatelé mají vlastní teologická stanoviska i pohledy, ale pokud se neshodují s názory sboru a starších, tak je raději zakrývají, aby nepřišli o místo. Někdy se snaží svoje názory propašovávat do kázání, ale velmi důmyslně a skrytě (asi jako charismatici vlézají do jiných církví a sborů :-)).

Ono jim vlastně nic jiného nezbývá, sbor je jejich zaměstnavatelem a koho chleba jíš toho Pisnicku zpívej ;-)

Jen se jich zkuste zeptat sami. (Stejně vám nic neřeknou, Nejsou padlí na hlavu. Pokud někdo je, tak je to tragédie pro sbor i pro něho. Probere se až když mu ve sboru nikdo nezůstane. Pokud vůbec...)



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: Misa v Čtvrtek, 04. prosinec 2003 @ 12:43:12 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
pisnicka : velmi ráda bych s tebou souhlasila, ale u nás to bylo přesně naopak. Kazatel spolu s jedním starším "přehlasovali"dalších pět starších a nehodlali ustoupit. Došlo to až tak daleko, že těch pět dalších starších odstpupilo, protože už ten tlak nedokázali unést ( jeden se nervově zhroutil ) a kazatel je tam dodnes. Spolu s jeho rodinou, rodinou toho staršího, který "pekl" s ním a pár jejich skalních přívrženců, kterým to vůbec nepříde divné. Já jsem odešla jinam a spolu s dalšími bývalými členy jsme se uchýlili na bývalou stanici Sokolova. Vyhovuje nám to a cítime Boží přítomnost. Problém ale je, že ač to jsou již dva roky, tak náš původní sbor dělá, že nás nezná a nechce s námi mít nic společného ( pokud se zúčastníme nějaké akce oni odřeknou svoji účast ... ), dokonce se mujejí hodně přemáhat aby nás vůbec pozdravili ( byla jsem v tom sboru 10 let ). Doufám, že je jednoho dne ten vztek a zahořklost přejde a budou z nás zase bratři a sestry.



Upozornění (Skóre: 1)
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 18. prosinec 2003 @ 11:32:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.granosalis.cz
Vážení.
V komentáři uživatele moshe se objevují náznaky toho, že by mohly být zveřejněny soukromé záležitosti jiných uživatelů Grana, nebo jiných osob.
Důrazně upozorňuji všechny uživatele, kteří by toto chtěli učinit nyní i v budoucnu, že bude okamžitě takový článek, či komentář smazán ze systému a uživateli, který toto učiní bude zrušen uživatelský přistup do Grano Salis.



Re: Skandální pastýřský list (Skóre: 1)
Vložil: moshe v Čtvrtek, 18. prosinec 2003 @ 22:25:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Tomasi.

Je dobře, že soukromé informace, pomluvy ap. nechceš trpět na tomto serveru.
Jsem rád, že jsi si vědom svojí zodpovědnosti za GranoSalis a za ovoce, které nese pro tento čas i pro věčnost.

Prosím o smazání hanlivých, pomlouvačných článků a komentářů z tohoto místa.
Článků, které pomlouvají různé církve nebo jejich představitele.
Článků, které snižují moje bratry a sestry v Kristu.

I v nekřesťanských novinách je slušností neuveřejňovat kritiku někoho, aniž by se dotyčný mohl hájit.
Ani náhodou mne nenapadlo tato pravidla porušit.

Buď s Bohem.

Moshe.



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy