Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 449 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116470245
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: SCHISMA trvá i v době tzv. „ekumenismu“
Vloženo Pátek, 14. březen 2003 @ 06:16:26 CET Vložil: Bolek

Ekumenismus poslal katolik

  SCHISMA trvá i v době tzv. „ekumenismu“
Rozkol, který započal v roce 1054 stále trvá a to i přes několik velkých unijních koncilů a všemožné snahy velkého počtu římských pontifiků (např. Lev XIII.), kteří chtěli dokončit brestlitevskou unii a spojit celý schismatický Východ z římskou Církví.

Bylo učiněno mnoho návrhů, ale stále zbytek nesjednoceného Východu odmítá velkou možnost ukončit svoji revoltu proti Římu, která trvá již skoro deset století. Rozkol zůstává rozkolem, i když se od počátku 60. let tohoto století rozvinulo široké ekumenické hnutí, které i přes vstřícná gesta zůstává prázdným krokem do tmy. Je třeba zdůraznit proč. Ekumenické hnutí vzniklo na půdě protestantských denominací, které toužily po obnovení jednoty mezi sebou. Ekumenické hnutí přerostlo rámec protestantismu a dostalo se i do katolické Církve a proniklo daleko do oblasti pravoslaví. Ovšem tento ekumenické hnutí je založeno na myšlence, že jedinou možností jak docílit jednoty je, že je třeba hledat pravdu a skrze kompromisy ve věcech víry je možné uskutečnit jednotu Církve. Tato idea je zcela falešným základem, ze kterého nelze vytvořit nějakou pan-církev, která by vyhovovala lidským snům o jedné církvi. Jedinou cestou, jak přivést schismatické a dnes (po I. vatikánském koncilu, kde bylo definováno dogma o neomylnosti papeže) i heretické východní pravoslavné bratry je cesta Unie a plného uznání Božsky zjeveného učení, které je přítomno a uchováváno jedině a pouze v římské Církvi pod vedením římského papeže. Je třeba, aby se odloučení vrátili k plné jednotě, od které kdysi jejich předkové odpadli. Je třeba, aby se pokořili a vykročili směrem k Římu a nebyli zarputilými odpůrci Církve Kristovy a neživili svoji nenávist k Božskému učení. Rozkol je těžkou urážkou Boha a zcela odporuje jeho vůli. To by si měli uvědomit všichni, kteří zarputile brání své lidské myšlenkové vývody a při tom zapomínají na Božské učení, které kdysi tak hrdě bránili jejich otcové při slavných koncilech v počátku církevních dějin. Řím je stále týž a stále neměnné sídlo římských papežů, kterým byla svěřena péče o Kristovu Církev. Kristus tuto pevnost víry vybavil svým Duchem, aby tuto skálu vždy osvěcoval a ona tak neupadla do omylů ve věcech víry a mravů. Pravoslaví bude nazváno sesterskou Církví až tehdy, pokud se plně sjednotí s římským stolcem. Potom, až bude nastolena skutečná Unie mezi zbytkem odloučeným východních křesťanů, potom je možné hovořit o sesterských východních Církvích a potom už není třeba ničeho jiného než společně zahájit evangelizaci celého světa. Do této chvíle zatím není možné, aby vůbec ke spolupráci mezi pravoslavím a katolicismem vůbec došlo. Katolík Revue – Internetová revue katolické Tradice – vyzývá v duchu bratrské lásky a přátelství všechny nesjednocené pravoslavné bratry a sestry, aby se konečně sjednotili s Církví Kristovou – Římskou Církví, zanechali hněvu a zatvrzelosti, která se objevuje v jejich psaných a ústních projevech na adresu katolické Církve a Říma, a aby konečně vyšli spolu s námi, římskými katolíky, v jednotě s římskou Církví a Petrovým stolcem, k evangelizaci tohoto světa, který od našeho společného Spasitele Ježíše Krista, Matky Boží Bohorodice i Jeho Církve odpadl. My, obyčejní věřící, si nepřejeme nic jiného, než abyste ukončili rozkol a odložili nepřátelství a hněv, který k nám chováte. Chceme se s Vámi modlit, s Vámi chválit našeho Spasitele, Bohorodici v jednotě s římským stolcem, neomylným strážcem zjevených Pravd a v jednotě jedné spasitelné Boží Církve, vedené Duchem svatým, který z Otce i Syna vychází. Aleš Jirkovský


"SCHISMA trvá i v době tzv. „ekumenismu“" | Přihlásit/Vytvořit účet | 1 komentář | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: SCHISMA trvá i v době tzv. „ekumenismu“ (Skóre: 1)
Vložil: Legulda v Pátek, 14. březen 2003 @ 08:38:23 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co na to říct? Asi jen to, že u čtení tohoto článku jsem se dobře bavil. Snad nejvtipnější věta zní:
"Je třeba, aby se pokořili a vykročili směrem k Římu a nebyli zarputilými odpůrci Církve Kristovy a neživili svoji nenávist k Božskému učení."
Četl autor článku Aleš Jirkovský vůbec Bibli? Poznal vůbec osobně Boha? Silně pochybuji, že tento článek mohl napsat znovuzrozený křestan!
Na Druhém Vatikánském koncilu došlo k mnohým změnám v učení ŘKC... Jak je to vůbec možné? Copak církevní autority v době prvního Vat. koncilu nebyly vedeni Duchem Svatým?
Od Aleše Jirkovského jsem četl také článek o manifestaci duchovních darů v katolické církvi, který byl kdysi uveřejněn na http://www.granosalis.cz/article.php?sid=1538.
Musím říci, že autor nejenže nerespektuje Bibli, přesněji 1.Kor 12-14, ale také nebere v úvahu výsledky Druhého Vatikánského koncilu!
Píše:
Dogma jest, že mimo katolickou Církev není možné dojít spásy.[14]
Odkaz na bod 14:
[14] Papež Evžen IV. na koncilu ve Florencii, 4.února, 1442, definoval nauku ex cathedra: "Nejsvětější římská Církev pevně věří, vyznává a učí, že nikdo, kdo je vně katolické Církve, nikoliv jenom pohané, ale také Židé, heretici, a schismatici nemohou být účastni věčného života, ale že jdou do věčného ohně, který byl připraven pro ďábla a jeho andělům (Mt. 25: 41), pokud se před smrtí nespojí s Církví.

Pokud jsem dobře četl v katechizmu, kerý byl sepsán po Druhém Vatikánském koncilu, tak jsem četl, že: Lidé, kteří vyrůstají odmalička v jiné než katolické církvi a mají srdce pro Krista a jsou pokřtěni, tak i tito lidé dojdou spásy!

Závěrem: jako protestant se raději budu držet Slova Božího a tam budu hledat co všechno Bůh pro nás připravil. Vždyt evangelium dal Kristus Ježíš a on je hlavou své Církve která vznikla o Letnicích v Jeruzalému.
Jediným prostředníkem mezi člověkem a Bohem je Kristus Ježíš a nikoliv ŘKC, která má sídlo v Římě!
Tot vše. S pozdravem Radim




Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy