Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 251, komentářů celkem: 429586, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 463 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116498311
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Spasení bez pokání
Vloženo Pondělí, 11. červen 2012 @ 10:52:49 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal unshaken

Když Ninivští chtěli odvrátit Hospodinův hněv, činili pokání. Když Jan na poušti začal kázat, vyzýval: „Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“ [Marek 1:4] Ježíš hned v počátcích své služby kázal v Galilei:Naplnil se čas a přiblížilo se království Boží. Čiňte pokání a věřte evangeliu.“ [Marek 1:15]



A kázali nejen potřebu pokání pro vstup do Božího království. Ježíš odpovídá i na otázku, jak je to s Galilejci, jejichž krev Pilát smísil s krví jejich obětí. A jak to je s těmi, kteří zahynuli při neštěstí na stavbě věže v Siloe: „Ne, pravím vám, ale nebudete-li činit pokání, všichni právě tak zahynete.“ [Lukáš 13:1-5]


A pak v evangeliích čteme, jak tentýž Ježíš, který vyzýval k pokání, najednou odpouští hříchy bez jakéhokoliv pokání.
Dokonce i bez snahy pokání učinit, stačila víra:


[Marek 2:3-5] Tu k němu přišli s ochrnutým; čtyři ho nesli. Protože se pro zástup nemohli k němu dostat, odkryli střechu tam, kde byl Ježíš, prorazili otvor a spustili dolů nosítka, na kterých ochrnutý ležel. Když Ježíš viděl jejich víru, řekl ochrnutému: „Synu, odpouštějí se ti hříchy.“


Z evangelií víme, že Ježíš uzdravoval ochrnuté a všelijak nemocné. Žádný nemocný předtím nečinil pokání (alespoň to v evangeliích není), stačila pouhá víra.


Dokonce Ježíš uzdravoval i posedlé démony (v dnešní terminologii s psychickým onemocněním). Posedlý démony ani pokání činit nemohl, svou posedlost si dokonce ani nemohl uvědomit, tak proč by činil pokání? A jak takový posedlý mohl uvěřit v Ježíše?


Takže máme zde problém: Vyzývat nevěřící k pokání, aby došli ke spáse? Anebo těchto výzev zanechat, vždyť jsou stejně k ničemu. Vždyť většina z nevěřících vám řekne, že žádné pokání nepotřebují, vždyť nic zlého nedělají a nedělali.


Abychom našli odpověď, zamysleme se nad texty evangelií. A dejme si vše dohromady.


Najdeme v nich tu nezaslouženou milost v oběti Pána Ježíše Krista. Žádný z nás, ani žádný z tehdejších lidí, o tuto milost neusiloval. ani se o ní nikterak nezasloužil. A přitom je to dokonalá milost pro všechny. Věřící i bezvěrce. Stačí uvěřit v Ježíše Krista, vyznat ho jako svého Pána a uvěřit z Jeho zmrtvýchvstání. Nic víc, nic méně není zapotřebí ke spáse. Naprosto bez předcházejícího pokání. Cožpak to evangelia neprokazují a Ježíš tak sám nejednal?


Jedná se zde totiž o Boží zjevení, které nás vždy předchází.
My jsme se ničeho nedožadovali, jak jsme mohli něco žádat, když jsme si hrůzu a slepotu, která v nás byla, ani nedokázali uvědomit? Můžeme být podle měřítek tohoto světa morálně vychovaní a ve svém jednání vzorní. Můžeme si uvědomit, že jsme sem tam nějakou špatnost provedli a pokud si na ni vzpomeneme, tak na výzvu k pokání reagovat a požadovat pro ni odpuštění. Jenže – Kristus na člověka klade tak vysoké nároky, že k jejich splnění je zapotřebí Jeho pomoc. Bez Něho a tedy před obrácením, není možné žít bezhříšně. Není ani možné si hříchy uvědomit, z čeho pak učinit pokání? Leda z nevědomosti. Kristovy nároky jsou tak vysoké, že není možné bezhříšně žít ani křesťanům. I oni potřebují průběžně omývat Kristem.


Máme zde však úžasnou výhodu Božího zjevení. Každý může přijmout od Boha bianco šek s Božím úpisem na spásu a věčný život. Úplně zadarmo, získaný bez jakékoliv lidské snahy, obdržený jako dar. A dokonce bez zapotřebí pokání. Kdo šek přijme, bude zachráněn. Každý šek má právní platnost a náš Bůh je zárukou dokonalé spravedlnosti. Nikdo nemá výmluvu, že byl ze spásy vyloučen, šek je zdarma, nic není zapotřebí přidat nebo ubrat, stačí vyznat „věřím“. Tak málo člověku stačí k tomu stát se vyvoleným. Zachráněným pro věčný život s Boží zárukou.


Jako v tom vyprávění Johna Vernona McGee, kdy syn věřící matky se jí často poškleboval, jak může věřit tomu, že bude spasena pro věčný život. „Cožpak jsi pro Boha tak důležitá nebo tak dokonalá?“ Jednou to matka nevydržela a řekla synovi: „Bůh vždy mluví pravdu. Slíbil, že kdo uvěří, bude zachráněn. A to si myslíš, že i když si spásu nezasloužím, ale věřím v Krista, že kvůli takovému nic, jako jsem já, Bůh poruší svůj slib a učiní ze sebe lháře?“


Teď trochu odbočím k jistotě spásy, neboť se zde až příliš často diskutuje. Tož, vy nejistí křesťané, myslíte si snad, že kvůli vám bude Bůh riskovat prohlášení za lháře?



Znovu k tématu. A jak je to tedy s pokáním?


Všimněme si, že výzvy k pokání byly a jsou vždy určeny lidem věřícím přinejmenším v Boha Abrahámova, Izákova a Jákobova. Ti, kdo uvěřili v Krista, byli obdarováni Svatým duchem. Jestliže je mezi vámi, kdo to čtete, obrácený z nevěřícího, tak dobře víte, že právě pokání je práce Ducha svatého. Někdy dost perná práce, protože Vám Duch svatý zjeví i vaše zlé skutky, o nichž jste byli přesvědčeni, že jste je konali ve jménu dobra. Nic naplat, někdy se stává, že se na praní vašeho života přiživí i satan, neboť je to jeho práce obviňovat vás před Bohem. Žádné obavy, máme Přímluvce a hlavně – vyznané hříchy jsou přikryty Kristovou obětí. Jak pro nás musel trpět!


Zde lze závidět těm, kteří byli od mala vychováni v křesťanských rodinách. Těm Kristus průběžně nohy omýval. Ale ti obrácení z pohanů, ti musejí prodělat pořádnou koupel. Neboť všechno, co činili bez Boha a Krista, bylo jen ke zlému a určené pouze k odepsání:


[Filipským 3:7,8] Ale cokoliv mi bylo ziskem, to jsem pro Krista odepsal jako ztrátu. A vůbec všecko pokládám za ztrátu, neboť to, že jsem poznal Ježíše, svého Pána, je mi nade všecko. Pro něho jsem všecko ostatní odepsal a pokládám to za nic,...


Pokud takto uvažujeme, pojďme ještě o krok dál. Kdo poznal Ducha svatého, poznal své hříchy a bylo mu poskytnuto jejich odpuštění, má v Písmu jedno závažné varování:


[Židům 6:4-8] Kdo byli už jednou osvíceni a okusili nebeského daru, kdo se stali účastníky Ducha svatého a zakusili pravdivost Božího slova i moc budoucího věku, a pak odpadli, s těmi není možno znovu začínat a vést je k pokání, protože znovu křižují Božího Syna a uvádějí ho v posměch. Země, která často přijímá déšť a rodí užitečnou rostlinu těm, kdo ji obdělávají, má účast na Božím požehnání. Rodí-li však jen trní a bodláčí, je nepotřebná a blízká prokletí a nakonec bývá vypálena.


To říká nejenom autor epištoly Židům, ale varuje nás přímo i Pán Ježíš:


[Matouš 13:40] Tak jako se tedy sbírá plevel a pálí ohněm, tak bude i při skonání věku.

[Marek 9:49] Každý bude solen ohněm.



Požehnej vám Pán a doufám, že jsem někde při přemýšlení neudělal chybu. Amen.


Podobná témata

Zamyšlení

"Spasení bez pokání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 41 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Frantisek100 v Pondělí, 11. červen 2012 @ 15:23:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já osobně věřím, že pokání přichází i dodatečně po uvěření. Znám případy, kdy lidé nevěřili a byli přesvědčení materialisté, ale pak se něco stalo, co na ně zapůsobilo, a ejhle. Oni uvěřili v Ježíše. Prostě Duch Boží vane a my ani nevíme jak a kudy.

Na příkladu ochrnutého na nosítkách je vidět, že k Ježíši je třeba někdy člověka až dostrkat. A Pán Ježíš i kvůli nám, kvůli našim modlitbám udělá to, že Duch Boží přijde a způsobí tak velkou změnu. My nevíme, jak to s tím ochrnutým a pak uzdraveným člověkem bylo dál v životě. Pokud Duch zapůsobil, myslím si, že dodatečně činil pokání.

Pokání je v běžné řeči i v náboženském významu symbolická činnost, kterou člověk dává najevo, že pochybil, a snaží se své viny zbavit. V křesťanském pojetí znamená výraz lítosti, vnitřního obrácení k Bohu a proměny dosavadního života. My věřící věříme, že tu vinu vzal na sebe Pán Ježíš. A proto cítíme vděčnost i radost. Otec se nad námi smiloval tak, jako  to dělají hodní rodiče nad svými dětmi. Potrestají je nějak a stejně jim nakonec odpustí. Po tom odpuštění a souladu s rodiči děti přece touží.  A proto nejhorší trest pro děti je právě to, že rodiče s ními třeba určitou dobu nemluví.A my toužíme po souladu s Bohem, který díky Ježíši máme.


 A tak si myslím, že pokání přijde i po uvěření v Ježíše, kdy si vše, co Pán Ježíš pro mne udělal, plně uvědomuji a připomínám hodně často. Na to se zapomenout nesmí a  tak pokání jde celým naším životem. Pokání nečiníme jen jednou, ale žijeme v něm stále. To je jen moje myšlenka. Věřím, že není špatná.






Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: reformovany v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:01:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Unshaken,



Zajímavé postřehy.


Každopádně si člověk Boží milost nemůže nijak svým úsilím zasloužit. Naopak právě obrácení se k Bohu je důsledkem Boží milosti.


Ef 2,8-9
Milostí tedy jste spaseni skrze víru. Spasení není z vás, je to Boží dar; není z vašich skutků, takže se nikdo nemůže chlubit.


Tedy nejhlubší příčinou spásy (a to dokonce i spasitelné víry) je rozhodnutí Boha dát milost.




zdraví


reformovaný



Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: rive v Pondělí, 11. červen 2012 @ 19:43:59 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
je zajímavé, že jedno ráno, když jsem jela minulý týden autobusem do práce jsem podobně přemítala ... již nevím, který zdejší rozporuplný komentář(e), či myšlenka v nějakém článku (?) mně k tomu vyburcovala, přišlo to najednou, 

vybavily se mi mnoha pokání, které s odstupem času vidím, že to byla pokání  jen  jako určitý vnější symbol,  něco jako odříkaná modlitba, vyznání hříchů, mnohdy podle nějakého scénáře, nebo odříkané podle nějaké osob, většinou ve stylu na povel teď (při evangelizacích), s odstupem času podle různých svědectví vím, že až pak přišlo opravdové pokání, anebo třeba ani nepřišlo.  Je to Bůh, kdo působí změnu, je to Bůh, kdo působí tužbu v srdci jít za Ním. Je to Duch svatý, který volá k pokání. Na pokání se dívám také jako na duchovní růst,  na začátku jen z  velmi malého semínka  víry a důvěry Kristu.

samozřejmě, že si nedokáži představit růst víry bez pokání, protože upřímné pokání se před Bohem nám vždy hodně říká o stavu naší víry, tak jak o stavu naší víry říkají různé situace do kterých se dostáváme, které různě řešíme, v kterých se různě chováme či nechováme podle naší víry

 slyšela, četla mnoho svědectví, mám otazník, nad sebejistým vykřikováním, že dar víry je vázán na to jak má přesně vypadat či nevypadat poselství, a přitom, se stává, že Bůh  dává dar víry a spasení a použije i:))) ateistu,  či nějakého zvláštního způsobu, který je právě vhodný pro toho konkrétního člověka ...

rive





Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Mikael v Pondělí, 11. červen 2012 @ 20:01:42 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://pistis.webnode.cz

2P 3,9  Pán neotálí splnit svá zaslíbení, jak si to někteří vykládají, nýbrž má s námi trpělivost, protože si nepřeje, aby někdo zahynul, ale chce, aby všichni dospěli k pokání.



Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 12. červen 2012 @ 08:27:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj.
Článek hodnotím obecně kladně.
Říkám to na úvod, protože dál se budu už vyjadřovat jen k věcem, se kterými tak docela nesouhlasím a nechci, aby to vypadalo, že ho odmítám celý.


..." A přitom je to dokonalá milost pro všechny. Věřící i bezvěrce. Stačí uvěřit v Ježíše Krista, vyznat ho jako svého Pána a uvěřit z Jeho zmrtvýchvstání. Nic víc, nic méně není zapotřebí ke spáse."...

Nic víc, nic méně?
Připadá mi to hodně populistické.

Když doopravdy uvěřím v Krista, změním tím nutně i svůj život.
Vždyť bez pokání a obrácení není ani skutečné uvěření Kristu.
Ke spasení je zapotřebí změny, která až skutky jediná vyjadřuje opravdovost uvěření.

Jen se podívejme na Zachea, co to s ním udělalo, když uvěřil v Krista: Zacheus se pak postavil a řekl Pánu: "Pohleď, polovinu svého majetku dávám chudým, Pane, a jestliže jsem někoho v něčem podvedl, vracím to čtyřnásobně." Tehdy mu Ježíš řekl: "Dnes do tohoto domu přišlo spasení, protože i on je syn Abrahamův...



Bůh nás miloval jako první. 

Víra je darem z milosti (bez zásluh), ale uvěření je lidskou odpovědí, přijetím daru (je už i lidskou zásluhou ve spolupráci s Duchem svatým)
. Uvěření je už vytvořeným vztahem člověka k Bohu.
I jinému člověku byl dar víry nabídnut a on ho třeba odmítl.

Takže tvrzení, že víra je dar, který nemůžeme nijak ovlivnit a je určen jen pro některé vyvolené lidi - je tvrzením zcestným.


Vždyť o dar, který zatím nemáme, můžeme také prosit!

Proste a dostanete, tlučte a bude vám otevřeno. Hledejte a naleznete.
Tedy nikoli být pasívním příjemcem daru, ale aktivním! Lidská snaha se u Boha velmi počítá!



O jistotě spásy se zde mluví tak často proto, že si pod pojmem "spása" lidé představují různý obsah. Jedni to berou pro svoji osobu jako už nezvratnou jistotu nebe, jiní jako nárok na nebe (dědictví) podmíněný vytrváním v dobrém.  A vznikají nedorozumění.

Nejdříve třeba definovat význam slova "spása"
, pak je teprve možno o pravdivosti tohoto významu hovořit.



Re: Spasení bez pokání (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 21. červen 2012 @ 08:17:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj.

  Hezky napsané.

  Když jsem uvěřil já, tak jsem se zpočátku domníval, že "JÁ jsem hledal Boha", "JÁ jsem udělal pokání" PROTO mne Bůh zachránil.

  Legrační.

  Když se na po podívám zpátky, tak před tím, než mne Bůh zachránil, jsem téměř žádné pokání neudělal, ba naopak: Stále jsem vězel v úplně stejných věcech, které ničily můj život. Proto jsem také potřeboval záchranu, která byla v daru pokání.


  Snad jedinou změnu smýšlení, kterou jsem udělal (nebo které se mi dostalo darem?) před tím, než mne Bůh zachránil byla ta, že jsem pochopil, že k záchraně nestačí to, co dělám JÁ a potřebuju zachránit.


  Když mne Bůh zachránil, pak teprve přišla změna smýšlení a to dost radikální.

  Takže dnes si nedokážu představit spasení bez pokání, rozumím tomu, že pokání je pevně svázané se spasením, ale rozumím tomu, že neplatí výrok "Pokání ⇒ Spasení", ale platí "Spasení ⇒ Pokání". Jak by mohl změnit smýšlení člověk s kamenným srdcem, které nezná Boha?


  Pokud jde o příkazy "nevěřícím" (spíše obvykle "neznajícím"), tak s nimi nemám problém. Ježíš poslal svoje učedníky v moci Ducha svatého a ta moc samotná působila proměnu situace, "vyčištění pole", schopnost lidí slyšet zvěst a možnost se rozhodnout. Totéž se stalo mně, když jsem zažil tuhle moc. Sice jsem nezměnil smýšlení a rozhodnul se poprvé špatně, ale byl jsem schopen slyšet tu zvěst o Ježíši Kristu, Spasiteli.

  Toník



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy