Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Alois.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 13, článků celkem: 15252, komentáře < 7 dní: 502, komentářů celkem: 327355, adminů: 60, uživatelů: 4861  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 108 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

nata

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Jižní baptisté si zvolili nejmladšího prezidenta v historii
·Může stát zdanit majetkové náhrady církvím?
·Paul Washer: Biblické mužství
·Žádné restituce!
·Otevřený dopis Martinu Glaserovi
·Jižní baptistická konvence pořádá národní kongres
·Paul Washer: Randění je nebiblické
·Baptisté a identita
·Modlitební řetěz BJB - červen 2018
·Rezignace Radka Pospíšila na člena Výkonného výboru BJB s odůvodněním

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
94 407 281
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Recenze: Hodnocení práce o učení CASD
Vloženo Sobota, 09. červen 2012 @ 20:30:13 CEST Vložil: Olda

Ekumenismus poslal nemesis

Bez osobních výpadů a k věci.

Na začátek bych rád poděkoval autorovi za úsilí stvořit takto komplexní dílo. Na to, že sám adventistou není, dokázal vhlédnou do problematiky poměrně do hloubky. Rád bych tento pohled ještě více rozšířil a snad doplnil o další pohled. 

Protože je práce poměrně rozsáhlá budu reagovat na některé myšlenky postupně.



text práce: 
http://www.apologet.cz/files/attachments/file/452-1-d.p_franc_2012.pdf
nebo jako samostatný článek zde na granosalis.

Kap. 3.2.1 . „Je naším Otcem a my jsme jeho děti. Bez ohledu na pohlaví, rasu, vzdělání nebo postavení byli všichni lidé stvořeni k jeho obrazu. Kdyby to lidé pochopili a řídili se tímto poznáním, pak by přestal existovat rasismus, slepý fanatismus a každá další forma diskriminace“.119  Nezáleží zde ani na tom, zda člověk následuje Boha, či ďábla. „Bůh je Otcem všech – ať jsou na jedné, nebo druhé straně“.120 "

Autor na základě tohoto citátu odvozuje, názor, že si CASD není vědoma textu u Malachiáše. Není tomu tak. Otcovství má nejméně 2 významy a) osoba, která dala vzniknout někomu b) Duchovní otcovství. Autorka měla na mysli variantu a)

Kap. 3.2.5 Boží soud x soudit Boha
Autor celou problematiku myslím dobře vysvětluje. Jen doplním: Kde existuje vztah svoboda (a předpokládám, že nám tyto dary Bůh dal) musí existovat též důvěra. Důvěru nelze přikázat ani naprogramovat (to by nebyla svoboda) důvěru lze jen vybudovat. Toto budování důvěry je tím souzením Boha a mám za to, že to odpovídá Božímu charakteru.

Kap. 3.3.3 Velice pěkně vysvětleno. 
Autor předkládá názor, že smrt znamená oddělení od Boha. Nikoli primárně neexistenci. Nutno podotknout, že Bůh "nese všechno svým mocným slovem" a jen Bůh má život sám v sobě. Oddělení od Boha znamená zánik, protože k tomu, aby něco žilo potřebuje Boží sílu. Pokud by tomu tak nebylo, byl by tu další bůh, který by dokázal žít nezávisle na Bohu. 
Děkuji autorovi za rozšíření poznání a poukázání na verše, které mluví o duchu. Ohledně žijícího ducha: Pokud měl někdo vidění nějakého místa, můžeme o něm říci: "Nevím zda tam opravdu byl, nebo to bylo jen v duchu." a neznamená to nutně, že tam byl opravdu jako "duch", ale, že to viděl jen ve své mysli.
V otázce interpunkce u věty: pravím ti dnes, budeš se mnou v ráji. Není pravda, že se tam můžeme jen domnívat, ale sám ježíš nám říká jaká interpunkce je správná: Jan 20:17 Ježíš jí řekl: "Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci. Ale jdi k mým bratřím a pověz jim, že vystupuji k Otci svému i Otci vašemu a k Bohu svému i Bohu vašemu." Toto řekl po svém vzkříšení, tudíž nemohl slíbit lotrovi na kříži, že s ním v ten den ukřižování bude v nebi, protože sám po svém vzkříšení přiznal, že k Otci ještě nevystoupil.

Kap. 3.3.4
Souhlasím, že zde je čistě dle tohoto textu možné přijmout obě varianty. Jak věčné peklo tak dočasné peklo s věčnou platností. S přihlédnutím k závěrům výše (ohledně nutnosti aby byl člověk věčný jako Bůh - aby mohl věčně bez Boha žít v pekle) a s přihlédnutím k Božímu charakteru jak Jej poznáváme z celé Bible, se zdá jako pravděpodobnější druhá varianta - tedy dočasné peklo s věčnou platností). Ještě odpovím na pár otázek:
"Navíc v tomto ohnivém jezeře bude trápen i ďábel, a pakliže adventisté věří, že tento oheň zničí tělo a tím celého člověka, je nutné říci, že ďábel je duch, který žádné tělo nemá. Jak tedy může shořet analogicky člověku? A v neposlední řadě adventisté učí, že oheň zničí vzkříšené bezbožníky prakticky rázem, či po delší době. Co tedy, byť symbolicky, znamená, že budou tito trápeni „dnem i nocí“? "

To, že ďábel žádné tělo nemá, není přeci pro Boha problém. A "dnem i nocí" může právě znamenat to "po delší době". Navíc kniha zjevení nám ukazuje, že někteří budou trpět i 1000 let. Protože se zmiňuje, že po tisíciletí budou někteří uvržení do ohnivého jezera kde je šelma a falešný prorok.

Kap. 3.4.2
Spasení je skrze víru (toto slovo se dá do češtiny přeložit i jako "důvěru"). Víra není to klíčové - i satan věří, že Bůh je - a nenávidí ho. Důvěra je to co je důležité. Kde je důvěra - je vztah - a tam je spasení.  To se dotýká každé živé bytosti, která je schopna vztahu s Bohem. Proto upevněním důvěry, Bůh zachránil mimozemšťany stejně tak jako lidi - bez ohledu na to, že nám svoji důvěryhodnost prokázal v mase nebo jiném složení těla. Aniž bych snížil důležitost toho, že se stal jedním z nás.

Prozatím je to všechno. K dalším částem se vyjádřím později. Tato práce tříbí naše názory a poukazuje na věci, které bychom mohli sami přehlédnout. Tím se snad dostáváme blíže k tomu, který se jmenuje Pravda při společném úsilí a pomoci Božího Ducha.

Nemesis


 
Příbuzné odkazy
· Více Ekumenismus
· Novinky od Olda


Nejčtenější článek Ekumenismus:
Pojďme mluvit o PŘEDURČENÍ! Je to důležité biblické učení! Odkazy ke studiu. P1


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Hodnocení práce o učení CASD" | Přihlásit/Vytvořit účet | 2 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hodnocení práce o učení CASD (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 10. červen 2012 @ 12:22:03 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K myšlenkám ke kapitole 3.3.3 bych ještě doplnil:

Smrt opravdu znamená oddělení od Boha. "V den, kdy bys z něho pojedl, zemřeš!" Adam pojedl - a nezemřel fyzickou smrtí. Že by mu Pán Bůh lhal? Nelhal, Adam sice nezemřel smrtí těla, ale zemřel smrtí ducha. Byl tak oddělen od Boha, že zaznamenal v sobě velkou proměnu - destrukci, která vedla až k tomu, že se nechtěl s Bohem ani vidět a styděl se před ním. Skrýval se před Bohem. Jakýkoliv jiný výklad by zpochybňoval Boží slova.

Podrobnější výklad lze nalézt u prof. Beneše - jeho obsáhlý výklad Genesis. Audio bylo (možná doposud je, v případě zájmu mohu zaslat) v archivu ČRo2.

"Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji." Spor o interpunkci a tím o význam kdy to bude, lze snadno vyloučit. Ježíš totiž všem svým následníkům slibuje nebe, nikoliv ráj. Ráj byla tehdejší židovská představa posmrtného bytí s Bohem, protiklad k šeolu, který znamenal doslovnou smrt bez Boha. Křesťané budou v nebi, nikoliv v ráji.

K myšlenkám ke kapitole 3.4.2 bych ještě doplnil:

Můžeme oprávněně soudit, že satan dobře ví a věří, že zde byl a je Kristus a že vstal z mrtvých. Splňuje tedy tuto podmínku pro spásu. Ale další podmínkou spásy však je "budeš milovat svého Boha celým svým srdcem ...". Tuto podmínku satan určitě nesplňuje, nemůže tedy být spasen. Dále pak platí, že spása není jen k věčnému životu, ale je to také záchrana od tohoto světa (Watchman Nee). Když je satan vládcem světa, netouží po záchraně od něj.

Není zapotřebí měnit význam slova "víra", když "důvěra" opravdu může být pouhým synonymem.

Další

Osobně mám jeden velký problém a myslím, že nebudu sám: Ježíš přikázal, že máme milovat své nepřátele. Máme tedy milovat i satana? Přesněji řečeno, máme milovat lidi, kteří evidentně jsou pod satanským vlivem? Satan totiž své záměry uskutečňuje vždy prostřednictvím člověka.





Re: Hodnocení práce o učení CASD (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: PavSko v Pondělí, 11. červen 2012 @ 10:24:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Několik poznámek k:
Lk 23,46 Otče, do tvých rukou odevzdávám svého ducha.
J 20,17  Ježíš jí řekl: „Nedotýkej se mne, dosud jsem nevystoupil k Otci".

Dle Lk 23,46 odevzdal Ježíš svého ducha Otci pravděpodobně již ve chvíli smrti, protože je zde přítomný průběhový čas „odevzdávám“ (proto k tomu muselo dojít již v té chvíli, kdy svá slova pronesl).

„Nevystoupil“ v J 20,17 je perfektum, tj. slovesný čas ukazující na permanentní stav a nikoli na jednorázový akt. To vylučuje vystoupení Krista k Otci natrvalo, ale nevylučuje to jeho dočasné vystoupení (v duchu) a následné sestoupení (v novém těle).

Protože se ho Marie chtěla dotknout, týkají se Kristova slova pravděpodobně jeho tělesné formy, která dosud nebyla u Otce. To ale neznamená, že u Otce nebyl dříve bez těla (v duchu).

Tomášovi však Ježíš dovolil, aby se ho dotkl (J 20,26). Jednalo se ale zřejmě o dva různé doteky. Krátký a letmý dotek Tomáše měl pouze pomoci ověřit, že Kristus byl vzkříšen v těle a tím v důsledku napomoci šíření evangelia, proto Kristus Tomáše přímo vyzval, aby se ho dotkl. Marie se však chtěla na Ježíše doslova „zavěsit“, jak ukazuje zde použitý  řecký výraz. Tím by pravděpodobně Ježíše zdržela a to v té chvíli nebylo žádoucí (viz také Mt 28,8.9, kde ženy objímaly jeho nohy po vzkříšení a klaněli se mu). Možná si také Marie myslela, že Kristovo vzkříšení je již naplnění jeho slibu, že přijde a vezme je k sobě (J 14,2.3). Tato chvíle však nastane až při Kristově druhém příchodu. Kristus proto Marii tento „dotek“ nedovolil.

Pavel Škoda
biblickestudie.cz



Stránka vygenerována za: 0.38 sekundy