Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 246, komentářů celkem: 429562, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 524 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116483961
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Verim v Ducha Svateho.
Vloženo Sobota, 26. květen 2012 @ 16:27:53 CEST Vložil: Olda

Katolicismus poslal betma

Slavnost ZOSLANIA DUCHA SVATEHO.
nedela 27.5.2012

VYZNANIE VIERY, 3KAPITOLA- VERÍM V DUCHA SVÄTÉHO
.
Neomylne ucenie ,ktore dal Boh katolickej cirkvi a ktore sa v nej hlasa 2000 rokov a bude sa hlasat az do konca sveta.

KATECHIZMUS KATOLICKEJ CIRKVI-BOZIE SLOVO V TRADICII:

683 „Nik nemôže povedať: ,Ježiš je Pán,‘ iba ak v Duchu Svätom“(424, 2670) (1Kor 12,3). „Boh poslal do našich sŕdc Ducha svojho Syna a on volá: ,Abba, Otče!‘“ (Gal 4,6). Toto poznanie viery je možné len v Duchu Svätom.(152) Aby sme boli v spoločenstve s Kristom, musí sa nás najprv dotknúť Duch Svätý. On nás predchádza a vzbudzuje v nás vieru. Naším krstom, prvou sviatosťou viery, sa nám život, ktorý má svoj prameň v Otcovi a darúva sa nám v Synovi, vnútorne a osobne udeľuje skrze Ducha Svätého v Cirkvi:
Krst „nám udeľuje milosť nového narodenia v Bohu Otcovi(249) skrze jeho Syna v Duchu Svätom. Lebo tí, čo majú v sebe Božieho Ducha, sú vedení k Slovu čiže k Synovi. Syn ich však predstavuje Otcovi a Otec im dáva neporušiteľnosť. Teda bez Ducha nie je možné vidieť Božieho Syna a bez Syna sa nik nemôže priblížiť k Otcovi, lebo poznanie Otca je Syn a poznanie Božieho Syna sa uskutočňuje skrze Ducha Svätého.“

684 Duch Svätý je svojou milosťou prvý pri prebúdzaní našej viery a pri udeľovaní nového života, ktorý spočíva v poznaní Otca a toho, ktorého Otec poslal, Ježiša Krista. Je však posledný pri zjavení osôb Najsvätejšej Trojice.(236) Svätý Gregor Nazianzský, „Teológ“, vysvetľuje tento postup pedagógiou Božej „zhovievavosti“:
„Starý zákon ohlasoval Otca jasne, Syna menej jasne. Nový [zákon] nám však jasne ukazuje Syna, kým božstvo Ducha naznačil akosi nejasne. Teraz však sám Duch prebýva s nami a dáva sa nám poznať jasnejšie. Nebolo totiž bez nebezpečenstva otvorene hlásať Syna, kým sa ešte nevyznávalo božstvo Otca, ani nám pridávať Ducha Svätého akoby ťažšie bremeno – ak sa smie tak povedať –, kým sa ešte nepripúšťalo božstvo Syna… Len postupným napredovaním a vzrastaním ,od jasnosti k jasnosti‘ svetlo Trojice zažiarilo jasne.“

685 Veriť v Ducha Svätého znamená teda vyznávať, že Duch Svätý je jedna z osôb Najsvätejšej Trojice, jednej podstaty s Otcom a Synom a že jemu „sa spolu s Otcom a Synom vzdáva poklona a sláva“. Preto sa o božskom tajomstve Ducha Svätého hovorilo v „trojičnej teológii“.(236) Tu sa teda bude uvažovať o Duchu Svätom iba v Božej ekonómii, čiže v Božom poriadku spásy.

686 Duch Svätý pôsobí spolu s Otcom a Synom(258) od začiatku až do zavŕšenia plánu našej spásy. Ale až v „posledných časoch“, ktoré sa začali vykupiteľským vtelením Syna, je zjavený a daný, poznaný a prijatý ako osoba. A tak tento Boží plán, zavŕšený v Kristovi, „Prvorodenom“ a Hlave nového stvorenia, mohol skrze zoslaného Ducha Svätého nadobudnúť konkrétnu podobu v ľudstve, a to ako Cirkev, spoločenstvo svätých, odpustenie hriechov, vzkriesenie tela a večný život.


"Verim v Ducha Svateho." | Přihlásit/Vytvořit účet | 33 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Verim v Ducha Svateho. (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 27. květen 2012 @ 09:40:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Neomylne ucenie ,ktore dal Boh katolickej cirkvi a ktore sa v nej hlasa 2000 rokov a bude sa hlasat az do konca sveta.

Betma,za túto tebou vyslovenú vetu,ťa nevrhujem za prvú asistentku pápeža-hitlrjugena.
Ani Oko ani op  si ten post tak nezaslúžia, ako ty.



Re: Verim v Ducha Svateho. (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 27. květen 2012 @ 12:00:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cituji:

"Neomylne ucenie ,ktore dal Boh katolickej cirkvi ..."

Kde jsi na to přišel? Ani v jedné překladové verzi Nového zákona to není. Vždy je tam uvedeno, že Ježíš učil k zástupy a  učedníky.

Nechce se mi věřit, že by Kristovo učení nebylo pro mne, pro Tebe, pro nás všechny.

Bratře, poskládej si svou mysl do pořádku. Kážeš tady jen pro vás, jakési samozvaně privilegované, zatímco Ježíšovo učení je pro všechny, zvláště pro neprivilegované.



Re: Verim v Ducha Svateho. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 28. květen 2012 @ 11:09:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zajímavý je starozákonní význam Letnic. Ze světského hlediska to byly svátky sklizené úrody, něco jako naše dožínky. Kromě toho ale měly také duchovní náplň. 50 dní po Velké noci a vyvedení z Egypta dostal Vyvolený národ od Hospodina Desatero. Což byl  počátek samostaného života ve společenství s Bohem. Když potom Pán Ježíš vstoupil po 40 dnech od vzkříšení na Nebesa tak začala první novéna v dějinách Církve. Apoštolové a učedníci se po 9 dní modlili za zavřenými dveřmi společně s Pannou Marií a ostatními svatými ženami (což bylo mimochodem v té době něco zcela vyjímečného, muži a ženy se vždycky modlili odděleně) až do seslání Svatého Ducha 50. dne. Tady je počátek samostatného života Církve.



Stránka vygenerována za: 0.26 sekundy