|
Zaznamenali jsme 120362020 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Kontrasty: Islám a katolictví - pokračování
Vloženo Pondělí, 14. květen 2012 @ 16:03:14 CEST Vložil: Olda |
poslal Jan21 Dalším bodem, ve kterém lze
konstatovat podobnost mezi islámem a katolictvím je spojenectví náboženství a
politiky.
Islám od samého svého vzniku r. 622 je spojen s násilnými
, vojenskými metodami šíření tohoto náboženství a dobýváním cizího území. Úzké
propojení náboženství a politiky
v islámských zemích funguje dosud. U křesťanství tomu tak až do fáze církevních
otců nebylo. Teprve po zrovnoprávnění křestanství s pohanskými kulty r.
313 Konstantinovým milánským dekretem a
dále pak vyhlášením křesťanství za státní náboženství v římské říši
r. 380 vytvořilo předpoklady pro sjednocení trůnu a oltáře, moci
světské a církevní. Toto sjednocení bylo zcela v protikladu
s Ježíšovým prohlášením, že jeho království není z tohoto světa.
Proto se do něj nevstupuje žádnými metodami násilí a donucování, natož používáním vojenské síly nebo mocenskými
intrikami.
Všeobecná, zvláště římská
katolická církev se tímto
spojenectvím diametrálně vzdálila od původního apoštolského učení a osvojením
si světských metod vládnutí i uvnitř
církve – vytvořením hierarchického systému – vytvořila předpoklady pro
vznik korupčního, mocenského prostředí
prodáváním církevních úřadů a hodností a prodáváním odpustků , které bylo navíc
rozvíjeno a podporováno vymýšlením stále nových dogmat, které měly za cíl
udržovat obyčejné lidi
v bezvýhradné poslušnosti církevní i světské moci , i když tato ve většině
případů žila nezřízeným životem a jednala v rozporu s Ježíšovým
učením. Veškerý odpor vůči této církevní moci byl trestán smrtí. Náhradou za
život ve shodě s božími přikázáními bylo zavedení institutu zpovědi a náboženského
folklóru, které obyčejným věřícím mělo sloužit jako kompenzace za život v podřízenosti
církevní vrchnosti poskytnout určité kulturní vyžití, značně se blížící starým
pohanským zvykům a pověrám.
Islám, stejně tak jako katolictví, je náboženstvím skutků. I
když katolictví zatím oficielně uznává
Kristovy zásluhy na spáse lidstva, chápe to spíše ve všeobecném, univerzálním
významu, nikoliv vztažené na
jednotlivce. Dnes je navíc pokus
předefinovat význam Kristovy smrti nikoliv jako aktu smíření s Bohem-Otcem,
nýbrž jen jako vzor „bezpodmíněné
lásky“. V nicejské vyznání víry dokonce chybí i konstatování, že Kristus
zemřel za spásu lidí. Spása mimo systém
katolického náboženství neexistuje,
monopol na spásu má církev. V tomto bodě je katolictví podobné islámu. Vždy je nutné žít v podřízenosti
církevním autoritám, které si osobují
reprezentaci Boha na zemi a respektovat dodržování rituálů a nařízení,
které církev stanovila. Samy tyto
autority však se etickými pravidly z Desatera řídit nemusí a tím, že je nedodržují,
nezbavuje je to účinnosti poskytovaných rituálů (svátostí), i když třeba sami
žijí ve smrtelném hříchu. Katolický
věřící nemá po celý život zaručenu jistotu spásy a stále se o ni musí snažit neustálým opakováním rituálů (eucharistie-opakování
Kristovy oběti na oltáři- čím více tím lépe) a konáním dobrých skutků,
získáváním odpustků, opakováním stejných
předepsaných modliteb, poutí a procesí,
půstů a modliteb k mrtvým a za mrtvé
a ke Královně nebes. Kromě Boha je nutné věřit v údajně neomylného
superčlověka , polobožského papeže, „svatého Otce“, „Kristova
náměstka“.
Stejně tak v islámu je nutné pro získání věčné nebeské
blaženosti mít tu správnou víru v Allaha a člověka, superproroka Mohameda
a žít v podřízenosti církevních autorit,
modlit se pětkrát denně předepsanou modlitbu, přispívat almužnami na
chudé, účastnit se poutě do Mekky, postit se v měsíci Ramadán. Podobnost katolictví s islámem není
v těchto bodech náhodná. Je to snaha zalíbit se Bohu vlastním úsilím a tím
si získat případnou spásu pro věčnost s nutnou mezistanicí očistce.
Islám a katolictví byli v průběhu dějin za jedno ve
svém odporu k židovství. Ačkoliv bylo období, kdy židé žili
v relativním míru s islámem za předpokladu zachovávání loajality,
v posledním období se vzájemná nevraživost stupňuje a neskrývaným cílem
islámu je židovský stát vymazat z mapy světa. Cílené podněcování
k nenávisti vůči židům a vyhlašování různých papežských protižidovských
ediktů a praktické kroky v podobě
křižáckých válek a pogromů trvalo
v katolické církvi od počátku až do II. vatikanského koncilu a eticky
ospravedlňovalo i nacistický holokaust ve II. světové válce a prakticky se nejvíce
projevilo zejména v katolickém Polsku, v minulosti i v katolickém
Španělsku. I když předchozí papež učinil
vůči židům verbálně smířlivé gesto patrně ze zlého svědomí z hrozného
holokaustu, který většina lidí odsoudila a který se nedal tak lehce popřít a
zamlčet a na němž měla i KC klíčový
podíl svým pasivním či souhlasným postojem (ostatně i sám Hitler byl pravověrný
katolík), bude to v budoucnu patrně nevídaná koalice katolíků s islámem,
která bude tím konečným nástrojem v pokusu o definitivní likvidaci židů
v prorokované bitvě u Armagedonu.
Ženy v islámu jsou nedobrovolně uzavřeny ve vězení
z plátna. Podobně také řádové sestry v katolicismu, obyvatelky klášterů
a konventů jsou v podobném vězení z plátna. Uvážíme-li, že v minulých stoletích byla
převážná část dívek nucena vstupovat do klášterů nedobrovolně, bylo to pro ně
násilím na nich páchaných, nemluvě o dalších násilnostech prováděných pro
potlačení jejich přirozené tělesnosti a vlastního myšlení a uvažování s
příslibem, že se takto stávají Kristovými nevěstami, i když byly někdy
beztrestně sexuálně zneužívány kněžími. Aniž bychom propagovali feminismus nebo
unisex, je zřejmé, že žena v islámu i katolictví má mnohem nižší pozici
než muž, což odporuje Ježíšovu novému vztahu k ženám – v Kristu jsme
jedno, i když jsme každý na zemi
stvořeni k jinému účelu. V nebi, jak zjevuje Ježíš, nebude existovat rozlišování mezi pohlavími,
všichni budou jako andělé. Naopak muslimové věří v nebeské sexuální orgie pro
vyvolené s věčně mladými huriskami. Těší se na to snad i katolický klérus, když mu
je dnes toto potěšení v manželském svazku oficielně odpíráno?
Co se však jeví jako dosud vážný rozpor mezi katolictvím a
islámem je přísný islámský monoteismus a z něj vyplývající zákaz
zobrazování Boha a čehokoliv stvořeného, klanění se tomu a projevování
jakékoliv úcty k těmto věcem. Muslimové nemají ve svých mešitách žádnou
výzdobu, která by obsahovala nějaké prvky ze stvořené přírody ani andělské
bytosti, zatímco katolické chrámy touto výzdobou hýří. Nejnovějším příkladem
tohoto modlářství u nás je nedávné korunování pražského Jezulátka, dřevěné
loutky, před níž kleká i papež a snaha o znovuvztyčení mariánského sloupu na
Staroměstském náměstí. Katolické modlářství proto představuje zatím jedinou vážnou
překážku k ještě většímu sblížení těchto dvou náboženských systémů. Kdo však v tomto ohledu ustoupí
v zájmu většího sblížení, o tom lze jen spekulovat. Ustoupí zřejmě ten,
kdo bude v celkově méně výhodné pozici, což bude nepochybně oslabený
liberální katolicismus, který se už dnes vzdává kříže jakožto symbolu Kristovy
smrti. Ježíš podle muslimů na kříži nezemřel. Pražské Jezulátko , Madona
s dítětem a „kámoš Ježíš“ snad nepohorší nikoho, možná ani muslimy. Nevím však, co udělají katolíci s tím Ježíšovým
ukřižováním. Co třeba zřídit další poutní místo u jeho údajného hrobu v Kašmíru? Snad by k tomu dopomohlo i nějaké další mariánské zjevení na tomto místě.
|
Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 14. květen 2012 @ 16:42:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pán Ježíš pro spásu lidí nejenom umřel. On se pro ni také narodil, žil tady na zemi, pracoval, vstal z mrtvých a dál věčně žije. O tom všem nám vyprávějí obě creda. Apoštolské i Nicejsko-konstantinopolské:
Věřím v jednoho Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země, všeho viditelného i neviditelného. Věřím v jednoho Pána Ježíše Krista, jednorozeného Syna Božího, který se zrodil z Otce přede všemi věky. Bůh z Boha, Světlo ze Světla, Pravý Bůh z Pravého Boha, zrozený, nestvořený, jedné podstaty s Otcem, skrze něhož všechno je stvořeno. On pro nás lidi a pro naši spásu sestoupil s nebe. Skrze Ducha svatého přijal tělo z Marie Panny a stal se člověkem. Byl za nás ukřižován, za dnů Pontia Piláta, byl umučen a pohřben a třetího dne vstal z mrtvých podle Písma, vstoupil do nebe, sedí po pravici Otce. A znovu přijde, ve slávě, soudit živé i mrtvé a jeho království bude bez konce. Věřím v Ducha svatého, Pána a Dárce života, který z Otce i Syna vychází. S Otcem i Synem je zároveň uctíván a oslavován a mluvil ústy proroků. Věřím v jednu svatou, všeobecnou, apoštolskou Církev. Vyznávám jeden křest na odpuštění hříchů. Očekávám vzkříšení mrtvých a život budoucího věku. Amen |
|
|
Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 14. květen 2012 @ 20:13:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Na toto se už vážně nedá ani pořádně reagovat.
Celé je to ubohost chorého mozku, člověka pronásledovaného stihomamem.
Jane, dej se léčit!
Všechny tvé pseudoargumenty zde už byly nejednou vyvráceny (např. - eucharistie- prý opakování
Kristovy oběti na oltáři) nastuduj si to zpětně, buď té lásky a neobtěžuj svou hloupostí.
Islám je čistá teokracie. Po muslimech vyžaduje praktikování víry podle islámu, netoleruje svobodu svědomí jednotlivce. Muslim pod trestem smrti nemůže opustit islám.
Plodem katolické víry celého křesťanského světa (ve všech křesťanských zemích euroatlantské civilizace) je naopak demokracie, respekt ke svobodě svědomí jednotlivce. Každý člověk má právo si zvolit svou víru (či nevíru) a má také právo svoji volbu kdykoli změnit.
Katolická církev neusiluje o politickou moc. Její zájmy jsou misijní:
Na osm tisíc aktivistů z 33 biskupských
konferencí a 115 církevních institucí a hnutí z Evropy a Ameriky, tedy
zeměpisných oblastí, které jsou v centru zájmu loni zřízené Papežské
rady pro podporu nové evangelizace, se sešlo v sobotu odpoledne v aule
Pavla VI. Šlo o přibližně tříhodinový program diskusí a vystoupení
představitelů různých evangelizačních proudů dnešní církve ze zemí se
starou křesťanskou tradicí. Přítomné oslovil např. Vittorio Messori.
Setkání končilo koncertem známého italského tenora Andrea Bocelliho. Na
závěr přišel mezi přítomné Svatý otec, kterého přivítal předseda zmíněné
papežské rady, arcibiskup Fisichella. Benedikt XVI. se pak obrátil k
účastníkům tohoto prvního setkání aktivistů nové evangelizace a mimo
jiné řekl:
„Papežská rada pro podporu nové evangelizace, kterou jsem ustanovil
minulý rok, je cenným nástrojem rozpoznání velkých otázek, které zmítají
různými sektory soudobé společnosti a kultury. Je povolána poskytovat
zvláštní pomoc církvi v jejím poslání zejména v zemích se starou
křesťanskou tradicí, které se patrně staly lhostejnými, ne-li
nevraživými vůči Božímu Slovu. Dnešní svět potřebuje lidi, kteří hlásají
a dosvědčují, že Kristus nás učí umění žít i cestě pravého štěstí,
protože On sám je cestou života; lidi, kteří mají upřeny zraky především
na Ježíše, Božího Syna: zvěstované slovo musí být neustále ponořeno do
intenzivního vztahu k Němu, do intenzivního života modlitby. Dnešní svět
potřebuje lidi, kteří mluví s Bohem, aby mohli mluvit o Bohu. A musíme
si stále připomínat, že Ježíš nevykoupil svět krásnými slovy či
okázalými prostředky, ale svým utrpením a svou smrtí. Zákon pšeničného
zrna, které v zemi odumírá, platí i dnes; nemůžeme dát život druhým,
aniž bychom dali svůj život: „kdo svůj život pro mne a pro evangelium
ztratí, zachrání si ho“, říká nám Pán (Mk 8,35). Když vás všechny
vidím a znám velké nasazení, které každý z vás dává do služeb misijního
poslání, jsem přesvědčen, že noví evangelizátoři budou stále přibývat a
uvedou do života onu pravou transformaci, kterou má dnešní svět tolik
zapotřebí. Jedině skrze muže a ženy utvářené Boží přítomností bude Slovo
Boží pokračovat na své cestě světem a přinášet plody.
Drazí přátelé, být evangelizátory není privilegium, ale závazek, který
plyne z víry. Na otázku, kterou Pán klade křesťanům: „Koho mám poslat a
kdo nám půjde?“, odpovězte se stejnou odvahou a se stejnou důvěrou
proroka: „Zde jsem, Pane, mne pošli“ (Iz 6,8). Nechte se utvářet
milostí Boží a chápavě odpovídejte na hnutí Ducha Zmrtvýchvstalého.
Buďte znamením naděje, schopní hledět do budoucna s jistotou, která
pochází od Pána Ježíše, který přemohl smrt a daroval nám věčný život.
Radost z víry sdílejte se všemi s nadšením, které pochází od Ducha
svatého, neboť On všechno tvoří nové (srov. Zj 21,5), a s důvěrou v příslib, který dal Ježíš církvi: „Hle, já jsem s vámi po všechny dny až do konce světa!“ (Mt 28,20).“
|
Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Úterý, 15. květen 2012 @ 19:04:19 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Oko,
nelži, nelži. Plodem katolictví v celém světě jsou spíše zpátečnické, zaostalé, klerofašistické a totalitní režimy a diktatůry. Demokracie a pokrok jsou naopak plodem protestantismu, o tom není pochyb. V katolických státech také největší kriminalita, mafiánství,korupce atd.
Místo argumentů jen dehonestace, výlevy z žumpy upřímných citů na obhajobu příslušnosti ke své megasektě. Není divu, pro pravdu se lidé nejvíc hněvají, a nemají-li argumenty, uchylují se k podobnému jednání.
Chorý mozek nebo těžký mravní defekt máš zřejmě ty, že nevidíš, nebo nechceš vidět nebo přiznat pravdu.
To co tady píšeš o Ratzingerovi jsou jen prázdná slova, které nevystihují jeho praktické kroky apostáze, které započal jeho předchůdce. Takto chce evangelizovat pohany, když se před nimi stydí za Ježíše Krista a chce jim předkládat své inovované evangelium pro 21. století?
|
]
Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: oko v Středa, 16. květen 2012 @ 09:09:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."co tady píšeš o Ratzingerovi jsou jen prázdná slova"...
Proč se vyjadřuješ o něčem, co neumíš ani dokázat a ani tomu nerozumíš?
..."Plodem katolictví v celém světě jsou spíše zpátečnické"...
Pro tebe je to možná trpkou pravdou, ale křesťanské kořeny Evropy jsou z velké míry katolické.
Středověká katolická církev byla natolik "zpátečnická", že cítila povinnost dozorovat nad vývojem vědy (což třeba v případě Galilea se ukázalo jako chyba), že Dominikáni rozorali Evropu a hladomory se staly minulostí (naučili rolníky hospodařit efektivněji), že nejstarší observatoř v Evropě byla právě Vatikánská.
Slyšel jsi někdy výraz: Occamova břitva? Occam byl františkánským (tedy katolickým) mnichem. Mendel, zakladatel genetiky byl opatem katolického kláštera v Brně. A co jména Prokop Diviš, Louis Pasteur, Isac Newton a celá řada dalších? Ti všichni byli součástí oné (podle tebe) "zpátečnické" katolické církve.
Jak vidíš, vůbec to nejsem já, komu zde schází argumenty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Středa, 16. květen 2012 @ 11:31:59 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kořeny jsou sice katolické, ale nebýt reformace, tak dosud žijeme ve středověku, v totalitním, feudálním, tmářském, pověrečném, okultním, zaostalém státě. Díky reformaci se muselo něco pohnout i v katolických zemích, ale ten rozdíl je dosud markantní. |
]
Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 17. květen 2012 @ 08:22:47 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, oko, tvé "argumenty", to je opravdu síla. "Doba temna" ti nic neříká?
Je to hodně podobné jako za komunistů. Také cítili povinnost dozorovat nad vývojem vědy (což se třeba v případě kybernetiky ukázalo jako chyba). Komunisté vypustili do vesmíru první družici, prvního kosmonauta. Když se podíváš do východních zemí, ČSSR, SSSR, DDR,... tak téměř veškerá kultura v minulém století byla komunistická, všechny sochy, obrazy, básně, skladby, stavby a architektura... Za komunistů nebyli žádní nezaměstnaní, bezdomovci, žádné exekuce, žádná korupce politiků, byl pořádek.
Připadá ti ta argumentace pitomá? Je zhruba stejná, jako ta tvoje.
Jednou jsme se shodli (s tebou) na tom, že kde se objeví křesťanství, tam se celá společnost během let promění. K lepšímu. A jsou to věci, které se dají měřit.
Existuje tzv "prosperity index", který porovnává kvalitu života v různých zemích. Není to jen o penězích, ale i o pocitech lidí, bezpečnosti, sociální kvalitě a vztazích, schopnosti pomáhat druhým a podobně.
Když si člověk porovná
- mapu prosperity takového indexu a - mapu rozšíření jednotlivých náboženství,
je mezi nimi korelace.
Lze říci s trochou nadsázky (a demagogie :-), že tam, kde země prosperují se už objevilo křesťanství a tam, kde ne, tam ještě na opravdové křesťanství čekají.
Je to samozřejmě statistika, jsou různé vyjímky. Navíc v některých zemích je křesťanství teprve krátce (Jižní Amerika, Čína, Jižní Korea...).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 18. květen 2012 @ 08:17:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | "Doba temna" vešla do povědomí lidí až zásluhou romanopisce Jiráska, jeho tendenčního zobrazení společnosti v českých zemích.
Tento pojem je sám o sobě sporný. Záleží na úhlu pohledu, jak se hodnotí historie.
U všech národů najdeme v jejich historii takováto období "temna" z jednoho úhlu pohledu a to samé období "světla" (rozvoje) z pohledu jiného.
Také u národa českého bylo hned několik takovýchto dob. Seriózní historik jen pojmenuje, co bylo tehdy správně a co bylo špatně. Samotného soudu se však zdržuje.
Jinak vnímal socialismus prostý dělník, který si žil ve svém uzavřeném světě a nijak nevystupoval proti režimu a jinak třeba politický vězeň.
..."Jednou jsme se shodli (s tebou) na tom, že kde se objeví křesťanství, tam se celá společnost během let promění. K lepšímu. A jsou to věci, které se dají měřit. "...
Tento názor zastávám stále a o to mně šlo i v této diskusi.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 20. květen 2012 @ 01:22:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Také u národa českého bylo hned několik
takovýchto dob. Seriózní historik jen pojmenuje, co bylo tehdy správně a
co bylo špatně. Samotného soudu se však zdržuje.
No, to je teda "logika".
"Co bylo správně a co bylo špatně" je ten samotný soud, oko.
Pro komunistu nebo římského katolíka je "správně" že není svoboda vyznání a svoboda podnikání. Pro jiné lidi je "správně" když každý může věřit čemu chce, protože je si jistý, že jeho víra je nejlepší a nebojí se konkurence.
Pro některé lidi je "správně" když člověk za více práce dostane více peněz a pro jiné je "správně" když mají stejně ti, co dělají málo a na práci kašlou i ti, co dělají hodně.
Pokud tedy komunista hodnotí dějiny, najde u Ježíše "ti co pracovali osm hodin dostali denár stejně jako ti co dělali hodinu" a u husitů najde že všichni dali svůj majetek na společnou hromadu, ale zcela mine to, že to ti lidé (nebo Bůh) dělali dobrovolně a ze svého.
Pokud hodnotí dějiny říman, tak zásada "čí vláda toho náboženství" je "správně". Mraky barokního kýče vyráběného na zakázku podpory náboženství je "správně" stejně jako pro komunistu sochy Stalina, Lenina a palác Kultury.
Zkrátka "správně" a "špatně" je dost relativní kategorie, která je sama o sobě soudem nad danou dobou.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: oko v Neděle, 20. květen 2012 @ 21:56:42 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Barokní kýč?
Zkus se na něj zajet podívat třeba na Santiniho chrám panny Marie ve Křtinách u Brna!
Činnost a výsledky práce Jana Blažeje Santiniho - Aichela jsou neustále
středem zvětšujícího zájmu. Vedle odborníků, historiků umění a
architektury i široká veřejnost vyhledává jeho stavby. Upoutávají
pozoruhodným charakterem vnějších tvarů i zvláštností využití vnitřních
prostorů pro světelné vyjádření a akustiku. Prezentuje i mnohá odvážná
technická řešení. Jeho originální propracované architektonické návrhy
představují velké klášterní komplexy, chrámy, kostely, kaple, velké i
malé palácové stavby. Jeho dílo pomáhá mnohým pochopit rozpor českého
baroka, kdy údajná doba "temna" je vlastně dobou skutečného,
hmatatelného rozkvětu českého stavitelství, řemesla a umění.
(zdroj wikipedie).
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Willy v Neděle, 20. květen 2012 @ 22:11:53 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Dílo tebou zmíněného človíčka se možná těší zájmu zainteresovaných lidí, ale nikoli zájmu Boha, který také buduje své dílo, svou stavbu, nikoli však lidskýma rukama. Santiniho dílo shoří, ale to Boží zůstává navěky! Tož tak.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 21. květen 2012 @ 20:20:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | No, i Komunisté měli své Kladno a Vítkovice, své paláce kultury a i faraon měl svou pyramidu a řím své koloseum. Zkrátka když je někde totalitní zřízení a najde se umělec co jde za peníze s každým, vznikají obrazy, sochy, stavby, technická díla, jako všude jinde.
To ovšem nesouvisí s temnem.
"Doba temna" se tak nazývá pro svůj charakter, stejný jako komunistický charakter. Na počátku vraždy, pronásledování, konfiskace majetku (rozsáhlejší než v nacistickém německu za socialistů či u nás za komunistů), fízlování, udavačství, násilí, likvidace inteligence, potlačování svobody, pokrytectví a to vše z náboženských důvodů politickou mocí. Na konci bída a zaostalost, reálně podložená ekonomickými fakty, nejen dohady ( například složení a produkce potravin, objem robotní práce a podobně).
|
]
|
|
Re: Islám a katolictví - pokračování (Skóre: 1) Vložil: Ferra v Úterý, 15. květen 2012 @ 18:31:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Jane, je dobře, že na toto nebezpečí upozorňuješ. Jenže to uvidí zase jen vidoucí. |
|
|
|
|