 |
Právě je 301 návštěvník(ů) a 2 uživatel(ů) online: Danny42 oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 114872287 přístupů od 17. 10. 2001
|
|  |
Kontrasty: Islám a katolictví
Vloženo Pondělí, 07. květen 2012 @ 13:14:02 CEST Vložil: Olda |
poslal Jan21 Před časem jsem zde pod titulem Multikulturalismus a
ekumenismus uveřejnil odkaz na videa, demonstrující praxi zacházení
s ženami a dívkami v ortodoxním islámském světě. Příspěvek vyvolal malou reakci, převážně jen u
katolických diskutujících, a to ve většině případů tolerantní či omluvnou vůči
islámu, považující videa za podvrh a
fašistickou propagandu a v jednom či dvou případech zlobně útočnou vůči mé osobě a mému
konstatování, že to poslední dva papežové (zejména Wojtyla) svou snahu o
mezináboženský ekumenismus přehánějí až do
té míry tvrzením, že Bůh křesťanů a Allah islámu jsou zcela totožné identity.
Někteří zdejší katoličtí diskutéři tuto
myšlenku dotahují ještě dál, že všechna pohanská božstva a
„svatá písma“ pohanských národů
jsou rovnocenná s Bohem
křesťanů a Biblí na cestě hledání společné pravdy, a proto nemá cenu je přesvědčovat o pravdě svojí,
nýbrž ponechat je v tom, čemu sami dosud upřímně věří.
Napadá mne otázka, proč právě příslušníci katolické církve,
zejména její klérus, se tak vehementně islámu zastávají. Hledal
jsem proto styčné body, které oba tyto náboženské systémy sbližují. Zdá se, že jej jich dostatek, aby mohly tyto dva systémy v budoucnu koexistovat bez nějakých větších animosit i po věroučné stránce, která vždy byla, je a bude zdrojem značného
napětí, vedoucího často až
k fyzické likvidaci lidí s opačnými, byť i objektivně správnými názory. Aby byl mír a klid, musí jedna strana
ustoupit. Je více než zřejmé, že
v tomto případě to budou z pragmatických důvodů (hlavně obav z demografického
vývoje v Evropě) katolíci i za cenu zřeknutí se základních pilířů křesťanské víry, k čemuž jsou již dnes kladeny základy
postojem vrcholových představitelů katolické církve.
Samozřejmě i ostatní liberální církve z tábora dosud opačného
ji budou ochotně následovat. Těmito
postoji jsou vytvářeny předpoklady pro vznik jednotného, univerzálního,
celosvětového náboženství Nového Věku
a značné nebezpečí pro ty, kteří budou setrvávat na svých ortodoxních či
fundamentalistických pozicích vyplývajících z jejich přesvědčení, že Boží
zjevení, obsažené v Pímu Starého i Nového zákona je pravda a nelze je pod tlakem okolí svévolně desinterpretovat.
Věc zásadní a vůbec klíčová ve vzájemné toleranci je vztah
islámu a liberálních katolíků vůči osobě Ježíše Krista. Dosud zde pro ortotoxní
katolíky, stejně tak i pro ostatní křesťany, existovala v tomto ohledu nepřekonatelná bariéra. Islám považuje Ježíše, syna Marie, za učitele, léčitele a jednoho z proroků
na úrovni Mojžíše či Eliáše. Největším
prorokem je však Mohamed a nejvyšším božím zlevením je kniha Korán. Ježíš je
osobou sic nevšedního významu, přesto
obyčejný člověk. V islámu nelze v žádném případě připustit, že Ježíš je Kristus, čili Mesiáš, Spasitel
lidstva a už vůbec ne, že Ježíš je svou podstatou totožný
s Bohem-Otcem. Podle islámu Alláh
je jednojedinný a nemůže proto mít syna. Ježíšovo prohlášení Já a otec jedno jsme, je pro islám,stejně
jako pro židovství, neakceptovatelná,
nejhorší hereze. Podle Islámu Ježíš na kříži nezemřel, ale
uprchl do Kašmíru, kde je dnes uchováván jeho údajný hrob. Tím, že islám částečně oceňuje i některé
etické kvality Ježíšova učení, nepřipouští pak ani to, že by Bůh (Allah) židům
dovolil Ježíše popravit a proto vymyslel tuto legendu.
I když katolíci dosud
oficielně drží trojiční dogma a jeho opuštění by zatím pro většinu tradičních, ortodoxních katolíků
znamenalo značný šok a zároveň houfný odliv mnohých tradičně věřících, situace
se začíná měnit. Změna tohoto postoje
musí být provedena pozvolně a nepozorovaně, aniž by zatím musela být explicitně
vyjádřena v katechizmu a postřehnutelná obyčejnými věřícími. Jelikož katolíci věří i v evoluci dogmatu
a ve své historii to prakticky dokazují
různými přídavky a vylepšováními ,
takováto změna nepředstavuje pro KC v budoucnu nepřekonatelnou překážku.
Pokus o tuto změnu, zatím však nesmělý a na úrovni filozofických spekulací, provedl
již před 42 roky dnešní papež Ratzinger ve své knize Úvod
do křesťanství, jejíž zestručnělý výtah a interpretaci od liberálně věřícího katolíka jsem zde poprvé uvedl v příspěvku „Nové
výklady křesťanského kréda“. On tuto interpretaci považuje za „Víru duchovní dospělosti“, neboli
teologii pro 21. století, která však,
jak sám připouští, musí být zaváděna pozvolně a opatrně, aby tradiční věřící nešokovala
a nevyvolala tak odmítavou reakci. Tomuto
příspěvku zde byla věnována rovněž téměř
nulová pozornost, a ze strany katolíků
pouze obviňování mé osoby ze lži, ačkoliv jsem uváděl i odkazy na stránky z citované
Ratzingerovy knihy.
To, že se katolická církev vzdálila od původního
apoštolského učení a Písma je notoricky známé pěkných pár století a dosud se to
týkalo sice důležitých, nikoliv však stěžejních věcí. V tomto
případě však jde o božství Ježíše Krista a významu jeho smrti
jakožto smírčí a zástupné oběti za hříchy, což byl a je samozřejmě i stěžejní a
nepřekonatelný rozpor mezi originálním křesťanstvím
a ostatními náboženskými systémy, k nimž nutno počítat katolíky i všechny další liberální křestany,
kteří zpochybňují pravdivost Písma.
Obecné morální postoje obsažené v Ježíšově učení nebudou zřejmě
tak zásadní problém, protože islám
považuje cokoliv, dokonce i lež za legální prostředek dosahování cílů.Z nových výkladů nepřímo vyplynulo to, co by mohlo být
akceptovatelné i pro islám: Ježíš mohl být (pro moderní katolíky a další
liberály) , nebo byl (pro islám) jen obyčejný člověk, z čehož automaticky
vyplývají další závěry: zpochybnění či
popření trojičního dogmatu, zpochybnění
či popření Kristovy smrti na kříži a jeho zmrtvýchvstání a anulování významu
jeho smrti pro spásu lidstva i člověka jako jednotlivce.
Pro islám i katolictví
je typické, že zpochybňuje pravdivost Písma v celé jeho šíři. Islám navíc
obviňuje židy i křesťany ze zfalšování božího zjevení a Korán považuje za
zjevení pravé, ačkoliv obsahuje jen nekonzistentní výtržky z obou částí Písma.Tuto skutečnost si možná tehdy dnešní papež neuvědomoval, že
bezděčně nahrává věroučnému sbližování s islámem, neboť jeho primární
snahou bylo představit Ježíše tak, aby
byl akceptovatelný pro sekulární svět , t.j. potlačením jeho božské stránky a
významu jeho smrti (vyprázdněné evangelium kříže, které je pro nevěřící
bláznovskou zvěstí) a kompromisem se
sekulárním myšlením reprezentovaného darwinismem. Účelem tohoto postoje byla
možná i jeho upřímná snaha o zamezení značnému úbytku zvlažnělých katolíků
z řad církve nabídnutím takového evangelia, které by lidi Kristovou smrtí
nepohoršovalo a konvenovalo se všeobecně rozšířenou a uznávanou evoluční teorií,
akceptovanou nejen v sekulární společnosti jakožto náhradu za náboženství,
ale dokonce i v katolicismu a
dalších lidových, liberalismem zasažených církvích.
Ratzingerovy spekulace
vycházejí z myšlenek jezuitského evolucionisty Tailharda de Chardin. Tomuto dalšímu sbližování
značně napomáhaly i aktivity a postoje
předchozího papeže Wojtyly prohlášením, že muslimové i křesťané věří ve
stejného boha, jeho okázalý projev úcty ke „svaté knize“ muslimů Koránu jejím
líbáním a vůbec jeho synkretistické snahy
o sblížení se všech pohanských náboženství s křesťanstvím
setkáváními v Assisi v r. 1986 a 2002 pod rouškou mírových snah. Pro nekřesťany bylo nepřípustné, aby byli
pohoršováni symboly Kristovy smrti,
proto musely být všechny tyto symboly ve shromaždovacích prostorech odstraněny
nebo zakryty. Navíc papež projevoval
během svého pontifikátu svou přehnanou úctu i k dalším nekřesťanským
kultům a sám se nechával od nich zasvěcovat.
(pokračování příště)
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Pondělí, 07. květen 2012 @ 14:51:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Deklarace o poměru církve k nekřesťanským náboženstvím Nostra aetate BISKUP PAVEL, SLUŽEBNÍKŮ BOŽÍCH, SPOLU S OTCI POSVÁTNÉHO SNĚMU NA TRVALOU PAMÁTKU
PŘEDMLUVA
1 V naší době se lidstvo stále více sjednocuje a přibývá vzájemných vztahů mezi různými národy. Církev proto pozorněji uvažuje o tom, jaký je její vztah k nekřesťanským náboženstvím. V souvislosti se svým úkolem podporovat jednotu a lásku mezi lidmi a také mezi národy zaměřuje pozornost především na to, co mají lidé společného a co je vede k vzájemné pospolitosti.
Všechny národy tvoří přece jedno společenství, mají jeden původ, protože Bůh dal všemu lidstvu přebývat na celém povrchu země. (1)((1/Srov. Sk 17,26.)) Mají také jeden poslední cíl, Boha. Jeho prozřetelnost, projevy jeho dobroty a spasitelné úmysly se vztahují na všechny lidi, (2)((2/Srov. Mdr 8,1; Sk 14,17; Řím 2,6-7; Tim 2,4.)) dokud vyvolení nebudou sjednoceni ve Svatém městě, které bude osvěcovat Boží sláva a kde budou národy chodit v jeho světle. (3)((3/Srov. Zj 21,23-24.))
Lidé čekají od různých náboženství odpověď na skryté záhady lidského bytí, které jako dříve, tak i dnes lidi do hloubi srdce znepokojují: Co je člověk? Jaký je smysl a cíl našeho života? Co je dobro, co je hřích? Jaký je původ a cíl utrpení? Jak se dosáhne pravého štěstí? Co je smrt, soud a odplata po smrti? A konečně: Co je to poslední a nevyslovitelné tajemství, jež obklopuje naši existenci, z něhož jsme vyšli a k němuž spějeme?
RŮZNÁ NEKŘESŤANSKÁ NÁBOŽENSTVÍ
2 Od pradávna až dodnes nalézáme u různých národů jakési vnímání tajemné moci, která je přítomna v běhu věcí a v událostech lidského života, někdy i uznání nejvyššího Božství nebo i Otce. Toto vnímání a uznání proniká jejich život hlubokým náboženským smyslem. Avšak ta náboženství, která jsou spjata s pokročilou kulturou, snaží se odpovědět na tyto otázky propracovanějšími pojmy a kultivovanějším jazykem. Tak v hinduismu zkoumají lidé božské tajemství a vyjadřují je nevyčerpatelným bohatstvím mýtů a pronikavými filozofickými pokusy. Hledají osvobození od úzkostí naší existence buď v různých formách asketického života nebo v hluboké meditaci nebo v tom, že se uchylují k Bohu s láskou a důvěrou. Buddhismus ve svých rozmanitých formách uznává radikální nedostatečnost tohoto proměnlivého světa. Učí, jakou cestou mohou lidé se zbožnou a důvěřivou myslí buď dojít stavu dokonalého osvobození, anebo – ať vlastním úsilím, ať s vyšší pomocí – dospět k vrcholnému osvícení. Takto se i ostatní náboženství, rozšířená po celém světě, snaží různými způsoby vycházet vstříc neklidu lidského srdce tím, že nabízejí cesty: nauky a životní pravidla i posvátné obřady.
Katolická církev neodmítá nic, co je v těchto náboženstvích pravdivé a svaté. S upřímnou vážností se dívá na jejich způsoby chování a života, pravidla a nauky. Ačkoli se v mnohém rozcházejí s tím, co ona věří a k věření předkládá, přece jsou nezřídka odrazem Pravdy, která osvěcuje všechny lidi. Sama však hlásá a je povinna neustále hlásat Krista, který je „cesta, pravda a život“ (Jan 14,6), v němž lidé nalézají plnost náboženského života a skrze něhož Bůh všechno smířil se sebou. (4)((4/Srov. 2 Kor 5,18-19.))
Proto církev nabádá své věřící, aby s rozvážností a láskou, prostřednictvím dialogu a spolupráce se stoupenci jiných náboženství uznávali, chránili a podporovali duchovní a mravní dobro i společensko-kulturní hodnoty, které u nich jsou, a přitom aby svědčili o křesťanské víře a životě.
ISLÁM
3 Církev se dívá s úctou také na muslimy, kteří se klanějí jedinému Bohu, živému a o sobě jsoucímu, milosrdnému a všemohoucímu, stvořiteli nebe a země, (5)((5/Srov. sv. Řehoř VII., Epist. XXI, 21, Ad Anazir (Al-Násir), regem Mauritaniae, ed. E. Caspar in MGH, Ep. sel. II, 1920, I, s. 288, 11-15: PL 148, 451A.)) který promluvil k lidem. Jeho rozhodnutím, i tajemným, se snaží podrobit celou duší, jako se Bohu podrobil Abrahám, na něhož se islámská víra ráda odvolává. Ježíše sice neuznávají jako Boha, ale uctívají jako proroka, ctí jeho panenskou matku Marii a někdy ji i zbožně vzývají. Kromě toho očekávají den soudu, kdy Bůh vzkřísí všechny lidi a odplatí jim. Proto si váží mravního života a Boha uctívají zejména modlitbou, almužnami a postem.
Jelikož během staletí povstalo mezi křesťany a mohamedány nemálo rozbrojů a nepřátelství, vybízí posvátný sněm všechny, aby zapomněli na to, co bylo, aby se upřímně snažili o vzájemné porozumění a aby společně chránili a podporovali sociální spravedlnost, mravní hodnoty, mír a svobodu pro všechny lidi.
ŽIDOVSKÉ NÁBOŽENSTVÍ
4 Když posvátný sněm zkoumá tajemství církve, má na paměti svazek, kterým je lid Nového zákona duchovně spojen s Abrahámovým potomstvem.
Církev Kristova totiž uznává, že počátky její víry a jejího vyvolení sahají podle Božího tajemství spásy až k patriarchům, Mojžíšovi a prorokům. Vyznává, že všichni, kdo věří v Krista, jsou Abrahámovými dětmi podle víry, (6)((6/Srov. Gal 3,7.)) že jsou zahrnuti v povolání tohoto patriarchy a že odchod vyvoleného národa ze země otroctví je tajemným předobrazem spásy církve. Proto církev nemůže zapomenout, že obdržela zjevení Starého zákona prostřednictvím národa, s kterým Bůh ve svém nevýslovném milosrdenství uzavřel starou smlouvu. Ví, že bere sílu z kořene ušlechtilé olivy, na kterou jsou naroubovány ratolesti plané olivy, pohani. (7)((7/Srov. Řím 11,17-24.)) Církev totiž věří, že Kristus, náš pokoj, usmířil svým křížem Židy a pohany a v sobě spojil dvojí v jedno. (8)((8/Srov. Ef 2,14-16.))
Církev má vždycky před očima také slova apoštola Pavla o jeho soukmenovcích, že totiž „jim patří synovství i sláva i smlouva s Bohem, jim je svěřen zákon i bohoslužba i zaslíbení, jejich předkové jsou praotci a od nich podle lidské přirozenosti pochází i Kristus“ (Řím 9,4-5), syn Marie Panny. Připomíná si také, že z židovského národa pocházejí apoštolové, základy a sloupy církve, a většina prvních učedníků, kteří oznámili světu Kristovo evangelium.
Podle svědectví Písma svatého Jeruzalém nepoznal čas svého navštívení (9)((9/Srov. Lk 19,44.)) a velká část Židů nepřijala evangelium. Ano, nemálo se jich postavilo proti jeho šíření. (10)((10/Srov. Řím 11,28.)) Přesto podle apoštola zůstávají pro své otce milí Bohu, jehož dary a povolání jsou neodvolatelné. (11)((11/Srov. Řím 11,28-29; 2. vat. koncil, Věrouč. konst. o církvi Lumen gentium: AAS 57 (1965), 20.)) Společně s proroky a s týmž apoštolem očekává církev den, známý jen Bohu, kdy budou všechny národy vzývat Boha jedním hlasem a „sloužit mu společnou paží“ (Sof 3,9). (12)((12/Srov. Iz 66,23; Ž 65,4; Řím 11,11-32.))
Protože tedy mají křesťané a Židé tak velké společné dědictví, chce tento posvátný sněm podpořit a doporučit vzájemné poznávání a úctu. Toho lze dosáhnout především biblickými a teologickými studiemi a bratrskými rozhovory.
Třebaže židovští předáci se svými stoupenci přivodili Kristovu smrt, (13)((13/Srov. Jan 19,6.)) přece nelze to, co bylo spácháno při jeho mučení, přičítat všem Židům bez rozdílu, ani tehdejším ani dnešním. I když je církev novým Božím lidem, přece nesmějí být Židé označováni ani za zavržené Bohem ani za prokleté, jako kdyby to vysvítalo ze svatého Písma. Proto ať si dají všichni pozor, aby při katechezi a při kázání Božího slova neučili nic, co se neshoduje s pravdou evangelia a s Kristovým duchem.
Církev, která zavrhuje veškeré pronásledování, ať jde o kohokoli, protože má na paměti společné dědictví se Židy a je vedena nikoli politickými pohnutkami, nýbrž náboženskou evangelijní láskou, želí nenávisti, pronásledování a projevů antisemitismu, jimiž se kdykoli a kdokoli obrátil proti Židům.
Ostatně Kristus, jak církev vždycky učila a učí, podstoupil dobrovolně s nesmírnou láskou utrpení a smrt za hříchy všech lidí, aby všichni dosáhli spásy. Je tedy povinností církve ve svém kázání hlásat Kristův kříž jako znamení všeobecné Boží lásky a zdroj veškeré milosti.
VŠEOBECNÉ BRATRSTVÍ VYLUČUJE DISKRIMINACI
5 Nemůžeme se však obracet v modlitbě k Bohu, Otci všech, jestliže odmítáme chovat se bratrsky k některým lidem, stvořeným podle Božího obrazu. Postoj člověka k Bohu Otci a postoj člověka k bratřím lidem tak těsně souvisí, že Písmo praví: „Kdo nemiluje, Boha nepoznal“ (1 Jan 4,8).
Tím ztrácí podklad každá teorie nebo praxe, která činí rozdíl mezi člověkem a člověkem, mezi národem a národem, pokud jde o lidskou důstojnost a z ní vyplývající práva.
Církev tedy zavrhuje jako cizí Kristovu smýšlení jakoukoli diskriminaci nebo jakékoli utiskování lidí pro jejich rasu nebo barvu pleti, sociální postavení nebo náboženství. Proto jde posvátný sněm ve stopách svatých apoštolů Petra a Pavla a snažně zapřísahá křesťany, aby „vedli mezi pohany vzorný život“ (1 Petr 2,12), a je-li možno, pokud záleží na nich, aby žili v pokoji se všemi lidmi. (14)((14/Srov. Řím 12,18.)) Tak budou opravdu dětmi svého Otce, který je v nebesích. (15)((15/Srov. Mt 5,45.))
S tím vším vcelku i jednotlivě, co bylo stanoveno v tomto dekretu, souhlasili otcové posvátného sněmu. A my apoštolskou mocí Kristem nám svěřenou spolu se ctihodnými otci v Duchu svatém to schvalujeme, rozhodujeme a ustanovujeme, a co takto sněm ustanovil, k Boží slávě přikazujeme vyhlásit.
V Římě u svatého Petra dne 28. října 1965.
Já PAVEL, biskup katolické církve
|
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Pondělí, 07. květen 2012 @ 17:19:12 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Hlavně že katolíci šířili křesťanství "Ohněm a mečem" a proti těm křesťanům, kteří svou víru zakládali na nefalšovaném Božím slově používali ty nejsurovější metody jejich potlačování. Když už to dělat nemohou, mění taktiku a přehánějí to zase na druhou stranu a de facto se vzdávají JEŽÍŠOVA příkazu evangelizovat svět a navazují koalici s pohany tvrzením, že všichni správně věříme, až na ty heretiky nekatolické křesťany. |
]
Re: Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 09. květen 2012 @ 10:29:35 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Něco podobného by se dalo možná říct i o Vás. Když nemůžete škodit křesťanství ohněm a mečem (tady a teď, jinde to jde a každým dnem přibývá bezpočet mučedníků) a nemáte politické prostředky k vyvolávání rozkolů a zbytečných sporů tak to alespoň zkoušíte okecat a utvrdit v jejich postoji a přivést do záhuby ty kteří stojí mimo nebo ty kteří váhají. |
]
|
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Pondělí, 07. květen 2012 @ 15:02:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Dost casto sa zle vysvetluju papezove stanoviska k nekrestanskym nabozenstvam.Podavam napr. spravne vysvetlenie nizsie uvedenie 6. odstavca z encykliky Redemptor homini. Z papezskej encykliky Redemptor homini 6.odst.Citat
"To,
čo sme práve povedali, treba aplikovať - hoci iným spôsobom a s
príslušnými rozdielmi - na činnosť, ktorá má za cieľ zblíženie s
predstaviteľmi nekresťanských náboženstiev a prejavuje sa v dialógu, v
stretnutiach, v spoločnej modlitbe, v odkrývaní tých pokladov ľudskej
duc*****sti, ktoré ako dobre vieme, nechýbajú ani vyznavačom týchto
náboženstiev. Či niekedy pevná viera vyznavačov nekresťanských náboženstiev - ktorá je tiež ovocím Ducha pravdy,
pôsobiaceho i mimo viditeľných hraníc Kristovho tajomného tela -
neuvádza azda do pomykova kresťanov, neraz takých náchylných pochybovať o
Bohom zjavených a Cirkvou hlásaných pravdách a takých náklonných na
uvoľnenie morálnych zásad a na otvorenie cesty etickému "permisivizmu"?
Je zaiste šľachetná ochota chápať každú osobu, analyzovať každý systém a
uznať to, čo je správne. Ale to absolútne neznamená strácať istotu
vlastnej viery,20 alebo podkopávať zásady morálnosti, ktorých nedostatok
sa čoskoro prejaví v živote celej spoločnosti so svojimi žalostnými
následkami."
VYSVETLENIE CITATU: Papez tvrdi, že v nekrestanskych nabozenstvach existuju
poklady „ľudskej duc*****sti, ktoré ako dobre vieme, nechýbajú ani vyznavačom
týchto náboženstiev“. Vieme to okrem ineho aj z Tradicie Cirkvi ako aj z Pisma
aj zo zdraveho rozumu. Ak nejake nabozenstvo tvrdi, ze existuje nadprirodzeny
svet, tak je to pravda, aj ked to prave tvrdi nekrestan. Rovnako existencia prirodzeného
moralneho zakona je vyznavana aj inymi nabozenstvami a neda sa poveať, ze
by indian v pralese ani len netusil, ze ma byt spravodlivy, kym mu to
krestania neoznamia.
Dalej papez pise o pevnej viere inovercov. To ze pevna
viera u mnohych z nich existuje, je fakt potvrdeny skusenostou.
Dalej papez tvrdi, ze pevna viera „je tiež ovocím Ducha
pravdy, pôsobiaceho i mimo viditeľných hraníc Kristovho tajomného tela“. Je
potrebne vsimnut si to papezovo tvrdenie, ze pevna viera je TIEZ ovocim Ducha
Svateho, co znamena, ze existuje pevna viera, ktora je ovocim fanatizmu,
zaslepenosti a hluposti cloveka, no existuje TIEZ pevna viera, ktora je
vierou v pravdu a ta je ovocim Ducha pravdy. Teda okrem inych
pripadov existuju pripady, kedy pevna viera je ovocim Ducha pravdy. Kedze aj
inoverci pevne veria v niektore zrnka pravdy, ako to ucil uz sv. Justin
Mucenik v 2. storoci, mozno povedat, ze pevna viera inovercov v tieto
zrnka pravdy je ovocim Ducha pravdy, ktory posobi aj mimo krestanov. Papez vsak
spravne upozornuje, ze je tu velke nebezpecenstvo, ze niektori krestania sa mozu
mylne domnievat, ze pevnost viery inovercov je vzdy a zakazdym ovocim
Ducha pravdy (kedze on posobi aj mimo krestanskeho spolocenstva) a prestanu
rozlisovat, pravdu od nepravdy. Za pravdive a zarucene Duchom pravdy mozu
potom krestania mylne chapat absolutne vsetko, comu inoverci pevne veria. Pred
tymto papez dorazne vystriha, ked hovori: „Je zaiste šľachetná ochota chápať
každú osobu, analyzovať každý systém a uznať to, čo je správne. Ale to
absolútne neznamená strácať istotu vlastnej viery.“
|
|
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: oko v Pondělí, 07. květen 2012 @ 21:00:18 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) |
Většinou se téměř v každém článku objeví alespoň kousíček mozaiky, alespoň pár kamínků z obrazu pravdy. Janovi se zde podařil opravdu husarský kousek. Celý článek je jedním jediným velkým výronem lidské stupidity. Naprosto vedle, naprosto mimo mísu, naprosto mimo realitu.
Divím se autorovi, že při jeho úrovni znalostí učení katolické církve se vůbec pouští do takových fantaskních spekulací.
|
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Úterý, 08. květen 2012 @ 07:12:58 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Opět jeden věcný a odborný komentář k tomuto problému od Oka. Něco jiného co KC zatím píše či psala něco jiného co dělá. Potrefená husa nejvíc kejhá. |
]
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:54:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Zkusme se na tu věc podívat z té lepší stránky a děkujme za takové lidi a články samotnému Bohu, jakkoliv je to těžké. Všechno zlé může být s pomocí Boží na něco dobré. Kdybychom žili jen v samém klidu, bezpečí a pohodlí zatímco naši bratři a sestry po celém světě pro víru denně trpí a umírají tak by naše vlažná víra mohla být za chvíli ta tam. Tohle jí posiluje a utužuje. Dává nám to příležitost naplnit Kristovo přání a modlit se za svoje nepřátele a odkazovat je Božímu milosrdenství. Příležitost si uvědomit že nejsme lepší než oni a zároveň s nimi vyprošovat odpuštění i sami sobě. A také podávat svědectví. Ke každé lži a rouhání napsat alespoň kousek Boží pravdy kterou si přečtou lidé kteří by nikdy do kostela nešli a odmítají naslouchat. Mnozí z nich nejsou zlí ale jen nešťastní a zkažení. I na tom máme svůj podíl přebytkem sobectví a vlažnosti a nedostatkem víry. Můžeme si sami upevnit svou víru a zjistit věci na kterých by nám jinak nezáleželo. Stupidní a agresivní články nám svědectví velice usnadňují. Snáz se dá reagovat na urážku než na jidášský polibek. Proto buďme všichni veselé mysli a soustřeďme se na svědectví. CHvalme Pána. |
]
|
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Úterý, 08. květen 2012 @ 09:02:05 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Normal
0
21
Milý Jan21tvoj článok je vecný a pravdivý avšak na môj vkus príliš umiernenýk bezbožníkom typu Wojtyla a Radzinger
Karol Wojtyla
- obchodný cestujúci s kyanidovým plynom
Na začiatku štyridsiatich rokov,
chemická spoločnosť I.G. Farben, zamestnávala poľského obchodného zástupcu,
ktorí sprostredkovával predaj kianidu nacistom, pre použitie v Auschwitze.
Tento obchodný cestujúci, tiež pracoval ako chemik v továrni na otrávený,
bojový plyn. Plynový kyanid spolu s cyklónom B a malatiom bol použitý na
vyhladenie milióny židov a iných skupín. Ich telá boli potom spálené na popol,
v na to určených peciach. Po vojne sa tento obchodný cestujúci, v obave o svoj
život, spojil s katolíckou cirkvou, kde bol napokon vysvätený na kňaza v roku
1946. Jeden z jeho najbližších priateľov, Dr. Wolf Szmuness bol vedúca osobnosť
vo výzkume vakcín proti hepatitíde B. Medzi novembrom/78 do októbra/79 a medzi
marcom/80 a októbrom/81, viedol Center for Disease Control v New Yorku, San
Franciscu a v piatich iných amerických mestách. Bol to on, ktorí uvolnil
epidémiu AIDS, medzi ľudí v spojených štátoch. Tento bývalý predajca bol
vysvätený v roku 1958 ako najmladší biskup v Poľsku. Asi po tridsiatich dňoch
ordinariátu jeho predchodcu (ktorí bol zavraždený), bývalý obchodný cestujúci s
kyanidovým plynom prevzal pontifikát ako pápež Ján Pavol II.
Rok 1990 je správny čas pre troch lídrov: bývalí šéf KGB Michail Gorbačov,
bývalí šéf CIA George Bush, a bývalí obchodný cestujúci s kyanidovým plynom
pápež Ján Pavol II, všetci naviazaní na diabolské organizácie z okruhu New
World Order. Pápež proklamoval pred svetovými vodcami tvrdenie, že ľudia vo
svete už uznali absolútnu vládu Ríma, pretože oni dodržiavajú Nedeľu ktorá bola
nariadená pápežom na koncile v Laodicei. (roku 364) Pôvodných 10 Božích
prikázaní daných Mojžišovi ale nariadovalo : Pamätaj na Sobotný deň, nech Ti je
svätý. Šesť dní budeš pracovať, a robiť všetku svoju prácu, ale siedmi deň je
sabat Pána Tvojho Boha, v ten deň nebudeš vykonávať žiadnu svoju prácu, ty,
tvoj syn, ani tvoja dcéra, ani tvoj služobník, ani tvoj dobytok, ani cudzinec,
ktorí je v tvojich bránach, za šesť dní Pán stvoril nebesia a zem, moria, a
všetko okolo nich, a odpočinul v siedmi deň, a preto požehnal Bôh sobotný deň,
urobil ho posvätným.
Siedmi deň, Sabat, je v Mojžišových rukopisoch sobota. Dodržiavanie nedele ako
Sabatu, je verifikáciou, že ľudia uznali pápeža ako predstaveného Bohom. Ako
celok, národ ktorí nikdy neuznal autoritu pápeža sú Židia, čo je zároveň
dôvodom prečo Vatikán mal problém z uznaním štátu Izrael. Vatikán ho odmietol
dokonca i nazvať Izraelom. Namiesto toho, Vatikán spomína Palestínu, ak chce
hovoriť o Izraeli. Dovolím si Ti pripomenúť, že to, v čo veríme, nieje ani
kúsok rozporu. Veľmi dôležité je porozumieť, že práve to, čomu oni veria,
spôsobuje nočné mory.
Pápež má mnoho chariziem, osobného čara, a v jednotnom náboženskom systéme, je
potreba náboženského vodcu z vplyvom. Chomeini to dokázal. Pápež má dosť
prívržencov a chariziem ohroziť tento proces. [ Citát s článku v The
Mantooth Report]
Pápež je zapálený a dychtivý naplniť tento cieľ - spojiť kresťanský svet pod vedúce
postavenie/vodcovstvo pápežstva. Nech je to len trochu možné, dúfa, že by
dosiahol, zavŕšil tento cieľ do konca tohto storočia. Len toto je primárny cieľ
za mnohými svetovými návštevami pápeža [Z článku od Gene H. Hogberg,
Nov./Dec. 1989, Holá pravda.]
Uvedomili ste si že Hitler a jeho celí personál boli katolíci? Vedeli ste, že
nacisti boli zapletení v okultizme? Vedeli ste že New York Times 14 apríla 1990
citoval George Busha ako prehlásil: "Nech sú odpustené nacistické vojnové
zločiny." Premýšlal som, prečo to vlastne povedal? Vedeli ste, že Los
Angeles Times z 12. decembra 1984, citovali pápeža Jána Pavla II ako hovorí: „Nechoďte
k Bohu za odpustením hriechov, poďte ku mne...„ Pápež sa rúhal a tak
naplnil proroctvo podľa knihy Zjavenia. Pápež nám vlastne hovorí, že on je
Bohom! Pamätajte, nikdy neuctievajte žiadnych duchovných vodcov. Ak
uctievate akýchkoľvek duchovných vodcov, nebudete mať schopnosť rozoznať, keď
budete podvedení, oklamaní!
21.Júla 1773, pápež Klement XIV "navždy" anuloval pôsobenie
Jezuitského rádu. Francúzsko, Španielsko a Portugalsko mali nezávisle ustanoviť
koniec miešania sa Jezuitov do záležitostí štátu, čím sa stávali nepriatelia
vlády. Pápežov skutok bol odpoveďou na tlak vyvýjaný monarchiami. Kráľ Jozef, z
Portugalska podpísal dekrét, v ktorom boli Jezuiti obžalovaní z
"vlastizrady, buričstva, a nepriateľstva voči kráľovstvu. Neskôr, pápež
Pius VII v auguste 1814, znovu prinavrátil Jezuitom všetky bývalé práva a
privilégia.
Ex-prezident John Adams, napísal jeho následovníkovi, Thomasovi Jeffersonovi: „Nemám
rád neustále vmiešavanie sa Jezuitov, ich stále znovu-objavovanie sa, uplne
všade. Ak niekedy bol človek, ktorí bol zavrhnutý večným zatratením tu na zemi
... presne taká sú spoločnosť ...„ Načo Jefferson odpovedal: „Chápem a
neschvaľujem znovu nastolenie Jezuitov, pretože to znamená krok späť, je to
akoby cesta zo svetla do temnoty.„
Jezuiti sú neustále v problémoch tak, ako boli po celú dobu svojej existencie.
28 februára 1982, pápež Ján Pavol II. povedal Jezuitom aby boli blízko politiky
a rešpektovali rímsko-katolícku tradíciu.
U.S. News and World Report oznámili, že Jezuiti sa jasne vmiešavajú do
záležitostí štátov. V článku sa písalo, že : "Jezuiti hrajú vedúcu rolu v
revolúcii Sandinistov v Nikaragui. Niektorí Jezuiti sú jasne prepletení a
spojení s Komunistickou stranou. Jeden kňaz v El Salvador, tvrdil, že jeho rád
pracuje pre pokrok Marxizmu a revolúcie, nie pre Boha ... Jezuiti majú spojenia
s krídlom hnutia rebelov v strednej Amerike a Filipínach a obhajujú zpletenie
marxizmu a rímskeho katolicizmu čo sa volá "liberálna teológia."
Keď Spojené štáty hľadali ľudí na strašné zverstvá Haig-Kissingerovej
depopulačnej politiky v Strednej Amerike, boli to Jezuiti ktorí organizovali a
tlačili ľudí do civilnej vojny. Všade kam Jezuiti išli, nasledovala rýchlo
revolúcia. Som vždy smutný, ak som videl alebo počul o komkoľvek kto bol
zranený, ale podľa môjho výzkumu, Jezuitský kňazi zavraždení v Strednej
Amerike, boli zabití právom pomsty.
Jozef Ratzinger ako člen
Hitlerovej mládeže
Zaujímavá je aj otázka členstva Jozefa Ratzingera v
Hitlerovej mládeži, počas éry nacistického Nemecka. Joseph Ratzinger žil z jeho
rodinou v Traunstein v Nemecku, v malom a úplne katolíckom meste medzi
Mníchovom a Salzburgom. Počas I. Svetovej vojny, tu bolo akoby ironicky väzenie
pre vojnových zajatcov a medzi Decembrom 1918 a Marcom 1919 tu pracoval sám
Adolf Hitler. Mesto sa nachádza blízko hraníc z Rakúskom, odkiaľ Hitler
pochádza. Odpor voči nacistom bol nebezpečný a ťažký ale nie nemožný. Elizabeth
Lohner, občianka Traunsteinu, ktorej švagor bol poslaný do Dachau, nakoľko
odoprel vojenskú službu, hovorí: „Bolo možné odporovať a tí ľudia sa potom
stávali príkladom pre ostatných“. Ratzinger bol mladý a mal na výber.
Niekoľko sto yardov od domu Ratzingerových, ukrývala jeho rodina Hansa
Braxenthalera, miestneho bojovníka odporu, ktorý radšej spáchal samovraždu
zastrelením, než by bol opäť chytený. SS systematicky prehľadávala miestne
domy, kde by mohi byť ukrytí členovia odporu, takže Ratzinger nemohol nevedieť
o ich úsilii. Traunstein videl daleko viac, než nejaký podiel na násilí. V
biografii Jozefa Ratzingera, hovorí John L. Allen, Jr že násilie
anti-semitizmu, vysídlovanie, deportácia, smrť a odpor voči nemu, obrátil mesto
na azylový bod beznádejných občanov, často na pokraji šialenstva. Je kuriózne,
že jedna z lekcii, ktorú Joseph Ratzinger, teraz pápež Benedict XVI, si
priniesol ako skúsenosť z Nemeckého katolicizmu, je že katolíci by sa mali stať
viac oddaní ich náboženským vodcom, než si vydobiť slobodu a nezávislosť.
Ratzinger verí, že pri oddanosti a vernosti katolíckym doktrínam, ako sú
definované Vatikánom, je nevyhnutné počítať s takými hnutiami ako je Nacizmus.
Ani Ratzinger a ani najbližší člen jeho rodiny neboli spojení zo stranou NSDAP.
(nacistická strana) Ratzingerov otec bol kritik Nacistickej vlády následkom
čoho bola ich rodina sťahovaná štyri krát pred tým, ako dosiahol vek desiatich
rokov. To nieje vôbec nič mimoriadne, nakoľko niečo podobné sa dialo aj s inými
nemeckými katolíckymi rodinami. I keď mnoho Nemeckých katolíckych lídrov
spolupracovalo s nacizmom, mnoho jednodlivých katolíkov a katolíckych kňazov
odporovalo tak ako najviac mohli a odmietali spolupracovať s politikou režimu,
začo boli považovaní za anti-katolíkov, a stelesnovali to najhoršie zlo. Jozef
Ratzinger sa spojil s Hitlerovou mládežou v 1941, keď to podľa neho bola pre
všetkých nemeckých chlapcov povinnosť. Milióny Nemcov poli v podobnej situácii
ako Jozef Ratzinger a jeho rodina, tak prečo míňať čas zameriavaním sa akurát a
zrovna na neho? Nuž, žiadny, ani jeden nemec, ktorí bol členom Hitlerovej
mládeže a časťou nemeckej nacistickej armády, žil blízko koncentračného tábora
, sledoval židov ktorí si prichádzali po smrť, sa proste nestal pápežom. Na minulosti,
aktivite a pasivite tak významnej osobnosti predsa veľmi záleží, však ide o
morálnu autoritu!!!
Jozef Ratzinger vysvetľuje, že jeho členstvo v Hitler - Jugen bolo povinné,
nariadené - nebolo jeho osobnou voľbou a určite nikdy neprijal osobný názor, že
nacizmus je správna vec. Napriek tomu že bol členom, odmietal sa údajne
zúčastňovať akýchkoľvek mítingov, nenechal sa odstrašiť napriek tomu, že by to
mohlo ovplyvniť výšku školného v seminároch. Podľa Jozefa Ratzingera nebolo
možné nacizmu odporovať. Bol príliš mladý, a nebolo by teda presvedčujúce
robiť čokoľvek proti nacizmu a zverstvám ktoré páchal. Napriek tomu ale
Ratzingerova rodina bola tiež objektom Nacistov, následkom čoho boli prinútení
sťahovať sa štyri krát. To nebolo o tom, že by pasívne prijímala čo sa okolo
nich deje, ako mnoho nemeckých rodín okolo.
Jozef Ratzinger bol členom protileteckej jednotky, strážiacej továreň BMW, kde
vykonávali otrockú prácu väzni s koncentračného tábora Dachau, vyrábajúcich
letecké motory. Bol povolaný do armády a nemal inú možnosť alebo iný výber.
Ratzinger tiež tvrdí, že nikdy nepoužil zbraň a ani nikdy nebojoval. Neskôr bol
preložený do jednotky v Maďarsku, kde pracoval na výrobe pásov pre tanky a
videl ako boli židia zhromaždovaní a zatýkaní do táborov smrti. Nakoniec
dezertoval a stal sa vojnovým zajatcom. ( Je zvláštne, že si dokázal vybaviť
únik z požadovaného členstva v Deutsche Jungvolk, prečo sa potom náhle spojil s
Hitlerovou mládežou v roku 1941? ) Jozef Ratzinger a jeho brat Georg, obaja
zhodne tvrdia, že v tom čase "odpor nebol možný" a preto nieje
morálnym previnením že išli s väčšinou. To zase nieje pravda.
Za prvé: Je to urážkou mnohých, ktorí riskovali svoje životy a odporovali
nacistickému režimu, či už v organizovaných skupinách alebo individuálne.
Za druhé: Sú množstvá príkladov tých, ktorý odmietli členstvo v Hitlerovej
mládeži z rôznych dôvodov. Aj keď je pravda, že Ratzinger z armády neskôr
dezertoval, urobil to ale až v Apríly 1945, keď sa blížil koniec vojny.
Ratzinger mohol urobiť omnoho viac, než mnoho ostatných v odpore, ale urobil
veľmi málo. Je prirodzene pochopiteľné, že nemusel mať odvahu, urobiť viac. To
ale znamená, že bol ako akýkoľvek iný priemerný človek. Ale on dnes nezastáva
priemernú funkciu, však??? On je pápežom, hlavou katolíckej cirkvi, nástupca
Petra a symbol kresťanstva. Otázkou teda neustále zostáva jeho osobnosť. Ako
môže byť morálnym príkladom alebo vzorom napríklad pre ľudí, ktorý zlyhali,
povedzme vo svojej mladosti ? Nestáva sa pre nich práve jeho minulosť úplne
kontraproduktívnou záležitosťou? A kontraproduktívnou vo viacerých smeroch!
Nieje pápež s takouto minulosťou vybraný úplne zámerne, pre určitý, úplne
konkrétny cieľ istých skupín? Prečo potrebujú na mieste rímsko-katolíckeho
pontifa bábku bez chrbtovej kosti? Mnohé nám môže ozrejmiť hneď jeho prvé
vianočné vystúpenie, v ktorom odznelo jeho prvé vianočné posolstvo mestu a
svetu. V ňom sa nový pápež postavil za vytvorenie Nového Svetového poriadku,
(New World Order) ako riešenia hospodárskych problemov ľudstva. (Pozri: správa
BBC).
Nový svetový poriadok, (New World Order) je známe motto silných okultných
skupín, včetne slobodomurárstva alebo Iluminátov, a je prezentované aj na
pyramíde na
jednodolárovej bankovke a Veľkej pečati USA. |
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 08. květen 2012 @ 10:59:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Radši se modleme aby Bůh odpustil všechny zločiny, nejen ty nacistické a pomstu přenechejme jemu. Nevím jestli jsou to všechno Vaše slova nebo někoho jiného ale celá ta věc je natolik zmatená že to chvílemi vypadá jako kdybyste Církev a svaté otce úspěšně obhajoval. Jediné co to všechno spojuje je celkový pathos zlosti, beznaděje a bolesti. Kéž Vám Bůh dopřeje pokoje a přivede Vás do Církve. Otec i Syn i Duch Svatý. Na přímluvu Panny Marie, všech svatých a zejména blahoslaveného Jana Pavla II. .
|
]
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Sobota, 12. květen 2012 @ 19:46:14 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Milý Rudinče,
To, že Wojtyla jako mladý, nezkušený katolický synek pomáhal (nepřímo) nacistům ve vyhlazování židů je sice hrozné, ale byla to tehdy vlastně politika a podpora oficiálních reprezentantů katolické církve (až na některé malé světlé vyjímky) a za to ho snad není ani možné vinit. Dělal to možná z upřímného přesvědčení, že slouží dobré věci a matce církvi. Daleko horší hřích a provinění já vidím v tom, že už jako hlava katolické církve zapíral před pohany Krista, styděl se za symbol jeho smrti a utrpení, což byl samozřejmě ten největší plivanec do Kristovy tváře, rovněž jako líbání Koránu a přijímání zasvěcení od různých čarodějů a šamanů. Totéž platí i o Ratzingerovi. Jeho členství v Hitlerjugend není až takový přečin, jako jeho liberální spekulace a zpochybňování Kristova božství a pokračování v apostázi Wojtyly. |
]
Re: Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Sobota, 19. květen 2012 @ 07:24:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Máš pravdu.Tebou vymenované hriechy su tie nahoršie z najhorších.
2 Korintským 13:8 Lebo nemôžeme ničoho proti pravde, ale za pravdu.
|
]
|
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: Pastýř v Úterý, 08. květen 2012 @ 09:32:30 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Já si zase myslím, že římští katolíci se snaží přiblížit lidem. Koukni, kam jsou až schopni zajít:
Zdá se, že se učí od hnutí "nekonfrontačního evangelia" a "The Seeker Friendly church model" .
Takovou přizpůsobivost je třeba ocenit a ne kritizovat :-) |
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Úterý, 08. květen 2012 @ 11:02:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Jestliže máte výhrady proti hnutím které uvádíte tak bybylo možná lepší kdybyste to šel povídat jim. Ať už spoléháte jen na youtube nebo uznáváte i jiné zdroje a prameny poznání. |
]
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: Jan21 v Středa, 09. květen 2012 @ 06:47:10 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Pastýři,
Doufám, že ty to chápeš jako dobrý vtip. Jenže ono to ve skutečnosti žádná sranda není, je to hrůza co se dnes děje a žel netýká se to jenom katolíků, ale všech větších liberálních církví. K čemu je pak takovéto "evangelium " dobré? Inovovaný náboženský folklór? |
]
Re: Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 09. květen 2012 @ 10:24:02 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | NJN. Dokonce už i liberálové, pokud jsou alespoň o trochu větší a nejde o malou a agresivní sektu, která neútočí na katolíky a na všechny lidi dobré vůle. Nebo o jednotlivce kteří se pokoušejí o totéž. Karty se odkrývají čím dál tím víc. |
]
|
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: poutnick v Středa, 09. květen 2012 @ 10:19:15 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Pokud chce někdo uvažovat o trpkém údělu muslimských žen a dívek tak by měl také vzít v potaz i jejich názor, který vychází z místní kultury a tradice. Ve starověkých civilizacích byl často šátek a zahalující oděv výsadou svobodné ženy. Pokud si ho oblékla otrokyně tak byla někdy trestána smrtí. Značná část muslimských žen považuje za chudinky a nebo za obraz pokleslého lidství ty naše. Podle toho jestli je k jejich životu někdo nutí nebo se jim to samotným líbí. Pro ně je strašákem obraz emancipované ženy která kromě práce v rodině musí chodit otročit do práce, což by byla pro jejich muže ta největší potupa, kdyby sám rodinu neuživil. Pracovní silou a objektem k uspokojení sexuální potřeby. Beze cti, bez ceny a bez nároku na cokoliv. Muslimské ženy i muži se v některých ohledech mnohem víc podobají Vyvolenému národu i prvotním křesťanům než my, věřící i ateisti. Což je o důvod víc proč je mít v úctě, viz Nostra aetate. |
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: oko v Čtvrtek, 10. květen 2012 @ 08:24:11 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Nic není černobílé. Objektivita bývá podmíněna dostatkem informací.
Islám převzal ze Starého zákona určité prvky života společnosti, které jsou lidem obecně prospěšné. Cestovatelé po muslimských zemích často svědčí o srdečnosti, s jakou je místní muslimové přijali (teda ti cestovatelé, kteří přežili, nebo nebyli oloupeni). Poněvadž ani muslimové nejsou samí beránci.
Vždy je třeba odlišovat chování jednotlivých muslimů (ocenit nebo odsoudit) od samotného učení islámu, který muslimy jako lidi skutečně často deformuje. Obecně platí, že čím více žije muslim podle učení islámu, tím méně dává osobní svobodu jednotlivci. Pak se takový život v tradičně islámské společnosti podobá spíš peklu na zemi.
I tohle jsou muslimské ženy, svými muži milované "po islámsku" !
Muslim nemá svobodu v rozhodování, jak ji známe my v křesťanském světě, svobodu, která je nedílnou součástí lidské důstojnosti. Prostě je nucen žít v intencích islámského práva a jakmile začne nějak vyčnívat, dostane přes prsty. Muslim nemůže opustit islám. Učení islámu nedává žádný prostot pro svobodu svědomí.
Každý ať si o životě muslimských žen udělá obrázek sám. I tato realita je součástí reality celého islámu.
Proto se nedivte, když ve spojení s islámem hovořím o polopravdě, o vskutku ďábelském, velmi racionálním náboženství. Je totiž obecnou skutečností, že čím déle křesťanství formuje národ, tím je více respektována lidská svoboda a důstojnost (přes všechny výhrady i oprávněnou kritiku). Naopak, čím více století působí islám na ten který národ, tím jsou muslimové zaostalejší, nevzdělanější - tím jsou zde podmínky pro život obecně horší. Mimochodem, kolik znáte muslimů coby nositelů Nobelovy ceny za vědu?
|
]
|
|
Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: Papen v Pátek, 11. květen 2012 @ 15:17:13 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Islam bol založený rímskym katolicizmom, to preto sa na seba tak ponášajú. Je to satanské farizejské náboženstvo tak, ako katolicizmus samotný ... Semiramis, královna nebies je preto styčný ich bod. Dakujem vam krestania, ze ste tak blbí a nechali ste sa nimi zase oklamat :-) |
Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 12. květen 2012 @ 07:38:41 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A z vola vypadne zase jenom kravinec ...
|
]
Re: Re: Re: Islám a katolictví (Skóre: 1) Vložil: rudinec v Sobota, 12. květen 2012 @ 10:00:17 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | A z vola vypadne zase jenom kravinec ...
Kravinec sa dá použiť ako hnojivo,ale tie diabolske nezmysly čo ty píšeš na GS slúžia iba ako cesta do pekla.
|
]
|
|
|
|