Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 243, komentářů celkem: 429559, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 665 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

Ivanp
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116481952
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl
Vloženo Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 16:22:22 CEST Vložil: Olda

Kázání poslal gregorios777

Většina svatých dnes nechápe, že mezi věčným životem a Královstvím Nebes je rozdíl.

Nemyslím tím samozřejmě duchovní Boží Království, do kterého vstupujeme jednoduše, pouze skrze VÍRU a z MILOSTI. Toto duchovní Království je darem milosti.


Fyzickým Královstvím Nebes se zabývá hlavně Evangelium Matoušovo. Vesměs všude, kde je užit výraz "Království Nebes" v tomto Evangeliu, je  myšleno Království, do kterého věřící vstupuje za splnění určitých podmínek (Mt 5.-7.kap.). Marek i Lukáš neužívají termínu Království Nebes, ale nazývají ho Královstvím Božím a to záměnně s duchovním Královstvím Božím. Jan ve svém Evangeliu užívá výraz Království Boží výhradně jen ve spojení s duchovním Královstvím. Jan nemá těžiště v Království Nebes na zemi, ale ve věčné spáse a tedy v duchovním Království. Proto má také jako jediné Evangelium výrok:"DOKONÁNO JEST".

Zatímco do duchovního Božího Království se vstupuje pouze VÍROU, do Království Nebes na zemi, které bude trvat 1000 let, se vstupuje skrze SKUTKY, plněním Boží vůle skrze vedení Ducha svatého.

NZ tedy zjevuje, že mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl.

Věčný život je dar milosti skrze víru, zatímco Království Nebes na zemi je nutno si zasloužit, usilovat o ně a tlačit se do něho. Zatímco věčný život již máme (1Jan 5,12-13), Království Nebes leží v budoucnosti - v budoucím věku, který podle Písem leží mezi současným věkem Milosti a mezi věkem Věčnosti. Nevěříte? Vždyť je psáno, že v budoucím věku bude ještě existovat odpuštění hříchů (Mt 12,32). A to ve věku Věčnosti již nebude možné, protože tam již hřích ani Satan nebude existovat, a tedy nebude ani nutné odpuštění hříchů.

Rozdíl mezi oběmi zmíněnými realitami je i v čase. Zatímco věčný život trvá věčně, Království Nebes je pouze dočasné a bude trvat 1000 let. 1Kor 15,24 říká, že "POTOM (tedy po uplynutí 1000 let Kristova Království Nebes na zemi) bude konec, až Kristus odevzdá Království Bohu a Otci a zruší každou vládu, vrchnost a moc."

Přijetí věčného života je námětem Evangelia Janova. Věčný život získáme tím, že uvěříme. Jakmile uvěříme, dostáváme jej. Matouš, který své Evangelium psal především pro Židy očekávající Království Mesiáše, se o Království Nebes zmiňuje 32 krát. Ani jednou však neříká, že Království Nebes obdržíme skrze víru.

Království Nebes je otázka SKUTKŮ, nikoli VÍRY (Mt 7,21). Otázka chudoby ducha (Mt 5,3). Patří tomu, kdo je pronásledován pro spravedlnost (Mt 5,10). Abychom získali věčný život, nemusíme snášet pronásledování. Není to podmínkou pro jeho získání. Věčný život nám byl dán jako DAR. Je nemyslitelné o něj horlivě USILOVAT nebo ho hledat. U Království Nebes je tomu jinak. Když matka synů Zebedeových chtěla vyprosit prominetní místa pro své syny v Kristově Království, byla jim Pánem položena otázka, zda mohou být pokřtěni jeho křtem a pít jeho kalich. Oni řekli, že mohou. On jim však řekl, že toto rozhodne Otec. Pro získání věčného života nemusíme být křtěni Pánovým křtem ani pít jeho kalich.

Zatímco věčný život je DAR, tak Království Nebes je ODMĚNA. Zj 20,3 říká, že Království Nebes obdrží mučedníci. K získání věčného života mučedníci být nemusíme. Nemusíme být umučeni, abychom získali věčný život. Mt 19,24 říká, že bohatý nesnadně vejde do Království Nebes. K získání věčného života však není podmínkou materiální chudoba. Spaseni mohou být chudí i bohatí. Pro bohaté je však nesnadné vejít do Království Nebes.

Pro získání věčného života není rozhodující zda je člověk ženatý a má rodinu. Pro získání vstupu do Království Nebes, se však někteří zřekli manželství nebo se dokonce stali eunuchy (Mt 19,12). Pro získání věčného života není nutné se dát vykleštit.

V získání věčného života nejsou žádné rozdíly. Všechny Boží děti jsou postaveny na stejnou úroveň Boží spravedlnosti. Kdežto v Království Nebes budou rozdíly v postavení. Někdo bude sedět po pravici Pána, někdo po levici. Někteří budou mít pravomoc nad deseti městy národů, jiní jich budou mít pouze pět (Lk 19,17-19). Někteří svou odměnu nedostanou a přijdou o ni (Zj 3,11), někteří ji dostanou sotva a některých odměna bude veliká. Někteří budou mít vstup do Království Nebes bohatě vybaven (2Pt 1,11), někteří zůstanou mimo něj.

Člověk je věčně spasen Boží spravedlností. Do Království Nebes však nemůžeme vstoupit, pokud naše spravedlnost ve způsobu života a v chování nebude vyšší, než spravedlnost farizeů a zákoníků (Mt 5,20).

Věčný život je dílem Pána Ježíše, Království Nebes však musíme být HODNI (Lk 20,35// 21,36 // 2Tes 1,5).

Zatímco věčný život ve věku milosti již MÁME (1Jan 5,12-13), pak naproti tomu věčný život ve věku Království Nebes (v budoucím věku - Mk 10,30) musíme DOSÁHNOUT (1Tim 6,12// 6,19).

Zatímco z Knihy života Beránkova (Zj 13,8// Zj 21,27) není možné být vymazán, z Knihy života (v Království získávané skrze skutky) to možné je (Zj 3,1-5).

Zatímco k získání věčného života stačí víra, pro vstup do ŽIVOTA v Království Nebes je nutno vejít ÚZKOU BRANOU a jít po ÚZKÉ CESTĚ (Mt 7,13-14).

A na toto vše popírači Milénia (amilenianisté) nenajdou argumety...



"Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl" | Přihlásit/Vytvořit účet | 338 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 21:15:44 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Měl bych k tomu jeden dotaz:

Komu z vás nestačí věčný život a usilujete o vstup do takto popsaného Království nebes?



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 21:19:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


A jak již začíná být zřejmé (podle očekávání) z jejich komentářů, jsou popírači fyzického Milénia stále ještě pod zákonem a nikoli pod milostí, právě proto, že SMÍSILI věčný život s Královstvím Nebes, milost se skutky, dar s odměnou (mzdou), věčnou spásu se spásou v Království, ...



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 21:54:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Zatím shrnuto to vypadá následovně:

leonet - život věčný mu stačí, o Království nebes neusiluje  (pragmatik?)
Willy -   život věčný mu sice stačí, ale o Království nebes usiluje

A co ty gregu?



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 22:07:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Asi je to už deformace, ale když čtu podobné články a komentáře, je mi docela zřejmé, kdo čte jaké knížky. Zkuste dát tak na půl roku k ledu Nee, Křesiny, Zody (nic proti nim ani proti Vám!!!) a číst měsíc jenom Bibli. Uvidíte, jak se Vám náhle zplastičtí horizont :-)



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 19. duben 2012 @ 22:32:24 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Gregu, mám na tebe ještě tento dotaz:

Je vejítí (vstup) do království nebeského totožné se spasením?  Případně je to jiné spasení než obdržení věčného života?

  • Ježíš řekl svým učedníkům: „Amen, pravím vám, že bohatý těžko vejde do království nebeského.
  • 24Znovu vám říkám, snáze projde velbloud uchem jehly než bohatý do Božího království.“
  • 25Když to učedníci slyšeli, velice se zhrozili a řekli: „Kdo potom může být spasen?
  • 26Ježíš na ně pohleděl a řekl: „U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všecko.“

(viz tvoje:
 "Mt 19,24 říká, že bohatý nesnadně vejde do Království Nebes. K získání věčného života však není podmínkou materiální chudoba. Spaseni mohou být chudí i bohatí. Pro bohaté je však nesnadné vejít do Království Nebes.")




Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 20. duben 2012 @ 08:07:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V článku i pod ním je dobrý kokteil "názorů."


Opravdu jste hodni politování, nemáte to v životě s vaším "bohem" vůbec snadné.

..."Člověk je už věčně spasen, ale do království nebes vstoupit ani tak nemusí."...





Člověk je spasen Kristem, Kristovou obřízkou srdce (z milosti, bez vlastních zásluh) v okamžiku křtu, kdy je do Kristovy smrti pochován i starý člověk a spolu s Kristem v "nedělní ráno" vzkříšen člověk nový - dítě Boží. Je to nezasloužený dar od Boha.  (Kol 2,10-14; Ř 22-23).
 
Tento křesťan se tedy už stal dědicem věčného života a už mu zbývá jenom vytrvat v dobrém až do smrti.
Kdo takto vytrvá, bude spasen navěky, kdo nevytrvá, bude po smrti zavržen. (2 Tim 2,12;)

(Žd 10,36-38)
Potřebujete totiž vytrvalost, abyste vykonali Boží vůli a dosáhli zaslíbení.
"Vždyť již velmi, velmi zakrátko přijde Ten, který má přijít, a neopozdí se.
Spravedlivý pak bude žít z víry; kdyby však couvl, má duše v něm nenajde zalíbení."



Jak nebezpečné je dávat místům Písma jiný význam, než ve skutečnosti mají!

Na konci věků už bude jen soud a věčnost. Nebude žádná Kristova monarchie po tisíc let. To je naprosto proti zdravému rozumu, jen bláznivá fantazie chiliastů. Vždyť Kristova blaženost nepřestává nikdy a jak se udává ve (Zj 14,13) začíná hned po smrti.



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pátek, 20. duben 2012 @ 08:37:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Oba tyto pojmy jsou synonymní.

http://www.ulozto.cz/10005534/muller-18-4-2011-co-mam-ucinit-abych-ziskal-vecny-zivot-mp3



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Lu v Pátek, 20. duben 2012 @ 09:59:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Spasení vidím jako horizontální rovinu. Kristus na kříži spasil, zachránil, všechny "šmahem".

Království nebes je vertikální rovina. Člověk, který spasení přijme, t.j. ten, který má věčný život, může sám o kvalitě svého věčného života rozhodovat svými skutky. Pokud činí dobré, je už účasten Království, pokud činí zlé, o Království /Kralování s Kristem/ se připravuje.

Např. Když bude spasený člověk vysedávat s opilci, o spásu nepříjde, ale jeho duchovní prožitky budou na úrovni opilců.



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Ferra v Pátek, 20. duben 2012 @ 19:43:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To je zase článek. 

někdo asi neví, že není žádné "tisícíleté" Boží království, ale pouze věčné. Že z etnického Izraele bude vždy spasen jen ostatek, narozdíl od Božího Izraele, duchovního. Že duchovní nesrovnatelně předčí fyzické předobrazy. Že Boží Milost předčí skutky. atd.




Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 20. duben 2012 @ 20:18:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

--- Jan nemá těžiště v Království Nebes na zemi, ale ve věčné spáse ---


Stejně tak nemá těžiště v Království nebes na zemi, ale ve věčné spáse i Matouš, Marek a Lukáš.



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pátek, 20. duben 2012 @ 20:33:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- Přijetí věčného života je námětem Evangelia Janova. Věčný život získáme tím, že uvěříme. Jakmile uvěříme, dostáváme jej. Matouš, který své Evangelium psal především pro Židy očekávající Království Mesiáše, se o Království Nebes zmiňuje 32 krát. Ani jednou však neříká, že Království Nebes obdržíme skrze víru. ---


Vypadá to, jakoby předmětem evangelia Matoušova, Markova a Lukášova nebylo přijetí věčného života.
Což je ovšem nesmysl.
Například Matouš byl jedním ze 12 apoštolů, který v den Letnic přijal moc Ducha svatého stejně jako ostatní. A myslet si, že by jako apoštol Kristův naplněný Duchem zvěstoval  přechodné pozemské království, které nastane za více než 2000 let, je opravdu hodně pošetilé.  Až heretické.



Re: SYSTÉM MILOSTI a SYSTÉM VLÁDY (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Pátek, 20. duben 2012 @ 21:46:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)


Bůh má dva hlavní systémy - systém MILOSTI a systém VLÁDY.

Nikdy tyto dva systémy nemíchá. Přičemž systém Vlády je hlavní a systém Milosti je vedlejší. Je tu v první řadě proto, aby lidé měli možnost vrátit se pod systém Vlády.

Do systému Vlády patří BOŽÍ KRÁLOVSTVÍ. Systém Vlády je také systém SPRAVEDLNOSTI, a má co dočinění s Božím Zákonem a se skutky.

V systému milosti Bůh poskytuje člověku nezasloužený dar věčné spásy  další dary milosti.

V systému Vlády Bůh vládne skrze svá neodvolatelná vládní rozhodnutí.

V tomto systému bylo např. neodvolatelně rozhodnuto, že prorok Jeremiáš se nemá modlit za hřešící Izrael, protože stejně by jeho modlitby nebyly vyslyšeny, dokonce ani kdyby se před Pána postavil takový přímluvce jako Samuel.

V tomto systému bylo rozhodnuto, že první generace Izraelců za své modlářství padne na poušti a ani neuvidí zaslíbenou zemi.

V tomto systému bylo neodvolatelně rozhodnuto, že Mojžíš ani Aron nevejdou do zaslíbené země, ale že ji pouze uvidí.

V tomto systému bylo neodvolatelně rozhodnuto, že král Saul přijde o své království.

Také zde bylo neodvolatelně rozhodnuto, že Ananiáš a Zafira zemřou fyzickou smrtí, za to, že lhali Duchu svatému.

V tomto systému byl krvesmilník v Korintu vydán satanu k záhubě těla.

Patří sem také Boží rozhodnutí o tom, že se věřící nemají modlit za někoho, kdo hřeší hříchem ke smrti.

Tato a podobná rozhodnutí, jsou vládní spravedlivá, svrchovaná a neodvolatelná rozhodnutí, ve kterých nemá své místo milost, ale pouze Spravedlnost.







Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pátek, 20. duben 2012 @ 23:19:27 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rozdíl mezi oběmi zmíněnými realitami je i v čase. Zatímco věčný život trvá věčně, Království Nebes je pouze dočasné a bude trvat 1000 let.

Nevím jestli jsi třeba tuto větu opsal, nebo napsal sám, ale pokud se nad ní zamyslíš, mělo by tě něco zarazit. "Zatímco věčný život trvá věčně", a teď dosaďme konkrétní osobu: Někdo uvěřil a obdržel "věčný život" a co se s ním stane, když neplní podmínky pro vstup do "království Nebes"? Je jeho "věčný život" přerušen "dokud nezaplatí" na "tisíc let"? A to přesto, že má "věčný život"?  
Anebo platí, má-li "věčný život" nelze ho přerušit, protože již "bylo za něj zaplaceno a smazán dlužní úpis"?
Tady je na uváženou příklad Abraháma, Izáka a Jákoba. Uvěřili Bohu a bylo jím to počítáno za "spravedlnost".
A to přesto, že neplnili "žádné" zákonné předpisy. A jak víme, Abrahámovo lůno bylo vyprázdněno při vzkříšení Ježíše Krista.

Tak jsem jen chtěl nadhodit pár myšlenek pro rozvažování...



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 21. duben 2012 @ 09:20:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Gregu,

co pro tebe znamená ten "vstup do pozemského Království nebes"?  Jak by to asi mělo vypadat?

Těsně před 2. příchodem Pána uprostřed velkého soužení bude jeho nevěsta - církev vytržena k němu do oblak vzhůru. Stejně tak budou vstanou ti, kdo zemřelí a také budou uchváceni spolu s živými vzhůru vstříc Pánu. Tolik List do Tesaloniky.

  • Věříme-li, že Ježíš zemřel a vstal z mrtvých, pak také víme, že Bůh ty, kdo zemřeli ve víře v Ježíše, přivede spolu s ním k životu.
  • 15Toto vám říkáme podle slova Páně: My živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme.
  • 16Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve;
  • 17potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem.
A co potom?Ti, kteří budou hodní království se vrátí na zem a budou zde 100O let vládnout s Kristem.  A ti nehodní, ti kteří neusilovali, kteří se jak říká leonet nestresovali?  Zůstanou v nebi a budou vládnout z nebe?




Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 21. duben 2012 @ 09:28:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Základní problém zde asi je, že Greg od sebe odděluje víru od ovoce víry a tudíž musí i od sebe oddělovat i tzv. milost od tzv. soudu. Jenže neexistuje víra oddělená, separovaná, od skutků, od ovoce víry, "vakuovaná" víra, ale každá víra se projevuje na skutcích a každý skutek vyvěrá z víry...

Stejně tak nelze od sebe oddělit krávu od jejího kravství či jelena od jeho jelenství. A nelze tvrdit, že existuje jelen, který jedná jako kráva, či kráva, která jedná jako jelen. Jestliže od sebe odděluji jelena od krávy, tak od sebe odděluji i projevy krávy od projevů jelena...



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Sobota, 21. duben 2012 @ 21:12:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
--- Zatímco k získání věčného života stačí víra, pro vstup do ŽIVOTA v Království Nebes je nutno vejít ÚZKOU BRANOU a jít po ÚZKÉ CESTĚ (Mt 7,13-14). ---



Gregu,

to co zde předkládáš jsou neskutečné, sofistikovaně se tvářící bludy.  Kéžby bylo co nejméně těch, co ti na to skočí.  Vytváříš zde zdání, že k životu věčnému není třeba vejít úzkou bránou a jít po úzké cestě.  Že stačí víra. Víra, která se nezrodila tak, že člověk prošel těsnou bránou a nemá za následek chození po úzké cestě, je stejná víra jako má Satan. Ten také věří.
Když někdo nejde po úzké cestě, jde zákonitě po široké. A ta vede do záhuby. Chceš říct, že k získání věčného života je možné vesele kráčet po široké cestě? Pouze pro vstup do Království nebes je nutno jít po úzké cestě?

Písmo jasně říká:
   Vejděte těsnou branou; prostorná je brána a široká cesta, která vede do záhuby; a mnoho je těch, kdo tudy vcházejí.
   Těsná je brána a úzká cesta, která vede k životu, a málokdo ji nalézá.   (to do života v Království nebes sis už tam přidal)


Podobně tvé tvrzení:
Mt 19,24 říká, že bohatý nesnadně vejde do Království Nebes. K získání věčného života však není podmínkou materiální chudoba. Spaseni  mohou být chudí i bohatí. Pro bohaté je však nesnadné vejít do Království Nebes.

čili když to parafrazuji:   Bohatý nesnadně vejde do Království nebes. Ale snadno získá věčný život, spasení.    Převrácíš a překrucuješ Ježíšova slova. Ježíš jednoznačně vztahoval svá slova o bohatství ke spasení. I učedníci to takto chápali.
   Znovu vám říkám, snáze projde velbloud uchem jehly než bohatý do Božího království.“
   Když to učedníci slyšeli, velice se zhrozili a řekli: „Kdo potom může být spasen?“
   Ježíš na ně pohleděl a řekl: „U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všecko.“

A dálo by se pokračovat.



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Neděle, 22. duben 2012 @ 16:36:58 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tato úvaha o rozdílu mezi věčným životem a nebeským královstvím odporuje Písmu. Je založena na matení pojmů při používání různé terminologie pro stejnou věc - Boží království je totiž totéž, co království nebeské. Koho by jinak bylo království nebeské, než Boha? Doufám, že ne papeže. Zkusme si vysvětlit, že Boží (nebeské) království souvisí pouze s Kristem, Kristus je do království vstupem, tedy ten, kdo věří v Krista a skrze něho přijal milost, získal nejen život věčný, ale též Boží království.

Boží království se přijímá již tady na zemi:

[Marek 10:15] Amen, pravím vám, kdo nepřijme Boží království jako dítě, jistě do něho nevejde."

Boží království nás zastihlo již zde na zemi v Ježíši Kristu:

[Lukáš 11:20] Jestliže však vyháním démony prstem Božím, pak už vás zastihlo Boží království.

Copak my dnes v sobě Krista nemáme? Nebo jak máme hledat Boží království podle Ježíšových pokynů již zde na zemi, kdyby bylo jedině v nebi?

[Lukáš 12:31] Vy však hledejte jeho království a to ostatní vám bude přidáno.


Tento citát hovoří jasně, že vstup do Božího království se stane již na zemi:

[Lukáš 17:20,21] Když se ho farizeové otázali, kdy přijde Boží království, odpověděl jim: "Království Boží nepřichází tak, abyste to mohli pozorovat; ani se nedá říci: 'Hle, je tu' nebo 'je tam'! Vždyť království Boží je mezi vámi!"


Argumentů by se dalo najít více. Stačí však napsat stručně:

Království Boží (resp. nebeské) je život pod Kristovou vládou, je to život s Kristem. Kdo má Krista, má Boží království a kdo uvěřil v Krista, má věčný život.

Pro Boží království je celkem lhostejné, zda prožíváme Kristovu přítomnost zde v časnosti nebo prožijeme ve věčnosti. Protože však ve věčnosti budou podstatně lepší poměry pod Kristovou vládou, je pro nás v časnosti Boží království zde na zemi jen závdavkem pro nádheru ve věčnosti.

Skutky, které činíme, nejsou nutné pro vstup do Božího království, ale pro postavení, jaké budeme v Království Božím mít. Ale to je jiná kapitola.



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 24. duben 2012 @ 07:23:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tenhle komentář na téma Boží král. se mi zdá poněkud složitý . Oblíbené Gregoriosovo téma. Jsem přesvědčen, že Král.nebeské je totožné s pojmem Boží král. u ostatních synoptiků i u Jana. Věřící, znovuzrozený člověk vírou získává věčný život a už tady na zemi a vstupuje do Boží král. ( nehmotné, ale žije pod vládou Krále). Církev jako taková není totožná s Božím král. , ale ona v něm již žije a bude pokračovat v nebi . Teď je důležité, aby každý křesťan pochopil, že by neměl v Božím král. jenom "být", ale měl by v něm také "žít" a tím ho šířit dál. Boží král. se projevuje vždy 1) mocí slova a 2) mocí činů - zázraků a viditelných znamení Boží moci.

Mt.5 - 7 kap. je programové prohláení pro ty, kdo v něm budou žít. Ten, kdo uvěří a má Ducha sv., pak dokáže v Jeho síle žít tak, že v podstatě naplňuje principy tohoto království. A navíc, pokud se otevře Duchu sv. naplno, pak skrze něj Bůh může konat divy a zázraky, viditelná znamení. Podobně  jako je činil Ježíš, který uzdravoval, potěšoval zarmoucené , osvobozoval zajaté a vyháněl démony. Všude kolem nás se rozmáhá činnost léčitelů, esoteriků a já nevím čeho ještě jiného a Církev Boží ( jednotlivé údy ) se bojí postavit do pravomoci Božích dětí a ve jménu Ježíš vstoupit do zaslíbení z Marka, cit.  " Ty, kdo uvěří, budou provázet tato znamení: Ve jménu mém budou vyhánět démony a mluvit novými jazyky; budou brát hady do ruky, a vypijí-li něco smrtícího, nic se jim nestane; na choré budou vzkládat ruce a uzdraví je". To je velmi drahé a vzácné zaslíbení . Pak nám Duch sv. dává dary, které také pomáhají k šíření Božího král. na zemi už tady a teď. Myslím si, že tady v tom má Církev ještě obrovské rezervy, protože se zabývá "literou" a "učením". Nejde do praktického naplňování záměrů Božího král.   

1000 leté král. nastane po Velkém soužení a budou v něm ti kdo uvěří během Velkého soužení, zemřeou a budou připojeni k věrnému ostatku Izraele, který přežije pronásledování za Velkého soužení. Církev od svého vtržení , Nevěsta, bude už vždy se svým Ženichem a jestliže má 1000 leté král. svého Krále, pak budeme s Ním. V jaké formě nevím, nechám se překvapit.   

Na závěr řeknu, že tohle se tady už několikrát ventilovalo. Je to ukázka jak z jednoduché věci lze udělat věc složitou a zmateční. Br.Křesina učí podobně ve svých knihách, kde dost přísně rozděluje slovo pravdy tak, že Kázání z hory se podle něj týká vylučně Židů a podle těchto principů se bude žít v 1000 letém král. Dost dlouho mě trvalo ( pod vlivem jeho výkladů )  než jsem  pochopil, že se týká každého, kdo uvěřil a byl vyzbrojen mocí Ducha sv. V Kázání z hory jsou některá podobenství a metafory, kterým je potřeba rozumět



Nic nového pod sluncem (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Úterý, 24. duben 2012 @ 20:18:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Nic nového pod sluncem.

V Božím lidu bývali ovšem i lživí proroci; tak i mezi vámi budou lživí učitelé, kteří budou záludně zavádět zhoubné nauky a budou popírat Panovníka, který je vykoupil. Tím na sebe uvedou náhlou zhoubu.
......... cesta pravdy bude kvůli nim v opovržení ..... budou vám předkládat své výmysly,



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: unshaken v Úterý, 24. duben 2012 @ 21:25:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
gregorie777,

podrobněji jsem se podíval na citáty z Písma, které pro svou argumentaci o vstupu do nebeského království uvádíš. A vzpomněl jsem si, že jsem se s tím již setkal. Souvisí to i s představami, jak to království bude vypadat. Zdali to bude oslavený život na zemi v těle duchovním, tedy ve hmotném těle, ale s vlastnostmi, jaké mělo Ježíšovo tělo po vzkříšení. Nebo to bude život duchovní - jako andělé.

Takže onen bratr ve víře mi prostě řekl: "Já budu v nebi." A myslel tím, že bude bez hmotného těla. Tedy ten případ, který uvádíš, jako rozdíl mezi královstvím duchovním a královstvím hmotným.

Jenže, Písmo je určeno nejen pro hloubavé teology, ale i pro lidi bez vzdělání, kteří ani neumí číst, nebo jsou dokonce mentálně retardovaní. Takže když narazíme na takový problém, je nutné u Pána hledat jasné odpovědi, které naši hloubavou mysl uvedou na správnou cestu. A pochopit jasná vyjadření našeho Pána.

A ten řekl v podobenství o svatbě syna, že ten nesprávně oděný bude vyhozen do tmy, kde je pláč a skřípění zubů. Tedy jasná výluka z Božího království. Podobenství o hřivnách zase zřetelně hovoří, že budou v Božím království lidé různého postavení. Záleží na skutcích, které jsme jako obrácení vykonali a vykonáme. Ježíšovo kázání na hoře nás poučuje v tom, jak se máme proměnit, abychom mohli důstojně žít v Božím království. Toto kázání je určené jedině pro Jeho učedníky, tedy spasené, ne pro ty, kdož se takto chtějí dostat ke spáse.

Ale pro to, jak bude království konkrátně vypadat, na to nemáme dost informací. A přece můžeme usoudit zásadní věc: Jako je kříž starým pohanským symbolem, kde horizontála znamená zemi a vertikála spojení nebe se zemí, tak život v budoucím Božím království bude ve spojení nebe a země. Jako Bůh chodil v rajské zahradě s Adamem, tak my (a my musíme mít čisté srdce), budeme vidět Boha. Jak to kdysi nádherně řekl Jiří Hurta ve svém výkladu "O Božím království":

"Nebesa se pod tíhou Boží lásky prolomila  až na zem."

Neříká tím Jiří Hurta všechno? Není v této stručné větě vyjádřena milost a spojení nebe se zemí?

Milý bratře, v článku máš několik omylů, kde do Písma vkládáš více, než tam je uvedeno (třeba u argumentace pro 1Kor 15,24), ale to by zabralo hodně psaní.

Na závěr Ti položím ještě otázku:

Když říkáš, že k věčnému životu stačí pouhá milost bez skutků, tak kde by byli lidé, kteří získali věčný život, avšak nebeské království si skutky nezasloužili? Vždyť není jiných míst, než nebe nebo peklo. Chtěl bys je snad poslat do pekla?



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Čtvrtek, 26. duben 2012 @ 17:07:06 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Napsal jsem tady jednu podstatnou informaci a žel nějak ji skoro všichni ignorují. Matouš 8,5 až 13. Pán Ježíš v této události vyzdvihuje víru římského setníka a spojil ji s Abrahámem, Izákem a Jákobem. Verš 10: ...Amen, pravím vám (učedníkům), takovou víru jsem nenašel u nikoho v Izraeli (tady můžeme směle zahrnout v tuto chvíli i učedníky). Pravím vám, že mnozí příjdou od východu a západu a budou stolovat s Abrahámem, Izákem a Jákobem v království Nebes; avšak synové království budou vyvrženi do nejzašší temnoty; tam bude pláč a skřípění zubů.
Z těchto slov Ježíše lze vyvodit, že setník bude stolovat s Abrahámem, Izákem a Jákobem v království Nebes, přestože nesplnil ani jednu podmínku pro vstup do království Nebes.
A druhá věc, jak se do království Nebes dostali Abrahám, Izák a Jákob? Vždyť neplnili ani jednu z podmínek pro vstup do království Nebes! Ze slov daného úseku lze směle vyvodit, že víra setníka, kterou Pán přirovnal k víře Abraháma, Izáka a Jákoba je dostatečnou vstupenkou pro vstup do království Nebes!!!

A teď můžete opět tvrdit, že tomu nerozumím anebo to špatně chápu.



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 27. duben 2012 @ 22:23:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Dnes mi přišla tato slova apoštola Pavla z 2. listu Timoteovi 4:7-8 v překladu Kralických:

Boj výborný bojoval jsem, běh jsem dokonal, víru jsem zachoval. Již za tím odložena jest mi koruna spravedlnosti, kterouž dá mi v onen den Pán, ten spravedlivý soudce, a netoliko mně, ale i všechněm těm, kteříž milují to slavné příští jeho.

To slavné příští Jeho je přicházející Království Nebes v přímé souvislosti se zjevením/příchodem Pána Ježíše Krista (jak je to v jiných překladech), který je přichází ustanovit. Z Pavlových slov vyplývá, že pro získání koruny spravedlnosti je potřeba splnit jednu podmínku - milovat to slavné příští Jeho.

Pokud však někdo tvrdí, že to slavné příští Jeho už je v současnosti, ačkoli Pán ještě nepřišel, aby to slavné příští Jeho ustanovil, nebude to slavné příští Jeho milovat, nebude se na ně s láskou a v lásce připravovat a urychlovat tak Pánův druhý příchod. Za co by pak měl dostat korunu spravedlnosti?!



Re: Mezi VĚČNÝM ŽIVOTEM a KRÁLOVSTVÍM NEBES je rozdíl (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Úterý, 01. květen 2012 @ 13:34:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Oko píše: Obléknutím do Krista ve křtu jsme znovuzrozeni.

Okov 1. argument:
(Gal 3,27)
Všichni, kteří jste pokřtěni do Krista, jste přece oblékli Krista

...nič o znovuzrodení, iba krst=obliecť Krista....obliecť je skôr symbol spravodlivosti...(biele rúcho....)

Okov 2. argument:
(1 J 5,8-12)
A jsou tři, kteří vydávají svědectví na zemi: Duch a voda a krev; a ti tři jsou zajedno.
Jestliže přijímáme svědectví lidí, Boží svědectví je větší. Neboť toto je Boží svědectví, které vydal o svém Synu.
Kdo věří v Božího Syna, má svědectví sám v sobě. Kdo Bohu nevěří, udělal z něj lháře; neboť neuvěřil tomu svědectví, které Bůh vydal o svém Synu.
A to svědectví je toto: že Bůh nám dal věčný život a ten život je v jeho Synu.

...nič o znovuzrodení...Duch,voda,krv sú svedkovia o Kristovi...čo to má spoločné so znovuzrodením???

Okov 3. argument 
(J 3,5)
Ježíš odpověděl: "Amen, amen, říkám ti: Jestliže se někdo nenarodí z vody a z Ducha, nemůže vejít do Božího království

Ján 3:9  Ako sa to môže stať?
10  Ježiš mu odpovedal: Ty si učiteľ v Izraeli, a nevieš to? (Oko ty si rímsky katolík a nevieš to???)
11  Veru, veru ti hovorím: Čo vieme, hovoríme, a čo sme videli, svedčíme, ale neprijímate naše svedectvo.
12  Ak neveríte, keď som vám hovoril o zemských veciach, akože uveríte, keď vám budem hovoriť o nebeských?
13  A nikto nevstúpil do neba, len Ten, kto zostúpil z neba, Syn človeka.
14  A ako Mojžiš povýšil hada na púšti, tak musí byť povýšený aj Syn človeka,
15  aby každý veriaci mal v Ňom večný život.

...znovuzrodenie sa deje vierou a nie samým krstom...

ivanp

ivanp



Stránka vygenerována za: 1.37 sekundy