Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 508 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116490217
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB?
Vloženo Sobota, 14. leden 2012 @ 16:35:36 CET Vložil: Stepan

Ekumenismus poslal Grace

Rozhodnutí České evangelikální aliance pozvat k účasti na Aliančním týdnu modliteb Římskokatolickou organizaci nutí k vážnému zamyšlení. Tímto činem Evangelikální aliance prohlašuje bez jakéhokoliv písemného prohlášení, že Římskokatolická organizace je bona fide církev. Je to pravdou? Je Římskokatolická organizace opravdu křesťanskou církví?

Je nutné si uvědomit, že v centru pozornosti zde nestojí jednotliví římskokatolíci. Ne, tou hlavní a nejdůležitějším záležitostí je oficiální učení Římskokatolické církve o způsobu spasení, tj. evangelium.  Jak může být člověk zachráněn?  To, co určuje, jestli je organizace skutečně křesťanskou církví, je definice evangelia, které hlásá. JEDINĚ DEFINICE EVANGELIA URČUJE, ZDA JE MOŽNÉ VYTVOŘIT JEDNOTU MEZI KŘESŤANY, jak církevní, tak individuální. Apoštol Pavel napsal, že existuje jen jedno Evangelium. Každá organizace, která učí falešné evangelium, je pod Boží kletbou (Galatským 1:8)

Nejdříve se zeptejme, jak rozuměli slovu „spasení“ apoštolové, a pak to srovnejme s tím, jak chápe spasení Římskokatolická organizace. Spasení tak, jak jej obdrželi a hlásali apoštolové, je nutno vidět alespoň ze tří pohledů: (1) záchrana před trestem za hřích, což je ospravedlnění, (2) záchrana z moci hříchu, což je posvěcení, a (3) záchrana z přítomnosti hříchu, což je oslavení. Když máme toto na paměti, pak vidíme, že když apoštolové mluvili o způsobu spasení (tj.hlásali evangelium), měli vždy na mysli jeho první aspekt. Na rozdíl od toho, když Římskokatolická organizace mluví o spasení, má bezpochyby na mysli všechny tři aspekty. Tato organizace nerozlišuje jedno od druhého, ani nečiní jasný rozdíl mezi ospravedlněním a posvěcením. Toto je nejdůležitější si uvědomit, když přemýšlíme o tom, co znamená slovo „spasení“.

V Římskokatolické církvi tedy nestačí uznat, že jste hříšník, odvrátit se od svého hříchu a důvěřovat pouze na základě spasitelné zásluhy Ježíše Krista. Abyste mohl být spasen, musíte udělat mnohem více. Pro začátek, a pokud jde o Římskokatolickou církev, tak budete stále jen na začátku, musíte být pokřtěni, abyste mohli být Bohem přijati.

Navíc Římskokatolická církev učí, že hříšník musí činit dobré skutky, aby si uchránil spasení. Takže „Jestliže kdokoliv tvrdí (a evangeličtí křesťané to tvrdí), že dobré skutky toho, kdo je ospravedlněn… nezískávají svou zásluhou zvyšování milosti, věčného života a dosažení věčného života…ať je proklet.“ (Tridentský koncil, Kánon 32)
Bible však také jasně tvrdí, že „víra bez skutků je mrtvá, když je sama“ (Jak 2:17). To ale znamená, že víra, která zachraňuje, není nikdy „sama“. Taková víra je vždy doprovázena skutky. Když toto správně chápeme, musíme také dodat, že skutky nemají za následek naše spasení, ale jsou následkem spasení. Či jinými slovy, nikdo si nemůže ZASLOUŽIT své spasení skutky, ale nikdo nemůže DOKÁZAT své spasení bez nich. To měl apoštol na mysli, když řekl: „Ukážu Ti svou víru svými skutky“ (Jak 2:18, srovnej Gal 5:6, Ef 2:9, Tit 2:14).

Pro Římskokatolickou církev spasení není dar zdarma. Člověk si ho musí zasloužit či dosáhnout svým úsilím, jak je stanoveno 2. vatikánským koncilem, který potvrdil, že „od počátku Církve jsou dobré skutky nabízeny Bohu za spásu hříšníka.“

Jak by tedy po zjištění těchto fakt měl reagovat křesťan či křesťanská denominace na spojení České evangelikální aliance s Římskokatolickou organizací? Jestliže se účastníš těchto setkání, milý čtenáři, pak veřejně prohlašuješ před Bohem, ostatními věřícími a před světem, že římskokatolické učení o spasení je správné a že přijímáš římskokatolíky za bratry a sestry v Kristu. Opravdu chceš takovou věc prohlašovat teď, když znáš římskokatolické učení? Jestliže ne, pak tě naléhavě žádám: neúčastni se těchto modlitebních setkání Evangelikální aliance a řekni to i svým bratrům a sestrám v Kristu.

(Nejsem autorkou tohoto článku, ale vyjadřuje i mé přesvědčení.)


Podobná témata

Ekumenismus

"CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 87 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: Pastýř v Sobota, 14. leden 2012 @ 17:31:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak s takovouhle se toho probuzení nedočkáme! :-( Tolik nelásky a předsudků. Není to návrat do období 30-ti leté války? A navíc, není to podepsané. Poj'ďme se bavit právě a výhradně o těchto záležitostech a obsahu se ani nedotkněme! 

Katolíci, kde jste, pojďte mi honem pomoct tento článek dehonestovat!



Akce jsem se neúčastnil a nemám o to zájem (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Sobota, 14. leden 2012 @ 17:50:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jak by tedy po zjištění těchto fakt měl reagovat křesťan či křesťanská denominace na spojení České evangelikální aliance s Římskokatolickou organizací? Jestliže se účastníš těchto setkání, milý čtenáři, pak veřejně prohlašuješ před Bohem, ostatními věřícími a před světem, že římskokatolické učení o spasení je správné a že přijímáš římskokatolíky za bratry a sestry v Kristu. Opravdu chceš takovou věc prohlašovat teď, když znáš římskokatolické učení?

Do koho se tady zase kurňa wanderuje?! Proč by se neměli brát zrovna katolíci jako jiní bratří v Kristu? To bysme mohli tento status pak upírat i pravoslavným, jehovistům, mormonům; v další fázi adventistům, letničním a dalším, až by nakonec zůstala jen naše jediná malá denominacička s tím, že všichni ostatní jsou mimo a my jediní jsem ti praví.

Já jsem se té akce osobně neúčastnil a nemám o to zájem bez ohledu na přítomnost či nepřítomnost katolíků. Společné veřejné modlitby považuji za praxi typicky farizejskou a pro zdravého křesťana přinejmenším mimořádně nevhodnou.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Sobota, 14. leden 2012 @ 17:52:09 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rimskokatolicka cirkev sa riadi Jezisovymi slovami. V Biblii je jasne napisane, ze vsetci vstanu pri Poslednom sude a vsetci budeme sudeni a to podla skutkov. Ked som bol hladny, dali ste mi jest...Ked som bol smadny nedali ste mi pit...hovori Jezis.A jasne rozlisuje a rozdeluje ludi na tych ktori robili dobre skutky /ti idu do neba/ a ti, co nerobili/to idu do pekla./

Takze ziadne sladke reciciky ale jasne slovo- "Nie kazdy,kto mi hovori pane pane, vojde do Bozieho kralovstva...povedal Jezis.
Boh je spravodlivy sudca,a hovori. Kazdy strom, , ktory nebude rodit ovocie bude vytaty.Opakujem kazdy, a nie niektory. Cize ste v tom aj vy, co si myslite, ze ste dopredu spaseni,co je  diablov klam, aby ste nerobili dobre skutky a nesli tak do neba.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: quercus v Sobota, 14. leden 2012 @ 18:39:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Frkačky za kačku. Kdo chce kam, pomozme mu tam, aneb sekta - náš cíl.

Jak jsem kdysi nadával při čtení deklaraci Dominus Iesus, tak když čtu tohle, tak mám dojem, že má pravdu: nesnášenlivej a omezenej autor (není uvedenej zdroj!) i zveřejňovatel, se z církve vyčleňujou sami - jenom nominální takykřesťani, kteří se protikristovsky modlej ne za jednotu, ale za sektářskou oddělenost. A ještě se trapně snaží agitovat.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. leden 2012 @ 19:32:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Pro Římskokatolickou církev spasení není dar zdarma."...


Opět jeden, co má neodbytné nutkání se vyjadřovat k víře římskokatolické církve, kterou ovšem vůbec nechápe.



Katechismus
§733
„Bůh je láska“ (1 Jan 4,8.16) a láska je první dar, jsou v ní totiž zahrnuty všechny ostatní. Tato „Boží láska je nám vylita do srdce skrze Ducha svatého, který nám byl dán“ (Řím 5,5).
Protože jsme mrtví nebo alespoň zranění hříchem, je prvním účinkem daru lásky odpuštění našich hříchů. Je to „společenství Ducha svatého“ (2 Kor 13,13), které v církvi navrací pokřtěným božskou podobu, kterou hříchem ztratili.
Duch svatý nám dává tedy „závdavek“ nebo „prvotiny“ našeho dědictví: sám život Nejsvětější Trojice, který spočívá v tom, že milujeme, jako nás miloval on. Tato láska je principem nového života v Kristu, umožněného tím, že jsme přijali „moc Ducha svatého“ (Sk 1,8)
.


§2005
Protože milost patří do nadpřirozeného řádu, uniká naší zkušenosti a lze ji poznat jen vírou.
Nemůžeme tedy na základě svých pocitů nebo svých skutků dovozovat, že jsme ospravedlněni a spaseni. Nicméně uvažujeme-li podle slova Pána „poznáte je tedy po jejich ovoci“ (Mt 7,20) o Božích dobrodiních v našem životě i v životě svatých, poskytuje nám to záruku, že milost v nás působí a že nás pobízí ke stále větší víře a k postoji důvěryplné chudoby. Tento postoj je velice pěkně vysvětlen názorně v odpovědi Jany z Arku na lstivý dotaz jednoho z jejích církevních soudců. Na otázku, zda ví, je-li v Boží milosti, odpovídá: „Nejsem-li v ní, kéž mě Bůh do ní uvede; jsem-li, kéž mě v ní ráčí uchovat.“ „Bože … ukazuješ svou slávu na svých svatých. Neboť když korunuješ jejich zásluhy, korunuješ své dary
.“





§ 845-846
Právě proto, aby znovu shromáždil všechny své děti, rozptýlené a zbloudilé kvůli hříchu, Otec chtěl svolat celé lidstvo v církvi svého Syna. Církev je místo, kde lidstvo má znovu najít jednotu a spásu. Je „usmířeným světlem“. Je lodí, která „s napjatými plachtami Pánova kříže pod vanutím Ducha svatého bezpečně pluje v tomto světě“; podle jiného obrazu, který rádi užívali církevní otcové, je Noemovou archou, která jediná zachraňuje před potopou.
Jak se má rozumět tomuto tvrzení, které často opakovali církevní otcové? Je–li formulováno kladně, znamená, že veškerá spása pochází od Krista–hlavy skrze církev, která je jeho tělem: „Posvátný sněm … na základě Písma svatého a tradice učí, že tato putující církev je nutná ke spáse. Neboť jedině Kristus je prostředník a cesta ke spáse a on se pro nás stává přítomným ve svém těle, církvi. On sám výslovným zdůrazněním nutnosti víry a křtu potvrdil zároveň i nutnost církve, do které lidé vstupují křtem jako branou. Proto by nemohli být spaseni ti lidé, kteří vědí, že Bůh prostřednictvím Ježíše Krista založil církev jako nezbytnou, a přesto by nechtěli do ní vstoupit anebo v ní vytrvat
.“



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Sobota, 14. leden 2012 @ 19:53:28 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Dar spasení je tedy z milosti, bez našich zásluh (tvrdí římskokatolík!)
v okamžiku znovuzrození do křesťana ve křtu (J 3,5), kdy oblékáme Krista (Gal 3,27), spolu s Kristem jsme ponořeni do jeho smrti a spolu s ním vzkříšeni do života nového s odpuštěnými hříchy (Kol 2,10-14)..

Tento dar spasení je zároveň zákonným nárokem na nebe, na věčné spasení po naší smrti - stali jsme se dědici věčného života). 
Tento dar spasení znamená v důsledku právo na náš další pozemský život ve společenství s Bohem - tento dar je ovšem podmíněn našim dalším způsobem života podle Božího řádu.



I znovuzrozený v Kristu (spasený pro život s Bohem), pokud později zase odpadne do hříchu ke smrti, ztrácí stejně právo na věčnou spásu.
Takový nehodný dědic bude vyděděn, protože do nebe nic nečistého vejít nemůže.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Sobota, 14. leden 2012 @ 21:41:53 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
Současnou římsko-katolickou církev osobně za křesťanskou  považuji. Jako v každé jiné denominaci obsahuje lidi hluboce věřící a obrácené, tak i nevěřící. V učení o spáse podle mého názoru není tak bludná, jako některé protestantské denominace. Osobně se často v této otázce spíše shodnu s Okem, než s mnohými protestanty...



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: rudinec v Neděle, 15. leden 2012 @ 09:22:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ekumenické hnutie je diablova taktika ako zjednotiť církve pod spoločnný prapor jedného vodcu.Diabol pozmenil tradičnú taktiku 
"rozdeľ a panuj" na "zjednoť a opanuj" čoho dokladom je aj následovná pasáž z knihy:Žena jazdiaca na šelme.

Nejzávažnější událost za posledních 500 let církevní historie byla oznámena už jako fait accompli (hotovou věc) 29 března 1994. Toho dne vedoucí Američtí Evangelíci a Katolíci podepsali společnou deklaraci pod jménem: EVANGELÍCI A KATOLÍCI SPOLEČNĚ. KŘESŤANSKÁ MISE VE TŘETÍM TISÍCILETÍ. Tento dokument ve skutečnosti anuloval Reformaci a bude nepochybně mít dalekosáhlý dopad v celém křesťanském světě po dlouhou dobu v budoucnosti.
Tento překvapující vývoj byl vyvrcholením pečlivého plánování a vyjednávání, předcházejících dvou let. Každý krok byl sledován a schválen Vatikánem. Původní zpráva v New York Times která byla 30 března rozhlášena veškerým tiskem země, oznamovala z části: 
Pracovali společně v hnutích proti potratům a pornografii, a nyní vedoucí Katolíci a Evangelíci žádají své členy, aby udělali pozoruhodný skok víry a konečně přijali jeden druhého jako Křesťany. V té, jak se nazývá - historické deklaraci - Evangelíci, včetně Pat Robertsona a Charles Colsona (jeden z iniciátorů) se spojili s konzervativními Katolíky ve svazku víry, která spojí největší a politicky nejaktivnější náboženské skupiny národa. Žádají Katolíky i Evangelíky, aby zastavili ten agresivní nábor nových členů z druhého tábora.
John White, president „Geneva College a bývalý předseda National Association of Evagelicals prohlásil, že tato deklarace představuje „moment triumfu,“ v americkém náboženském životě po staletích nedůvěry....
Další Evangelíci, kteří svými podpisy schválili deklaraci, jsou vedoucí „Home Mission Board,“ „Christian Life Comission of the Southern Baptist Convention, největší protestantská denominace, (kteří jednali nezávisle) Bill Bright, zakladatel „Campus Crusade for Christ“.. Mark Noll z Wheaton Univerzity, Os Quiness, Jesse Miranda (Assemblies of God), Richard Mouw - prezident Fuller Teological Seminary, J.I. Packer a Herbert Schlossberg ... 
Robert Simonds, jihokalifornský předseda National Association of Evangelicals „deklaraci aplaudoval“ a prohlásil naději, že to přinese „zvýšenou spolupráci“ mezi Evangelíky a Katolíky. Další evangeličtí vedoucí od té doby deklaraci podepsali také, zatím co jiní ji odsoudili jako zradu na Reformaci. Ironicky: tento odvážný krok „spojit Katolíky a Evangelíky, rozdělí evangelíky jako nic jiného na světě! Toho si museli být přece vědomí ti, kteří podepsali.
Tento dokument o 25 stránkách připouští - bez kompromisu - některé klíčové rozdíly mezi Katolíky a Evangelíky (jako význam křtu, a autorita Bible). Bohužel - o tom nejdůležitějším rozporu - co to znamená být Křesťanem - se dokument nezmiňuje. Ve skutečnosti se popírá, že takový rozdíl vůbec existuje. Tento kompromis evangelia leží v srdci celé dohody. 
Klíčovým prvkem za celou touto historickou deklarací, je dříve nemyslitelné připuštění na straně vedoucích Evangelíků, že aktivní účast v katolické církvi udělá člověka Křesťanem. Je-li tomu skutečně tak, potom celá Reformace byla jediným tragickým omylem! Miliony těch, kteří byli umučení (během tisíce let před Reformací a od ní až po dnes) za odmítání Katolicismu jako falešného evangelia zemřeli zbytečně. Ale pakliže Reformátoři měli pravdu, potom tato dohoda mezi Katolíky a Evangelíky je tou nejrafinovatější a nejsmrtelnější ranou proti evangeliu, v celé historii Křesťanství!!! Ať už tak či onak, důsledky dohody jsou nesmírné. Při chvále deklarace jeden vedoucí evangelík prohlásil: 
Tento dokument má potenciál větší, než všechny ekumenické debaty minulých let. Toto je nový den. Naši nejbližší přátelé, jako evangelíci, v úkolech kulturních a ve fundamentálních úkolech teologických, jsou římští Katolíci. Moody, May 1994, str.62)1
Teologické rozdíly mezi Katolíky a Protestanty byly kdysi považované za tak veliké, že miliony raději zemřeli jako mučedníci, než aby dělali kompromis. Jejich katoličtí katové byli právě tak přesvědčeni o důležitosti těchto rozdílů. Byly tyto diference nějak vyřešeny? Co se stalo, že nyní vedoucí evangelisté prohlašují, že katolické evangelium, které Reformátoři prohlásili za heretické, je nyní podle některých evangelíků biblické? Toto evangelium se nezměnilo. Bylo komromitováno přesvědčení za účelem vytvoření obrovské koalice mezi konzervativci pro sociální a politické cíle?



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Neděle, 15. leden 2012 @ 12:14:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Že vždycky za ty pravé křesťany hovoří nejhlasitěji ti, které křesťanství v podstatných bodech minulu. Jako se říká, že zloděj křičí: "Chyťte zloděje!", nabízelo by se říci, že Antikrist křičí: "Pozor na Antikrista!". Tyto články je si dobré přečíst vždy, když by člověk začal zapomínat na to, že nepřátelé církve skutečně existují. A že neexistuje dobro, u kterého by se nenašel vůl, co by na něj nezačal házet špínu.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: Vacant v Neděle, 15. leden 2012 @ 21:09:39 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tentokrát tady máme samé dobré zprávy. ČCE podporuje Evropskou unii, evangelikálové se hlásí ekumenického hnutí. Jen houšť a větší kapky. Díky Bohu.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 16. leden 2012 @ 08:07:49 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otče náš, jenž jsi na nebesích,
posvěť se jméno tvé,
přijď království tvé,
buď vůle tvá
jako v nebi, tak i na zemi.
Chléb náš vezdejší dej(ž) nám dnes
a odpusť nám naše viny,
jako(ž) i my odpouštíme našim viníkům
a neuveď nás v pokušení,
ale zbav nás od zlého.
Amen.



Řekl bych že tím říká tohle a to přímo samotnému Bohu. Popřípadě jiné a podobné věci, které z tohoto vycházejí.

TE DEUM LAUDAMUS, CHVALME PÁNA.

Ať žehná všem evangelikálům dobré vůle. 



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: Grace v Pondělí, 16. leden 2012 @ 13:29:43 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Někdo znalý problematiky jednou řekl, že právě proto, že římští katolíci nikdy nebyli schopni vyvrátit argumenty biblí vzdělaných protestantů ohledně způsobu spasení, tak jsou teď velice spokojeni s tím, že protestané prostě kapitulovali.

Jestli to nebude tím, že už ty argumenty vůbec neznají, místo studia historie, původních jazyků Bible, teologie a mnoha modliteb máme totiž spoustu jiné práce, která nás naprosto vyčerpává. Například zádoškrabství a řeči o lásce. Ale cenou svobody je prý neustálá obezřetnost - řekl zase někdo jiný.

A i pro dostatečně nevzdělaného protestanta jako jsem já existují jisté dobré zdroje, které jsou vedle Bible například Systematická teologie od Louise Berkhoffa nebo biblické komentáře Matthew Henryho.



Re: CO ŘÍKÁ KŘESŤAN SVOU ÚČASTÍ NA ALIANČNÍM TÝDNU MODLITEB? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Neděle, 22. leden 2012 @ 15:21:27 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co tím říká?

I kdyby to organizovala protestantská denominace, tak tím křesťan říká, že nemá ani tušení o tom, jak Duch svatý pracuje. Ví jen, jak pracují lidé, funkcionáři. Považují nevědomky Církev jen za Svaz zahrádkářů.

Říká tím, že on Duchu svatému poddán není a že jím není ani veden.



Stránka vygenerována za: 0.45 sekundy