Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Andrea.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 7, článků celkem: 16220, komentáře < 7 dní: 380, komentářů celkem: 398923, adminů: 60, uživatelů: 5084  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 139 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
109571404
přístupů od 17. 10. 2001

Teologie: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí?
Vloženo Středa, 30. listopad 2011 @ 20:09:12 CET Vložil: Olda

Misie poslal oko

Zkusme si vzít do ruky Písmo a osvětlit  význam Ř 7. kapitoly.


List Římanům:
Sedmá kapitola vysvětluje, jak křesťané jsou osvobozeni od starozákonního jha.

(verš 1-4)
Na příkladě o manželství ukazuje, že pokřtění už nejsou podřízeni mojžíšskému Zákonu: pro křesťana už Zákon nemá žádnou závaznost, protože je pro Zákon mrtev; a to svátostnou účastí na Kristově smrti (především křtem srv. Ř 6,2-7).

(v. 5)
"Dokud jsme byli v těle" - kdy v nás vládl "starý člověk" (Ř 6,6);
"vášně hříchů" - neuspořádaná žádost po smyslovém dobru. Byla vzbuzena Zákonem v tom smyslu: Zákon poučil lidi o tom, co je špatné; jenomže tím právě vzbudil nepřímo chuť po zapovězeném ovoci.

(v.6)
Novost ducha je nový řád spásy (Nová smlouva), nový věk, který v sobě zahrnuje obojí: nový způsob i život (srv. Kor 3,6).

(v.7)
Teprve po osvobození od vlády Zákona je možné cele sloužit Bohu. Pavel psychologickým rozborem rozebírá poměr mezi hříchem a Zákonem.

(v.8)
Kde není Zákon, tam je hřích mrtev" - neznamená, že tam není žádný hřích! To by bylo v rozporu s (Ř 2,14-16).
Hřích je "mrtev" (Ř 4,19-o lůně Sářině) "neplodný", neschopný se množit. Odtud je pochopitelné, v jakém smyslu "hřích" mohl "ožít": stal se "plodným", začal se rozmnožovat.

(v. 9-10)
"Kdysi", v dětství, kdy Izraelita nebyl ještě Zákonem vázán a kdy tedy pto něj neplatil, zlá žádost v něm jen dřímala. Ale probudila se, jakmile rozumem poznal, že je něco v Zákoně zakázáno. A protože Zákon nepodával pomoc, jednal proti němu - čili duchovně umřel.

(v.13)
Bůh dal Zákon k dobru člověku a proto je dobrý a svatý. Sám tedy přímo nepůsobí duchovní smrt. Tu v člověku působí zděděná náklonnost ke hříchu, která zneužila přikázání, a přivodila tak člověku duchovní smrt. Bůh to dopustil, aby lidé tím toužebněji očekávali Vykupitele z tohoto smutného stavu.

(v.14)
Zákon je duchovní, protože chce pro člověka mravní dobro, aby plnil Boží vůli.

(v.15-16)
Jako otrok slepě poslouchá svého pána, tak i "já" poslouchám sklon ke hříchu. Vím o mravním dobru, ale v jakési zaslepenosti a bezmoci jsem občas ovládán zlou mocí hříchu. Chtěl bych dělat dobro, ale místo toho konám pravý opak - to, co nenávidím. Ne že by člověk s dědičným hříchem konal jen zlo, ale když přichází k činu, stává se, že by rád jednal dobře, ale páchá zlo - i když ví, že je to proti Boží vůli.

(v.17-18)
Člověk je tvor rozpolcený.
Na jedné straně souhlasí s Božím zákonem a má v něm zalíbení: to je ono duchovní "já". Na druhé straně však podléhá zděděné náklonnosti ke hříchu a dává se jí strhnout. - To ovšem neznamená, že bychom nebyli za své hříchy odpovědni.
Apoštol tady chce jen ukázat, v jakém ubohém stavu je každý hříšník - tedy i každý z nás bez výjimky.
V člověku dosud nepřetvořeném Kristovou milostí, převládá zlo nad dobrem - Kristus jako lékař nás pak uzdravuje a poměr sklonu mezi dobrem a zlem se postupně v člověku mění do podoby Krista. S onou vnitřní rozpolcenností ale člověk stejně bojuje na různých úrovních po celý svůj život.

(v.20)
Tím apoštol nijak nechce vylučovat osobní odpovědnost člověka za zlo, nýbrž spíše zdůrazňuje jeho nemohoucnost konat dobro, nepomůže - li mu Bůh (srv. Gal 2,20).




"Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 27 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Středa, 30. listopad 2011 @ 21:55:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Byl apoštol Pavel osvobozen od zákona hříchu nebo nebyl?



Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 30. listopad 2011 @ 23:39:47 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Je zvláštní, jak dokážeš psát.

  Nedávno jsi napsal článek, ve kterém cituješ Zákon a píšeš, že stále žiješ pod zákonem: Vybíráš si dobro a zlo podle Zákona, požehnání nebo prokletí. Dáváš najevo, že jsi ještě nepochopil, na co je Zákon. V mnoha jiných příspěvcích tento svůj postoj žití pod zákonem ze skutků potvrzuješ, ze svých skutků také očekáváš spasení na soudu po svojí smrti těla. Tento postoj prezentuješ stále dokola.

  A teď tu chceš vykládat "a osvětlit" list římanům?

  Legrační představa.

  K tomu snad jen doplním výklad Sáši.


21Objevuji tedy zákon, že když chci konat dobro, je mi nablízku zlo. 22Ve
svém nitru radostně souhlasím s Božím Zákonem, 23ale ve svých údech
vidím jiný zákon, který bojuje proti zákonu mé mysli a činí mě zajatcem
zákona hříchu
, který je v mých údech.

24Jak ubohý jsem člověk! Kdo mě vysvobodí z tohoto smrtelného těla?

25Díky Bohu – on to udělá skrze Ježíše Krista, našeho Pána!


Sám o sobě tedy svou myslí sloužím Zákonu Božímu, ale tělem zákonu
hříchu.

A proto již není žádné odsouzení pro ty, kdo jsou v Kristu Ježíši. 2Zákon
Ducha života v Kristu Ježíši tě totiž osvobodil od zákona hříchu a smrti.
3Co bylo pro Zákon kvůli slabosti těla nemožné, to vykonal Bůh: Poslal
svého vlastního Syna, aby se vypořádal s hříchem v těle, jaké má hříšný člověk.
Na tomto těle odsoudil hřích, 4aby spravedlivý požadavek Zákona byl
naplněn na nás, kdo nežijeme podle těla, ale podle Ducha.




Re: Je rozpolcenost mezi touhami těla a touhami ducha u křesťana minulostí? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 01. prosinec 2011 @ 19:40:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
To se mezi vámi nenašel ani jeden, aby si vzal sedmou kapitolu Římanům a posoudil nestranně verš po verši?



Stránka vygenerována za: 0.30 sekundy