poslal belansky Nejsem rasista. Ani nemohu, moje sestra má za muže Roma a je to dobrý chlap. O rodinu se stará celý život vzorně a vždycky byl poctivým dříčem, který nic nedostal a ani nechtěl dostat zadarmo. Jejich dcera šla bez zkoušek na gymnasium i na vysokou školu, protože nikdy neměla jiné známky, než jedničky. Dcerka mé neteře v tom pokračuje. Přesto se mi nelíbí, jak snadno Evropa svléká kabát vlastních tradic a víry a nahrazuje jej strakatým hábitem multi kulti. Selhání tohoto projektu už naplno konstatovala např. paní Merkelová, ale i jinde už si mocní začínají uvědomovat, že čeho je moc, toho je příliš. I rozvíjení a ochrana tradičních evropských hodnot proti jejich rozmělňování v záplavě cizích kultur a náboženství patří k povinnostem křesťana. Už proto, že Evropa, alespoň verbálně, se ke křesťanství hlásí a vidí v něm, právem, jeden z úhelných kamenů své kultury a historie.
Kdyby Bůh chtěl, aby se rasy mísily, nepoložil by mezi ně kdysi nepřekročitelné veletoky, mohutná horstva, nekonečné pouště a oceány. Jistě, už o Velké Moravě a dávném Věligradu svědčil mimo jiné i arabský kupec Ibrahim ibn Jakúb, ale byl tu za obchodem. I dnes musíme dovézt to, co u nás nemáme, či nemůžeme vypěstovat, odjinud. Ale rozhodně nemusíme opakovat chyby Západoevropanů a otevírat dveře dokořán přívalu exotických přistěhovalců. Ospravedlnitelné je to v případě asylantů, kterým šlo doma o život, vyjímečně pak v případě získání vyjímečného odborníka. To jsou ovšem případy, čítající se v ročních úhrnech na desítky a stovky. Ani tehdy však není ohrožení, či vyjímečná odbornost, důvodem k paušálnímu povolování pobytu kde komu. To bychom mohli přijmout miliony lidí a za pár let bychom se doma stali v lepším případě trpěnou menšinou.
S těmi příchozími nepřichází jen jiné náboženství, ale zcela jiné společenské tradice, rodinné vztahy, jiný přístup k přírodě a živým tvorům, jiný jazyk a rozdílné priority. Když příchozí nedostanou pokud možno ihned, co očekávali, vzbouří se. Nutně pak na sebe narazíme. Velká přistěhovalecká ghetta na předměstích západoevropských velkoměst s opakujícími se výbuchy násilí jsou toho důkazem a pro nás varováním. Nábožensky vlažné, odcizené Evropě je to jedno. Do chvíle, než jde o peníze. Než vypukne žhářství, rabování, ničení hodnot.
Opakuji, nejsem rasista. Slované jsou v Evropě nějakých 1500 let. To je dost dlouho na to, aby se tady cítili doma. Dost dlouho na to, aby přemýšleli i o tom, zda je žádoucí a přínosné to narůstající mísení ras, kultur, věr a pověr. Mysleme tedy. A modleme se, abychom byli v té věci moudří a nenadělali víc škody, než užitku. V Brně už máme mešitu. Kolik křesťanských kostelů se za rok staví třeba v Egyptě, v AE, v Iráku? Zatím vídám jen zprávy o násilí vůči křesťanům v těch končinách, nikoli o nových křesťanských chrámech. Myslím, že v té věci má Církev obrovskou zodpovědnost a před sebou moře práce.
S přistěhovalci nepřichází jen kachna asopao, kebab a možnost koupit si v Praze pravé indické sárí. Přinášejí s sebou svá náboženství a pověry. Pro křesťanstvím netknuté a evropským konzumem života znechucené "domorodce" jsou ty nové "duchovní cesty" přitažlivé, prázdní a hledající lidé se stávají snadnou kořistí sekt, různých guruů, falešných proroků a učitelů.
Zvláště pro mladé lidi jsou to pasti, ze kterých pak není úniku. Dávat si klapky na oči, omlouvat odcizování Evropy vlastním kořenům tolerancí a nic s tím nedělat, je nedobré a nebezpečné. Po ovoci poznáte je... Dobrý strom nese dobré, zlý nedobré. V Evropě nám roste jeden velký nedobrý strom a začíná rodit nedobré ovoce. Většina Evropanů to nevidí, nebo jí je to zatím lhostejné. Většinu Evropanů zajímá byznys, plný mrazák a první tři mužstva v národní fotbalové lize. I my můžeme říci- a co s tím?, a nechat zlý strom růst. Nebo jej vytnout a zasadit tisíc stromů dobrých. I pro nás je měnící se Evropa výzvou a zkouškou. Otec ji, zplanělou a chladnou, vydal cizím bůžkům a modlám. Zkouší nás a dívá se. Postavíme proti modlám kříž, nebo vtáhneme hlavy mezi ramena?
Sekeru ovšem neberte doma v kůlně, ani v garáži. Tu máme jen v Otci, Synu a Duchu a jestli ne, neuděláme vůbec nic.