Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 230, komentářů celkem: 429546, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 434 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116466544
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Kdo zachraňuje lidi, Bůh nebo církev?
Vloženo Neděle, 14. srpen 2011 @ 19:29:47 CEST Vložil: Olda

Zamyšlení poslal leonet

Příliš mnoho věřících mylně a v rozporu s Písmem říká, že spasení je „pouze“ skrze církev. Toto jejich tvrzení vzniklo na základě jejich důvěry v učení jejich denominace, a protože nevědí pro neznalost Písma, jak ve skutečnosti v minulosti i dnes Bůh jedná.

Podívejme se na historii Izraelitů, jak ji zaznamenává Bible. Boží lid měl dva počátky. První počátek byl u Abrahama, protože u něj Bůh začal volit a povolávat. Druhý byl u Izraelského národa. Bůh řekl Izraelitům, že pro něj budou lidem ze všech národů. Budou královstvím kněží a svatým národem – Exodus 19,5-6. Proto byl Abraham prapočátkem Božího lidu stejně jako Izraelský národ prapočátkem mezi národy. Nejdříve jednotlivec a potom Izraelský lid, potom jeden národ a později mnoho národů.

Vidíte, jak Bůh jedná, jaké volí pořadí? Vždy od jednoho k mnohým. Nikdy naopak. Jeden Adam, z něho všichni lidé, v pravý čas jeden Syn Boží a z něho celá Církev. Vždy nejdříve volí a povolává jednoho a z něj plodí ostatní. A přesto tak mnozí trvají na opačném pořadí, když tvrdí, že bez celku není jednotlivec.

Někdo teď namítne: „Tak jednal Bůh pouze s Izraelem, dnes jedná jinak.“ Skutečně? Neříká Bůh sám o sobě, že je stále tentýž? Včera, dnes i navěky. Podívejme se do Skutků apoštolů 2,47: „A Pán denně přidával k církvi ty, kteří spasení byli.“ Co tady zaznamenal Lukáš? Ihned po letnicích, po naplnění apoštolů Duchem Svatým je zaznamenáno první kázání Petra, a na závěr jsou zaznamenána uvedená slova: „Pán pak přidával k církví.“ Ne Petr, ne ostatní apoštolové, nebo další bratři, či sestry, ale Pán!!! A tak tomu vždy bylo, je a bude! Vždy Pán volí, povolává a přidává jednotlivce a přidává k ostatním, a tak tvoří svůj lid.

Když opět uslyšíte, nebo budete číst: „spasení není mimo církev“ (a ten někdo bude především vyzdvihovat svou denominaci), tak si uvědomte, že je na takovém pojetí významu té, které církve, něco divného. Zavání to pýchou, která vždy předchází pád. Někteří se odvolávají na tato slova z Jan 20,23: „Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny; komu je zadržíte, tomu jsou zadrženy.“ Nikdy jste si nevšimli divné věci? Přirozeně uvažující člověk by předpokládal toto: „komu odpustíte hříchy, odpuštěny jsou, komu neodpustíte hříchy, odpuštěny nejsou.“ Ale slovo Pána Ježíše toto nehovoří.

Z toho vyplývá pro ty, kdo uvažují duchovně, že Pán nedal církvi právo neodpouštět hříchy, ale pouze zadržet. A to je velký rozdíl.

Mnozí vlci hltaví chtějí ovečky ve svém stádu ovládat strachem před neodpuštěním hříchů. Což ovšem můžou činit pouze u tělesně uvažujících a ne u těch, co již uvažují duchovně. Podobné učení mi zavání ďábelstvím. Apoštol Pavel říká, že ďábel drží v otroctví lidi strachem před smrti. A Pán Ježíš říká: „když vás Syn osvobodí (od strachu ze smrti a strašením ďábelským), budete skutečně svobodni!


"Kdo zachraňuje lidi, Bůh nebo církev?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Kdo zachraňuje lidi, Bůh nebo církev? (Skóre: 1)
Vložil: Rejpal v Pondělí, 15. srpen 2011 @ 10:01:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Tak tomu je.Jen u nás je pravda a spása!Hlásí každý.Vidím,že je zde společenství lidí ohleduplných jeden ke druhému a nesnaží se lanařit a přetahovat druhé.Ani já to nemíním dělat.Sláva Bohu za takové společenství!



Re: Kdo zachraňuje lidi, Bůh nebo církev? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 15. srpen 2011 @ 17:05:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Vidím to tak že zachraňuje Bůh a používá k tomu církev jako svůj nástroj. Přestože mu to moc neusnadňujeme, ba právě naopak. Na druhou stranu se ale modlíme a prosíme o smilování a o spásu za celý svět, pro všechny křesťany, jinověrce i ateisty. Neříkáme ať s odpuštěním chcípnou nebo táhnou k čertu, pokud se k nám nepřidají. Což myslím v ekumenickém slova smyslu. Kromě toho víme že nejsme lepší než ostatní, že jsme stejně hříšní a někdy dokonce mnohem horší. Tak jako byli mnozí lidé z Vyvoleného národa horší než někteří pohani a veřejní hříšníci a to kde se narodili byl dar a ne jejich zásluha.



Re: Kdo zachraňuje lidi, Bůh nebo církev? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 16. srpen 2011 @ 07:51:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Z toho vyplývá pro ty, kdo uvažují duchovně, že Pán nedal církvi právo neodpouštět hříchy, ale pouze zadržet. A to je velký rozdíl. "...


Já nevím, jak to máte ve vaší církvi, ale v ŘKC, pokud existuje nějaká překážka, pro kterou není možno udělit rozhřešení, tak se hříchy skutečně jenom "zadržují" - tj. pouze do doby, než hříšník tuto překážku odstraní. Rozhřešení nelze udělit např. tehdy, když člověk setrvává v hříšném svazku, žije "na hromádce, na psí knížku," nebo pokud v jeho pokání chybí rozměr lítosti nad zlem, které hříchem způsobil.

Ani se nedomnívám, že by na světě existovala církev, která by odmítla službu odpustit hříchy, pokud se ze strany hříšníka jedná o upřímné pokání.



..."Kdo zachraňuje lidi, Bůh nebo církev?"...

Jako křesťan bych nikdy takto otázku neformuloval. Vnímám církev jako součást Krista, ve které mocně působí Duch svatý. Církev je součástí Krista, je součástí Boha!

Hezký den všem.



Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy