Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 240, komentářů celkem: 429556, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 522 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116479765
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit
Vloženo Středa, 13. červenec 2011 @ 23:46:46 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal Nepřihlášený

Vložil: oko v Středa, 13. červenec 2011 @ 17:21:53 CEST

Když tě vyučuje duch pravdy (to by mohl o sobě říct každý) tak jak to, že ti neřekl, že Kristus neoslovil Šimona ani Petros, ani Petra, ale aramejsky Kéfas - skála.

Když bys ty překládala toto do řečtiny, použila bys pro Šimona mužský, nebo ženský tvar slova?
 


Vložil: lydia7 v Středa, 13. červenec 2011 @ 18:27:24 CEST

Apoštol Ján, pod vedením Ducha Pravdy, jasne píše v Jn 1:43: "Ježiš pozrúc na neho, povedal: ty si Šimon, syn Jonášov; ty sa budeš volať Kéfas, čo v preklade znamená Peter, skala."

A Matúša Duch Pravdy viedol napísať v Mt 16:18 "Ty si Peter (= petros) a na tej skale (= petra) zbudujem svoju cirkev..."
Čo myslíš, prečo? Preto lebo Šimon je muž? A cirkev teda stojí na nejakej žene? No rkc áno... :o)

Cirkev BOŽIA stojí na KRISTOVI JEŽIŠOVI. Preto ju satan NIKDY nepremôže! AMEN.

Mt 7:24-25   Každého tedy, kto čuje tieto moje slová a činí ich, pripodobním rozumnému človekovi, ktorý postavil svoj dom na skale (petra). A spustil sa lejak, a prišly rieky, a zavialy vetry a oborily sa na ten dom, a nepadnul, pretože bol založený na skale.

Rim 9:33   Hľa, kladiem na Sione kameň úrazu a skalu (petra) pohoršenia, a nikto, kto verí naň, nebude zahanbený.

1Kor 10:1-4   Nechcem, aby ste nevedeli, bratia, že všetci naši otcovia boli pod oblakom a všetci prešli cez more a všetci boli pokrstení v Mojžiša v oblaku a v mori a všetci jedli ten istý duchovný pokrm a všetci pili ten istý duchovný nápoj, lebo pili z duchovnej skaly (=PETRA), ktorá išla za nimi, a tou skalou (=PETRA) bol Kristus.

1Pt 2:6-8   Preto je aj napísané v Písme: Hľa, kladiem na Sione uholný kameň vyvolený, drahocenný, a ten, kto verí naň, nebude zahanbený. Tedy vám veriacim česť, ale neposlušným kameň, ktorý zavrhli stavitelia, práve ten sa stal uholnou hlavou a kameňom úrazu a skalou (=petra) pohoršenia, im, ktorí sa urážajú na slove súc neposlušní, na čo sú aj určení.


V súvislosti s 1Kor 10:4 "tou skalou bol KRISTUS" sa Ťa pýtam, STANISLAV BOGÁR, je Pán JEŽIŠ KRISTUS muž alebo žena?


Podobná témata

Katolicismus

"V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit" | Přihlásit/Vytvořit účet | 228 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 14. červenec 2011 @ 00:40:26 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nechápu, proč by tyto dva komentáře neměly zapadnout. Už dávno jsem pochopil, že vstupovat do podobných debat nemá smysl. Pokud se někdo chce hrabat v lingvistice, očekával bych, že probíraný jazyk umí na obstojné úrovni. Co myslíš, vládnou Oko a Lydie řečtinou a aramejštinou? Jak moc bys ty dal na názor dvou angličanů, kteří nemluví vůbec česky, ohledně nuancí češtiny?

Dřív bych se asi pokusil objasnit, jak se to má se slovy petros a petra v attické řečtině a dialektu koiné. Mohl bych se odvolat na nemálo protestantských odborníků, kteří se shodují v tom, že v koiné šlo o synonyma. Věnoval bych nemálo času, abych dohledal i dobové prameny na ukázku. A bylo by to k něčemu? Nebylo. Buď by se mi dostalo nějaké té "trefné" odpovědi metnutým veršíkem, nebo by se mi odpovědi nedostalo vůbec. A za nějakou dobu by se tu ta debata opět rozpoutala.

Jako poslední instance by se mohlo zdát odvolání na zdravý rozum. Jména Petros a Petra nejsou v době před NZ absolutně doložena. V Bibli jsme nespočetněkrát svědky toho, že jméno má velký význam. A ještě větší má pak situace, kdy je nejčastěji na popud Boží jméno změněno. Pokud tedy Ježíš to jméno vymyslel a dal, měl jistě nějaký záměr. Jaký by asi tak byl záměr v tom pojmenovat někoho "oblázek" či "malý kamínek" či "kámen" (muselo by jít o kámen či kamínek, kterým se snadno hýbe a hází)? Žádný - vždyť ta věta by nedávala vůbec smysl. Snad jen jako nemístný žert Pána na Šimonovu adresu.



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 14. červenec 2011 @ 07:09:05 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Církev Kristova stojí na Ježíši Kristu. Naprostý souhlas.
A tento Kristus si vybírá lidi, kteří nesou na svých bedrech správu církve, kteří ho různými způsoby zastupují.
Podobně jako diplomat zastupuje v cizí zemi svůj stát a jedná jménem presidenta. Diplomat je vybaven mocí, zastupuje svou zemi.  Diplomat třeba ohlašuje, když vstupuje jeho zem do války. Jeho vyhlášení mají stejnou váhu, jako vyjádření hlavy státu.

Je - li tedy Kristus skalou, autoritu té samé skály má v "cizí zemi" také Petr, když mluví jménem Krista.



Jméno v naší kultuře dneska neznamená zpravidla víc, než jen identifikaci, označení.
Ne tak v dobách biblických, kdy jméno vyjadřovalo osobu, dokonce smysl jeho bytí, záměr, který měl Hospodin s tímto člověkem. Zvláště, když samotné toto jméno změnil Hospodin.


(Gen 17,4-5)
"Hle, já sám s tebou činím smlouvu: budeš otcem mnohých národů.
Nebudeš se už jmenovat Abram, Vznešený otec, ale Abraham, Otec množství, neboť jsem tě učinil otcem mnohých národů.

(Gen 32,28)
Tehdy řekl: "Tvé jméno již nebude znít Jákob, ale Izrael, Boží bojovník, neboť ses potýkal s Bohem i s lidmi a zvítězil jsi!"

(Mt 16,16-19)
Šimon Petr mu odpověděl: "Ty jsi Kristus, ten Syn živého Boha!"
Ježíš mu tedy řekl: "Blaze tobě, Šimone, synu Jonášův, protože toto ti nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích.
A já ti říkám, že ty jsi Petr a na té skále postavím svou církev a brány pekla ji nepřemohou.

(pověření mocí)
Dám ti klíče nebeského království, a cokoli svážeš na zemi, bude už svázáno v nebi, a cokoli rozvážeš na zemi, bude už rozvázáno v nebi."





Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 14. červenec 2011 @ 11:13:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Blahoslavený jsi, Šimone, synu Jonášův, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj
nebeský Otec. A já ti říkám: Ty jsi Petr – Skála – a na té skále zbuduji svou církev a
pekelné mocnosti ji nepřemohou. Tobě dám klíče od nebeského království; co
svážeš na zemi, bude svázáno na nebi, a co rozvážeš na zemi, bude rozvázáno na
nebi."

Ježíš jim znovu řekl: "Pokoj vám. Jako mne poslal Otec, tak já posílám vás."Po těch slovech na ně dechl a řekl jim: "Přijměte Ducha svatého. Komu odpustíte hříchy, tomu jsou odpuštěny, a komu je neodpustíte, tomu odpuštěny nejsou."





Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Čtvrtek, 14. červenec 2011 @ 17:25:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
ak je Peter skala a cirkev stojí na Petrovi, ako je možné že Ježiš prísne zakázal učeníkom aby ktoríkoľvek z dvanástich bol ,,primas,,?
 Vy si však nedajte hovoriť: Majster! lebo jeden je váš Majster a vy všetci ste bratia.
9  A nikomu na zemi nehovorte: Otec! lebo jeden je váš Otec, ten nebeský;
10  a nedávajte si hovoriť: Vodcovia! lebo jeden je váš Vodca, Kristus Matúš 23:8 .

ak je Peter skala a cirkev stojí na Petrovom stolci, ako je možné že Peter hovorí o sebe ako o spoluslustarší  a nehovorí o sebe ako o prvom medzi apoštolmi ?

1 Peter 5:1  Starších medzi vami napomínam ako spolustarší a svedok Kristových utrpení i účastník slávy, ktorá sa má zjaviť:

ak je Peter skala a cirkev stojí na Petrovi ako je možné že  cirkev je ......vybudovaná na základe apoštolov (všetkých dvanástich rovnocenne) a prorokov, pričom uholným kameňom je sám Ježiš Kristus,Efezským 2:20 ?
---------
iba že by pápežstvo vzniklo v 5. st. a pápež stelesňuje rímskeho cisára, to jes má politickú aj náboženskú funkciu, je ,,pontifik,, to jest najvyšší politik a zároveň ,,zástupca boha na zemi,,...presne tak ako rímsky cisári...a to že pápež má trón v bezbožnom Ríme ktorí nemá nič s kresťanstvom je dosť okaté...no ale keď katolíci tvrdia že Peter je skala....

ivanp



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: betma (dagmara123@zoznam.sk) v Čtvrtek, 14. červenec 2011 @ 18:40:19 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mt 16:18 A ja ti tiež hovorím, že si ty Peter, Skala, a na tej skale zbudujem svoju cirkev, a nepremôžu jej ani brány ríše smrti;




Kristus neoslovil Šimona ani Petros, ani Petra, ale ARAMEJSKY  Kéfas - skála.To su fakty.

je to neodskriepitelny fakt, ze k Petrovi vtedy Jezis nehovoril grecky, ale aramejsky .-)A v aramejstine oba tieto vyrazy/kamen i skala/ tvoria jedno slovo. V grectine vsak je skala rodu zenskeho a kamen rodu muzskeho. Snad nenechame muzovi  zenske meno?




Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 14. červenec 2011 @ 22:34:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je dost pozoruhodné, jak vidí stavění církve na skále muž, kterého mnozí považuji za tu skálu, na které má být (či je) církev postavena. Na sebe jako na skálu nějak pozapomněl. O to ale přesvědčivěji a opravdověji jeho slova pod vlivem Ducha svatého vyznívají.:

1 Petr 2,2

jako čerství novorozenci se dožadujte neředěného mléka Božího slova, abyste jím rostli ke spáse – 3pokud jste ovšem okusili, jak laskavý je Pán. 4Když přicházíte k němu, k živému kameni zavrženému lidmi, ale vyvolenému a vzácnému před Bohem, 5sami se stáváte živými kameny ve stavbě duchovního chrámu a svatým kněžstvem přinášejícím duchovní oběti přijatelné před Bohem díky Ježíši Kristu.
6V Písmu přece stojí:

„Hle, pokládám na Sionu
úhelný kámen vyvolený a vzácný,
a kdokoli věří v něj,
se jistě nezklame.“

7Pro vás věřící je tedy vzácný, ale pro nevěřící je to

„Kámen staviteli zavržený,
jenž se stal kamenem úhelným,“

8a také

„Kámen úrazu a skála pohoršení.“



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: Konias v Pátek, 15. červenec 2011 @ 14:18:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
prečuraný katolik ssns tu rozohral velke divadlo, ale v Mat 16:18 jednoducho NIKDY neslo o hierarchicke predávanie nejakej poslupnosti, to tam nie je napisane a "vtlacili" to tam az katolici sektari, ktorí sektársky odmietaju vidiet to, ze Peter bol Jezisom premenený zo slabocha a zradcu na starsieho zboru v Efeze, to je tak asi vsetko a o tom to cele je. Vobec nemusite studovat grectinu, aby ste to pochopili. To ostatne tam katolici proste "vlozili". To je celá a velmi jednoducha pravda. Lydia, ja sa ti cudujem, ze sa nechas ssns nachytat a potom sa na tebe marianska sektarka betma "odbavuje" ... Vobec to nie je zlozite, to iba katolici vytrhavaju z kontextu casti písma a vkladaju im mariánsky a babylonský význam ... Ja neviem o com sa s betmou hadas ? 



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pátek, 15. červenec 2011 @ 23:22:16 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdo je Základem církve? Stručně:
 
(1) 1Kor. 3:11 „Nikdo nemůže položit jiný ZÁKLAD než ten, který je už položen, a to je Ježíš Kristus.“
 
(2) 1Kor. 12:27 „vy jste TĚLO  Kristovo, a každý z vás je jedním z jeho údů.“
 
(3) Ef. 5:22 „…jako Kristus je HLAVOU církve, TĚLA, které spasil.“
 
(4) Mt. 16:18 „A já ti pravím, že ty jsi Petr; a na té SKÁLE zbuduji svou církev a brány pekel ji nepřemohou.“
 
(5) 1Kor. 10:3,4 „všichni jedli týž duchovní pokrm a pili týž duchovní nápoj; pili totiž z duchovní SKÁLY, která je doprovázela, tou skálou byl Kristus.“
 
(6) Ž. 92:16 „aby hlásali, že Hospodin je přímý, SKÁLA má.“
 
Z prvních tří textů je zřejmé, že KRISTUS je ZÁKLADEM i HLAVOU církve. Základ, Tělo, Hlava – vše Kristus. Kdo odmítá Krista jako ZÁKLAD, upírá MU tím i místo, které MU právem náleží -  tedy kdo odmítá ZÁKLAD, odmítá tím  i HLAVU, tedy KRISTA vůbec.
 
(7) Sk. 4:11 „Ježíš je ten kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným.“
 
Ten, kdo považuje člověka za základ či hlavu církve, upírá tím právo Tomu, kterému toto místo právem náleží, totiž Kristu a dává tím člověku přednost před Bohem!!!
 
V prvních třech textech můžeme spatřovat určitý model církve: Základ, tělo, Hlava. Je-li základem církve člověk (který nemá, ani nemůže mít Boží pevnost, nesmrtelnost, neomylnost), pak se ptám: Může Hlava církve – Kristus, spočívat na člověku? Může nekonečné, spočívat na omezeném? Může nesmrtelné, spočívat na smrtelném? Stvořitel na stvoření, etc.????
 
Člověk považovaný za hlavu církve se stává modlou, která svou existencí upírá čest, patřící jen Bohu!!!
 
Současné důsledky mimobiblických úchylek.
 
Papež napsal při příležitosti své návštěvy Turecka v r. 2006 do zlaté knihy v chrámu Hagia Sophia toto:
 
A) „V naší odlišnosti stojíme tváří v tvář víře v jednoho Boha: ať nás Bůh osvítí a dá nám najít cestu lásky a pokoje.“
 
B) Toto prohlášení je možné interpretovat jen tak, že (pokud neexistují dva Bohové, nýbrž jen jeden (1Tm. 2:5)), katolíci i muslimové věří v jednoho a téhož Boha, kterého však chápou odlišně.
 
C) Otázka Božího Syna je klíčovým kolizním místem při komparaci obou náboženství.
 
D) Pokud tedy muslimové Božího Syna nepřijali, znamená to jediné: že se katolíci Božího Syna zřekli.
 
To, že muslimové Pána Ježíše jako Božího Syna nepřijali, je jasné. Výše uvedeným výrokem se tedy papež jasně Krista zřekl. Otázka Božího Syna (kterého muslimové neuznávají), jako jediné cesty ke spáse (J. 14:6; Sk. 4:12), byla eliminována. Pak se také i na papeže zřejmě vztahuje tento text:
 
(8) Sk. 4:11,12 „Ježíš je ten kámen, který jste vy stavitelé odmítli, ale on se stal kamenem úhelným. V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.“

Tuto úchylku vidím jako přímý důsledek 2. Vatikánu. V nastartovaném sbližovacím procesu byl prostě Pán Ježíš Kristus obětován v zájmu zlepšení vztahů mezi katolíky a muslimy.
 
Tím ovšem papež nastoupil svoji cestu do pekel – bohužel i s milióny těch, kteří mu věří víc, než Písmu. Povede-li slepý slepého. . . . . (Lk. 6:39)!!!
 
Před katolíky je nyní dilema: následovat papeže, či Krista????
 
BA
 



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Sobota, 16. červenec 2011 @ 08:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Právě jsem s bolestí dočetl komentář jednoho zmateného, pomýleného, ale nesmírně aktivního katolíka, který se v oblasti vůbec neorientuje a neustále zde obhajuje nesmysly, které vyprodukovala ŘKC v průběhu mnohých staletí, a které se pro ni staly smrtící pastí, z které již není úniku.

Základní informace jsou podány populárně v tomto  článku:
 

Snad si tento katolík (viz jeho komentáře!) tento článek připomene!!!
BA



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Sobota, 16. červenec 2011 @ 17:35:32 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Mt 16,18 "A já ti pravím, že ty jsi skála, a na té skále vybuduji svou církev a brány podsvětí ji nepřemohou."

Ta věta zní divně. "Ty jsi skála, a na skále vybudují...." Pokud by církev měla být vybudována na Petrovi, nebylo by srozumitelněji takto? "Ty jsi skála a na tobě vybudují...." Ale takto to tam není že? Nemohu si pomoci, ale mi to zní takto: Pán říká Petrovi: "Ty jsi pevný/zvláštní/jiný a na té pevnosti/zvláštnosti/jinakosti vybudují...." V čem je Petr pevný/jiný/zvláštní/skála? To nám vysvětluje předešlý verš: Ježíš mu řekl:Blahoslavený jsi, Šimone Bar–Jona, protože ti to nezjevilo tělo a krev, ale můj Otec, který je v nebesích." Na čem tedy bude vybudována církev? A proč ji brány pekelné nepřemůžou? Protože nebude vybudovaná na lidské moudrosti, na lidském poznání Boha, na tom, že jedná baba povídala, ale na zjevení Božím. 



Re: V houštině komentářů se dva nesmějí ztratit (Skóre: 1)
Vložil: BohemianAnonymus v Pondělí, 18. červenec 2011 @ 16:28:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K problému i etice diskuse kterou zde předvádí jeden katolík, jen toto:

To, že katolíci ve svém učení upřeli Kristu místo, které Mu právem náleží, je neoddiskutovatelný fakt. Z toho se nevylžou. A že současně se Základem odmítli i Hlavu je zřejmé z církevních dějin i z jejího současného neblahého stavu.
 
A pitomoučké diskuse na stokrát obehrané téma řeckých slovíček jim také nepomohou.

Apoštolem Janem jsme vyzýváni k tomu, abychom Kristu dávali stále větší místo, a to kdekoliv:
 
(1) J. 3:30 „On musí růst, já však se menšit.“
 
Spasitel se nikam násilím nevlamuje, musí být pozván. Musíme Mu dát prostor, aby v nás mohl působit. Ale i když Mu dáme prostor co největší a budeme to se Spasitelovým vlivem v našich životech přehánět, tak nemůžeme nikdy pochybit: Mám za to, že se nikdy nedostaneme tak daleko jako apoštol Pavel, který zvolal:

(2) Gal. 2:20 „nežiji už já, ale žije ve mně Kristus.“
 
Blud zde prezentovaný jedním katolíkem:

Náš Bůh je Bůh Abrahámův, Izákův a Jakubův.
Muslimové věří v Boha Abrahámova, Izákova a Jakubova.
Svým tvrzením, že tedy snad mají jiného Boha, si protiřečíš. Věří ve stejného Boha, ale nemají stejné poznání Boha, jako křesťané. Znají Boha málo a útržkovitě, proto je islám tak zmatený.
Bůh SZ je také Bohem židů i muslimů.

TAK TOTO JE PROKLETÁ LEŽ! 

Předběžně: kdyby byl Panovník Hospodin s Alláhem totožný, už by se na tom prorok muslimů Muhammad s Židy v Jathribu dávno shodl.

Jak jsem již napsal, kardinální otázkou je otázka Božího Syna který je Cestou, Pravdou, Životem (J. 14:6), což katolíci odmítají vzít na vědomí, protože jejich lživá argumentace by tak vzala rychle za své. Proto odvádějí diskusi do nepodstatných oblastí, odlehlých od Pravdy, kterou je Pán Ježíš Kristus.
 
(3) Ř. 9:33 „Hle, kladu na Sionu kámen úrazu a skálu pohoršení, ale kdo v něho věří, nebude zahanben.“

Omezím se jen na toto srovnání:

Korán: 

(A) 5:76/73 „A věru nevěřící jsou ti, kdož říkají: Mesiáš, syn Mariin, je Bůh!“

 
(B) 19:36/35 „Není Boha důstojno, aby si bral syna nějakého.“

 
(C) 112:1-4 „Rci: On Bůh je jedinečný, Bůh sám o sobě věčný. Neplodil a není zplozen a není nikoho, kdo je mu roven.“

Bible:
 
(4) Ž.2:7 „On mi řekl: Ty jsi můj Syn, já jsem tě dnes zplodil.“
 
(5) Iz. 9:6 „Neboť se nám narodí dítě, bude nám dán Syn, na jehož rameni spočine vláda a bude mu dáno jméno: Divuplný rádce, Božský bohatýr, Otec věčnosti, Vládce pokoje.“

Dají se tyto výroky Koránu a Bible uvést v soulad? 
 
Obecně lze říci, že Pán Ježíš jako Boží Syn je v SZ předpověděn, v NZ zjeven, a v Koránu pak vyloučen.
 
Písmo do této situace vstupuje a odpadlým říká:

(6) 2Pt. 2:21,22Bylo by pro ně lépe, kdyby vůbec nebyli poznali cestu spravedlnosti, než aby se po jejím poznání odvrátili od svatého přikázání, které jim bylo svěřeno. Přihodilo se jim to, co říká pravdivé přísloví: Pes se vrátil k vlastnímu vývratku a umytá svině se zase válí v bahništi.“

Teď vidím, že Boží Slovo je ostřejší než dvousečný meč (Žd. 4:12)!!! 

Bludy, kterými zde ten katolík hlásá, se oddělil od Krista a od křesťanské obce. Je vidět, že mezi následovníkem Kristovým a katolíkem následujícím papeže je obrovský kvalitativní rozdíl.
 
Dále viz:

Připomínky k etice diskuse a můj protest.
 
Postoj jednoho katolíka ke Koránu:

Upřímně řečeno, působí na mě stejně jen jako snůška blábolů polovzdělance, jakým Mohamed ve skutečnosti byl.  Nicméně v počátcích Mohamedova působení se on sám domníval, že vůbec nehlásá nové náboženství.
 
Tak tohoto katolíka bych se rád zeptal na toto: jakým vzděláním disponoval apoštol Petr, kterým se zde tak vehementně ohání?
 
Dále: nikdy neurážejme druhá náboženství. Já osobně nemohu znevažovat Korán už z toho prostého důvodu, že víru muslimů respektuji i když ji nemohu přijmout. Dále proto, že Koránu věří stamiliony muslimů po celé zeměkouli. Mám ještě v dobré paměti jak se mi posmívali komunisté! Spasitele potřebujeme všichni bez výjimky: já, ty, my, vy, judaisté, křesťané, muslimové, buddhisté, hinduisté, animisté – a dokonce i římští katolíci!!! Všichni jsme zhřešili a jsme daleko od Boží slávy (Ř. 3:23)!!!  A chci-li někoho získat pro Krista, pak ho nebudu urážet!!!
 
BA
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kristus staví svou církev na Skále - na Petrovi (Skóre: 1)
Vložil: demagog (quokam@seznam.cz, http://www.bohu-a.svetu.cz/) v Pondělí, 18. červenec 2011 @ 19:45:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog) http://www.bohu-a.svetu.cz/
http://bohu-a.svetu.cz/23760-kristus-stavi-svou-cirkev-na-skale-na-petrovi.html

Malé shrnutí nazoru, které jsem v této diskuzi zastával i získal, v celistvem kontextu...



Pane ssns, zatím tečka, jste na tahu směrem k Vatikánu (Skóre: 1)
Vložil: martino v Pondělí, 18. červenec 2011 @ 20:40:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Martino komentář k obsahu textu pana ssns v pondělí, 18. červenec 2011 @ 14:18:16 CEST


Pane ssns. Ani já ani Církev nepovažujeme váš problém za aktuálně prioritní ve věcech víry a mravů. Pro mne osobně, ale i pro celou Církev je důležité, že Evangelium sv. Matouše je součástí Kánonu 27 knih NZ.  Jinak pro aramejštinu, jsem sebral v tomto okamžiku jen několik odkazů, ale pro vás jako řečtináře a odborníka na hebrejštinu a aramejštinu, bude užitečnější se obrátit přímo na autoritu viz. Závěr příspěvku.
 

1.      Pokud jde o otázku autorství Matoušova evangelia, je třeba zmínit, že nejstarší svědectví tradice ohledně autorství Matoušova evangelia nám poskytuje biskup Papiáš: „Matouš sestavil logia hebrejskou řečí; každý je však překládal, jak byl schopen“ (Eusebius, Hist. eccl. 3,39,16). Podle této tradice apoštol Matouš napsal své evangelium aramejsky (= hebrejská řeč), Viz. http://otazky.vira.cz/otazka/Evangelista-Matous.html
2.      Své evangelizační poslání začal v Palestině, bylo tedy zaměřené na židovský národ, pro který také sepsal radostnou zvěst evangelia, jež je uváděno jako první. Skutečně byloepsáno snad ještě dříve než se předpokládalo, tedy před rokem 40. Pflúger upozorňuje na svědectví Jos. Flavia, Talmud a další prameny, uvádějící, že velekněz Kaifáš, který vydal Ježíše na smrt, byl v letech 36-40 veleradou sesazen a proklet. To by prý evangelista, zaměřující se na argumenty Židům, neopomenul použít. Další badatel Carsten objevil v oxfordské knihovně papyrus s texty Matoušova evangelia z 50. let. Obě informace posouvají názor na dobu sepsání evengelia, které Matouš napsal aramejsky. Má se zato, že dochovaný řecký text je už jeho pozdějším překladem. Viz. http://catholica.cz/?id=4584
3.      Matoušovo evangelium tradiční název prvního z bibl. evangelií, připisované tradici apoštolu Matoušovi. Tato tradice vycházela z toho, že biskup Papias [psal kolem r. 130] z Hierapole [sr. Ko 4,13], tvrdí, že »Matouš sestavil v hebrejské řeči [t. j. aramejsky viz.  http://biblickyslovnik.pleva.info/#
4.      Pokud jde o otázku autorství Matoušova evangelia, je třeba zmínit, že nejstarší svědectví tradice ohledně autorství Matoušova evangelia nám poskytuje biskup Papiáš: „Matouš sestavil logia hebrejskou řečí; každý je však překládal, jak byl schopen“ (Eusebius, Hist. eccl. 3,39,16). Podle této tradice apoštol Matouš napsal své evangelium aramejsky (= hebrejská řeč), viz. maturitní zkouška 2010 Český jazyk a literatura – CERMAT 2010
5.      Jen pro studijní potřeby posluchačů KTF UK 
EVANGELIUM PODLE SV. MATOUŠE
                Doba: pravděpodobně r. 80-90.
                 Autor podle tradice (2. stol.): Celník Matouš, jeden ze Dvanácti, napsal evangelium   nebo sbírky Pánových výroků v aramejštině.
Dodatek k textu pana ssns:
„A už si zase vymýšlíš? Dokaž mi prosím, že názor, že evangelium podle Matouše, což je to, o čem se tu bavíme, bylo sepsáno původně aramejsky je neomylným výrokem učitelského úřadu Katolické církve. Je smutné, že se svou neznalost a neschopnost věcné argumentace snažíš nepravdivě zaštítit Církví.“
 

Pane ssns, bylo by od vás společensky moudré, abyste přestal ze sebe dělat blba. Neomylným výrokem Magisteria není přeci nikde vyjádřeno jakým jazykem byl text napsán, ale obsah textu. Viz. Kánon 27 knih NZ nebo např. Závazný text Magisteria  Dei verbum:
HISTORIČNOST EVANGELIÍ
19 Svatá matka církev pevně a vytrvale pokládala a pokládá za jisté, že čtyři zmíněná evangelia, jejichž historičnost bez váhání potvrzuje, věrně podávají to, co Boží Syn Ježíš v době svého života mezi lidmi pro jejich věčnou spásu skutečně konal a učil až do dne, kdy vstoupil na nebe (srov. Sk 1,1-2). Apoštolové pak po nanebevstoupení Pána předali svým posluchačům to, co říkal a dělal, s plnějším porozuměním, jakého se jim, poučeným událostmi Kristova oslavení a vyučeným světlem Ducha pravdy, (2)((2/Srov. Jan 14,26; 16,13.)) dostalo. (3)((3/Srov. Jan 2,22; 12,16; souběžně 14,26; 16,12-13; 7,39.)) Bibličtí spisovatelé sepsali čtyři evangelia tak, že něco vybrali z množství ústních nebo už i písemných tradic, něco sestavili v celek nebo vysvětlili se zřetelem na tehdejší stav církevních obcí. Přitom zachovali formu hlásání, ale vždy tak, že nám sdělují o Ježíši pravdivé a upřímné údaje. (4)((4/Srov. instrukci Sancta Mater Ecclesia, kterou vydala Papežská biblická komise: AAS 56 (1964), 715.)) Ať totiž psali z vlastní paměti a vzpomínek nebo podle svědectví těch, kdo „od počátku byli očitými svědky a služebníky slova“, psali s tím úmyslem, abychom poznali „pravdivost“ té nauky, v které jsme byli vyučeni (srov. Lk 1,2-4).
Závěr:
Tímto považuji svoji diskusi s vámi za vyčerpanou v tomto okamžiku a to až do doby než mne a diskutující seznámíte s odpovědí,  děkana KTF UK  ThLic. Prokopa Brože, Th.D. na váš protest, proč se na Karlově universitě vyučuje , to co není pravda.
Dále očekávám, že nás seznámíte s obsahem odpovědi z Vatikánu, opět na váš protest, proč v ČR na Karlově universitě se na KTF natlouká studentům do hlavy, že Evangelium sv. Matouše bylo v originále sepsané aramejsky, když vy můžete prokázat, že bylo sepsané v originále hebrejsky.
Děkuji za diskusní spolupráci a těším se na pokračování v budoucnu.
 

 




Pane Stáňo (Skóre: 1)
Vložil: martino v Úterý, 19. červenec 2011 @ 13:29:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý oko, omlouvám se, ale trochu to okomentuji, neboť jsem zde nařčen.
ssns v Úterý, 19. červenec 2011 @ 11:48:27 CEST
Můžeš mi prosím konkrétně ukázat, kde jsem já nenaslouchal, kde jsem se nesnažil odpovídat na jeho námitky? Neber v úvahu prosím jeho poslední, mnou nezodpovězené komentáře, protože jsem slíbil nechat mu poslední slovo, takže je ani nečtu, abych náhodou nebyl v pokušení reagovat;-)
Martino komentář:
Slíbil poslední slovo diskusní konkurenci až v okamžiku co mu byla oznámena diskusní tečka. Tolik pro objektivnost.
Bohužel z toho se již pan ssns nikdy nevykecá. Prostě utekl jako zbabělec usvědčen Církevní autoritou,viz.odkaz na KU KTF, ale i autoritou občanskou, viz. Výňatek maturitních zkoušek 2010. A přesto bude mít pan ssns tu nehoráznou drzost pomlouvat a špinit diskusní konkurenci a tvářit se sám jako poškozený.
ssns
„Martino mě neustále obviňuje z toho, že jsem tvrdil něco, co jsem netvrdil. Nebo snad dokážeš najít místo, kde jsem tvrdil, že evangelium podle Matouše bylo jisto jistě napsáno hebrejsky?“
ssns
„Laskavě si všimni, že já netvrdím, že to nebylo sepsáno aramejsky, pouze trvám na tom, že tradice (a jediný mně známý starověký zdroj je ten Eusebius, který jasně mluví o hebrejském jazyce) svědčí pro hebrejštinu. To je tedy ten požadovaný důkaz. Na tvůj stále čekám a budu rád, když v té spoustě blábolů a nedůstojeného žvanění, které tu předvádíš, poskytneš nějaký ten odkaz na tradici ty. Tady máš sled komentářů:“
Kámen úrazu je pravděpodobně právě v tomto textu a vědomé nevědomosti pana ssns. A to zde: „Laskavě si všimni, že já netvrdím, že to nebylo sepsáno aramejsky, pouze trvám na tom, že tradice (a jediný mně známý starověký zdroj je ten Eusebius, který jasně mluví o hebrejském jazyce) svědčí pro hebrejštinu. To je tedy ten požadovaný důkaz.“
Vzdělanec ssns, řečtinář, znalec hebrejštiny a aramejštiny, prostě ignoruje oficiální verzi Církve, kterou jsem zde opakovaně několikrát předložil, která je studentům předkládána na KTF nebo maturantům a je tato:
Pokud jde o otázku autorství Matoušova evangelia, je třeba zmínit, že nejstarší svědectví tradice ohledně autorství Matoušova evangelia nám poskytuje biskup Papiáš: „Matouš sestavil logia hebrejskou řečí; každý je však překládal, jak byl schopen“ (Eusebius, Hist. eccl. 3,39,16). Podle této tradice apoštol Matouš napsal své evangelium aramejsky (= hebrejská řeč).
 

TEČKA!!!!!!!!
 

Nechme pana ssns vyskotačit v zajetí jeho bludu, nechme ho plakat nad jeho  rozlitým mlékem jeho hloupostí , ponechme si medicínské diagnózy , které požaduje, protože člověk, který se pyšní svojí hloupostí a nerozumí faktu, že hebrejskou řečí = aramejsky, tomu prostě není pomoci a je třeba, aby si kalich hořkosti vypil až do dna, když zde volá po praxi, že na hrubý pytel patří hrubá záplata, pak je třeba fouňu pořádně vykoupat, protože od nekřesťanského bludaře , se ani nic jiného čekat nedá. Oko správně vystihl “jed“, pana ssns, když mne sám ze zlé vůle obvinil ze lži a nazval hlupákem.
Osoba, která si osobuje právo „sola scriptura“, musí podle sv. Jeronýma zákonitě skončit v bludu. A tak bludař kecá, kecá a kecá a ještě se snaží vyvolat soucit a volá po zdravotní diagnóze, zvané mentální retardace, jako bychom byli na medicínském diskusním fóru. On to pan ssns vždy vyřeší útěkem z diskuse, jak to již v sobotu avízoval. Někdo si peče kachnu na pomerančích a když ji spálí, obviní druhé, že mu zkazili jeho dobrotu. To je diskusní praxe bludaře ssns.



Stránka vygenerována za: 1.49 sekundy