Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 432 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465040
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice?
Vloženo Středa, 18. květen 2011 @ 19:35:26 CEST Vložil: Stepan

Úvod do křesťanství poslal jrr

V poslední době je to pro mě dosti žhavé téma.
Jsem z poměrně konzervativní, podle mnohých navíc heretické, církve (adventista - o tom se tu občas hádá, ale samotnou církev řešit nechci) - neumím si poradit s tím, co znamenaly letnice a co má ta zkušenost znamenat pro život jednotlivce a církve...

Ahoj, tak nějak nevím, jak začít...
Jsem adventista, v té církvi a kultuře poměrně dost zakořeněný, nicméně s těsnými vazbami na BJB, s přáteli z dalších denominací a vůbec tu nehodlám řešit církevní příslušnost - píšu to, aby bylo jasné, odkud mám kořeny a proč jsem (byl), v nahlížení na letnice, "konzervativní". Nicméně církev je pro mě v prvé řadě sbor a lidé v něm a nevoní mi rovnítko mezi církví a denominací, protože vím a chápu, že i lidé v jedné denominaci jsou různí, sedí si více nebo méně a teologický rozptyl je velký.

V poslední době se střetávám s odpadáním - nejde jenom o mě, nějak se s tím peru, ale jde i o mé blízké přátelé. Konkrétně například o nedávné vyjádření mého bratra v Kristu a zároveň velmi blízkého člověka, (po mnoha zkušenostech s Boží mocí) že Bůh sice je, ale podřizovat svůj Život jemu rozhodně nehodlá.
Já sám se vyloženě odpadle necítím, ale chvílemi si sám se sebou nevím rady.Ňa úrovni čistě intelektuální - v poslední době se považuju za jakéhosi latentního letničáře, tedy teologicky s letničním hnutím zásadně souhlasím, ale prakticky to nějak nedokážu uchopit. Nestojím o laciné naučení se mluvení jazyky, myslím, že zážitek s Bohem podobný ohnivému jazyku je něco, k čemu má člověka dovést Hospodin a ne atmosféra společenství.
Odpadnutí / odpadání jsem zmínil proto, že na základě studia Skutků, listů Korintským a přečtení několika životopisných a údálosti-pisných knih o lidech resp. od lidí, které považuji za Bohem vedené k velkým činům a službě (mj. Dýka a kříž; Utíkej, malý, utíkej, Říkali mu pan Letnice, ...) považuji křest Duchem svatým za zásadní, za tu sílu, která člověku zmení pohled na svět a i jeho vnitřní svět - příjde mi, že bez toho, aby si mě (nebo kohokoliv jiného) označil ohnivým jazykem, je pořád veškeré křesťanství pouze mojí snahou (nebo snahou toho kterého jednotlivce), nečím, co tlačím svojí silou a vůlí.
A já prostě nevím, kudy a jak dál. Prostě mi to nejde.
Pořád žiju v sinusoidách, kdy Boha někdy vedle sebe cítím a vnímám Jeho jednání a odpovědi, a někdy Nic, s velkým N. Byť se sebevíc snažím, rozumem a rozhodnutím Ho uznávám, tak pro můj život je to nic. Bráním se zuby nehty tomu, co prohlásil výše zmínený bratr, ale občas to k tomu směřuje - práce + jakýsi úspěch, zábava, povinnosti a radosti - a Bůh se mi vytrácí. Pak občas příjde průšvih nebo problém, kdy po Něm chci pomoc, věci se djí do pořádku, nějaký čas cítím vděčnost  a pak zase znova, taková maniodepresivní psychóza. Štve mě, co jsem za člověka. Umím se levoty a nečestného jednání vyvarovat a nenávidět křivárny, ale taky umím o levárnách přemýšlet, když mi jde o kariéru a nejsem zrovna v manické fázi.
Jak se má člověk změnit? Jak se mám já změnit? Mám se snažit a překonávat se a pak jít za Hospodinem? Mám sám sebe neřešit a prosit Hospodina, aby mě změnil On bez mého vkladu? Usilovat o čistotu a doufat v Jeho pomoc?
To poslední mi dává největší smysl, ale nějak mi to nefunguje, vždycky někde nějak selžu a tím se to celé rozpadne...
Jak žijete Vy? Jak jste s Bohem začali žít naplno? Jak jste se dokázali vzdát světa? Prožili jste pro to svoje letnice? Proč mi Hospodin ještě nedal ohnivý jazyk? Jak mám, ach jo, být žívým křesťanem? Vidím to celé úplně blbě?

PS: Prosím, nechci řešit, jestli člověk má (ne-)jíst vepře, (ne-)světit sobotu a (ne-)věřit E. G. White, pokud to nemá zásadní návaznost na dané téma - tohle vnímám jako problém i u konkrétních lidí, kteří jsou v denominacích, které... nemají tato specifika.


Podobná témata

Úvod do křesťanství

"Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 19 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Středa, 18. květen 2011 @ 20:36:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj. To, co popisuješ je podle mě zcela normální křesťanský život. Svatý Jan (snad jako adventista přežiješ katolíka:-) ) to nazývá temnou nocí duše. Novějšího data je boj, který ke konci svého života podstoupila matka Tereza. Velmi krásně to popisuje i Písmo - opravdu doporučuji žalmy 88 a 22 (případně i 42). Snad každému křesťanu, kterého znám, jsou známá období, kdy se mu zdá, že Bůh mlčí, že neodpovídá, období pochybností o víře. Současný papež svého času napsal velmi chytrou větu:"Věřící a nevěřící vždy spojuje jedna věc: pochybnost o jejich (ne)víře." Někdy asi Bůh opravdu mlčí, jindy (a to podle mě většinou) prostě neslyšíme a nevidíme. Důvody jsou různé a vlastně je sám popisuješ - upřednostníme každodenní starosti, přemůže nás pocit viny za naši nedokonalost. 

Rozhodně považuji za nešťastné chtít se napřed změnit a pak jít za Hospodinem. Vždyť Krista potřebují právě ztracení a hříšníci. Moje cesta je neřešit sebe (já i Pán víme, že jsem zmetek) a spoléhat se cele na Pána. To my pak dává sílu "měnit se" (vlastně mě mění on, ale netřeba slovíčkařit). Ježíš, který byl plně člověkem, také prožil temné chvilky (vezmi si třeba předvečer zatčení a jeho hledání; šokující slova z 22. žalmu na kříži). 

Nesouhlasím s letničním pojetím křtu Duchem svatým, takže ti k tomu nic napsat nemohu. Ale podle mě jsi živým křesťanem, což usuzuji z tvého článku. Mrtví křesťané si obvykle takové otázky nekladou. 



No nic, (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Středa, 18. květen 2011 @ 20:52:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Jrr, co si od toho všeho slibuješ? Nemusíš odpovídat sem, spíš si to urovnej sám v sobě.

Má odpověď by zněla asi tak, že vše je to o vztahu. Jako základní osu bych zvolil sebe a Krista, všimni si, že nepíšu primárně o Bohu, i když Tvůj článek je silně prosycen touhou po Boží přítomnosti (Šechimě).
Můj vztah s Bohem/k Bohu je silně determinován Ježíšem. Myslím si, že takto je to správná cesta. Naopak nesprávná cesta je chtít Boha bez Ježíše či Ježíše vytěsňovat/marginalizovat apod. Mnoho lidí jde touto cestou a pořád to nějak není ono.

Jak bych charakterizoval tento vztah? Jako vztah učedník <-> mistr. Všechny další rozměry, spasitel-spasený, pán-sluha, přítel apod. jsou pro mě pouze rozvinuitím té základní linie. Ježíš je pro mě především duchovní Guru. Někdo, kdo mě zajímá a ke komu vzhlížím. Ptej se sám sebe, jestli tě zajímá Ježíš? Jestli tě zajímá Bůh?
Samozřejmě mám taky svoje krizovky, není čas :-(, je moc práce :-(, není správná učednická nálada :-(. Jsou to moje výmluvy, přiznávám. Ale nemyslím si, že by v tom byl nedostatek zájmu. Spíš jakýsi panický strach, že bych se mohl dovědět něco, co bych se dovědět nechtěl anebo že bych to nepochopil - vidíš, už se zase vymlouvám :-(((

No nic, jen ještě dodám, že jestli Boha necítíš, neznamená to, že tam není. A naopak. Pocity jsou irelevantní. Fakta nikoliv.



Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: Nematemne (kotozor@seznam.cz) v Středa, 18. květen 2011 @ 21:03:48 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
     Odpovím ti bez ladu a skladu, prostě jak jsem četl to co jsi napsal a co se ozývalo v mém nitru.

.....Nestojím o laciné naučení se mluvení jazyky.....

     To tedy nestoj. Pamatuji, když jsem prosil o dar Ducha jak byli všichni včetně mne natěšení, že začnu mluvit jazyky. S odstupem času bych řekl, že důraz na jazyky je přehnaný. Ovoce Ducha mi přijde jako lepší důkaz o Boží přítomnosti. Navíc, jednou naplněn neznamená, že budeš naplněn stále. Máme se plnit Duchem a řekl bych, že to má souvislost s naší vírou, ne však vírou v ústech, ale v srdci a ta když tam je, tak je to síla, která přemáhá vše.
     Bůh nám dal vše co potřebujeme ke svému životu, k zbožnosti. Bůh nám také skrze svého Syna řekl něco o Božím pokoji. Nemáš jej? Něco je v nepořádku, ale neklesej na mysli, ten nepokoj tě má upozornit, že něco je špatně. Mne to vede více a více k Bohu, k modlitbám... a vytrvalost v tomto nese své ovoce, Pán mne tímto vyučuje, ořezává věci, kterých se mám zbavit, vztah se prohlubuje. Teď mi na mysl přišlo slovo: Doufej v Hospodina, na rozumnost svou se nespoléhej. Ono nic jiného ti v podstatě nezbývá. Já dlouho vzdoroval Bohu, ale až jsem poznal, že se svou rozumnosti jsem v koncích, sklonil se před Ním a veškerou svou starost uvalil na Něj.

    Celkově mi tvůj článek přijde jako modlitba. Směřuj ji k Bohu, vytrvalé, tluč, pros. Bůh pokorným dává milost.

....vždycky někde nějak selžu a tím se to celé rozpadne........

    Tak vstaň i kdyby to bylo po sté, vrať se k Otci. Nezapomeň na to, že všude jinde jsou jen otruby, pokud jsi je tedy jíž okusil, měl by jsi to vědět. Svět nemůže nikdy dát to co dává Bůh. A to je i odpověď na tvou otázku, jak jsme se vzdali světa. Já jsem se nažral otrub. A když někdy zapomenu, ta chuť se zase ozve a pak rychlé spěchám zpět k Otci.

....Proč mi Hospodin ještě nedal ohnivý jazyk? Jak mám, ach jo, být žívým křesťanem? Vidím to celé úplně blbě?........

    Doporučil bych ti Galatským. Zvlášť verš Gas 3,2  Přijali jste Ducha na základě skutků Zákona, nebo na základě slyšení víry? Kdysi jsem to chápal takto: prosil jsi o Duchavěř, že jej máš. No, chápal jsem to špatně. Skutečná víra, která se objeví v srdci člověka jej nemůže nechat chladným, když se objeví, když se Ježíš stane v srdci člověka skutečnosti a ne jen dohadem, otázkou - to je pak oheň, to je síla. 
    To že čekáš na svůj ohnivý jazyk dle mne znamená, že ještě něco se musí v tobě změnit, něčeho se zbavit. A věřím, že je to Bůh, který tě nenechává v klidu. Děkuj Mu. Mne také nenechal v klidu, a pak v temnotě zazářilo světlo. Každý jsme ušli kus cesty, od Boha, cesta zpět není vždy jednoduchá, nemusí být podle naších představ. Jsme ovlivnění různými pohledy na Boha, vlastními představami o Něm. Skutečně, nic jiného nám nezbývá, než se plně spolehnout na Něj. Řekl bych, že jsi na dobré cestě, v tvém vyznání vidím touhu po Bohu. Jsem přesvědčen, že nezůstane nenaplněná.

    Pán ti žehnej.



     

    



Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 01:31:29 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  No, řekl bych, že tam schází ta milost a Boží víra.

  Hezky popisuješ, že ten jeden bratr "věří, že Bůh je". To je víra, kterou jsem měl léta. Bůh opravdu je a dává odplatu těm, kteří ho hledají. Bůh odpovídá, když se k němu lidi obrací a vnímavější lidé i "cítí" nějakou odpověď, ale když se lidé zase obrátí od Boha, jdou si po svých. A takhle se mohou obracet mnohokrát, třeba celý život.

  Řekl bych, že z toho, co píšeš, ti neschází letnice, ale něco, co se stalo učedníkům mezi vzkříšením a letnicemi. Pak teprve můžou přijít letnice. Z celého srdce si přeju, abys to, co ti schází, přijal. Není to složité. Z toho, co píšeš, to pro tebe nebude ani těžké a jsi hodně blízko.


  Zkus si vzít písmo a podívat se, co se dělo v době mezi vzkříšením a letnicemi - Matouše, Marka, Lukáše a Jana. Nejvíc asi toho Lukáše.


  Jestli chceš znát můj příběh, přečti si Jak Cizinec k Ježíši přišel a Deprese nebo pokoj.




Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Čtvrtek, 19. květen 2011 @ 09:36:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Cílem našeho snažení by neměla být nějaká určitá věc podle naší vůle, i když to může být velice dobrý a slibný začátek. Mnoho světců začínalo právě takhle a to od počátků církve. Někteří muži prostě toužili po tom aby mohli sloužit tomu největšímu a nejmocnějšímu pánu na celém světě (což byla ve starověku a středověku příjemná představa a pocta) zatímco  ženy hledaly největšího a nejmocnějšího ženicha (svatá Kateřina z Alexandrie) až našli v obou případech vylučovací metodou Ježíše Krista a ochotně přijali místo bohatství a světské slávy svůj kříž a umřeli mučednickou smrtí. Jiní si snili o tom že budou žít s malou skupinkou přátel jako Ježíš a apoštolové ve Svaté zemi  (svatý Ignác z Loyoly), jiní zas o tom že budou čistí a dokonalí (to je dost nebezpečná představa), o tom že nějakým způsobem zachrání svět a odstraní nebo výrazně zmírní chudobu. Další si třeba přáli schopnost prorokovat nebo jiné dary Ducha Svatého. Spíš bychom ale měli zkoumat a přijímat to co chce Bůh a ne my, jaké má s námi záměry a plány a snažit se zúročit svoje hřivny a dary které máme a nežádat v rozporu s 10. přikázáním ty cizí. Bůh nám dává právě takové které sám chce a které dokážeme naplnit. S tímhletím problémem se obvykle potýkáme celý svůj život a málokdo může o sobě říct že svou vůli zcela podřídil vůli Boží, podobně jako že je bez hříchu. Neměli bychom ani pokukovat po cizích křížích a přeceňovat svůj vlastní. Jedna paní prý trpěla určitou nepříjemnou chorobou a často se ptala proč zrovna ona a proč to nemusí snášet někdo jiný. Až jednou uviděla ve snu ležet před sebou na zemi kříže mnoha lidí které znala a měla možnost si je na chvíli vyzkoušet. Nakonec si moc ráda vzala ten svůj a od té doby za něj děkovala Bohu. Nebylo to ani tak kvůli váze ale protože poznala že je to ten její a byla na něj zvyklá.  Trpělivost a vděčnost za utrpení je další z prostředků jako je modlitba, půst, čistota, kajícnost a pomoc bližnímu.




Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Pátek, 20. květen 2011 @ 00:25:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj jrr,
něco podobného jsem před nedávnem prožívala taky a neřekla bych, že to nějak souvisí s letnicemi. Jelikož jsem neměla jistotu spasení a neznala odpočinutí v Kristu, byla jsem soustředěná jen sama na sebe a svoje nedostatky, které jsem se ke své smůle sama snažila napravit. Mým cílem bylo dodržování přikázání, což jsem se snažila doporučovat i ostatním... Dokud ale nezemřeš Zákonu, budeš stále vidět jen svoji nedokonalost a nedokonalost ostatních (protože to je v podstatě účel Zákona) a evangelium+milost pro Tebe zcela ztratí svůj význam! Píšeš: "Usilovat o čistotu a doufat v Jeho pomoc?" Hlavně Ty o nic neusiluj, protože Ty žádný svůj podíl na spáse nemáš, neboť už je dokonáno a je to výhradně Jeho dílo. Nakonec sám jsi dospěl k tomu, že to nefunguje, což je skvělý začátek! "Mám sám sebe neřešit a prosit Hospodina, aby mě změnil On bez mého vkladu?" Ano, tak nějak. Tobě chybí Kristus! Bůh není obchodník s drobným zbožím - jednomu dá trpělivost, druhému pokoru, třetímu čistotu... NE, NE, NE, naprosto NE! Když budeš v Kristu a On v Tobě, tak teprve pak poneseš ovoce Ducha. Pros o Krista, nic jiného k životu nepotřebuješ! Když vejdeš do Jeho odpočinku, tak Ti dojde, co všechno v Něm máš a co všechno jsi nebyl nikdy schopen vidět, jak strašně jsi byl ochuzen, když jsi jen celý svůj křesťanský život zcela zbytečně usiloval o svoji nápravu a proměnu. Taková marnost a ztráta času, když je člověk zaneprázdněn jen sám sebou! Když jsem pochopila svoje spasení v Kristu, tak od té doby nepřestávám v modlitbách děkovat a děkovat, jakože dříve jsem stále jen o něco prosila a prosila (trpělivost, pokoru atd.), protože mi pořád něco chybělo a chybělo, než mi došlo, že mi vlastně chybí Kristus.
Přeji Ti, aby Ti Bůh dal milost poznat, co všechno jsi zdědil v Kristu, ale nejsi zatím schopen to vidět.

Pro povzbuzení Pavlova modlitba v 1. k. Efezským:
15 Proto i já, když jsem uslyšel o vaší věrnosti v Pánu Ježíši a lásce ke všem svatým,
16 nepřestávám za vás děkovat, když se o vás zmiňuji ve svých modlitbách,
17 aby vám Bůh našeho Pána Ježíše Krista, Otec slávy, dal ducha moudrosti a zjevení v poznání jeho
18 a osvícené oči vaší mysli, abyste věděli, jaká je naděje jeho povolání, jaké je bohatství slávy jeho dědictví ve svatých
19 a jak nesmírná je velikost jeho moci k nám věřícím podle působení moci jeho síly,
20 kterou dokázal na Kristu, když ho vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici v nebesích,
21 vysoko nad každou vládu, mocnost, moc i panství, i nad každé jméno, které je jmenováno nejen v tomto věku, ale i v budoucím.



Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: Krispus (ryba@iol.cz) v Úterý, 31. květen 2011 @ 06:58:51 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj příběh je o přechodu z klasického evangelikalismu ( Křesťanské sbory) k charismatickému evangalikálovi . To je pokus o jakousi definici zbožnosti mezi širokým charismatickým proudem a evangelikály. U Tebe bude potřeba se vypořádat se vzorci, které vychází z učení Adventistů. Píše o tom Helena, to je důležité. Krátký exkurs : Letnice jsou jednou historickou událostí, ale "letniční zkušenost" se občas opakuje a má zpravidla za následek "probuzení". Probouzí se křesťané uspinkaní v liteře. Jeho následkem je misie  ( viz. Moravští bratři 13.8.1727 v Ochranově) a/nebo růst Církve díky tomu, že Boží slovo - evangelium - je podporováno viditelnými skutky Boží moci ( osvobozování z démonského útlaku, uzdravení některých lidí apod.). Charismatici tomu říkají "zvěstování plného evangelia". Je to v podstatě evangelium podpořené viditelnými projevy Boží moci. Vede to ke zjevení Boží slávy. To, že dochází k různým přehmatům a excesům u charismatiků neřeším. Dochází k nim i u evangelikálů. Evangelikál, pevně zakotvený v Písmu, se tomu vyhne.
 
"Letniční zkušenost" může nastávat  ve společenství věřících  nebo osobní. Jde o různé projevy naplnění Duchem sv. , podobným jaké jsou uvedeny ve 2 kap. Sk,ap. Co se týče "jistoty spasení" - tam máme Ducha sv. naplno a z milosti. Při znovuzrození jsme "zapečetěni Duchem sv." (Ef) a "pokřtěni do jednoho Těla" ( 1 Kor. )   . V životě křesťana života dochází k "naplňování Duchem" průběžně. Jestliže vydáváme z Ducha , pak Ho musíme zas doplňovat ( Ef.) K tomu dochází modlitbou, slyšením kázání, četbou Biíble, zpěvem křesť.písní a chválami ( Ef.), ale také "mluvení v jazycích" resp. modlitbou v jazyku , vzkládáním rukou "ve svatosti"  ( rozuměj toho, kdo je "naplněn Duchem" a člověka, který je z nějakých osobních důvodů "prázdný" a duchovně vyprahlý) a modlitbou "myslí" i "duchem" ( česky ale i v jazyku). Pak je to i přítomnost ve shromáždění, kde Duch sv. mocně působí sám ( když dostane prostor)  jak chce ON, protože zná naše potřeby a to co prožíváme. Poslední tři možnosti evangelikálové zhusta odmítají protože je "litera" a "učení" dál nepustily a/nebo byli u charismatiků, kteří nedbali na základ a tím je : zakotvení v Písmu.

Ještě poslední myšlenku: Výklad Písem je základ a bez něj se nedá ukočírovat směr. Vyhlašování Božího slova, v podstatě jednotlivých veršů, je něco úplně jiného. Má jinou roli.  Mám za to, že charismatici mají nekomplexní výklady a spíš se zaměřují na vyhlašování veršů Bible. Na druhé straně, evangelikál  se musí naučit rozlišovat, kdy má Boží slovo "prohlašovat" a kdy "vykládat". Musi se naučit vystupovat z role dospělého a stát se "dítětem"  v prosté víře, nesvázaný výkladem. Nevím jestli mi rozumíš, ale neumím to říci lépe. 

U mě to šlo takhle : Nespokojenost se současným stavem, nebylo síly nedělat hříchy. Bojoval jsem s tím svou vůlí a přicházely i prohry. Pak došlo na pokání a byl jsem jedním Božím služebníkem "pokřtěn Duchem sv. a ohněm". To by bylo zas na výklad, ale není už prostor. Duch sv. převzal vládu nad mým duchem a duší a tělo přestalo blbnout. Najednou šlo to, s čím jsem bojoval desítky let. Za rok se za mě pomodlil a "předal" ( tak jak píše Pavel Timoteovi, aby nezanedbával daru předaného vzkládáním rukou) dar mluvení v jazycích. To mě zas posunulo dál, tedy blíž k Bohu. Nádherné na tom je, že víra je pevným  základem  a přerůstá v opravdový osobní vztah, kdy se mě Pán dotýká i v emoční oblasti. Víra není o emocích, ale velmi to posiluje vztah. Na modltibách trávím daleko víc času než dříve a je to křesťanský život ve svobodě a radosti. Přál bych Ti to taky.......

Pán s Tebou





Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: andulka v Úterý, 31. květen 2011 @ 13:07:38 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý "jrr", pokud bych Ti k tomu mohla něco napsat, tak ten tvůj příspěvek je jakási tvá osobní modlitba. Já u tebe vnímám, že se Bohu "ostýcháš" dát úplně vše. Jak jsem tu někde psala (neber to avšak k sobě doslovně) s upřímným jedná Bůh upřímně, s převráceným jedná převráceně... Kdybych mohla poradit asi bych začla opravdu u tohoto, prostě si uvědomit, že ty slabosti, světské potěšení, zábavu atd. Mu prostě chci opravdu dát, odevzdat, aby mě od toho odprostil, vysvobodil.
Jak je psáno v Písmu, pokud svůj život pro Něj ztratíš - nalezneš jej...To znamená i to, že pokud se vzdám světských radovánek, slabin apod., nalezneš s jistotou to lepší, Boží, budeš zažívat Boží přítomnost a vedení, myslím, že dosud to tvé staré já tomu však brání, momentálně mi přijde, že si tou překážkou hlavně Ty sám. Ono totiž přes ty světské zábavy, radosti, slabosti má dobrý přístup a vždy pootevřené dveře sám démon, který, pokud ty dveře i na škvírku pootevřené necháš, nebudeš chtít tuto oblast upřímně odevzdat jednou pro vždy Ježíši k uzdravení, k osvobození, tak ti zlí duchové Tě pořád trápit a svádět můžou a piš si, že teda budou!
Hele já bych vůbec neřešila nyní křest Duchem svatým atd...Všechno má svůj čas a u tebe vnímám, že nejdřív musíš chtít to se vším všudy odevzdat Bohu. Já cítím, že Ty Ho velmi chceš, toužíš po těchto Božích "projevech", neboj se, On to ví, všechno o tobě ví, tak to s Ježíšem doma v klidu vše projdi, popros, ať Ti jsou ukázány oblasti v tvém životě, které Mu máš odevzdat, uvidíš, že pokud se vzdáš opravdu a upřímně svého starého života, začnou se dít věci! Hlavně vnímej okolí, modli se za Boží vedení. Modlím se za tebe a fandím Ti.
Když Bohu řekneš své ano - Bůh Tě nenechá, ty pravé "Boží dveře" Ti otevře dokořán On sám...
PS: nečetla jsem všechny komentáře k tvému příspěvku, tak snad se neopakuju v něčem. :-)



Re: Jak být křesťan, jak být jiný, kde jsou letnice? (Skóre: 1)
Vložil: jrr v Středa, 10. srpen 2011 @ 22:15:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky moc všem!



Stránka vygenerována za: 0.29 sekundy