Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 251, komentářů celkem: 429586, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 477 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Mikim
oko
rosmano
ivanp
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116498502
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Naplnění Zákona...
Vloženo Středa, 09. únor 2011 @ 16:59:15 CET Vložil: Stepan

O Bibli poslal demagog

Nedomnívejte se, že jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky; nepřišel jsem zrušit, nýbrž naplnit (dovršit).Matouš 5,17 Svou obětí odstranil zákon ustanovení a předpisů, aby z těch dvou, z žida i pohana, stvořil jednoho nového člověka, a tak nastolil mír. Ef 2,15 V tomto a následujících verších Ježíš Kristus definuje vztah mezi Starým a Novým Zákonem, mezi Starou a Novou Smlouvou. Tedy vztah, který je často zahalen tajemstvím a často se v něm tápe a bloudí. Rád bych zde vysvětlil svůj pohled. Ze zběžného přečtení dvou veršů evedených v prologu tohoto článku lze přijít k dojmu, že si vzájemně protiřečí. Kristus říká, že nepřičel zrušit Zákon, avšak Pavel naproti tomu říká, že Zákon svou obětí právě Kristus zrišil. Jak to tedy je?

Abychom si toto vysvětlili, podívejme se na náš vlastní školský, vzdělávací a výchovný systém: Nejprve se dítě za pomocí porodních asistentek a doktora narodí, že, pak chodí do mateřských školek, na první stupeň základní školy, na stupeň druhý, pak střední škola a nakonec je vše dovršeno školou vysokou. Že. Nejprve se dítě musí naučit, že jedna plus jedna jsou dvě a až potom může integrovat a derivovat. Těžko můžeme chtít po prvňáčkovi, aby integroval a derivoval. Ale jestliže ze studenta vysoké školy při státnicích z matiky dostaneme jenom, že jedna plus jedna jsou dvě, tak ho pravděpodobně vyhodíme ze zkoušky. To né proto, že by "zákon" jedna plus jedna "byl zrušen", ale proto, že od něj jednoduše čekáme už něco mnohem jiného než od prvňáčka na základní škole. Stejně tak i rodičové. Ač jsou rodičové stále stejní a titíž, jistě budou očekávat něco jiného od prvňáčka a něco jiného od puberťáka a náctiletého. Těžko lze s náctiletým středoškolákem a vysokoškolákem jednat stejně jako s prvňáčkem. Těžko mu budeme denodenně připomínat, ať nemluví s cizími lidmi, těžko ho půjdeme do školy vyzvednout, že. Kdybychom mu měli vysokoškolákovi v šatně obouvat boty a zavazovat tkaničku, pak ho vzít za ruku a dovíst domů, asi by se mu spolužáci hodně smáli. Titíž rodičové, kteří se nezměnili, jsou stále stejní, chtějí něco jiného po prvňáčkovi a něco jiného po vysokoškolákovi. A to ne proto, že by se změnili rodiče, ale proto, že už to dítě dostatečně vyzrálo. Bylo by něco špatně, kdyby si vysokoškolák řekl, že mu v mateřské škole bylo lépe a zůstal by systému Nesmíš a musíš, se kterými většinou tyto dítě vychováváme. Malému, čtyř, pěti,  šestiletému, dítěti budeme těžko vysvětlovat, proč po něm chceme to, či ono, proč chceme, aby nechodil na cestu, aby nemluvil s cizími lidmi, a tak dále. Jistě, řekneme mu to, ale musíme počítat s tím, že to nepochopí. To, čemu porozumí, je výprask na zadeček, že. Ale těžko přehneme šestnáct, sedmnáct, osmnáctiletého teenagera přes koleno a naplácáme mu. S ním už musíme prostě zacházet jinak. Neboť je již vyzrálejší, než prvnáček první třídy. Stejně tak i Bůh: Byl židovskému národu porodní bábou (Abraham), učitelem mateřské a základní školy (Mojžíš), profesorem na střední (proroci) a docentem na vysoké (Kristus). V tomto světle lépe porozumíme onomu zdánlivému rozporu mezi Pavlem a Kristem: Vysoká škola neruší platnost středoškolského učiva, ale středoškolské učivo nestačí k tomu, aby student úspěšně zvládnul vysokoškolské zkoužky. Student je svobodný od středoškolského učebního systému, ale to neznamená, že samotné středoškolské učivo je zrušeno. Podívejme se ještě na jedno místo z listů apoštola Pavla, první list do Korintu: 9,20 Židům jsem byl židem, abych získal židy. Těm, kteří jsou pod zákonem, byl jsem pod zákonem, abych získal ty, kteří jsou pod zákonem - i když sám pod zákonem nejsem.
9,21 Těm, kteří jsou bez zákona, byl jsem bez zákona, abych získal ty, kteří jsou bez zákona - i když před Bohem nejsem bez zákona, neboť mým zákonem je Kristus.
Všimněme si: Apoštol Pavel píše, že nepodléhá Židosvkému zákonu (Staré smlouvě). Ale teď pozor. Mnozí křesťané učí, že nepodléhají žádnému zákonu, že mají svobodu. Opírají se i o toto místo, přečetli si verší 9,20; ale tam se zastavili. Nějak zapomínají si přečíst i verš 21: Pavel říká, že sám není bez zákona, ale jeho zákonem je Kristus! Ano, ten Kristus, který říká, že nepřišel židovská zákon zrušit! Židovský zákon tedy není zrušen ani pro křesťana, ale je  naplněn, obsažen, dovršen  v Kristu obdobně, jako je základo a středoškolské učivo obsaženo, naplněno i dovršeno vysokoškolským učivem. Dále tito křesťané zapomínají, jak Pavel klade na důraz na vyznání, že Ježíš Kristus je Pán. Pán, Dominus, je velmi silné slovo. Je li někdo mým Pánem, Dominem, znamená to současně, že já jsem Jeho Otrokem. Pro Otroka je každé Slovo Pána Zákonem! Právě toho Pána, který říká, že nepřišel Zákon zrušit, ale naplnit!Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/17917-naplneni-zakona.html


Podobná témata

O Bibli

"Naplnění Zákona..." | Přihlásit/Vytvořit účet | 0 komentáře
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Stránka vygenerována za: 0.18 sekundy