Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 428 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465197
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Proč byl Ježíš pokřtěn, když ještě nebyla církev?
Vloženo Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 13:30:47 CET Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Jak je to s Ježíšovým křtem? Vždyť tehdy ještě nebyla ustanovena církev a svátosti, Jaký tedy měl jeho křest význam?


Ti, kdo přijímali Janovu výzvu, se nechali na znamení svého obrácení (vyznávali své hříchy) a odhodlání ke změně života pokřtít v Jordánu. Podstatou tohoto aktu bylo uznat Boží svrchovanost a spravedlivost, skutečnost, že každý stojí před Bohem v pozici hříšníka a jen Bůh sám může tuto situaci změnit.


Proč však přišel k Janovu křtu Ježíš, ten, který se z této obecné zapletenosti s hříchem vymykal?
Ježíš se v tomto aktu solidarizuje se svým lidem a již zde na sebe bere zástupně lidský hřích. Na Janovy námitky Ježíš říká: "Připusť/nech (to) nyní, takto se totiž sluší, abychom naplnili veškerou spravedlnost".

Oproti Janovu hlásání Božího soudu (spravedlnosti), Ježíš otevírá novou perspektivu - perspektivu lásky a solidarity s hříšníky jako cestu k prosazení Božího království (Boží vlády) na zemi.

Ježíšův křest v Jordánu tedy zjevuje světu Ježíšovu identitu, jeho poslání pro svět i cestu, kterou bude naplňovat a otevírá dobu jeho veřejného působení. Scéna křtu pak souvisí vnitřně se scénou ukřižování, která toto Ježíšovo poslání a dobu jeho uskutečňování pro svět uzavírá.
Co znamená Boží synovství se otevřelo v Ježíšově křtu a plně ozřejmilo v jeho výkupné smrti na kříži.
(Mareia Ryšková, katedra biblických věd).


Princip spravedlnosti spočívá ve vyrovnání dluhu, v zaplacení. Spravedlnost však nepopírá zástupnost, to, že naše dluhy za nás vyrovná někdo jiný.

Je - li mzdou za náš hřích smrt, k naplnění spravedlnosti musíme zemřít buď my sami, nebo za nás zemře někdo jiný. Ale spravedlnost musí být naplněna vždy. Proto není na místě nějak jásat: Haleluja, Bůh mi odpustí každý hřích - protože tu bolest, to utrpení za můj hřích, ji musí kdosi stejně odtrpět. Proto za nás Pán Ježíš musel zemřít, proto má smysl poklad církve.
Právě kvůli zástupnosti, že místo trestu toho, koho milujeme, nastavíme svá vlastní záda. I o tomto je oběť v křesťanství, o zástupnosti jednoho za druhého.
(Kol 1,24)
Nyní se tedy raduji ve svých utrpeních pro vás a svým tělem doplňuji to, co zbývá z Kristových soužení pro jeho tělo, jímž je církev.

Pokud toto křesťan pochopí, tak snadno dokáže pochopit i zástupnost křesťanů při křtu miminek.



Už svatý Ignác z Antiochie (učedník apoštola Jana, mučedník pro Krista r. 107) tvrdí, že Kristus byl pokřtěn proto, aby byla očištěna voda. Od té doby se v mnoha textech dávných křesťanů opakuje, že Pán přišel k Jordánu nikoli proto, že by to potřeboval, nýbrž proto, aby svým křtem očistil a posvětil jeho vody. Jordánem jsou všechny vody na zemi. Tím, že Ježíš sestupuje do Jordánu, stává se jakákoli voda místem, kde bude možné se znovu narodit.

V obřadech maronitské církve toto téma objevíme např. v následující modlitbě
:
Chvála tobě, náš Pane, jenž ses stal pastýřem, který nás shromáždil vjedno. Byl jsi pokřtěn a očistil jsi nás, stal ses učitelem a poučil jsi nás, nazval ses chudým, ale obohatil jsi nás, neboť jsi nás posadil po pravici svého nebeského Otce. Tvé milosrdenství, Pane, se sklonilo, Tvůj soucit tě přiměl k tomu, abys oblékl naše tělo, nechal se od Jana pokřtít v Jordánu a posvětil pro nás svým křtem tuto posvátnou křestní vodu.
(Marie Campatelli, Křest).


 
Člověk se od vyhnání z ráje rodí jako vyděděné Boží dítě, s náchylností ke zlému.
Obléknutím Krista (pohřbením do jeho smrti) se očišťuje od všech hříchů a je Bohem přijímán už jako Boží dítě - jako dědic nebeského království.

Nelze se v životě znovuzrodit bez křtu.
Nejdříve je třeba nádobu vyčistit, umýt (utrpením Krista) a až pak naplnit Kristem, darem věčného života. Do špinavé nádoby hříchu nelze dát věci svaté.


Podobná témata

Katolicismus

"Proč byl Ježíš pokřtěn, když ještě nebyla církev?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 144 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Proč byl Ježíš pokřtěn, když ještě nebyla církev? (Skóre: 1)
Vložil: Fera v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 18:31:56 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko, řeknu ti jedno velké tajemství, které asi ještě neuneseš!

Znovuzrození předchází víře.




Re: Proč byl Ježíš pokřtěn, když ještě nebyla církev? (Skóre: 1)
Vložil: vlastik v Čtvrtek, 13. leden 2011 @ 18:45:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch ,voda a krev !-  To je úplný křest. 

Miminko ještě nedokáže ,vědomě zemřít..



Re: Proč byl Ježíš pokřtěn, když ještě nebyla církev? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. leden 2011 @ 12:40:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Katechismus KC:

  Poněvadž křest znamená osvobození od hříchu a od jeho podněcování, ďábla, pronáší se nad kandidátem exorcismus (jeden nebo více). Kandidát je pomazán olejem katechumenů nebo na něho celebrant vkládá ruku a on se pak výslovně zříká satana. Po této přípravě může vyznat víru církve, které je křtem „svěřen“. Křestní voda se pak posvětí modlitbou epikleze (ať už v té chvíli, nebo o velikonoční vigilii). Církev prosí Boha, aby skrze jeho Syna moc Ducha svatého sestoupila na tuto vodu, aby se tak „zrodili z vody a Ducha“ (Jan 3,5) ti, kteří jí budou pokřtěni.

  Oko:

  Od té doby se v mnoha textech dávných křesťanů opakuje, že Pán přišel k Jordánu nikoli proto, že by to potřeboval, nýbrž proto, aby svým křtem očistil a posvětil jeho vody. Jordánem jsou všechny vody na zemi. Tím, že Ježíš sestupuje do Jordánu, stává se jakákoli voda místem, kde bude možné se znovu narodit.


  Jak to tedy je, doopravdy, oko? Nepovedlo se Ježíši to posvěcení všech vod na zemi? Musí se ještě křestní voda světit aby byla posvěcená? Nebo je lepší voda posvěcená dvakrát, jednou Ježíšem v Jordánu, podruhé knězem při křtu?
 



Re: Proč byl Ježíš pokřtěn, když ještě nebyla církev? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pátek, 14. leden 2011 @ 13:04:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Jinde jsi napsal:

Písmo učí, že naše hříšná náklonnost trvá po celý náš život a že jsme nevěrní. To žádné haleluja nezakryje.

  No, to tedy nezakreje. Na to si dobře pomatuju. Ani když se zpívá z kůru.

  Tak se zeptám:

  Pokud tedy vaše hříšná náklonnost zůstává po celý váš život, na co je vlastně křest? Co přesně se tedy v tom vašem křtu prakticky změní? Ted nemyslím prázdné fráze, myslím praktickou ukázku toho, jak se ten váš křest projevuje v životě člověka. Praktický rozdíl mezi člověkem, který je pokřtěný tím vaším znovuzrozovacím křtem co předchází jeho víru a tím, kdo tím znovuzrozovacím křtem pokřtený není.

  Když si vezmu dva lidi, jeden byl pokřtěn tím vaším křtem a jiný nebyl pokřtěn tím vaším křtem, co zanechává člověku jeho hříšnou přirozenost, jak ty dva od sebe poznám? Jak odliším (kromě papíru od pana faráře) kdo z těch dvou byl pokřtěn tím vaším křtem a kdo ne?

  Taky by mne zajímalo, kde to písmo o vás učí že "vaše hříšná náklonnost trvá po celý váš život"?


  Naše znovuzrozování funguje prakticky trochu jinak.

  Když člověk vydá život Bohu skrze Ježíše Krista, proměňuje se jeho přirozenost, jeho přirozená náklonnost. Když člověk ještě nepatří Bohu, je otrokem hříchu: Je v moci hříchu, hříchu slouží a nemá schopnost si vybrat mezi dobrem a zlem (podrobě to popisuje apoštol v listu Římanům). Když Bůh člověku vymění srdce, člověk dostává jinou náklonnost: Místo náklonosti ke hříchu dostává náklonnost k Bohu. Říkáme, že se změní přirozenost toho člověka: Místo přirozenosti hříchu, minutí se cíle, dostane účast na přirozenosti Boží a začně hřích nenávidět a odvracet se od něj.

  Takový člověk se pak také prakticky pozná. Ovoce té Boží přirozenosti, kterou takový člověk dostal, se brzy projeví navenek. Ten člověk je vytažen z hříchu a žije s Bohem a vybředá i z hříchů: Opouští dluhy, hříšné vztahy a zvyky, smiřuje se s blízkými i vzdálenými, opouští špatné myšlenky, čistí svůj život. Ta očista života člověka je patrná na první pohled, často už po prvních dnech.

  A celé tohle mu nečiní nějaké naprosto nepřekonatelné problémy a vyčerpání, ale radost, chválu a vděčnost. Není to proto, že by byl takový borec, ale je to proto, že se stal účastníkem Božské přirozenosti, aby unikl zkáze, která je ve světě v žádostivosti. To, že takový člověk jenom přisvědčuje k té proměně, která je v tom věčném životě ale neznamená pasivitu: Naopak, tahle Boží milost vede člověka k tomu, aby vynaložil veškerou námahu k vytrvalosti, zbožnosti, vztahům k lidem okolo sebe a k lásce.



Stránka vygenerována za: 0.85 sekundy