Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 257, komentářů celkem: 429592, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 464 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500930
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.)
Vloženo Pondělí, 18. říjen 2010 @ 21:08:23 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal brusle7

Návrat po půl roce k zamyšlení....


Milí přátelé,

počátkem letošního roku jsem s Vámi zde sdílela otázku, zda reformovat ŘKC, nebo odejít(?)...

Chci se s Vámi podělit o pokračování.

Neudělala jsem zatím žádné oficielní kroky k odchodu z ŘKC, nechávám věci stát a dozrát.

Zjišťuji, že potřebuji ve svém životě především živého Boha, milujícího, všudypřítomného, v oboustranném vědomí lásky a  sdílení.
Mnohé ostatní je zbytečné a vedlejší - včetně církve ŘKC (uznávám církev v širším slova smyslu, kde jsou jednotliví členové i ŘKC snad někteří její součástí - ale církev je nejen v ŘKC - Bůh je daleko přesažnější).

Tož tak.

Stále jsem na cestě, stále hledám.

Všechny Vás zdravím a díky za vzájemné sdílení.


Podobná témata

Zamyšlení

"Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.)" | Přihlásit/Vytvořit účet | 799 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: JMK v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 21:22:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Život s Bohem ti nikdo na stříbrném tácu nepřinese. S důvěrou v Boží prozřetelnost se uč trpělivosti, ne vždy na své otázky nalezneme odpovědi hned. Když bych z církve vystupoval pokaždé, když mi něco nebylo jasné...:-) Na prvním místě se ptej sama sebe, zda ti ŘKC brání milovat své bližní a ctít Boha. Katolíci jsou tví bližní a pokud jim chybí živá víra, láska, upřímný vztah s Bohem, pak jsi možná na správném místě. Lékaře potřebují nemocní a dobrý doktor neodchází z nemocnice, protože nechce s pacienty nic mít. Co ty víš, možná se ti podaří rozehřát vychladlou a vyprázdněnou víru nějakého katolíka. Život s Bohem nemusí být jen příjemné a euforické jásání v nějakém populárním sboru, je to mnohdy nesení těžkého kříže.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 21:38:55 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, hledáš-li přítomnost Boží, hlad tě nakonec přivede tam, kde skutečně je.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 22:15:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj, no nevím jestli se ti reformovat řkc podaří, tak zbývá druhá možnost. Ale chápu, že to není jednoduché.

Společenství se spasenými, se spolubratry a spolusestrami je velmi potřebná věc. A jelikož římskokatolíci o sobě podle pravdy prohlašují, že spaseni nejsou (a ani zde za svého pozemského života být nechtějí anebo nevěří, že by být mohli), tak společenství s nimi logicky není společenstvím se spasenými. Člověk se potřebuje se svou vírou sdílet, potřebuje od jiných přijímat povzbuzení, obdarování jiných, a hlavně od Pána prostřednictvím jiných Božích dětí. Těžko bude přijímat povzbuzení od těch, kteří od víry Ježíši spíše odrazují

Přeji ti mnoho moudrosti a Boží vedení v tomto nelehkém rozhodování.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 23:12:22 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Díky za zprávy, přišla jsi k podobnému poznání, jako před lety já a jako mnozí jiní - jak se vztahem k Bohu, tak se společenstvím církve, společenstvím lidí, kteří k sobě patří.

  Našla už jsi ten živý vztah k Bohu, pokoj v srdci, pokoj s Bohem?



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 23:46:35 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ačkoliv je tvoje pochopení církve v rozporu s oficiálním učením ŘKC, není pro tebe jistě tajemstvím, že podobně se na věc dívá nemalá část katolíků. Navíc ani ŘKC netvrdí, že by měla nějaký patent na Boha. Zeptej se i tady na GS třeba Oka, jestli si myslí, že křesťan mimo ŘKC nemá vztah s Bohem. Oni na nás koukají jako na někoho, kdo se připravuje o část poznání, zjevení a darů (např. svátosti, učitelský úřad pramenící v apoštolské posloupnosti), ale žádný aspoň trochu normální katolík ti neřekne, že nejsi křesťan protože nejsi katolík. Takový výrok by navíc byl v rozporu s učením ŘKC. V porovnání s tím, co podle svých slov potřebuješ, je opravdu vše ostatní vedlejší. 

Já ale nějak nechápu, jak ti v dosažení tvého cíle má ŘKC bránit. Někteří bývalí katolíci tu ŘKC prezentují jako jakousi říši temna, v čemž si notují s pár dalšími. No podle mě je v ŘKC jistě nemálo lidí, kteří nemají s Kristem nic společného, ale platí i o nekatolických církvích. Vzhledem k počtu "členů" je samozřejmě pravděpodobné, že co do absolutní hodnoty je těch prevítů v ŘKC ze všech církví nejvíc. Kdyby bylo v ŘKC jen 10% bídáků, bylo by to v absolutním čísle téměř dvakrát víc, než kdyby všichni luteráni na světě byli také bídáci.

Jestli máš ale pocit, že je pro tebe ŘKC opravdu překážkou, pak si najdi jiné společenství. Jen ti ze zkušenosti napíšu něco, co jsem možná napsal před tím půl rokem. Dej si pozor na to, aby ŘKC nebyla jen uměle vytvořeným zástupným problémem. Mohlo by se ti stát, že i po odchodu budeš kdekoli jinde tápat a hledat, neboť skutečný problém leží někde jinde. Neber to prosím jako výtku - je to jen dobře míněná a možná pitomá rada či námět k zamyšlení.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. říjen 2010 @ 09:30:21 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ono někdy nezaškodí se nechat inspirovat i od těch, co nás ve víře dávno předešli a měli možná podobné potíže jako my. Protože problémy v soužití lidí ve společenství se moc nemění a jsou si podobné.



Třebas vidíme, že je v církvi koukol, nesmí to být na překážku naší víře a lásce, abychom snad pro tento koukol neodcházeli z církve.
Na nás jenom je, abychom pracovali a snažili se být obilím Páně a dosáhli odměny za svou námahu a práci, až se bude obilí Páně svážet do stodol.
Apoštol praví ve svém listu: "Ve velké domácnosti nejsou jen samé předměty ze zlata a ze stříbra, aletaké ze dřeva a hlíny" (2 Tim 2,20).
My, drazí bratři, se co nejvíce snažme, abychom byli nádobami zlatými nebo stříbrnými.
A ostatně rozbíjet hliněné nádoby přísluší jen samotnému Pánu. Neboť jen v jeho ruce je prut železný (Zj 19,15).

(Sv. Cyprián, (r. 200-258) - biskup v Kartágu, mučedník.)



ŘKC nelze reformovat (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Úterý, 19. říjen 2010 @ 10:29:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá brusle,

sám jsme před 5 lety řešil tuto otázku. Byl jsem spolu s manželkou papírový katolík, který ani na přípravě k tzv. prvnímu přijímání neslyšel evangelium a nic o tom jak být opravdu spasen. Formálně jsem byl O.K., dokonce jsme měli svatbu v kostele a dvě nejstarší děti jsme nebiblicky nechali "pokřtít".Bůh ale se mnou a mou rodinou jednal a posílal mi do cesty lidi a informace a dával se mi poznat. Přijal jsem Pána Ježíše jako svého osobního Pána a Spasitele a litoval svých hříchů. Poznal jsem Boží Milost a jsem za ni neskonale vděčný. Ani po té co jsem uvěřil jsem nechtěl opouštět ŘKC, říkal jsem si proč být náboženským turistou.  S tím jak rostlo mé poznání Biblického učení a také poznání římskokatolického učení začínal jsem zjišťovat, že to není jen o lidech jak tady na GS občas čtu, ale ten problém je prolezlý skrz naskrz učením ŘKC. Její učení je směsice lidského s Biblickým a v to je ta největší zákeřnost, která náboženské lidi svádí. Z mého pohledu je férovější a méně nebezpečný ateismus, ten se vůči Bohu jasně vymezuje a odmítá Ho. Že lze reformovat ŘKC si nemyslím. Aby se stala Biblickou církví musela by se vzdát tak podstatné části svého učení, že by přestala být římskokatolickou církví. Katolíky zde budu obviněn z nelásky, šíření nepokoje atp. Dokonce i mnozí ekumeničtí bratři z mého nového protestantského sboru nevítají ostré vymezení se vůči ŘKC. Je potřeba si ale uvědomit, že nejen, že se v ŘKC nekáže v souladu s Biblí, ale jsou v jejím závazném učení (nemluvím o úletech lidové zbožnosti) věci přímo antikristovské. Zmíním jedno podstatné, zbytek si můžete prostudovat např: na této stránce: http://www.bereanbeacon.org/index.php?link=slovensky

Učení o neposkvrněném početí (to není o panenství Marie v době Ježíšova narození, ale o tom, že se Marie narodila bez hříchu) jednak je proti Bibli:

Římanům 3:23  všichni zhřešili a jsou daleko od Boží slávy;

Římanům 5:12  Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hřích smrt; a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili.

a jednak dává člověku - Marii atribut, který přísluší jen Panu Ježíši Kristu. On jediný chodil po této zemi a byl bez hříchu. A proto také jen On nás mohl vykoupit. Termíny jako spoluvykupitelka jsou hnusné modlářství snižující Boží slávu.

Bůh svou slávu ale nikomu nedá.

Izajáš 42:8  Já jsem Hospodin. To je mé jméno. Svou slávu nikomu nedám, svou chválu nepostoupím modlám. 

Kdyby nebylo už nic v ŘKC, jen to podle mne stačí k tomu, aby člověk odešel a nikdy se už k ničemu takovému nepřidávál.

1 Janův 5:20  Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. 21  Děti, varujte se modlářství.

Říkám to při vší lásce k našim ŘKC bližním, nebo spíš právě pro tu lásku k nim.

Ať Vám Pán žehná a dává Vám naleznout Vaši duchovní rodinu a společenství Božího lidu.

Petr



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 19. říjen 2010 @ 11:46:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Primární odpověď na tuhletu otázku si budete muset dát sama. Reformovat a měnit se obvykle snažíme to co považujeme za podstatné a důležité a to na čem nezáleží opouštíme. Reformovat nebo opustit je dost neobvyklá kombinace. Spíš by se dala čekat otázka jestli opustit nebo přijmout. Řada lidí zůstává ale chtěla by reformovat z osobních důvodů. Chtějí aby jim třeba církev oficiálně povolila žít ve volném svazku, rozvést se a znova uzavřít manželství, používat antikoncepci, pracovat v neděli, nechodit do kostela a nedodržovat posty. Jiní by třeba chtěli aby se církev stala krutým spolkem farizejů který by stavěl formu nad obsah a likvidoval a proklínal  ty které považují za hříšníky. Jakýkoliv projev ekumenické lásky a úcty považují za modloslužbu a zradu samotného Boha, i když o Bohu mluví velice zřídka a takhle by to asi neformulovali. Sami si osobují právo rozhodovat o tom co je dobré a co špatné.
Můj názor je ten že pokud chce někdo něco reformovat (například školství nebo nějaký technický obor) tak by měl být v tom oboru kvalifikovaným, zkušeným  a úspěšným mistrem, měl by v něm nést viditelné ovoce jako dobrý strom. Neměl by měnit něco co dokonale nezná a čemu nevěří.
Jestliže máte chuť tak můžete na tyhle stránky napsat to co Vám na církvi konkrétně vadí a co byste chtěla změnit a probrat to s místním osazenstvem a vyslechnout jejich názory. Jestli Vám připadá moc tvrdá nebo naopak měkká.
Co se mne týče tak souhlasím i s tím a obdivuji to co sám nedokážu nebo nechci dělat, nechci aby církev povolila něco zlého a hnusného jenom proto že se tomu sám nedokážu vyhnout. Radši jsem černou ovcí dobré a poctivé rodiny Boží než aby se mi ta rodina ve zlém přizpůsobila. Tahleta představa mne děsí. Raději doma tím posledním žebrákem a opovrhovaným chudákem co čeká na zbytky na prahu než jinde králem kterého by všichni poslouchali. K tomu mi dopomáhej Bůh.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Úterý, 19. říjen 2010 @ 14:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Žalmy 63
  • 1 Davidův, když byl v Judské poušti .
  • 2Bože, tys Bůh můj! Hledám tě za úsvitu, má duše po tobě žízní. Mé tělo touhou po tobě hyne ve vyschlé, prahnoucí, bezvodé zemi.
  • 3Proto tě vyhlížím ve svatyni, chci spatřit tvoji sílu a slávu;
  • 4tvé milosrdenství je lepší než život, mé rty tě chválí zpěvem.
  • 5Proto ti dobrořečím po celý život, v tvém jménu pozvedám dlaně.
  • 6Má duše se sytí nejtučnější stravou, moje rty plesají, má ústa zpívají chválu.
  • 7Když si tě na lůžku připomínám, o tobě rozjímám za nočních hlídek,
  • 8že jsi mou pomocí býval, ve stínu křídel tvých plesám.
  • 9Má duše přilnula k tobě, tvá pravice mě pevně drží.
  • 10Ti, kdo mi chystají zkázu a o život ukládají, sestoupí v nejhlubší útroby země;
  • 11vydáni napospas meči za kořist šakalům padnou.
  • 12Král se však bude radovat; Bůh bude chloubou všech, kdo přísahají při něm, a budou zacpána ústa těm, kdo zrádně mluví.

Bůh je všudypřítomný. Prosme ho, ať nás vede po svých cestách.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Úterý, 19. říjen 2010 @ 16:06:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ale to byste zjistili, že už za dob sepisování Nového zákona byla církev "nakažena katolicismem".

To není pravda. Vy katolíci tvrdíte s oblibou, že nebýt ŘKC, nebyl by Nový zákon. Ale to je přeci lež. Kdysi jsem si to taky myslel. Jenže byly to právě listy Pavlovy, Petrovy a ostatních apoštolů,včetně sbírky Ježíšových výroků, které formovaly církev. Slovo tady bylo po celou dobu trvání církve. Slovo psané i mluvené. A právě proto je tak důležité se k tomu slovu vracet, když je zjevné, že církev ve svém učení kráčí někam, kam jít nemá a přidává si novoty. Očistec, neposkvrněné početí a jiné odchylky.
Bible je normou církve a reformace ci protestantství neudělalo nic jiného, než že vzalo tuto normu a podívalo se, co je tam vlastně opravdu napsáno. Možná se mezi sebou liší ve výkladech různých častí písma, (rozdíly jsou i u katolíků), ale co mě překvapilo, když jsem poznával některé církve byl fakt, že se od sebe ty výklady nelišili tak moc, jak mi tvrdili v ŘKC, že se budou lišit.
A na konec: argumentovat křestanovi koránem a pak ho ještě obvinit, že argumentovat neumí, to je fakt síla.
Kojard




Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: Didymos v Úterý, 19. říjen 2010 @ 18:53:34 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nejlépe je učiniti obojí. Nejprve odejít jak duchovně, tak také tělesně, fyzicky z ŘKS a poté již ji pořádně reformovati.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Úterý, 19. říjen 2010 @ 21:01:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je pozoruhodné, kolik je zde opakujících se životních příběhů stále podle jednoho mustru.  Upozorňuji, že teď se to netýká přímo autorky tohoto článku a v koutku duše doufám, že k ní dorazil i názor biskupa Cypriána, který jsem zde kvůli ní vložil. Že ho nepřehlédla.


Na začátku matrikový katolík, "zahřívač lavic", se zakrnělou dětskou vírou
.
Pak nastupuje "probuzení", rozchod z ŘKC (ale vlastně rozchod s tou svojí dětskou vírou, kterou musí nutně každý dospělý stejně odložit) a obrovský až nekritický příklon k Bibli, ovšem s výklady často až fantasmagorickými a různě heretickými. Zaměňování živého Božího slova za psanou knihu a stavění ji na piedestal. Vyčítání katolíkům modloslužbu a provozování vlastní modloslužby vůči psané knize. Člověk pak zakotvuje v nějakém malém společenství do různé míry "ujetých" křesťanů.



Zajímalo by mě, jak se ti modloslužebníci Bible stavějí k rozporům, které v Písmu evidentně jsou.

Třeba toto: (Tit 1,12-13)
Jeden z nich, jejich vlastní prorok, řekl: "Kréťané byli vždycky lháři, zlá zvěř a líná břicha."  Toto svědectví je pravdivé.


Sám Kréťan říká, že Kréťané byli vždycky lháři (a mluví pravdu, jak Písmo svědčí). Ale protože sám je také Kréťan (je tedy také lhář, jak Písmo svědčí) - je tedy také lží, že Kréťané jsou lháři (není to pravda).
 
To ale odporuje původnímu tvrzení Písma, že je pravdou, že Kréťané jsou lháři ... - atak pořád dokola.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: Kojard v Úterý, 19. říjen 2010 @ 22:13:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Na začátku matrikový katolík, "zahřívač lavic", se zakrnělou dětskou vírou.
A nebo člověk, který čte Písmo a srovnává to, co tam čte, s praxí, kterou v ŘKC žije. A vidí rozpory v zásadních věcech. Pak už je to věcí volby: zůstat ve lži nebo jít za pravdou. Nemůžu přeci říkat, že Bible je Boží slovo, ale přitom si myslet že tradice je něco víc. když se mám podle písma klanět pouze Hospodinu a pak vidím papeže JPII, jak se klaní před sochou Marie. Když čtu „vezměte a jezte z toho všichni....a pijte z toho všichni“ a přitom zažívám že je mi podáváno pouze tělo a víno občas. Když vidím, že kněží světí předměty, na kterých má spočinout Boží požehnání ? a tím z nich činí magické předměty,ač v Bibli čtu, že takové jednání se Hospodinu hnusí.
A takových příkladů by se našlo mnohem víc. Svátosti, tak jak jsou užívány KC jsou vlastně magické úkony. Nejlépe je to vidět na křtu dospělých, kdy se mésto původního ponoření a vynoření, které jasně ukazuje na Kristovu smrt a vzkříšení, vodou pouze polévá, což patří spíše do pohanství, kterým je ŘKC, ale i Pravoslaví silně ovlivněno. O novém životě v Kristu to neříká vůbec nic.
Jsem rád, že mi Duch svatý otevřel oči a já už nemusím klamat sám sebe. 
Kojard  



Charles Haddon Spurgeon (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Středa, 20. říjen 2010 @ 17:45:28 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
"Je svatou povinností každého Křesťana, aby se postavil proti Antikristovi a žádný myslící člověk se nemusí ptát, kdo Antikrist je. Kdyby neexistovalo papežství Říma nebylo by na tomto světě nic, co bychom mohli *****m nazvat! Ubližuje Kristovi, okrádá Ho o ...Jeho slávu. Pokládá účinnost svátosti nad Jeho moc vykoupení, a zdvihá kus chleba na místě Spasitele! Budeme-li proti tomu stát, musíme milovat osoby - i když nenávidíme jejich chyby, budeme milovat jejich duše a hnusit se jejich dogmat."
Charles Haddon Spurgeon



Pomodlil jsem se k Panně Marii a věřil ve výhru, říká nový senátor Bratský (Skóre: 1)
Vložil: Ucednik (ucednik@seznam.cz) v Neděle, 24. říjen 2010 @ 08:49:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milí zde přítomní římští katolíci, zde máte jeden z důsledků modlářského učení vaší církve :-(

Pomodlil jsem se k Panně Marii a věřil ve výhru, říká nový senátor Bratský

Co říkáte vašemu výsledku, kdy jste vyhrál jen o 50 hlasů nad svým soupeřem Bedřichem Moldanem z TOP 09?
Měli jsme na Praze 6 velké prokletí, kdy zde ODS vždy skočila před branami. Nyní se nám to podařilo zlomit. Pánbůh ukázal, že je potřeba nejen něčemu věřit, ale i jít za tím.

Jak jste prožíval ty poslední okamžiky při sčítání hlasů. Byly to velké "nervy"?
Nebyl jsem v žádném volebním štábu. Byl jsem s manželkou a syny doma. Jelikož jsem věřící, mám dona Panu Marii Klatovskou, tak jsme se před ní pomodlil.

http://zpravy.idnes.cz/pomodlil-jsem-se-k-panne-marii-a-veril-ve-vyhru-rika-novy-senator-bratsky-148-/domaci.asp?c=A101023_175111_domaci_jj




Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 24. říjen 2010 @ 12:53:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rok a něco tady píšu články a diskutuji i s těmi, co říkají, že jsou katolíci, a musím konstatovat, e jsou nereformovatelní.

Mé jednoznačné doporučení - ihned odejdi!!! 

ŘKc nelze reformovat, a jen tam trpí tvůj duch  a zákonitě i tvá duše.




Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: ivanp v Neděle, 24. říjen 2010 @ 17:38:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
...rímska cirkev je uzavretý systém zo znakmi totality:...rímsky biskup je neobmedzený vládca ktorého výroky nikto nemôže napadnúť a nie sú ničím kontrolovateľné a posudzovateľné...svatá tradícia sa postupom času stáva rovnocennou s písmom svatým, tým pádom nie je možné ničím argumentovať, rímska cirkev má vždy pravdu...v praxi to vyzerá asi tak, že rímsky katolík argumentuje písmom a ak nemá argument v písme kľudne argumentuje katechizmom, tradíciu, učením...napr. (celibát...ten v prvých storočiach podporil ,,neomylný,, pápež a o niekoľko storočí tak isto ,,neomylný,, pápež zavrhol a dal príkaz na zrušenie manželstva vtedy žijúcich kňazov)

zhrnutie: rímsku cirkev nie je možné reformovať, neexistuje žiadne pravidlo, meradlo podľa ktorého sa dá porovna a posúdiť, čiže rímsku cirkev nie je možné reformovať...dá sa jedine z nej vystúpiť a oddeliť sa...

ivanp



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Neděle, 24. říjen 2010 @ 21:15:20 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Děkuji všem za odpovědi, rady, sdílení.

Možná jsem v rozsáhlé diskusi pod mým článkem zapomněla na něco reagovat, prosím zde o přípdnou připomínku.

Zatím díky.



Ještě dotaz: Ad svoboda svědomí: (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Pondělí, 25. říjen 2010 @ 20:14:11 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je rozdíl mezi poslušností Bohu  - a mezi poslušností vyžadované  ŘKC "jménem Božím"? Jménem Kristových "zástupců" na zemi?



Dodatek : Mám obavy, že ŘKC je nereformovatelná. (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 26. říjen 2010 @ 19:49:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Mám obavy, že ŘKC je nereformovatelná.

Jsem jinak ale  vděčna, že mi Bůh dal jít i cestou skrze ni a pak mi shodil předchozí růžové brýle.

Jen teď pořád "rozdýchávám" tu obrovskou  křižovatku - a vnímám, že mám jít jinam a dál - i když vlastně stojím a čekám.

Čekám, a nevím, jak to pojmenovat - to čekání.

Přesto věřím, že se rozbřeskne.

Že tam v pozadí je On (Jeho náruč).

Bože, smiluj se.

Smiluj se a přijmi mne nehodnou.



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 29. říjen 2010 @ 10:08:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milá brusle
Ještě bych ti rád poopravil tvůj názor, čí kříž že to vlastně neseš (Kristův kříž to nebude). Protože to asi bude dost podstatné, že?

(L 9,23)
Potom jim všem říkal: "Chce-li někdo přijít za mnou, ať se zřekne sám sebe a bere svůj kříž každý den a následuje mne.

Podobně (Mt 16,24; Mk 8,34).



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Čtvrtek, 04. listopad 2010 @ 12:51:07 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Díky všem za rozsáhlou diskusi pod článkem a omlouvám se, pokud jsem někde nějak nestačila reagovat...



Re: Reformovat ŘKC - či odejít? (IV.) (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Sobota, 29. březen 2014 @ 07:05:16 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Reakce na článek po 4 letech:


Zjistila jsem při prohlížení dávných článků, že se tento článek mezitím stal nejdiskutovanějším článkem na Granosalis.

Díky všem za reakce v tomto článku i v ostatních dílech a pokračováních se stejným názvem ...


Dosavadní závěr: Církev Kristova je jedna, Kristus je jeden, Církev jsou následovníci Krista (bez ohledu kde jsou či nejsou organizováni či hlášeni). Bůh je velká láska, přesahující jakékoliv hranice či jakékoliv lidské poznání. 


Jsem sice nyní momentálně hodně vážně nemocná, ale šťastná, v osvobození, v lásce.

Díky všem.





Stránka vygenerována za: 3.33 sekundy