Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 268, komentářů celkem: 429603, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 448 návštěvník(ů)
a 3 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116507332
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Nesení kříže – pravá služba.
Vloženo Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 10:32:31 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal leonet

Jak jistě vědí znalci epištoly do Říma, o duchovní službě hovoří apoštol Pavel až od 12 kapitoly. Vězte zajisté, že nikdo nemůže být pravým Božím služebníkem bez znalosti principu smrti a zmrtvýchvstání.

Povšimněte si, že i samotný Pán Ježíš sloužil na tomto základě. V evangeliu Matouše 3 kapitole od 13 verše čteme, že než začal svou službu, nechal se pokřtít od Jana Křtitele. Nebyl pokřtěn kvůli hříchu, nebo že by potřeboval očištění. Tady nám je ukázán princip duchovní služby podle Boží vůle. Verš 15: …“nech to nyní, neboť tak je třeba, abychom naplnili všechnu spravedlnost.“ Tento jeho křest je pro nás obraz smrti a zmrtvýchvstání.

Vstupujeme-li při křtu do vody a voda se nad naší hlavou uzavře a pak vystoupíme z vody, svědčíme veškerému stvoření, že jsme tento duchovní princip pochopili a rozhodli se naplnit Boží spravedlnost.
Jakmile Ježíš vystoupil z vody, sestoupil na něj Duch Boží.

Nejdříve se podívejte na čtyři místa Písma:

Marek 8,32-35; Lukáš 17,28-34; Matouš 10,34-39; Jan 12,24-26.

Společným jmenovatelem těchto míst je duševní aktivita člověka a nesení kříže každého dne. Tady se nejedná o „starého člověka“, ale náš duševní či přirozený život.

Starý člověk byl ukřižován spolu s Kristem a to s konečnou platností a navždy. Je nám to ukázáno a zjeveno na několika místech, v epištole Galatským, Římanům 6,6 a my to přijímáme vírou.

Toto každodenní nesení kříže neznamená ukřižování duše ve smyslu odstranění našich přirozených darů a schopností, naši osobnosti a individuality. Neboť je napsáno, že jsme „věřící k získaní duše“, Židům 10,39 srovnej (1 Petr 1,9 a Lukáš 21,19).
Zde je duše se svým přirozeným nadáním, ale kříž musí toto přirozené nadání usmrtit – vložit na ně pečeť smrti – načež bude-li Bůh chtít, vrátí nám je zpět slavně vzkříšené. Na duši musí být vložen přízrak smrti, proto musí být vždy podřízena duchu a nikdy neprojevit nezávislost.

Podívejme se na první uvedené místo v Markovi. Pán Ježíš učí učedníky, že bude od starších odsouzen na smrt, a když ho Petr zapálen láskou k svému Pánu napomíná, je odkázán do patřičných mezí jakoby napomenul satana, že pečuje o lidské věci a ne o Boží. Zavolal si zástup s učedníky a řekl jim: „Chce-li někdo jít za mnou, ať zapře sám sebe a vezme svůj kříž a následuje mne. Neboť kdo by chtěl svou duši zachránit, zahubí ji. Kdo však zahubí svou duši kvůli mně a evangeliu, zachrání ji.“

Další místo je v Lukáši. Tento oddíl představuje život duše zabývající se pozemskými věcmi. Pán Ježíš jmenuje svatbu, sázení, jídlo a prodávaní, jedná se zde o legální činnosti. Jakmile se jimi zabýváme, naše srdce k nim přilne. Pouze tady se Pán zabývá duší v souvislosti se svým příchodem. Toto jediné místo v Novém zákoně mluví o naší reakci na uchvacující volání. Mnozí věřící se domnívají, že když přijde Syn člověka, budeme samozřejmě všichni vzati. Bylo by to jednoznačné, kdyby tady právě nebyl tento oddíl Lukáše. Nutí nás k zastaveni a uvažování, neboť zde klade důraz na to, že jeden bude vzat a druhý ponechán. Důraz klade na naší reakci, až budeme zavoláni, abychom šli. V okamžiku zavoláni zjistíme, kde je skutečný poklad našeho srdce. Je-li to Pán Ježíš, pak se nemusíme ohlížet zpět. Jediný pohled nazpět rozhodne o všem. Jak je někdy snadné oblíbit si Boží dary víc než dárce, anebo cítit větší lásku k práci na Božím díle, než k Bohu samotnému. Od verš 32: Pamatujte na Lotovu ženu. Kdo by usiloval svoji duši zachovat, ztratí ji, kdo však by ji ztratil, zachová ji k životu.

Další místo je v Matouši. Tady se jedná o přirozenou náklonnost k druhé osobě, jenž může nesprávně ovlivnit naše celé jednání. Verše 37 a 38: Kdo má rád otce nebo matku víc než mne, není mne hoden; a kdo má rád syna nebo dceru víc než mne, není mne hoden. A kdo jde za mnou a nebere svůj kříž, není mne hoden. Tady vidíme, že pro následovníka Krista je jedinou pravou cestou, cesta kříže.

Poslední uvažovaný oddíl je v Janovi. Tady se jedná o plodnost. Pšeničné zrnko má v sobě život, ale pokud nepadne do země, zůstane samo. Cestu, kterou zvolil Pán Ježíš známe, podstoupil smrt a jak můžeme dnes vědět i my, jeho život se rozrostl v mnoho životů. Syn umřel a ožil jako „mnoho synů“. Vzdal se svého života, abychom ho obdrželi my. Tento obraz smrti volá i nás k smrti. Tady je ukryto tajemství služby, cesta skutečné plodnosti. Kdokoliv přijal Krista, má v sobě mnoho života, pokladu ukrytého v nádobě. Kladete si otázku, proč se v nás tak málo projevuje? Proč zůstáváme sami? Proč je tento život tak málo viditelný i v našem životě?

Podívejte se na pšeničné zrnko. Duše obklopuje život v duchu stejně, jako slupka obaluje zrnko. Víme, že život v zrnku se nemůže projevit, kvůli tvrdé slupce. Zrnko musí nejdříve padnout do vlhké země, slupka změknout a prasknout, a teprve potom se objeví klíček nové rostliny, která až vyroste, v určený čas přinese nové plody života – zrnka. A tak naše duše omezuje život stejně, jako slupka zrnko pšenice a život se nemůže projevit. A proto dokud žijeme ve své duši a sloužíme ve své síle, nebereme život od Boha. Naše duše stojí v cestě novému životu od Boha v našem duchu. Ztratit svou duši pro Krista, znamená dosáhnout plodnosti života z Boha.

Tyto čtyři místa z evangelii představují čtyři druhy lidské náklonností, chcete-li lásky. V Markovi se hovoří o bratrské lásce – filadelfia. V Lukáši se hovoří o lásce ke světu – filantropia. V Matouši o lásce mateřské – filia. A v Janovi o plodné lásce – eros.
A právě proto, kdykoliv pisatelé epištol hovoří o lásce, kterou máme milovat bratry, hynoucí duše, bližního a další věci, včetně celého stvoření, hovoří o specifické lásce, Boží lásce, kterou pisatelé v označuji - agape.   

A kdo si neuvědomuje, že tuto lásku neumí vyprodukovat žádná lidská duše, a přesto se o to snaží, zbloudil od Pravdy.
Tuto lásku v nás může vypůsobit pouze nový Kristův život v nás, pokud je uvolněn a bez překážek proniká ven.


Podobná témata

Zamyšlení

"Nesení kříže – pravá služba." | Přihlásit/Vytvořit účet | 466 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 16:47:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nezapomeňme, že  slova o kříži baly pronesena ještě před Ježíšovou justiční vraždou.
Lze se z toho domnívat, že tyto verše už v té době dávaly smysl, tedy i bez té následující hrůzné zkušenosti?



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 19:42:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
..."Tady se nejedná o „starého člověka“, ale náš duševní či přirozený život."...

Naprostý zmatek pojmů.

Naše duše je schopna žít jak životem člověka přirozeného, tak životem člověka znovuzrozeného, tedy ve společenství s Kristem v Duchu svatém.

Náš duševní život tedy může být životem člověka přirozeného, ale náš duševní život může být také životem člověka znovuzrozeného.

Má -li být duše jednou spasena, musí člověk stejně usilovat konat v životě skutky, které pro něj Otec připravil. Jako křesťané jsme si vědomi, že jsme spaseni (v naději) milostí skrze víru, nikoli na základě skutků. Ovšem svým životem jsme určeni naplnit Boží plán se světem, k životu ve společenství s Bohem.

(Ef 2,10)
Jsme přece jeho dílo, stvořeni v Kristu Ježíši k dobrým skutkům, které Bůh předem připravil, abychom v nich chodili.

Ukřižování toho starého člověka v nás se událo právě na při našem křtu. Zde jsme se stali Kristu podobnými ve smrti a jednou s ním budeme podobní i v našem těle oslaveném.


..."Zde je duše se svým přirozeným nadáním, ale kříž musí toto přirozené nadání usmrtit – vložit na ně pečeť smrti – načež bude-li Bůh chtít, vrátí nám je zpět slavně vzkříšené."...

To jsou neslýchané fantasmagorie! Lidské výplody, naprosto bez vedení Písma! Zkus tento nesmysl doložit verši Písma! Každé naše nadání je darem od Ducha svatého a je hřivnou, kterou máme rozmnožit! Naše nadání je určeno k naplnění Božího plánu, k vykonání skutků, které pro nás Otec připravil.


..."– načež bude-li Bůh chtít"...
Bůh není žádný náladový a rozmarný egoista. Bůh chce, aby byli všichni spaseni. A na něho je spolehnutí. I když my jsme nevěrní, on zůstává věrný, protože nemůže zapřít sám sebe.


..."Duše obklopuje život v duchu stejně, jako slupka obaluje zrnko."...
JE TO TROCHU JINAK, lidský duch je životem lidské duše.

Leonet.
Je to smutné, ale vůbec nevíš, o čem je tu řeč. Naprosto se míjíš s evangeliem, žiješ si v jakémsi paralelním vesmíru, ve světě lidských domyšleností. Nevíš co je to vlastně lidská duše.


..."Ztratit svou duši pro Krista, znamená dosáhnout plodnosti života z Boha."...

Tak tato věta skutečně platí.
Ovšem ztratit svou duši pro Krista znamená, že Bůh přijde a učiní si v člověku příbytek. Že člověk žije s Bohem v nepřetržitém důvěrném vztahu, v milosti posvěcující. A takový způsob života není ztráta, ale je zisk! Značí nepoměrně vyšší kvalitu života už zde na zemi.
 



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 23:49:45 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Hezky napsané, rozumím tomu stejně. Když člověk alespoň trochu trochu rozumí své duši a začne chodit podle ducha, těžko může přirozené věci někdy dále považovat za rozumnou normu svého života.

  Zažil jsem docela dost duševního snažení u sebe i okolo sebe, takže dobře vím, jaké nese ovoce, nic moc za co by mohli být lidé rádi.


  Pak ale vidím druhé riziko. Když jsme byli (my konkrátně) zachráněni k věčnému životu, dostalo se nám falešné semínko: "Pro Krista se musíš všeho vzdát, nic než Ježíš nemá cenu" což si někteří vyložili tak, že třeba rozdali všechny své věci nebo opustili vysokou či jinou školu ("Ježíš přijde brzo") a podobně. Jenže tohle byly vjejich případě právě duševní věci: Hnutí mysli či pocitů, ve kterých jednali, protože totéž udělal někdo jiný. Školu někteří nedostudovali ne proto, že by Ježíš byl blízko, ale proto, že to bylo pohodlnější a podobně.

  Proto je pro mne docela důležité vyučovat lidi, aby se učili chodit podle neviditelných věcí a ne podle toho, co slyší okolo sebe nebo co dělají jiní.


  Máme nést svůj kříž, ne kříž svého souseda v lavici nebo dokonce Kristův kříž.



Otázka pro Oka. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 10. říjen 2010 @ 20:08:53 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Co se změnilo v duši člověka=Adama, když pojedl ze stromu poznání dobrého a zlého?



ŘKC - kvalitní vysvětlení (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 20:08:14 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
kvalitní vysvětlení
Díky Oko



Duch a duše (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 20:59:02 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Duch není totéž co duše, ani duše není duch. Jsou to dvě odlišné věci.

Apoštol Pavel například zřetelně odlišuje modlitbu, kdy se modlí duch, ale mysl (duše) je zcela mimo. A na druhé straně modlitbu myslí. Anebo zpěv duchem a zpěv myslí.

Kdo mluví v jazycích, ať se proto modlí, aby je mohl vykládat. 14Když se totiž modlím v jazycích, modlí se můj duch, ale má mysl zahálí. 15Co s tím? Ano, budu se modlit duchem, ale budu se modlit i myslí. Budu zpívat duchem, ale budu zpívat i myslí. 16Kdybys totiž dobrořečil jen duchem a byl by přítomen někdo nezasvěcený, jak řekne „Amen“ ke tvému díkůčinění, když neví, co říkáš?

Duch má své projevy zcela nezávislé na duši, duševních schopnostech či vjemech

Co se narodilo z Ducha je duch. Nikoli duše.
I neznovuzrozený člověk má ducha, ale pro Boha je ten duch mrtvý, neschopný Boha vnímat a s ním žít.

Sám Bůh pokoje kéž vás cele posvětí a zachová vašeho ducha, dušitělo zcela bez úhony až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista.

Milost Pána Ježíše Krista s duchem vaším.



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 11. říjen 2010 @ 21:20:13 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Připomínka k závěrům Oka: Podle Oka se ty čtyři místa, které v článku uvádím se týkají hříšné přirozenosti. Vždyť to jsou příklady lidské lásky, a to je podle něho hříšná přirozenost.

Zapřít sám sebe v souvislostí s mateřskou láskou je podle Oka hříšná přirozenost.
Atd. Viz článek.

Jestli to, co tady prezentuje jako učení římsko katolické církve, je skutečně učení řkc, tak se nezlobte, ale nechci mít s touto řkc  nic společného.

Možná, že to je pouze Okovo učení, a řkc a jejich učitelský úřad se k jeho názorům nepřipoji. Jenže pak je to pouze jeho problém, neboť to tady prezentuje jako učení řkc.

leonet



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: oko v Pátek, 15. říjen 2010 @ 10:02:10 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Kdybych měl uzavřít smysl všech komentářů do nějakého závěru, tak do tohoto:



LIDSKÁ DUŠE JE DUCH A LOGICKY TEDY ŽIJE DUCHOVNÍM ŽIVOTEM.



DUCH ČLOVĚKA
(toto slovní spojení v Písmu) JE VYJÁDŘENÍM ŽIVOTA LIDSKÉ DUŠE (vyjádřením její činnosti, aktivity).


DUŠE ČLOVĚKA JE NAOPAK OZNAČENÍ SAMOTNÉ OSOBY,  PODSTATY NAŠÍ OSOBNOSTI.



Znovuzrození - V ten den zemřeš - Re: Otázka pro Oka. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 16. říjen 2010 @ 09:28:18 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Oko.

  Odpovídám na tvůj příspěvek na konci stránky. Ještě si dám práci znovu ti vysvětlit ten rozdíl toho, co znám a co popisuješ ty a toho, co jsme zažili my.


  Já ti neříkám že lžeš (to píšu jen když píšeš stále dokola něco nepravdivého o mne). Jenom některým věcem nechceš rozumět.

  Pokud píšeš o sobě, píšeš zřejmě pravdu. Podle všeho toho, co píšeš, nemáš žádné "nové stvoření", žádnou další část člověka, jsi jen duše a tělo, protože jsi prodělal jen tzv. "znovuzrození", které bylo udělané z vůle člověka člověkem, bez tvojí svobodné vůle. Při tvém "znovuzrození" se cosi nejasného děje s duší a tělem.

  To  "znovuzrození" jsem prošel také, podrobně jsem ho zkoumal a vím, že nečiní rozdíl: Lidé, kteří ho prošli, jsou stejní, jako ti, kteří ho neprodělali. Když sleduješ vzorek lidí, kteří byli takto "znovuzrozeni" a těch, kteří takto "znovuzrozeni" nebyli, oba dva vzorky jsou stejné.



  My píšeme o jiném znovuzrození.  To znovuzrození se děje z vůle Boha, nemůže ho udělat člověk. Nemůžeme si říct: "Tak, dneska je sobota ráno, koho bychom dnes znovuzrodili? Tak, třeba znovuzrodíme Petra, ten ještě věčný život nemá" a pak bychom šli a čáry-máry-fuk bylo by tu bylo by tu Boží dítě. Nic takového udělat nemůžeme.

  To nové stvoření (kdy vzniká nová "věc", nová část člověka) se děje z vůle Boha: Dělá to Bůh ve chvíli, kdy člověk "dozraje ke spasení", jak jsi to hezky popsal. Je to z toho důvodu, že Bůh nepotřebuje zkoušet člověka zkouškami, aby věděl, jestli se hodí do Božího království a kdy ho tam pustí, Bůh je vševědoucí a tyhle věci ví. Bůh vidí srdce člověka a ví, kdy člověk věří v srdci a kdy odevzává Kristu svůj život. Bůh uzavírá s člověkem smlouvu a Bůh ví, kdy člověk tu smlouvu uzavírá doopravdy a rozumí jejím podmínkám (to je ta zpropadená svoboda člověka).


  Nové stvoření pak z části funguje tak, jak popisuješ: Člověk okamžitě začne jednat jinak. Protože je nové stvoření: Jeho vnitřní člověk, jeho srdce, jeho nejvlastnější já nebo jak to nazvat (aby tě nedráždilo slovo "duch") Bůh vymění. Vezme to staré a dá místo toho nové. To "nové" je ta část člověka, která byla mrtvá, která zemřela ve hříchu. To je ta část člověka, která se rodí z Boha, ta část, která Bohu rozumí a ta část, která Boha slyší. To je ten skrytý člověk srdce, který je tak vzácný před Bohem. To je ten člověk, který nepotřebuje spasit, protože je od Boha a přemáhá svět.

  Mysl člověka v té chvíli zůstává stejná, jen v něčem člověk myslí jinak: Už je mu jasné, že Bůh je, nemusí jen věřit, že Bůh existuje (t.j. nemusí mít mrtvou víru). Je mu jasné, jaký Bůh je a jaký je Boží vztah k člověku (protože tyhle věci přijímá a rozumí jim v tom vnitřním člověku, v tom novém stvoření).

  Mnoho myšlení pak ale zůstává docela stejné: Člověk často smýšlí v mnoha věcech o sobě špatně, špatně o druhých, o světě. Tohle smýšlení pak musí skrze toho vnitřního člověka proměnit. Stejně tak znovuzrozením se nestává intelektuálně lepším: Jeho rozum, poznání, inteligence, moudrost, síla, rozhodnost, vytrvalost a mnoho dalších věcí jsou po znovuzrození docela, ale docela stejné, jako byly před tím a člověk musí vynaložit všechno úsilí, aby to s Bohem změnil. A mění to skrze toho vnitřního člověka, který se narodil z Boha.

 
  Když pak sleduješ lidi, kteří prošli tímhle znovuzrozením, tak se liší jejich život. Zpočátku, chvilku po znovuzrození, není vůbec nic vidět, ten život vypadá hodně podobně. Ale velmi brzo, už za několik dní, se začně život znovuzrozeného člověka měnit. Když máš pak dva lidi ve stejné situaci, z nichž jeden přijme věčný život a druhý ne a oba se nějak snaží, velmi brzo je vidět rozdíl mezi jejich životem.

  Říkáme, že znovuzrozený člověk má "Boží moc ke spasení" a tahle moc proměňuje jeho život. Takový člověk se ocitne na jiné cestě, životní cestě, která vede jiným směrem, než ten směr předtím a rozdíl těch směrů je velmi brzy a velmi radikálně vidět.

  Proto je třeba takový rozdíl mezi tím, co píšu já a co píše třeba Jaela.

  Jaela nemůže poznat, kdo "jde do nebe", protože "znovuzrození" ve kterém žije, se nijak nepozná. Ti, kteří se "znovuzrodili" a ti kteří ne, jsou docela stejní.

  My můžeme vidět, kdo jde do nebe: Protože ten věčný život, ta Boží moc k záchraně, kterou ten člověk má, je vidět na dálku, daleko za hranicemi jeho srdce.



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Neděle, 17. říjen 2010 @ 11:37:49 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K závěru svého článku bych ještě připojil několik slov, které by mohly nějakým způsobem shrnout diskusi k článku.

Všimněte si, po křtu Jana Křtitele nebyl nikdo z lidí, kromě Ježíše znovuzrozen, kdo rozumí Písmu vi proč. Pouze na Ježíše sestoupil po tomto křtu Duch Svatý. Na nikoho jiného. 
Podívjte se jak byli nekteří po vzkříšení Ježíše pokřtěni, třeba etiopský eunuch, Filip se ho nejdříve zeptal zda věří z celého srdce a teprve potom ho pokřtil. Skut. 8,37-38. Stejně to napsal Marek 16,16. Kdo uvěří a bude pokřtěn.  
Ti z lidí, kteři takto uvěřili a byli poktřtěni, vědí, že toto poředí nelze přehodit. Nelze být pokřtěn a pak teprve uvěřit. 
Kdokoliv to činí takto, že nejdříve někoho pokřtí a pak se ho snaží vést k víře, činí lidské zvyklosti a ty žel nemají nic společného z Božím znovuzrozením. 

To je pouze v Boží pravomoci znovuzrodit člověka, lidé to nemají ve své moci. Jen Otec může zplodit své dítě, nikdo jiný.  

Děkuji všem bratřím za podnětné připomínky a mnohdy velmi obdarované myšlenky. Děkují Pánu za jeho zjevení, která mi skrze mnohé z vás přidal.

Pokoj Boží vám všem přejí          Richard - leonet



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Pondělí, 18. říjen 2010 @ 19:47:57 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
PS: Jen bych tady doplnil vysvětlení určité neznalosti věci. Někteří (Oko a jiní) tady neustále hovoří o"naději" a tvrdohlavě tak zpochybňují "jistotu spasení". Odvolávají se na verš z listu do Říma 8,24.
A právě pro ty, kdo si rádi vše ověří sami, než něco přijmou, tady uvádím toto vysvětlení.
Všimněte si, o čem Pavel píše od 18 do 25 verše 8 kapitoly. Hlavním tématem tohoto oddílu je "vykoupení těla" verš 23 závěr.
Tento oddíl nehovoří o duši nebo duchu, ale pouze o těle. Všichni znovuzrození očekávají vykoupení těla - viz 1 Kor. 15,51-54. Proto velmi dobře chápou o čem Pavel psal v uvažovaném oddílu.
Naděje křesťana se vztahuje k "vykoupení těla" a nemá nic společného z jeho jistotou. A aby neměl s touto naději žádné nejasností, ihned od 26 verše až do 30 uvádí spasené věřící k většímu ujištění, že tato naděje je stejně jistá jako naše spasení. Viz minulý čas od 29 verše. 

Pán Ježíš vás utvrdí a to například slovy od 31 verše až do konce kapitoly. 

 leonet 



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 19. říjen 2010 @ 23:36:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Odpovím stručně především na nadpis:

Nesení Kříže s Kristem je pravá služba, pokud jsme opravdu z lásky ochotni kousek z Kristova kříže  přijmout.

Mnoho lidí ale hledá vlastní kříže (které možná nese) a Kristovo volání neslyší.

I apoštolové v Getsemanech usnuli a z Křížové cesty utekli.

Ano - pravá služba je nesení Kříže - ale jen toho Kříže opravdu žádaného Kristem.



Re: Nesení kříže – pravá služba. (Skóre: 1)
Vložil: leonet v Středa, 20. říjen 2010 @ 21:36:47 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Když pominu většinu příspěvků k tomuto článku, které byly o něčem jiném, tak těch několik málo, které se o článku nějak vyjádřili, jsou v podstatě souhlasné a každý z nás má svým způsobem osobní zkušeností s nesením svého kříže.

Možná by stalo za uvahu se podělit o některé ze svých osobních zkušeností.

Děkuji všem, kteří se vyjádřili k článku. leonet



Stránka vygenerována za: 2.17 sekundy