Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 237, komentářů celkem: 429553, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 421 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
Willy

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116477104
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: "Přijmout spasení"
Vloženo Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 10:32:06 CEST Vložil: Stepan

Katolicismus poslal oko

Žijme svůj život s očima otevřenýma.


Už nechci dále vířit emoce ohledně vaší jistoty spasení, která by však vždycky měla být jen podmíněna nadějí, že v dobrém vytrváme až do konce.
Mnohými z vás to stejně nepohnulo, jiní zřejmě ani nepochopili.


Každý by si měl uvědomit, co vlastně doopravdy má.
Naději ve spásu, nebo spásu samotnou.
Jedno totiž vylučuje druhé.

 

Jelikož však mnozí stále nepochopili, že důvěra v Boží pomoc a jistota v Bohu (protože Bůh je věrný) je cosi docela jiného, než tvrzení, že už jsem jistojistě spasen, pokusím se to přiblížit na podobenství.

Když letíš letadlem a chceš skočit dolů, máš jistotu, že dole tě uvítá zem, kterou Bůh stvořil, jako místo našeho žití. Ovšem Bůh vložil do našeho hmotného světa zákony, podmínky, které je třeba respektovat, aby člověk nedošel úhony.
Tedy skočit jen tak a spoléhat se přitom jen na Boha, je dost opovážlivé a skončilo by to zřejmě tragicky. Protože Bůh nás stvořil těžšími vzduchu a tím stanovil jakési pravidla. Vyžaduje po člověku, aby tato pravidla (zákon) respektoval, aby ke konečnému zdaru dal i svůj lidský přínos. V tomto případě to znamená, že si člověk nasadí dobře fungující padák. Pak má naději, že se mu otevře a on ve zdraví přistane na zemi.
I tak stále potřebuje Boží ochranu, ale nemůže nechávat všechno jen na Bohu.
Musí respektovat Boží pravidla, nikoli si stanovovat pravidla svoje, ať vypadají jakkoli líbivě a ušlechtile. Taková pravidla jsou falešná a kdo podle nich jedná, končívá špatně.

"Přijmout spasení" v Ježíši Kristu
a domnívat se, že už jsem to spasení obdržel - a že je tedy mám, že už jsem spasen, je jako vyskočit z letadla ven bez padáku a mít jistotu - že se zabiju! Taková jistota je kontraproduktivní!

(1 Kor 10,12)
Proto ať ten, kdo se domnívá, že stojí, dá pozor, aby nepadl.


Podobná témata

Katolicismus

""Přijmout spasení"" | Přihlásit/Vytvořit účet | 86 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: "Přijmout spasení" (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 17:54:01 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
oko,

o spasení a jeho jistotě piš až se staneš křesťanem. Doposud ním nejsi, tak se raději k tomu nevyjadřuj.

Ten příklad co jsi uvedl s tím padákem je velmi výstižným dokladem tvého nepochopení a nepřijetí evangelia.



Re: "Přijmout spasení" (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 18:59:15 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj Oko, myšlenka toho provedení se mi líbí, ale její realizace mi nepřijde moc povedená. Asi to bude tím, že mám za sebou nemálo seskoků. Bůh člověku v Kristu nabízí dokonalý padák. Ten, kdo ho přijme, nemá naději, že se otevře - takový člověk má jistotu. Někdy se otevření padáku zajišťuje před seskokem (často vidíš ve filmech jak vojáci třeba s OVP na zády připevňují karabinu na takovou tu šňůru), jindy si ho otevřeš sám po volném pádu různé délky. Pro zjednodušení předpokládejme, že ten, kdo padák přijal, už plachtí k zemi. Padák je bezchybný, ale to nezaručuje bezpečné přistání. Někdo si třeba může říci, že se s tím krámem vlastně tahat nebude, protože doplachtí svými vlastními silami. A tak se od padáku (Krista) odpoutá a natluče si. Jiný si řekne, že když má ten dokonalý padák od Boha, může si dělat, co chce. I o těch Písmo píše. To jsou ti, kteří se rozhodnou přistávat po větru, začnou se otáčet příliš nízko nad zemí (asi si dovedeš představit, jak dopadneš, když přistaneš i se zbytkovou rotací, že?) atp. Nebo se rozhodnou letět, kam se jim zlíbí a pak se rozmáznou o plot či strom.

Každý, kdo padák přijme, má jistotu, že přistane dobře, zůstane-li věrný svému rozhodnutí přijmout a užívat správně (následovat). Protože jsme však jen lidé chybující a nestálí, máme pouze naději, že si nenatlučeme. Kdo tvrdí, že má jistotu spásy, tvrdí vlastně, že si je jistý, že se třeba jednou nerozhodne padák odhodit, že si svoji svobodu v Kristu nevyloží tak, že si může dělat cokoli, když už má v Něm to odpuštění.

Já mám dnes jistotu hladkého přistání - spasení, ale jen naději, že ji nezahodím. V těch vašich debatách mám pocit, že ty zdůrazňuješ druhou část tvrzení, Toník a spol. tu první. Z tvých komentářů bych řekl, že si plně uvědomuješ i tu první část a dopouštíš se jen logicky ospravedlnitelného zkrácení, neboť naděje v udržení jistoty spasení je de facto nadějí ve spásu. U některých tvých oponentů (nemyslím Tondu) se tak trochu obávám, že jim ta složka naděje prostě uniká.

Slávek



Re: "Přijmout spasení" (Skóre: 1)
Vložil: rosmano v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 19:11:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
„Kdo tedy může být spasen?“ ptali se.
26Ježíš se na ně podíval a řekl: „U lidí je to nemožné, ale u Boha je možné všechno.“


Kdo tedy může být spasen?
Oko si sedl ke klavesnici a sdělil: U Boha to není možné (spoléhat se jen na Boha nestačí), ale u lidí je možné všechno (člověk si nasadí svůj dobře fungující padák)



Re: "Přijmout spasení" (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 07. říjen 2010 @ 23:29:09 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Ahoj Oko.

  Ten spor o spasení je nesmyslný, podle mne jde jenom o to, že to slovo "spasení" působí na některé lidi jako rudá vlajka na býka nebo kapitalistu. Kdybychom používali "záchrana", bude asi většina toho tvého sporu pryč. Jenže je to těžké používat jiné slovo: Slovo spasení je jedno z mála slov, které má přibližně stejný význam v mnoha náboženstvích i v křesťanství, to slovo jde tedy těžko nahradit.


  Jinak křesťané nedělají to, že by "přijímali spasení", to je asi omyl. Málokdy jsem u křesťanů slyšel nějak řešit to, jestli přijali nebo nepřijali spasení, vlastně možná nikdy nic takového neřeší, spor o spasení je opravdu jen náboženský spor, takhle by to mezi křesťany těžko někdo nazval.


  To, co křesťané přijímají, je Ježíš Kristus. On je ten pravý život a světlo. Přijetí Ježíše je ten zlom v životě člověka. Skutečná otázka, kterou tedy křesťané u lidí řeší, je "Přijal jsi Ježíše?" a ne "Přijal jsi spasení?" Tím, že člověk přijme Ježíše, přijme ten věčný život.  Jenže pojem "přijmout Krista" je v náboženství naplněn zcela jiným obsahem, než u křesťanů, proto bavit se o takové věci třeba s ŘK je často větší zmatek než spasení.


  "Nepřijmout Krista" a domnívat se že nějak projdu soudem mrtvých je jako vzít si ostře nabitou pistoli, přiložit jí ke spánku, zmáčnout spoušť a doufat, že to přežiju. Ta jistota soudu mrtvých je tak jistá, že není ani kontraproduktivní.

Jan 5, 39
Zkoumáte Písma, neboť se domníváte, že v nich máte věčný život, a ona svědčí o mně. Ale nechcete ke mně přijít, abyste měli život.

  Toník



Re: "Přijmout spasení" (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Sobota, 09. říjen 2010 @ 13:07:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Každý by si měl uvědomit, co vlastně doopravdy má.

1J 5:12 Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá.

Je to vskutku prostinké. Ten, kdo má Syna, ví, že má Syna a že Syn Boží - Pán Ježíš Kristus je jeho život (Ko 3:4) - božský život (zóé), který mu byl v Synu spolu s Kristem Bohem Otcem, který je zdrojem tohoto života, dán, aby měl účast na božské přirozenosti (2P 1:4) a tak společně se všemi svatými žijícími na zemi vyjadřoval Boha, k čemuž byl povolán. To je cílem a smyslem/účelem plné Boží spásy a Božím věčným záměrem, tj. mít Církev/Tělo Kristovo a zároveň živou Boží stavbu, která bude završena v Novém Jeruzalémě - Božím svatém městě=vyjádření Boha navěky. Boží budování probíhá v tomto věku a bude spolu s tímto věkem ukončeno, tzn. nikoli v nějaké budoucnosti a po smrti, ale nyní v tomto životě a v tomto věku na zemi, kdy/kde Pán Ježíš Kristus buduje svou Církev coby Tělo Kristovo - organismus trojjediného Boha, které je zároveň Boží stavbou - Božím domem (1Tm 3:15) nebo také svatou svatyni v Pánu a Božím příbytkem v Duchu (Ef 2:21-22).
 
Budování Církve/Těla/Domu/Svatyně/Příbytku probíhá v tomto věku na zemi, tzn. že nebude probíhat až někdy v budoucnosti a toto budování se týká jenom a pouze těch, kteří mají Syna jako život, nikoho jiného! Pouze živí v Kristu, účastníci božské přirozenosti žijící na zemi božským životem a rostoucí v božském životě mají účast na Božím budování, nikdo jiný, neboť Boží budování = růst v (božském) životě "zóé".

Po smrti následuje už jen čekání na vzkříšení živých nebo mrtvých a soud:

1) před soudnou stolicí Kristovou - živí > odměna (vítězní věřící) v podobě účasti na tisíciletém Království nebo trest (přemožení/poražení věřící) v podobě být v budoucím věku "po škole" a dohnat to, co nebylo/nemohlo být vykonáno Bohem za života v těle, aby mohli vejít do Království ve věčnosti.

2) před velikým bílým trůnem - mrtví > zápis v knize života - život na nové zemi, absence zápisu v knize života - věčné zatracení v ohnivém jezeře = druhá (věčná) smrt.

Tož tak.

willy



Re: "Přijmout spasení" (Skóre: 1)
Vložil: ondrejenko v Neděle, 07. listopad 2010 @ 14:56:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Uhm
1. JAN 5:13
James G. McCarthy - Otázky ktoré by si mal položiť každý katolík
Ked Jana, katolícka pracujúca ako ucitelka, prvýkrát uvidela a cítala tento verš,

precítala ho nesprávne štyrikrát za sebou. Zakaždým vynechala niekolko slov. Cítala: „Toto

som vám napísal, aby ste mali vecný život vy, co veríte v meno Božieho Syna.“ Ale tento verš

v skutocnosti znie: „aby ste vedeli, že máte vecný život.“

Janu od malicka ucili, že nikto pred svojou smrtou nevie, ci pôjde, alebo nepôjde do

neba. Naucila sa, že komukolvek sa môže stat, že spácha smrtelný hriech, zomrie v stave

hriechu a skoncí v pekle. To bol dôvod, preco sa Jana neustále mýlila pri cítaní tohto verša.

Cítala ho tak, ako si myslela, že sa cítat má. Až potom, ked jej niekto ukázal, kde sa mýli,

uvedomila si, co robí. „Nemyslela som si, že by niekto mohol vediet, že pôjde do neba,“

vysvetlila Jana.

Takto rozmýšla mnoho ludí. Ale Biblia ucí opak. Ucí, že môžete mat istotu, že

pôjdete do neba. Napríklad hovorí, že: „každý, kto bude vzývat Pánovo meno, bude spasený.“

(Rimanom 10:13). V tej istej kapitole sa nachádza toto zaslúbenie: „Nik, kto v neho verí,

nebude zahanbený.“ (Rimanom 10:11).

Aj Ježiš ucil: „Veru, veru, hovorím vám: Kto pocúva moje slovo a verí tomu, ktorý ma

poslal, má vecný život a nepôjde na súd, ale prešiel zo smrti do života.“ (Ján 5:24). Všimnite

si, že Ježiš hovorí, že ten, kto v Neho verí, má vecný život. Nebo môžete vlastnit už teraz. Boh

je ochotný pripravit vám miesto v nebi už v tejto chvíli.

Premýšlajte o tom, co to znamená. Môžete mat istotu, že po svojej smrti pôjdete

rovno do neba. Dokonca sa už ani nemusíte ukázat pred Božím súdom v ten hrozný den, ked

Boh bude súdit hriechy iných. Môžete byt ako ten zlocinec na kríži, ktorému Ježiš zaslúbil:

„Veru, hovorím ti: Dnes budeš so mnou v raji.“ (Lukáš 23:43).

Ale predtým, než bude môct byt vecný život váš, musíte pochopit, ako vás hriech

oddelil od Boha.




Stránka vygenerována za: 0.52 sekundy