Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vendelín.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 15300, komentáře < 7 dní: 349, komentářů celkem: 333323, adminů: 60, uživatelů: 4850  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 74 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
martino
timg
rosmano
wollek

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Apoštol lásky o oddělení
·Ruská pravoslavná církev ruší veškeré styky s konstantinopolským patriarchátem
·Otevřené setkání v Chelčicích
·Starý kněz sám proti totalitě
·Genesis 2018 – průzkum mezi křesťany
·Veřejné setkání podpořilo situaci čínských křesťanů v ČR
·Vyšlo čtvrté číslo Zpravodaje Bratrské jednoty baptistů
·Prodavači strachu
·Azyl pro čínské křesťany - Příběh Evy
·Ukrajinská pravoslavná církev přestává být podřízena moskevskému patriarchátu

více...

Počítadlo

Licence Creative Commons

GRANO SALIS
 podléhá licenci
Creative Commons
Uveďte autora-
Neužívejte komerčně
3.0 Unported

Zaznamenali jsme
96 165 802
přístupů od 17. říjen 2001

Založeno L.P. 1997


ATELIÉR PROMĚN Jitka Černíková, kosmetika, vizáž, proměny, svatební líčení
BWF Protec
BWF Profiles
technické plsti
profily PMMA PC
plexi desky
aramid
kevlar Michaela Křivánková svatební fotografie, portréty, portrétní fotografie, fotografování novorozeňat a dětí, dětská fotografie, portrétní fotografie, svatba, svatební přípravy, fotograf

Hledání: Čtvrté přikázání
Vloženo Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 18:57:38 CEST Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal skalaa

  Proč většina křesťanů zapomíná právě na tu část desatera, která začíná slovem "Pamatuj"? Proč vlastně Bůh učinil čtvrté přikázání součástí svého zákona? Opravdu je pro něj tolik důležité? Nebo ho příliš netrápí, že celý svět toto jeho přikázání ignoruje? 

Kde je v Bibli napsáno, že se den odpočinku přesunul ze soboty na neděli?

   Video :

   http://www.neuveritelnaodhaleni.webs.com/hledanipravdy12.htm


 
Příbuzné odkazy
· Více Zamyšlení
· Novinky od Stepan


Nejčtenější článek Zamyšlení:
Soulož v rajské zahradě


Hodnocení článku
Průměrné skóre: 0
Hlasů: 0

Prosím, ohodnoť tento článek:

Vynikající
Velmi dobrý
Dobrý
Průměrný
Špatný


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Zamyšlení

Podobná témata

Doporučené odkazy:

Biblická apologetika

Michaela Křivánková - Portrétní fotografie


Podělte se o tento článek s přáteli! Doporučte jej stisknutím tlačítka:

"Čtvrté přikázání" | Přihlásit/Vytvořit účet | 176 komentáře | Prohledat diskusi

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Jaela v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 19:59:46 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
skalaa
Genesis  2:3  -   A Bůh požehnal a posvětil sedmý den, neboť v něm přestal konat veškeré své stvořitelské dílo

Já si počkám na vaše vysoce odborné úvahy. Mi však není jasné, jak víte, který den je ten sedmý den. Bůh požehnal sedmý den. Tím sedmým dnem může být i středa. Nepletete se v počtech.

Neděli světíme proto, že Pán Ježíš vstanul z mrtvých. Ze soboty na neděli je vzkříšení nebo lépe řečeno za nedělního jitra.





Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Didymos v Čtvrtek, 08. červenec 2010 @ 22:34:31 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V NZ není o čtvrtém přikázání ani vidu a ani slechu. Sedmý den není ani sobota, ani neděle a dokonce ani kterýkoliv další den.
Sedmým dnem je totiž sám Ježíš Kristus. Kristus je naším odpočinkem.Kdo duchovně odpočívá v Pánu, světí sedmý den. Ne tedy žádné tělesné odpočívání, ale duchovní.



Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: salom v Pátek, 09. červenec 2010 @ 12:46:39 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Skalo vypada to zatim dobre,zatim te nikdo neodsoudil za to, co si tu  opet o "zakonicke" sobote dovolujes -) Minule to byla katastrofa..dat nekterym sirky a drevo,bez milosti  (kterou se tolik ohaneji) by te zapalili.    Drz se tu bratre



Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: JMK v Pátek, 09. červenec 2010 @ 16:35:56 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Otázka stojí takto: Byl Velký třesk v pondělí nebo v neděli? :-) A nebo je tato otázka bezpředmětná? Kdo na tuto otázku dokáže sám sobě odpovědět, tak si odvodí i odpověď na dotaz z článku.



Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Lu v Sobota, 10. červenec 2010 @ 09:20:36 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
To by mě zajímalo, jak dodržovat sobotu za polárním kruhem ;-)



Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mikael v Úterý, 13. červenec 2010 @ 14:08:30 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

"
Proč většina křesťanů zapomíná právě na tu část desatera, která začíná slovem "Pamatuj"? Proč vlastně Bůh učinil čtvrté přikázání součástí svého zákona? Opravdu je pro něj tolik důležité? Nebo ho příliš netrápí, že celý svět toto jeho přikázání ignoruje?"

Kdo není pod Zákonem, ale pod milostí, ten se prostě netrápí! Jak jednoduchá odpověď... :-)



Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Mikael v Středa, 14. červenec 2010 @ 15:02:07 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)

Galatským 2:
3  Ale ani Titus, který tam byl se mnou a je Řek, nebyl přinucen, aby se dal obřezat,
4  jak chtěli ti, kteří předstírali, že jsou bratří, a pokoutně se mezi nás vetřeli s úmyslem slídit po naší svobodě, kterou máme v Kristu, aby nás uvedli do otroctví zákona.


Dříve falešní bratři vnucovali učedníkům obřízku. Dnes vnucují sobotu. Princip je ale stejný! Dejte si pozor na ty psy, na ty špatné dělníky, na ty sobotáře... :-(



Odpověď pro oka (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 17. červenec 2010 @ 11:45:33 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ahoj oko, zde ti odpovídám na všechny tvé komentáře, které byly směřovány na mne.

Ptáš se, zda všechno musí být v Bibli. Pro mne to je důležíté, aby to bylo v Bibli, lidské výmysly mě nezajímají. Hospodin Izareli přesně určil, co mají dělat a co naopak nemají dělat. Pominu-li jejich vzpouru, pak se také dočtu o tom, jak se někdo snažil udělat něco, co Bůh po něm nechtěl a jak na to doplatil - velmi špatně. Pavel v listu do Korintu píše, že "Tyto věci se staly nám pro výstrahu" (10:6)!
Dále cituješ 1J 2:3-8: "A podle toho víme, že jsme ho poznali, jestliže zachováváme jeho přikázání"... Zachovávání neděle přeci není Jeho přikázáním! Já ti tedy taky něco ocituju:
Matouš 15:3 "A proč vy přestupujete Boží přikázání kvůli své tradici?" Neděle je vynález tradice, neděle není přikázáním, o odpočinku nedělním není v Bibli ani slovo.

//Tímto dnem je pro křesťany neděle, den našeho Pána. Neděle je pro nás svatým dnem, sobotním dnem, který patří Bohu.//

Oko, neděle není sobota. Ani hebrejsky. Ježíš je Pánem soboty a Bůh požehnal sedmý den - sobotu, s tím nic nenaděláš. Pánem neděle je leda člověk - císař Konstantin, který ji uzákonil. A neděli si požehnal taky jen člověk:-( Nebo je někde psáno, že Bůh požehnal dnu, v němž Kristus vstal z mrtvých? 

//Jak ty se vyrovnáváš s těmito místy Písma, které mluví o jiném dni odpočinutí, než o sedmém dni??//

Zde se hovoří o odpočinutí v Kristu, nikoliv o sedmidenním cyklu. Já jsem se o tom před nějakou dobou bavila s Helenou, takže ti sem jen zkopíruju to, co jsem jí psala, abys to nemusel hledat:
Ano, 3+4 kap. Žid svádí k závěrům, že je Jozue do odpočinku neuvedl a tak museli dál světit sobotu. Také jsem byla náchylná to tak interpretovat, ale... koho uvedl a koho ne? Neposlušní staří pomřeli na poušti (Žid 3:18) a co jejich synové?

Jozue 1:13  Pomněte na to, co vám přikázal Mojžíš služebník Hospodinův, když řekl: Hospodin Bůh váš způsobil vám odpočinutí, že vám dal zemi tuto.
14  Ženy vaše, dítky vaše i dobytek váš nechť zůstanou v zemi, kterouž dal vám Mojžíš s této strany Jordánu, vy pak jděte vojensky zpořádaní před bratřími svými, kteříkoli jste muži silní, a pomáhejte jim,
15  Dokudž nedá odpočinutí Hospodin bratřím vašim jako i vám
, a neobdrží dědičně také i oni země, kterouž Hospodin Bůh váš dává jim. Potom navrátíte se do země dědictví svého, kterouž dal vám Mojžíš, služebník Hospodinův, s této strany Jordánu, k východu slunce, a dědičně vlásti jí budete.
16  I odpověděli k Jozue, řkouce: Všecko, což jsi nám rozkázal, učiníme, a kamžkoli pošleš nás, půjdeme.

Jozue 11:23  Tak tedy vzal Jozue všecku tu zemi, jakž byl rozkázal Hospodin Mojžíšovi, a dal ji Jozue v dědictví Izraelovi vedlé dílů jejich, po pokoleních jejich. I odpočinula země od válek.

Jozue 21:44  Dal také Hospodin jim odpočinutí se všech stran podlé všeho, jakž byl s přísahou zaslíbil otcům jejich, aniž kdo byl, ješto by ostál proti nim ze všech nepřátel jejich; všecky nepřátely jejich dal Hospodin v ruku jejich.

Jozue 23:1  I stalo se po mnohých dnech, když dal Hospodin odpočinutí Izraelovi ode všech nepřátel jejich vůkol, a Jozue se sstaral a sešel věkem...

Jozue je do odpočinku skutečně uvedl - ne ty, kteří vyšli z Egypta (ti zahynuli na poušti), ale jejich děti (5M 1:34-39). Země odpočinula od nepřátel, od válek. Avšak další generace již v ustanoveních Božích nechodila, tudíž Bůh jen splnil to, co zapověděl Mojžíšovi (5M 28:15...). Země se opět začala zmítat ve válkách, což pronásleduje Izrael až po dnešní den. Takže z toho vyplývá, že kvůli jejich neposlušnosti jim byl odpočinek odepřen a tak jim zůstal už jen odpočinek sobotní (Žid 4:9). 4. kap. Žid hovoří o tom, že zaslíbení vstupu do odpočinku stále trvá. Pán Ježíš také mluví o odpočinku:

Matouš 11:29  Vezměte jho mé na se, a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorný srdcem, a naleznete odpočinutí dušem vašim.

Což chápu jako odpočinek od světa, od marného lopocení, honění se za něčím, co stejně nepřináší POKOJ. Svět je pro křesťana nepřítel, který láká svými pozlátky a svádí jej od Krista. Na to doplatil Izrael, když si pak začal s okolními národy=svými nepřáteli. Odtud ta paralela - odpočinutí od válek, od nepřátel. Sobota je kvůli odpočinku těla, Ježíš hovořil o odpočinku duše. Zvířata a otroci (neboť Pán pamatoval i na ně) nebudou v sobotu na poli odpočívat v Kristu, že jo:-)
Tolik k Židům.

Oko, odpočinutí v Kristu to není to odpočinutí na věčnosti! Viz ještě jednou Mt 11:29. Pán Ježíš mluví o současnosti.

K tomu 8. dni ti řeknu jen tolik, že z toho nikde nevyplývá, že se jedná o 1. den po sobotě.

Myslím, že to jako odpověď bude stačit a teď ještě jeden podnět k zamýšlení ode mne:

Matouš 24:3  Když se pak posadil na Olivetské hoře, přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké bude znamení tvého příchodu a konce tohoto světa?"
Marek 13:3 uvádí, že to byli Petr, Jakub, Jan a Ondřej. Ježíš jim tedy předpovídá konec světa a obléhání Jeruzaléma Římany, ke kterému došlo, jak víme okolo roku 70 po Kristu.
Matouš 24:19  Ale běda bude v těch dnech těhotným a těm, které kojí.
20  Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.
21  Protože tehdy bude veliké soužení, jaké do této doby nebylo od počátku světa, a už ani nikdy nebude.
Flavius v Bellum Iudaicum popisuje jak k tomu došlo a jak to probíhalo a přesně to odpovídá Ježíšovým slovům.
Otázka zní: proč se měli Jeho učedníci (neboť je patrné, že nehovoří zde k Židům) modlit za to, aby jejich útěk nenastal v sobotní den? Když sobota podle (nejen) tebe už byla dávno naplněná a za Zákona vymazána? V řečtině je zde použit stejný výraz sabbaton jako i jinde, kdy je řeč o sobotě, o té "židovské" (trhání klasů atd.)
Co ty na to?




Re: Čtvrté přikázání (Hodnocení článku - počet hvězdiček: 1)
Vložil: noname v Neděle, 18. červenec 2010 @ 21:33:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Řekl bych, že smysl tohoto přikázání je někde jinde. Šest dní budeš pracovat ale sedmý den si odpočineš a budeš jej věnovat (zasvětíš) Bohu. Tedy umět se ve svém shonu zastavit, odpočinout a zamyslet se nad sebou a věnovat čas a myšlenky Bohu. Je to důležité zejména pro nás, pro naše dobro. Potom naše úvahy zda sobota, či neděle nejsou zase tak podstatné.
Honza



Stránka vygenerována za: 3.80 sekundy