|
Právě je 217 návštěvník(ů) a 4 uživatel(ů) online: cizinec rosmano martino oko
Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde
|
Zaznamenali jsme 124653625 přístupů od 17. 10. 2001
|
| |
Hledání: Spravedlnost, modlitba a přímluva
Vloženo Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 20:52:18 CEST Vložil: Stepan |
poslal cizinec Pepa se narodil na vesnici, chudým rodičům, kteří ho nechali
vystudovat na zemědělském učilišti. Od mládí jezdil v Jézetdé s
traktorem, vlastně jezdil v JZD i když už přestalo existovat a stala se z
něj akciovka.
Po rodičích zdědil malý domek a po tatínkovi
babetu, na které dojížděl každý den do práce. A večer na to jedno
poslední do sousední vesnice, v té, co bydlel, hospůdka nebyla.
Na Zeleném růžku Pepu všichni znali, vlastně každý tam věděl skoro
všechno o každém. Také znali i Pepův tajný sen: Chtěl se jednou podívat
do Ameriky, vidět ten Ňůjork a v něm ten velikej červenej most, co mu
říkají Zlatá brána.
"Ale Pepo, na cestu do Ameriky bys
potřeboval mnohem, mnohem větší stroj než je ta tvoje babeta" utahovali
si z něj chlapi u stolu.
Jenže Pepa se nedal a rozhodl se, že to všem ukáže. A tak začal
pracovat ještě víc a všechny ušetřené peníze skládal na svůj velký sen.
Tak se doma v jeho stodole, hned za malinkým domkem, začalo rodit dílo,
které mělo všem vyrazit dech.
Za každou uspořenou korunu,
kterou měl, nakupoval Pepa babety. Později zjistil, jak chlapi v práci
sváří a naučil se to taky. Když vyřazovali v práci dva traktory, Pepa
všechny peníze, co zrovna měl, vydal za jen ně.
Sousedi si z
něj pořád dělali legraci, ale Pepa vytrval. Když šel do důchodu, měl
svoje dílo skoro hotové a nikdo o něm ani netušil. Padlo na něj
třistašedesát babet, dva traktory, třináct starých převodovek,
jednadvacet tun šrotu a půl tuny elektrod.
Pak se Pepovi
přitížilo a už tušil, že se blíží konec. A tak ze zbytku svých sil
jednoho dne nastartoval všech svých třistašedesát babet a vyrazil ze
stodoly ven. Všichni koukali na ten velký povoz a neměli, co by na to
řekli.
Pepa vyrazil na západ, pěkně přes Benešov po staré na
Sedlčany a přes hranice si to šinul po Německu. V noci přespával v
kabině, kterou si nahoře na svém stroji vyrobil. Až poslední den své
cesty narazil na břeh svého života a před ním se rozprostíral veliký,
široký oceán a na něm - lodě.
*****
"Nemyslete si, že
jsem přišel zrušit Zákon nebo Proroky. Nepřišel jsem je zrušit, ale
naplnit. Amen, říkám vám: Dokud nepomine nebe a země, nepomine ani
nejmenší písmenko, ani jediná čárka ze Zákona, než se všechny ty věci
stanou.Proto, kdokoli by zrušil jedno z těchto nejmenších přikázání a
tak by učil lidi, bude v nebeském království nazýván nejmenším. Ale
kdokoli by je plnil a učil, ten bude v nebeském království nazýván
velikým.
Říkám vám totiž, že pokud vaše spravedlnost nebude o
mnoho převyšovat spravedlnost zákoníků a farizeů, nikdy nevstoupíte do
nebeského království."
"Slyšeli jste, že předkům bylo řečeno:
'Nezabiješ,' a kdokoli by zabil, bude vydán soudu. Já vám však říkám,
že každý, kdo se bezdůvodně zlobí na svého bratra, bude vydán soudu.
Kdokoli by řekl svému bratru: 'Ráka!' bude vydán veleradě, a kdokoli by
řekl: 'Blázne!' bude vydán pekelnému ohni.
"Slyšeli jste, že
předkům bylo řečeno: 'Nezcizoložíš.' Já vám však říkám, že každý, kdo by
se chtivě podíval na ženu, už s ní zcizoložil ve svém srdci. Pokud tě
tedy svádí tvé pravé oko, vyloupni je a zahoď od sebe. Je přece pro tebe
prospěšnější, aby zahynul jeden tvůj úd, než aby bylo celé tvé tělo
uvrženo do pekla.
To bylo těžké slovo pro mne, když
jsem byl ještě Pepa. Jako dlažební kostka, o kterou člověk zakopne
pokaždé, hned jak vyleze ze vrat. Od mala jsem toužil být spravedlivý,
mít co nejméně hříchů a být čistý tak, aby až jednou přijdu před Boha na
ten Boží soud, na kterém se bude rozhodovat o věčnosti, tak abych
prošel. Na tu správnou stranu, samozřejmě, do nebe.
Přemýšlel
jsem nad tím: Kdybych se měl řídit tímhle slovem, musel bych si
vyloupnout obě oči a ještě useknout něco, co se mi ale fakt sekat
nechtělo. Věděl jsem, že aby byl člověk s Bohem, musí být spravedlivý
ale taky jsem věděl, že moje hříchy mi brání se s Bohem potkat.
To slovo jsem pochopil docela stejně, jako Pepa to o velkém stroji.
Připadalo mi, že se musím zbavit co nejvíce hříchů, abych byl
spravedlivý, že musím co nejvíc pracovat, abych se na ten druhý břeh
dostal. Modlil jsem se k Bohu, čekal na odpověď a - nic.
Když
jsem si zas jednoho dne četl tohle slovo, udělal jsem rozhodnutí - moje
spravedlnost bude o mnoho vyšší, než spravedlnost zákoníků a farizejů,
protože to ani jinak nemůže být. Už se ani nepodívám. A protože jsem
technicky založený, stanovil jsem si na svoji spraveldnost velmi, velmi
vysoký a měřitelný limit, 160cm. Níž moje spravedlnost nesmí sklouznout
ani na chvilku.
Vyrazil jsem s touhle o mnoho vyšší
spravedlností do ulic světa a hned první den byl pro mne velikým
překvapením. Vlastně jsem doteď ani pořádně nevěděl, že ženy mají taky
oči. Docela jsem si to užíval a po týdnu jsem měl takovou radost, že
jsem splnil o mnoho vyšší spravedlnost, než mají zákoníci i farizejové,
že jsem s ní honem rychle utíkal před Boha. Modlil jsem se a čekal a ...
a kromě toho objevného poznatku z dívčí anatomie docela nic. Docela
stejně, jako předtím.
Vlastně to bylo docela flustrující.
Takové práce, tolik spravedlnosti, i pár dobrých skutků jsem přidal a
odezva od Boha byla stejná, jako předtím. Furt mí říkali, že modlitba je
rozhovor a já měl pořád jen ten monolog. No nic, modlil jsem se růženec
ráno a večer jako předtím, chodil adorovat a čekal nějakou Boží odpověď
na mé opravdu upřímné snažení a vlastně mě dost mrzelo, že
nepřicházela. Jako kdyby člověk mluvil "do prázdna".
*****
O pár měsíců později se ke mně dostala ta Boží moc ke spasení každému
kdo věří a nějaký čas na to jsem tu moc i přijal a uplatnil ve svém
životě. Dnes nad tím přemýšlím, jak je vlastně možné, že jsem tenkrát
nepochopil tak základní věc, jakou je Boží spravedlnost, když už jsem si
tu bibli četl.
Vlastně jsem jí nepochopil ani tehdy, když mi
křesťani říkali, co číst v bibli. Před tím jsem jí četl pěkně popořádku,
od Genesis po Zjevení a někdy menší kolečko co začínalo od Matouše a
končilo žalmy. Vynechával jsem teda rodokmeny, ty jsem po dvaceti
jménech nezvládal a žalmy mě taky moc nebavily, básničky, co se ještě ke
všemu nerýmujou, nemám rád.
A křesťani mi řekli: Nejdřív si
přečti evangelium Jana, pak Skutky apoštolů a pak list Římanům. A ten
list Římanům, ten je pro tebe úplně ten nejdůležitější, když jsi Říman,
ten si čti pořádně a víckrát, ať mu rozumíš, ten je pro tebe.
Asi jsem tenkrát pořádně nečetl nebo nerozuměl, tak se na něj podíváme
dneska.
Bratři, touha mého srdce a modlitba k Bohu za Izrael
je, aby byli spaseni. Neboť jim vydávám svědectví, že mají horlivost pro
Boha, ale ne podle pravého poznání. Nepoddali se totiž Boží
spravedlnosti, protože Boží spravedlnost neznají a snaží se ustanovit
svou vlastní spravedlnost.
Vždyť cílem Zákona je Kristus, k
ospravedlnění každého věřícího. Neboť Mojžíš píše o spravedlnosti, která
je ze Zákona, toto: "Člověk, který dělá tyto věci, bude jimi živ."
Spravedlnost
z víry však mluví takto: "Neříkej ve svém srdci: 'Kdo vystoupí do
nebe?' - to jest přivést Krista dolů - anebo: 'Kdo sestoupí do
propasti?' - to jest vyvést Krista z mrtvých." Co tedy říká?
"Blízko
tebe je slovo; ve tvých ústech a ve tvém srdci." - to jest to slovo
víry, které kážeme: Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve
svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen. Srdcem se totiž
věří ke spravedlnosti a ústy se vyznává ke spasení. Vždyť Písmo říká:
"Žádný, kdo v něho věří, nebude zahanben."
Není totiž rozdílu
mezi Židem a Čechem, neboť tentýž Pán všech je bohatý ke všem, kdo ho
vzývají. Neboť "každý, kdo by vzýval jméno Pána, bude spasen."
Vlastně ani nevím, proč jsem tomu místu tenkrát nerozuměl. Jestli to
bylo tím, že jsem byl od mala součástí náboženství, které se nepoddalo
Boží spravedlnosti a vynaložilo extrémní námahu na vymýšlení způsobů
"jak přivést Krista dolů", nebo jen proto, že jsem byl trochu nechápavý.
V každém případě jsem si podobně jako to náboženství vyrobil
spravedlnost vlastní. Pojďme se tedy podívat na spravedlnost Boží.
Boží spravedlnost
Případ 1. - Noe
Po nějaké době života lidského pokolení se stalo to, že celé lidstvo
upadlo do nespravedlnosti, země byla zkažená a plná násilí, každý člověk
žil zkaženým způsobem. A Noe byl mezi svými současníky spravedlivý a
poctivý člověk, chodil s Bohem. A Bůh říká: "Viděl jsem totiž, že jsi
přede mnou v tomto pokolení jediný spravedlivý." Předpokládaná
populace: desítky milionů Počet spravedlivých (podle Božích měřítek):
1
Případ 2. - Sodoma a Gomora
Abraham se usídlí v zemi okolo Mrtvého moře a vyjednává o osudu dvou
měst, která mají být vyhlazena pro svoji donebevolající nespravedlnost. Předpokládaná
populace: stovky tisíc Počet spravedlivých (podle Božích měřítek):
méně než deset (nejspíš také jen jeden jako v případě Noeho) Tyto
dva případy jsou velmi podobné a oba ukazují totéž - míru Boží
spravedlnosti a míru zkaženosti lidí. O pár generací později píše
žalmista:
Blázen myslí, že Bůh není! Zkažení jsou, ohavnost
páchají, není, kdo dobro konal by! Hospodin z nebe hledí na lidi: Nechce
někdo porozumět, Bůh nikomu nechybí? Všichni zabloudili z cesty, úplně
se zkazili, není, kdo by konal dobro, není ani jediný!
Byly tedy v dějinách chvíle, kdy když se Bůh podíval na zem, neviděl ani
jednoho spravedlivého. Tohle je tedy skutečný stav věcí našeho světa,
to byla i moje situace uprostřed náboženství, které se ze vší síly
snažilo vymyslet vlastní normy spravedlnosti, do kterých by se samo
vešlo. Ustanovili jsme si svou vlastní spravedlnost, která má daleko k
Boží spravedlnosti, protože míru Boží spravedlnosti neznáme.
Lidská spravedlnost před Bohem
Jak je to tedy s lidskou spravedlností? Běžná lidská představa je
ta, že když "se člověk snaží" žít dobrý život, "nějak mu to u Boha
projde". Lidské představy ukazuje dobře klip s názvem "Good-o-meter":
"Snažila jsem se žít dobrý život. Když jsem třeba opisovala
při písemce, tak jsem pak na oplátku nakrmila ptáčky v parku".
Už jste někdy viděli spravedlivý soud, na kterém by se obžalovaný
hájil: "No, sice jsem dotyčnou důchodkyni okradl, po tom, co jsem ji
zmlátil, ale desetinu peněz z krádeže jsem dal na sirotky v Africe, pane
soudce. To by se mělo nějak vyrušit, ne?" A soudce odpoví: "No,
kdybyste dal dvacet procent, pane obžalovaný, tak by se to vyrušilo a
šel byste na svobodu, takhle budete tu desetinu muset doplatit a přidáte
další desetinu na platy soudců."
Možná někomu připadlo to
úvodní přirovnání s Pepou a babetami v téhle souvislosti poněkud
přehnané. Pojďme se tedy podívat na situaci, kdy člověk přijde k Bohu s o
65cm vyšší spravedlností, než mají zákoníci a farizeové. Přijde a
nahlédne hloubku lidské spravedlnosti, to, jak lidská spravedlnost
vypadá před Bohem.
Hle, rozlítil ses, že jsme stále hřešili.
Můžeme snad být spaseni? Všichni jsme jako někdo nečistý, všechna naše
spravedlnost jak hadry té, jež krvácí.
Trochu drsná
slova. Máloco se v bibli přirovnává k použitým dámským hygienickým
potřebám. Vlastně, pokud vím, tak jen naše spravedlnost. To je naše
lidská spravedlnost - špinavá, krvavá, taková, že se k ní nikdo nechce
ani znát, ani přiblížit, když nahlédne, o co se vlastně jedná.
Může snad být ještě horší vyjádření toho, jak vypadá naše spravedlnost?
Další takový autentický záznam máme v písmu. Záznam o tom, jak to
vypadá, když z lidské spravedlnosti procitne člověk, který se snažil ze
vší své síly všechno udělat dobře a dokonce se mu to vedlo.
Právě
já bych se mohl spoléhat na tělo. Zdá-li se někomu jinému, že může
spoléhat na tělo, já více: obřezán osmého dne, z rodu Izraelského, z
pokolení Benjamínova, Hebrej z Hebrejů, co do Zákona farizeus, co do
horlivosti pronásledovatel církve, co do spravedlnosti Zákona jsem byl
bezúhonný.
Ale cokoli mi bylo ziskem, to jsem pro Krista odepsal
jako ztrátu. A vůbec všechno považuji za ztrátu vzhledem k nadřazenosti
poznání Krista Ježíše, mého Pána. Pro něj jsem to všechno ztratil a
pokládám to za hnůj, abych získal Krista.
Takže předtím
je lidská spravedlnost přirovnaná k použitým vložkám, zde jí písmo
přirovnává ke hnoji. Těžko si vybrat, které přirovnání je lepší. A
docela by mne zajímalo, jaké vlastně řecké slovo je v origilále použito
:-)
Jisté je jen jedno: Pokud ve svém životě nastřádáte více
použitých vložek a naházíte větší hromadu hnoje, nečekejte libou vůni
ani to, že se k vám lidé pohrnou z celého širokého okolí a budou vás
obdivovat.
Každý člověk jednou umírá a pak přijde soud.
A moře se nedá přejet na stroji vyrobeném ze třistašedesáti babet.
Podobná místa písma jsou svědectvím o tom jak to vypadá, když přijde
Duch svatý a začne člověku svědčit o Boží spravedlnosti a o soudu a
konfrontuje spravedlnost lidskou. To je to, co jsme mnozí zažili před
tím, než jsme přijali tu Boží spravedlnost z víry, která je v Kristu
Ježíši.
Boží spravedlnost pro lidi
Je to už několik tisíc let, kdy Bůh viděl situaci lidí, připravil
řešení a schválil v nebi speciální smlouvu, smlouvu, jejíž součástí je
také dar spravedlnosti a spasení k věčnému životu. Když Bůh předával
lidem podmínky té smlouvy, mluví o té své nové spravedlnosti takto:
Hle, přicházejí dny, praví Hospodin, kdy vzbudím Davidovi
spravedlivý Výhonek. Ten bude vládnout jako moudrý král a nastolí v zemi
právo a spravedlnost. Za jeho dnů bude Juda zachráněn a Izrael bude žít
v bezpečí. A toto je jméno, jímž bude nazýván: Hospodin – naše
spravedlnost.
To je místo, které mluví o naší spravedlnosti. Zjevně o jiné
spravedlnosti, než o které mluví místa výše v článku. Co je to tedy za
spravedlnost? Jak se tu vůbec vzala, jak vznikla? Co je to za výhonek,
který Bůh vzbudil?
Kdo uvěřil naší zprávě? Komu se zjevila Hospodinova paže?
Vyrostl před ním jako proutek, jako kořínek ze země vyprahlé.
Nebyl nápadný ani honosný, abychom na něj hleděli, nebylo na něm vidět
nic, proč bychom po něm toužili. Opovržený a opuštěný lidmi, muž utrpení
a znalý bolestí, jako ten, před kterým tvář si zakrývají, opovržený –
proč bychom si ho všímali?
Bolesti, jež nesl, však byly naše, naše utrpení vzal na sebe! My
jsme se ale domnívali, že je od Boha trestán, bit a pokořen. On však byl
proboden naším proviněním, našimi vinami trýzněn byl; pro naše blaho
snášel potrestání – byli jsme uzdraveni jeho ranami!
My všichni jsme jako ovce zabloudili, každý se na svou cestu
obrátil, Hospodin ale uvalil na něj provinění nás všech. Byl zmučen, a
přestože trpěl, ústa neotevřel. Na smrt byl veden jako beránek, jak ovce
před střihači oněměl, ústa neotevřel. Vzali jej, aby byl zadržen a
souzen; kdo z jeho současníků na to pomyslel? Byl totiž vyťat ze země
živých, proviněním mého lidu raněn byl.
Ač měl být pohřben se zločinci, octl se v hrobě s boháčem; nikdy
se totiž nedopustil křivdy a v ústech neměl žádnou lest. Hospodinovou
vůlí však bylo trýznit jej, ranit jej trápením: Za vinu když sám sebe
obětuje, uvidí potomstvo, bude dlouho živ a Hospodinova vůle skrze něj
se zdárně naplní. Po svém utrpení však světlo uvidí a bude nasycen. Můj
spravedlivý služebník mnohé ospravedlní; jejich viny vezme na sebe.
To je ta spravedlnost z víry, kterou Bůh zjevil před tisíci
lety a dodnes můžeme číst záznam, který se v té době pro Boha už stal,
byl minulostí. Na zem přišel člověk, jehož spravedlnost byla o mnoho
vyšší než spravedlnost lidí. Svůj život vyměnil za život každého z nás,
šel na popravu se zločinci a byl pohřben.
To je ta Boží spravedlnost pro lidi, kdy dá člověk stranou svojí
spravedlnost a vymění jí za spravedlnost Boží. To je ta chvíle, která
začíná tím, kdy člověk pochopí, proč si před Ježíšem zakrývali tvář,
proč byl v opovržení, opuštěný lidmi. To je ta chvíle, na jejímž konci
vymění člověk svůj život za život Ježíše Krista.
Máme zato, že jestliže jeden zemřel za všechny, pak zemřeli
všichni; a on zemřel za všechny, aby ti, kdo žijí, již nežili sami pro
sebe, ale pro Toho, který za ně zemřel a vstal z mrtvých. My tedy již od
nynějška nikoho neznáme podle těla. A jestliže jsme i Krista znali
podle těla, nyní ho však již takto neznáme.
Proto, jestliže je někdo v Kristu, je nové stvoření. Staré věci
pominuly, hle, vše je nové! To všechno je pak z Boha, který nás se sebou
smířil skrze Ježíše Krista a dal nám službu toho smíření, totiž že Bůh
byl v Kristu, když smiřoval svět se sebou, nepočítaje lidem jejich
hříchy. A slovo o tom smíření svěřil nám.
Proto tedy jako Kristovi velvyslanci prosíme na místě Kristově,
jako by skrze nás žádal Bůh: Smiřte se s Bohem. Vždyť Toho, který
nepoznal hřích, učinil hříchem za nás, abychom se my v něm stali Boží
spravedlností.
Vrátíme se teď k listu, který napsal apoštol Pavel pro nás
všechny Římany.
Pavel, služebník Ježíše Krista, povolaný apoštol, oddělený pro
Boží evangelium, které Bůh předem zaslíbil skrze své proroky ve svatých
Písmech, ohledně jeho Syna - který podle těla povstal z Davidova semene
a který byl podle Ducha svatosti mocně označen za Božího Syna skrze
vzkříšení z mrtvých - našeho Pána Ježíše Krista, skrze něhož jsme
přijali tuto milost, totiž apoštolství pro jeho jméno, k poslušnosti
víry mezi všemi národy, mezi nimiž jste i vy, povolaní Ježíše Krista,
všem, kteří jsou v Římě, milovaným Božím, povolaným svatým: Milost vám a
pokoj od Boha, našeho Otce, a od Pána Ježíše Krista.
Nestydím se za Kristovo evangelium, neboť je to Boží moc ke
spasení každého, kdo věří, předně Žida, ale i Čecha. Neboť v něm je
zjevena Boží spravedlnost z víry k víře, jak je napsáno: "Spravedlivý
pak bude žít z víry." ... (A pak následuje velmi výstižný a
trefný popis nás Římanů, který radši nebudu uvádět, aby se někdo
neurazil.) ... Na základě skutků Zákona totiž nebude v jeho
očích ospravedlněno žádné tělo; neboť skrze Zákon přichází poznání
hříchu. Nyní je však bez Zákona zjevena Boží spravedlnost, dosvědčovaná
Zákonem i Proroky, totiž Boží spravedlnost skrze víru Ježíše Krista ke
všem a na všechny, kdo věří.
Není totiž rozdílu, neboť všichni zhřešili a chybí jim Boží
sláva. Jsou však zdarma ospravedlňováni jeho milostí, skrze vykoupení,
které je v Kristu Ježíši, jehož Bůh určil za nástroj smíření skrze víru
v jeho krev, aby prokázal svou spravedlnost; neboť Bůh ve své
shovívavosti prominul předešlé hříchy, aby prokázal svou spravedlnost v
nynějším čase, aby byl spravedlivým a ospravedlňujícím toho, kdo je z
Ježíšovy víry.
Kde je tedy ta chlouba? Byla vyloučena. Skrze jaký zákon? Snad
skutků? Nikoli, ale skrze zákon víry. Máme tedy za to, že člověk je
ospravedlňován vírou bez skutků Zákona.
Hustý slovo. Vlastně jsem musel mít hodně převrácenou mysl a hroší
kůži, aby mu nerozuměl a převrátil si ho zpátky do vložek a hnoje. A to
jsem asi tenkrát měl, protože tomuhle místu jsem nerozuměl dlouhá
léta.
Modlitba spravedlivého a přímluva
Vyznávejte jedni druhým svá provinění a modlete se jedni za
druhé, abyste byli uzdraveni. Vroucí modlitba spravedlivého zmůže mnoho.
Eliáš byl člověk stejné přirozenosti jako my a horlivě se modlil, aby
nepršelo, a na zemi nezapršelo po tři roky a šest měsíců.
Kdo je tedy ten spravedlivý, jehož modlitba zmůže mnoho? Kdo je
ten, kdo se může přimlouvat za druhé, aby byli uzdraveni?
V římském náboženství panovala představa, že člověk není a nemůže
být spravedlivý, jen se o to v průběhu života snaží. Jeho modlitby tak
Bůh slyší jen někdy a je potřeba někoho spravedlivého, ko by byl blízko
Boha a kdo by se za člověka modlil, aby ta spravedlivá modlidba na Boha
zapůsobila a mnoho zmohla. A aby se člověk mohl stát spravedlivým a
svatým, tak musel - zemřít. Teprve smrtí může být člověk svatý.
Když jsem uvěřil Ježíši, uvěřil jsem jemu a jeho spravedlnosti tak
napůl a ta druhá půlka mi zůstala z minulosti. Představoval jsem si to
asi tak, že Bůh je v církvi někde vepředu, kolem pana faráře nebo kolem
pastora a my, ten zbytek vzadu jsme od Boha dále. Trochu to podporovala i
některá slova, která zazněla z kazatelny: "Kdo se chcete modlit za
uzdravení, pojďte dopředu! Bůh je tady!"
Kolem lidí sloužících v církvi je často aureola svatosti a
blízkosti Boha. Vznikají pak takové požadavky jako: "Pastore, hledám teď
novou práci, modli se za mne kterou z nich si mám vybrat, abych si
vybral správně!"
Jsou tedy pastoři blíž Bohu? Je jejich modlitba důležitější než
moje nebo tvoje?
Když jste přijali Krista Ježíše jako Pána, pak v něm také žijte. V
něm jste také obřezáni, a to obřízkou, již nelze vykonat ručně; jde o
odložení tělesné přirozenosti, o obřízku Kristovu. Křtem jste spolu s
ním pohřbeni; vírou v moc Boha, který ho vzkřísil z mrtvých, jste spolu s
ním vzkříšeni.
I vy jste byli mrtví ve svých vinách a hříších. Ale Bůh je tak
nesmírně milosrdný! Zamiloval si nás tak velikou láskou, že spolu s
Kristem obživil i nás, mrtvé ve vinách – jste spaseni milostí! Spolu s
ním nás vzkřísil a posadil na nebesích v Kristu Ježíši.
Když jste byli vzkříšeni s Kristem, vztahujte se k nebeským
výšinám, kde Kristus sedí po Boží pravici. Myslete na nebeské věci, ne
na pozemské, vždyť jste zemřeli a váš život je s Kristem ukryt v Bohu.
Pokud člověk vstoupí do smlouvy s Bohem skrze Ježíše Krista,
zemřel spolu s Kristem, spolu s Ježíšem byl pohřben, spolu s ním byl
vzkříšen a posazen na nebeských výšinách a spolu s Ježíšem Kristem je
ukryt v Bohu. Nevím, jak jsem si vlastně představoval, že někdo může být
ještě blíž Bohu, než v Kristu Ježíši...
Není větší blízkosti Bohu, než když člověk svlékne kabát ušitý z
použitých vložek a kupky hnoje a oblékne spravedlnost v Kristu Ježíší a
postaví se doma v obýváku nebo venku za domem před Boží trůn vysoko v
nebesích. V nebi už se neplánuje nějaká další revoluce ve vztahu člověka
s Bohem a už vůbec ne ve vztahu Boha k člověku. Nebude už jiná
revoluce, která by tě přiblížila k Bohu, než ta největší revoluce která
kdy ve vztahu Boha k člověku mohla nastat, ta revoluce která byla
potřeba, ta smrt, ten pohřeb a to vzkříšení, které uviděli učedníci
třetího dne.
Požehnán buď Bůh a Otec našeho Pána Ježíše Krista, který nás v
Kristu požehnal veškerým duchovním požehnáním v nebesích! V něm nás
vyvolil ještě před stvořením světa, abychom před ním byli svatí a
bezúhonní v lásce.
Ve své laskavé vůli nás předurčil, abychom skrze Ježíše
Krista byli přijati za jeho vlastní. Chvála jemu za tu slavnou milost,
kterou nás obdařil ve svém Milovaném! V něm se nám skrze jeho krev
dostalo vykoupení, totiž odpuštění hříchů, podle bohatství jeho milosti,
kterou nás štědře zahrnul se vší moudrostí a prozíravostí. Ve své
laskavosti nám dal poznat tajemství své vůle – předsevzal si, že až se
naplní čas, uskuteční svůj plán a shromáždí všechno na nebi i na zemi do
jednoty v Kristu.
Právě v něm se i nám dostalo podílu na vyvolení; byli jsme
předurčeni podle předsevzetí Toho, který rozhodnutím své vůle působí
všechno. My, kdo jsme složili naději v Kristu, se tedy stáváme jeho
chválou a slávou.
Ale Bůh je tak nesmírně milosrdný! Zamiloval si nás tak velikou
láskou, že spolu s Kristem obživil i nás, mrtvé ve vinách – jste spaseni
milostí! Spolu s ním nás vzkřísil a posadil na nebesích v Kristu
Ježíši, aby svou laskavostí k nám v Kristu Ježíši projevil v budoucích
dobách nepřekonatelné bohatství své milosti. Touto milostí jste skrze
víru spaseni. Není to z vás – je to Boží dar; není to ze skutků, aby se
nikdo nechlubil.
|
Podobná témata
|
|
Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Čtvrtek, 13. květen 2010 @ 20:58:51 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/ | Editor GS to koukám zase trochu pokazil, tak se můžete podívat na originál článku o spravedlnosti, kde je to k přečtení trochu lépe a strukturovaněji, když už jsem si s tím dával práci.
|
|
|
Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: oko v Pátek, 14. květen 2010 @ 20:09:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | .." V římském náboženství panovala představa, že člověk není a nemůže být
spravedlivý, jen se o to v průběhu života snaží. Jeho modlitby tak Bůh
slyší jen někdy a je potřeba někoho spravedlivého, ko by byl blízko
Boha a kdo by se za člověka modlil, aby ta spravedlivá modlidba na Boha
zapůsobila a mnoho zmohla. A aby se člověk mohl stát spravedlivým a
svatým, tak musel - zemřít. Teprve smrtí může být člověk svatý."....
Já v římskokatolictví žiju celý život a říkám, že toto není pravdou.
Toto je karikatura skutečné katolické víry. Popisuješ - li svůj skutečný
tehdejší stav, své vnímání - tak pak není divu, že jsi teď tam, kde jsi.
Člověk je schopen žít jako spravedlivý (dokonce i nekřesťan může), ale není to ani zadarmo, ani lehce. Není to o tom: Ježíši, zde mě máš a všechno ostatní už zařiď sám. U křesťana to vyžaduje předně život v Bohu a lidskou odpověď- lidské úsilí vyjadřované skutky lásky.
Bůh slyší naše modlitby vždy.
Smysl přímluvy za bližního spočívá v možnosti projevovat lásku a
podílet se na společenství lásky. To zpětně člověka také obohacuje a on
tak duchovně roste. U svatých v nebi je to podíl na Kristově kralování.
Kristus se za nás přimlouvá, i svatí se přimlouvají. Tak vypadá
Kristova vláda lásky.
Teprve smrtí může být člověk svatý - To je přece naprostý nesmysl! Který paragraf katechismu by toto měl učit? Katechismus obsahuje kompletní učení katolické církve. Pokud tedy toto tvrdíš, dokaž!
Ohledně Boží spravedlnosti se lišíme v jednom. Oba víme, že spása ze
skutků Zákona není možná, v tom rozdíl není. Pořád nikde neuvádíš, jak tu Boží
spravedlnost oblékneš. Bereš to jako hotový fakt. Svěříš svůj život
Ježíši a basta. Já říkám, tak jednoduché to zas není. To není záležitost
citu, ani okamžiku. Ani verbálního projevu a slavnostních slibů a vyhlášení.
Takových "opravdových"svěření života Ježíš už slyšel! A za nějakou dobu na tom byli dotyční stejně, nebo ještě hůř.
Spravedlnost je totiž chráněna a zvyšována před Bohem skrze dobré skutky, je to růst, nikoli absolutní stav!
V tomhle se lišíme.
Svléknutí starého kabátu a obléknutí nového nejde bez toho, abychom se sami angažovali.
Tridentský koncil; Kánon 9: Jestliže
kdokoliv říká, že hříšník je ospravedlněn pouhou vírou v tom smyslu, že
nic dalšího není požadováno ke spolupráci, aby se získala
ospravedlňující milost a že není žádným způsobem třeba, aby byl
nakloněn aktivitou své vůle; AŤ JE PROKLET.
Obléknout Krista je běh na dlouhou trať se spoustou bojů, vítězství i
proher. Okamžiků, kdy člověk musí začínat od znovu a zdánlivě se třeba
nehnul z místa. Většinou po takovém rozhodnutí se pro Boha člověk
dostává zvláštní milost - intenzívní prožívání Boží blízkosti, kdy všechno
se zdá jiné, krásnější. Užijme si to! Je to dar Boží lásky- zkušenost, která nás má posilovat
až přijdou zkoušky, dlouhá temná noc. Kdy bude třeba svůj vztah ke
Kristu osvědčit, kdy jsme zkoušeni jako zlato v tavicím kelímku. Ale
jen to je způsob, jak lze zlato vyčistit od příměsí. Zlato nevyčistíš bez skutků, bez utrpení!
A o tom ty nemluvíš. Ty ses rozhodl přijat Krista do života - a to je dobře. Ale chováš se tak sebejistě, jako bys už měl vyhráno, jako bys už byl za vodou. A to je špatně, to je falešný klam. Kristus nám ponechává svobodu v rozhodování - i když se jí zříkáme a chceme, aby za nás rozhodoval on, stejně jsme to nakonec my, kdo má ve všech situacích života poslední slovo. Bůd udává životní situace, my na ně odpovídáme vlastním rozhodnutím. A to nebývá vždy dobré, co si budem vykládat! To je to vytrvání v dobrém, které můžeme mít pouze v naději V nás totiž jistota není a i spoléhání na Krista je zase jen naše vlastní svobodné rozhodnutí, které dneska je, ale zítra už být nemusí. Mohou přijít zkoušky, že se prohneš a tvá víra bude takhle malá!
|
Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Lu v Pátek, 14. květen 2010 @ 21:02:46 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Kdo že to psal, že má rád krátké články, Cizinec ;-?
Mohou přijít zkoušky, že se prohneš a tvá víra bude takhle malá!
Tos mi připoměl toho faráře Holého z filmu Zapomenuté světlo ;-!
"Pane faráři, je Bůh ?", ptá se umírajíci Márinka. Farář Holý: "Včera jsem měl sen: Přišel jsem do kostela a viděl jsem Boha, jak se modlí. Povídám: ´Bože, ke komu se modlíš ?´ Bůh mi odpověděl: ´K tobě, člověče !´......"
Nemusíme mít až tak velkou víru. Stačí, že věříme VELKÉMU Bohu. A hlavně: Bůh věří nám !
|
]
Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 15. květen 2010 @ 03:04:34 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Děkuju, že sis to přečetl, i když to bylo tak dlouhé. Psal jsem to speciálně pro tebe. Zkusím ti odpovědět na otázky a věci, ketré ti nejsou jasné, i když jsem odpovídal mockrát.
"Žít jako spravedlivý"
Můj celoživotní poznatek a zkušenost jsem uvedl v článku: Spravedlnost, kterou jsem schopen žít, nesplňuje Boží normy na skutečnou spravedlnost. Učení ŘKC mne tedy rovnou posílá do pekla bez jakékoliv naděje, je tedy pro mne nesmysl se jím vůbec zabývat. Proto jsem si radši vybral křes´tanské učení a Ježíše a jeho spravedlnost. Pokud je někdo tak sebejistý, že si troufá se svojí spravedlností jít na ten soud, nijak mu to neberu, ale také nezávidím.
Kde se bere Boží spravedlnost pro člověka.
To jsem uvedl v článku, v bibli je to na několika místech, velmi precizně popsané proroky, Ježíšem i apoštoly. Například (vyznačuju vyjímečně boldem, aby sis toho všimnul):
Blízko tebe je to slovo, v tvých ústech a ve tvém srdci;‘je to slovo víry, které hlásáme: Vyznáš–li svými ústy Pána Ježíše a uvěříš–li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. Srdcem se věří k spravedlnosti a ústy se vyznává k záchraně, neboť Písmo praví: ‚Každý, kdo v něho věří, nebude zahanben.‘
Ano, učení apoštolů beru jako fakt, a věřím mu, v tom se určitě lišíme.
Nejde to bez toho, abychom se sami angažovali.
Ano, tomu věřím. Uvěřit musí člověk sám a přijmout Krista také, nemůže to za něj udělat (např. politím v kostele) někdo jiný. Kalvinistické dohady nemusím, ale taky je nikomu neberu. Rád uznám veškerou Boží zásluhu na mém spasení. Moje je nulová, nebo spíše záporná.
Boje před spasením
Obléknout Krista a přijmout spasení je určitě mnoho bojů, zvláště pro lidi pod vládou duchů a náboženství, to mohu potvrdit. Duchové, kteří člověka drží, ho nechtějí pustit jen tak. Ale jednou se ten boj dobojuje a člověk je spasen. To co říkáme jako křesťané: Je nesmysl se spasením čekat. Udělej to co nejdříve. Až budeš umírat, může být pozdě.
Ale o tom ty nemluvíš
Ugh... Ještě jsme se nedostali přes mlíčko a už chceš kosti? No teda... Nejdřív je potřeba, aby se člověk narodil znovu, dostal toho nového ducha. Nebyl jen duše a tělo. Začal rozumět duchovním věcem. Pak má smysl pustit se do model, likvidace prokletí, vyčištení života, opustil názory světa, poddal se Bohu a vzepřel lidským výmyslům... To jsou těžké boje a velká tavírna. Já tady o tom píšu a hodně, jen ty to asi nevidíš. Pokud jde o život, jsem tu jeden z mála, co tu něco ze života píše ...
Sebejistota
Ano, mám v sobě velkou jistotu, ke které jsem došel dost těžkým životem. Pokud by moje spasení a věčný život bylo na mne, jdu rovnou do pekla, ani na ten soud nemusím. Tahle naprosto neochvějná jistota v sebe sama a v mé schopnosti mne přivedla až k tomu, že jsem začal hledat jak z toho ven. A díky této neochvějné jistotě v sebe sama mám vyhráno, protože díky ní jsem v týmu Někoho, kdo není zvyklý prohrávat a mám jeho slovo. A jeho slovo neklame.
Kdysi jsem záviděl těm, kteří žili v tom falešném klamu, že svými skutky Boha ohromí a dostanou se díky nim do nebe. Dnes už ne a jejich sebejistotu nechápu a vlastně nikdy jsem ji nechápal.
|
]
Re: Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. květen 2010 @ 22:01:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | Děkuji, že sis kvůli mě dal tolik práce. :-))
Snad ti zbylo síly odpovědět na mé dotazy.
..."Učení ŘKC mne tedy rovnou posílá do pekla bez jakékoliv naděje"... Zkus objasnit, co máš na mysli. Evidentně máš v učení ŘKC mezery.
..."Ano, učení apoštolů beru jako fakt, a věřím mu, v tom se určitě lišíme."... Tak tímto mě zcela zbytečně a nepodloženě urážíš.
..."Ještě jsme se nedostali přes mlíčko a už chceš kosti?"... Pokus se na chvilku opustit tento postoj starého mazáka, který už má cosi za sebou a poučuje ostatní a poctivě se zamysli. Jen tak můžeš uvidět, co ti stále uniká. Dva tvé výroky položím vedle sebe: ..."(Nejde to bez toho, abychom se sami angažovali). Ano, tomu věřím. Uvěřit musí člověk sám a přijmout Krista také... ...Rád uznám veškerou Boží zásluhu na mém spasení. Moje je nulová, nebo spíše záporná."...
Jestliže na nás záleží (jak přiznáváš), že musíme něco udělat sami (uvěřit...přijmout) - pokud to neuděláme, nemůžeme být spaseni - nemůže být naše zásluha nulová. To je logický nesmysl.
O tom stále mluvím. Jsi ohrazen dokola zbožnými frázemi, ale mezi nimi nevnímáš obrovská bílá místa, chybí ti návaznost, kontinuita. Ty ji překrýváš silnými citáty z Písma jako: "Vyznáš-li svými ústy Ježíše jako Pána a uvěříš-li ve svém
srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš spasen." Snad ti studium historie otevře oči, abys pochopil skutečný význam tohoto. Pavel toto psal Římanům. Vyznat Ježíše v tehdejším Římě znamenalo v praxi být jako křesťan předhozen dravé zvěři. To je skutečná podstata vyznání Ježíše jako Pána skutkem, vy jste ten smysl zcela vyprázdnili a posunuli ho někam úplně jinam.
Měli bychom si ujasnit pojmy, jinak si nemůžeme rozumět. Přijat svou spásu a pracovat na ní, znamená být na cestě, mít věčnou spásu znamená být v cíli, projít branou smrti do věčného života a mít své tělo oslavené. To je podstatný rozdíl. Proto s tebou nemohu souhlasit, že už jsi spasen.
Přijetím partitury (víry) se ještě nestáváš muzikantem, ani členem orchestru. Tím se staneš až v okamžiku, kdy se podílíš na hře, když zahraješ své tóny. Do té doby jsi pro posluchače i spoluhráče jako mrtvý, zbytečný (víra bez skutků je mrtvá). Nemáme žádnou zásluhu na svém absolutním sluchu, na svém muzikantském talentu, ani na napsaných notách, které máme hrát. To všechno je Boží dar - z milosti.
Ale to ještě není celá věčná spása! Všechna ta dřina, kdy doma pilujeme a cvičíme dokonalost tónu i obratnost prstů, která je nakonec završena veřejným koncertem, je nepochybně jak naší zásluhou, tak zásluhou našich učitelů. Někdo přijme svoji partituru, ale pak jde raději s kamarády hrát fotbal a muziku fláká, jiný ji třeba dokonce ani nepřijme. A v tom se lišíme, za to budeme jednou odměněni potleskem, nebo vypískáni. Tvrdit, že na své spáse nemáme žádný podíl, že je to všechno jen zásluha Boha, je nepřesné a zavádějící. Je třeba porozumět tomu, co na díle spásy je zásluha výhradně Boží a na co máme vliv také my sami. I naše zásluhy, naše úsilí je součástí díla naší spásy, je součástí cesty naší spásy.
(Přís 12,15) Hlupák je přesvědčen, že jde správně,
moudrý člověk si nechá poradit.
Přeji ti, ať se zachováš jako ten moudrý. Nestačí přesvědčení, že jdeš správně.
|
]
Re: Re: Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. květen 2010 @ 10:24:55 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Ahoj oko.
Snažil jsem se situaci odlehčit mlíčkem a moc se mi to nepovedlo, omlouvám se za to.
Odpovím na tvoje otázky postupně. Jak jsem ti napsal jinde: Ty píšeš o tom, co velmi dobře známe, rozumíme tomu a léta jsme v tom žili, my píšeme o tom, co ty neznáš, neprožil jsi a ani se nás nesnažíš pochopit. Z toho důvodu je dost nelogické, když se snažíš napasovat přísloví zrovna na nás...
Přeji ti, abys pochopil, o čem svědčíme. I když - já věřím písmu, které říká, že víra je ze slyšení a ne ze čtení. Ani ze čtení Granosalis. Budu se za tebe modlit, aby ti Bůh poslal posla, který by ti dosvědčil evangelium v moci. Až přijde, nevysměj se mu a nevyhoď ho, bylo by to škoda. A jehovista to nebude, neboj ;-)
Toník
|
]
Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Sobota, 15. květen 2010 @ 03:44:28 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | To je to vytrvání v dobrém, které můžeme mít pouze v naději V nás
totiž jistota není a i spoléhání na Krista je zase jen naše vlastní
svobodné rozhodnutí, které dneska je, ale zítra už být nemusí. Mohou
přijít zkoušky, že se prohneš a tvá víra bude takhle malá!
Oko, ale tohle je důležité, to ti napíšu zvláš´t, i když už jsem to také psal mnohokrát. A budu to opakovat jak dlouho bude potřeba, dokud to nepochopíš.
Křesťané s Bohem uzavírají smlouvu. Ta smlouva je krevní smlouva. A ta krevní smlouva je silnější než třeba běžné manželství. Krevní smlouva se neuzavírá ve stylu "vydržíme spolu v dobrém dokud budeme mít naději", jako když žijí lidi spolu na hromádce. Ta smlouva se uzavírá právě na doby, kdy věci nejsou v dobrém, kdy přichází zkoušky, kdy jeden z partnerů selže, kdy je víra takhle malá.
Je to ale skoro jako v manželství. Tam uzavíráš smlouvu "vydávám se ti a přijímám tě, budu s tebou v dobrém i zlém dokud nás smrt nerozdělí". Smlouva člověka s Bohem v Ježíši Kristu je skoro stejná, liší se jen v tom závěru, to "dokud nás smrt nerozdělí" tam chybí, protože ta smlouva, kterou jako křesťané máme uzavřenou, je věčná.
Lidé z náboženství mají často představu, že křesťané se spoléhají na svojí víru, na její sílu a nerozumí, proč si jsou křesťané tak jistí, jak to nakonec dopadne. Ale my nespoléháme na svojí víru, ale spoléháme na Ježíše Krista a na jeho slovo. Proto si můžeme být jistí.
|
]
Re: Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: oko v Sobota, 15. květen 2010 @ 22:14:01 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | ..."Ale my nespoléháme na svojí víru, ale spoléháme na Ježíše Krista a na jeho slovo. Proto si můžeme být jistí."...
Je krásné a správné se spolehnout na Krista. Ale zase je tu "bílé místo"! I ty musíš "zabrat špónu", vyorat brázdu.
Spása není výsledkem spoléhání na Krista ve vlastní nečinnosti, v důvěře, že on všechno zařídí.
Spása je výslednicí spolupráce Boha a člověka, spoléhání na Boží milost, které není opovážlivé, ale s adekvátní lidskou odpovědí ve skutcích v pokoře a poslušnosti.
|
]
Re: Re: Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. květen 2010 @ 10:28:04 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Spása k věčnému životu je výsledkem spoléhání na Krista v důvěře, že on všechno zařídí.
Myslím, že spasení v Kristu Ježíši přesně do puntíku naplňuje skutkovou podstatu hříchu "opovážlivé spoléhání na Boží milost" tak, jak je definováno v ŘKC.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: oko v Úterý, 18. květen 2010 @ 19:51:38 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) ) | To se ale mýlíš.
To co může udělat člověk, to za něj Bůh dělat nebude. Spolupráce, spolupráce a ještě jednou spolupráce - to je pravý obraz cesty spásy.
Opovážlivé spoléhání na Boží milost, tak jak je definováno katolickou církví, vysvětlím na příkladu: Líbí se mi sousedova žena a zdá se , že ani já jí nejsem lhostejný: Tak se s ní rozhodnu vyspat - však se z toho později vyzpovídám.
Takhle si snad spasení nnepředstavuješ ani ty.
|
]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Středa, 19. květen 2010 @ 00:56:07 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Zajímavé. Ten, který se mýlí, Boží spasení zažil a ten, který má Jedinou a pravou pravdu na něj teprve čeká a ani si není jistý, jestli se ho dožije.
Tvoje výroky na toto téma, oko, jeden za druhým jsou poslední dobou jen rouhání Bohu. Tenhle poslední je jen doplněním těch předchozích. Omlouvám se ti, že jsem tě dovedl do diskuze, zbytečně jsem tě uvedl v pokušení.
Oko, věř mi, že pokud se spoléhám na Ježíše, tak se nemýlím a nemýlí se nikdo jiný, kdo na něj spoléhá. A nebudeš se mýlit ani ty, až se na něj spolehneš. Protože Slovo neklame.
V několika příspěvcích ti ještě vysvětlím, kdo je nejblíž Bohu, jaký je vztah skutků a zvyšování spravedlnosti a některé další detaily.
Jinak už bylo napsáno dost.
|
]
|
|
Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Momonka (Tinidril@seznam.cz) v Sobota, 15. květen 2010 @ 00:31:33 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Cizinče, moc pěkné svědectví. Ty to navíc umíš tak hezky podat - špetka humoru nesmí chybět:-) |
Re: Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 18. květen 2010 @ 10:40:32 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) )http://www.cizinec.com/ | Díky, holky za pochvalu. Doufám, že si to přečetla Jaela, aby viděla, kolik mám fanynek ;-)
|
]
|
|
Re: Spravedlnost, modlitba a přímluva (Skóre: 1) Vložil: Irena v Sobota, 15. květen 2010 @ 10:32:22 CEST (O uživateli | Poslat zprávu) | Moc dobrý článek, Cizinče, ostatně jako vždy, a jako i ostatní svědectví na tvém blogu:-) Brzy budu mít víc času, tak se chystám, že si postupně pročtu:-)
I kdyby si někdo nic z toho nepamatoval, tak aspoň ty poslední věty by si mohl vrýt do paměti - "milostí jsme spaseni skrze víru." Ano a amen!
Irena |
|
|
|
|