Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 2, článků celkem: 16651, komentáře < 7 dní: 225, komentářů celkem: 429541, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 429 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
oko

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116465311
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: M. Sinead O´Connor: Výzva k opuštění římskokatolického spolku
Vloženo Úterý, 06. duben 2010 @ 18:50:03 CEST Vložil: Stepan

Služba bližním poslal op

http://cs.christiantoday.com/article/sinead-oconnor-utoci-na-nekrestansky-vatikan/16577.htm
     K této výzvě Mater Sinead, která je mou sestrou v katolickém kněžství, se plně připojuji.

     


Podobná témata

Služba bližním

"M. Sinead O´Connor: Výzva k opuštění římskokatolického spolku" | Přihlásit/Vytvořit účet | 66 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: M. Sinead O´Connor: Výzva k opuštění římskokatolického spolku (Skóre: 1)
Vložil: ssns v Úterý, 06. duben 2010 @ 19:38:50 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Milý bratře, když jsem se asi tak před měsícem dočetl, že ten biskup žádá farníky, aby se složili na náklady, které církev kvůli zneužívání dětí ponese, s tím, že ŘKC a Vatikán má sice spoustu majetku, ale hotovosti se nedostává, myslel jsem, že v Irsku slaví našeho 1. apríla přibližně o měsíc dříve. Leč on tu výzvu myslel zcela vážně. Ale uznejte sám, bratře, co má chudák církev dělat? Veškerý ten majetek prostě potřebuje a tudíž prodávat nechce a nemůže, odpustky se už neprodávají ... a od svých oveček zase nežádá tolik. Měli by vybrat každoročně cca 60 000 Eur a to po dobu 20 let. Ale co je to 20 let proti věčnosti.

Jen vám neví, nejsme-li my na toho biskupa přísní. Peněžní dary, které věřící v dobré víře házejí do kasiček a případně košíčku se na úhrady podobných věcí použily již v minulosti. Někde se dokonce musely prodat stavby, na které se kdysi ovečky také skládaly. Takže od pana biskupa je svým způsobem fair, že rovnou řekne, na co to chce. Nechci být nepsravedlivý a tvrdit, že ho k této upřímnosti vedl holý fakt, že už mu ovečky do těch kasiček nedávají dost, nebo má najednou nedostatek oveček.



Re: M. Sinead O´Connor: Výzva k opuštění římskokatolického spolku (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Úterý, 06. duben 2010 @ 23:58:00 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, je třeba vtoupit do přímého vztahu s Bohem. Souhlasím.



Re: M. Sinead O´Connor: Výzva k opuštění římskokatolického spolku (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 07. duben 2010 @ 08:55:17 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
K tomu abychom opustili Ježíše Krista a církev a osobně uctívali jakéhokoliv jiného nebo alespoň neosobního boha nás nabádají všichni čerti i zlí lidé již přibližně 2 000 let. Abychom opustili cestu která jediná vede výš než jen na vrchol hory a vydali se kteroukoliv jinou o které se domnívají že vede až na samé dno propasti.
Jestli se Vy a Vaše sestra Sinead cítíte být katolickými knězi tak kolik chcete přispět na požadavky těch které soud uznal jako oběti ?



Re: M. Sinead O´Connor: Výzva k opuštění římskokatolického spolku (Skóre: 1)
Vložil: eleonora v Středa, 07. duben 2010 @ 09:12:52 CEST
(O uživateli | Poslat zprávu)
V příspěvcích nikdo nerozlišuje katolíky  v chudých zemích, od katolíků v zemích bohatých a v tom je zjevný rozdíl. Katolíci v chudých zemích jsou na tom zcela jinak, než v bohatých. Perverze se většinou objevuje jako průvodní jev bohatství a země, ve kterých nyní skandály probíhají, o tom, svou úrovní, jasně svědčí. Další věcí je že většinová společnost není až tak pozadu za svými duchovními vůdci. Obviňuje-li tedy někdo někoho z nějaké perverze musí vzít v úvahu, že další kus ledovce se skrývá mezi farníky a v okolní společnosti, která s tímto prostředím nějakým způsobem koexistuje a tím propůjčuje takovému prostředí své razítko legitimnosti (někde jsem nedávno četla o tom, že v určité zemi připadá na 100 pedofilních kněží 7000 pedofilů ze sekulární sféry). Z této dedukce vyplývá, proč by neměli být farníci oddělení, co do finančního postihu, od těch, kteří je vedou. Zodpovídají za sebe vzájemně. Faráře, který zneužije třeba deset dětí nemohl krýt jen jeho nadřízený, to je jako kdyby měl v rodině někdo alkoholika a věděl to o sobě jen on sám a jeho nadřízený v práci. Na druhou stranu tu nikdo nezdůraznil, že v Česku, nikdo nijak výrazná pochybení, zmíněného druhu, odnikud nevyhrabal. Dá se tedy hodnotit, že není země jako země a není katolík jako katolík.
Co se majetku týká katolická církev je po státu největším majitelem a správcem kulturních památek. Kulturní památky nevyhlašuje kulturními památkami církev, ale stát. Na druhou stranu je povinna tyto památky udržovat, bez legitimního nároku na finanční podporu. Stát vybírá daně aby mohl udržovat to, co prohlásil za památku. Církev vybírá almužny, aby udržovala to, co jí za památku vyhlásil stát. Nedávno nový pan arcibiskup zmínil jednoduchou finanční rozvahu kdy stát dosud vlastnící majetky církve tyto nejen nijak výrazně nespravuje (hřbitovy, kostely, polnosti ,lesy), ale finanční přínos z nich má cca 3 miliardy ročně. Na druhou stranu podporuje církev 2 miliardami ročně. A zde vzniká podobná zápletka jako v Hellerově románu Hlava XXII, kdy jedna z postav jistý šmelinář nakupuje vejce za 8 centů, za 5-6 je prodá a ještě na tom vydělá. Inu stát je velký kouzelník a ta nehodná církev si nic nezaslouží.
Dalším otazníkem je kolik by stát musel vydat peněz na nezaměstnané jejichž pracovní místa momentálně vytváří církev, a tím nemyslím kněží. Kolik by se asi ze zmíněných dvou miliard odečetlo.

Jednoduché úvahy na jednoduché téma "církev je blbá" a stát a všichni ostatní jsou chytří a naprosto přesně ví, jak co vyřešit jsou možná jednou z posledních kapitol českého bestseleru o kocourkovských radních. Tyto úvahy nemají ale jednak reálný základ a také nic reálného neřeší.

Kdyby stát a jeho daňoví poplatníci zabránili třeba panu Železnému aby manipuloval majetkem CME nemusel by církvi nikdo pět let předhazovat její rozpočet. Kdyby další a další vynakládali pozornost na různé Bojary, Šťávy, Krejčíře, Pitry, Berdychy apod. možná by vůbec nemuseli řešit, že je nespravedlivé aby měl farář tolik peněz jako železničář a nebo pokud, tak by se měl s oním železničářem domluvit jestli by mu nepohřbil babičku. Mám totiž pocit že farář by průvodčího zastoupit dokázal v opačném případě si tím nejsem zcela jista.

To jen tolik k jednoduchým řešením

Ela



Stránka vygenerována za: 0.64 sekundy