Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 274, komentářů celkem: 429609, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 422 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

Willy
magdalena07
ivanp
rosmano
Mikim

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116509075
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Pedofilní krize západní společnosti
Vloženo Pondělí, 22. březen 2010 @ 19:27:47 CET Vložil: Stepan

Etika poslal oko

Krize společnosti, nebo církve?


O čem se nemluví 


 Možná, že letošní postní doba bude pro Benedikta XVI. nejtěžší. Po hořkém potvrzení toho, co prohlásil jako prefekt Kongregace pro nauku víry během rozjímání Křížové cesty u Kolosea v roce 2005 („Kolik špíny je v církvi!“), následuje nyní nechutný hon, kterého se účastní světská média různého ražení, disidenti typu Hanse Künga a lobby šiřitelů nových lidských práv. Jsou to dny tmářství a hněvu sdělovacích prostředků a Petr je opět uprostřed bouře. S hodinářskou přesností se dostávají na přetřes případy, plnící funkci cíleně naváděných bomb. Očekával se list katolíkům v Irsku (http://www.radiovaticana.cz/clanek.php4?id=12563), jež je reakcí na hrozná obvinění tzv. Ryanovy komise. Tisk vytahuje staré případy v Holandsku, Německu, Rakousku a Švýcarsku, z nichž mnohé již stanuly před soudem a byly už archivovány před 20 či 30 lety. Vznětlivý materiál na konstrukci špinavého, ale i falešného příběhu. Je to snaha vykreslit v kolektivní představivosti takovou podobu církve, která je nejenom jakýmsi cizím tělesem v postmoderní společnosti, ale určitým druhem zrůdy, jejíž morálka a interní disciplina vedou její členy k anomáliím a úchylkám. Ano, toto je církev, která vychovala Evropu k uznání lidské důstojnosti, v lásce k práci, literatuře a zpěvu; ta která vynalezla nemocnice a univerzity a zavedla právo a omezila absolutismus... nyní to vše není důležité. Se stejným potěšením, které někteří zakoušejí při odstraňování jejích symbolů z veřejného prostoru, se jiní pokoušejí o demolici jejího obrazu v kolektivním povědomí. Otázka zní: je pravdou, co se nám říká anebo nikoli? Podívejme se na čísla. 

Například v Německu ze 210 000 případů zneužití nezletilých, jež byly oznámeny od roku 1995, se jich 94 týkalo různými způsoby církve

Zajisté, 94 případů ve farnostech a školách je enormní množství, které zraňuje tělo církve a vyvolává závažné otázky. Je také pravdou, že u členů církve, zejména těch, kteří jsou pověřeni výukou, se očekává vždy více než průměr, protože komu je mnoho dáno, od toho se stejně žádá. Avšak řekněme také velmi jasně, že církev nežije v nějakém prostoru mimo dějiny. Je tvořena slabými lidmi a hříšníky; její tělo je vydáno tlaku dobových kulturních proudů a nechybějí ani momenty, v nichž je svědomí mnoha jejích členů formováno spíše světským míněním než živou tradicí, kterou obdrželi. Hrůzu těchto případů nelze minimalizovat, a proto Benedikt XVI. (už jako prefekt Kongregace pro nauku víry) uvedl do pohybu imponující „ozdravný proces“, jehož plody jsou již patrné. Pokud však velká média kladou na první stránky 94 případů a záludně přitom zamlčují dalších 200 tisíc, ocitáme se před odpudivou operací, na niž je třeba poukázat. Čísla této katastrofy k nám promlouvají o morální chorobě naší doby a vyžadují, abychom příčinu soužení západních společností hledali nikoli v celibátu katolických kněží, nýbrž v sexuální revoluci roku 1968, v relativismu a ve ztrátě smyslu života. Sociolog Massimo Introvigne publikoval na toto téma vynikající článek ve kterém ukazuje, že mediální uragán těchto týdnů je odpovědí na to, co označil jako fenomén „morální paniky“, a je dokonale dálkově monitorován několika mocenskými centry. Podle jeho názoru jde o „sociální hyperkonstrukci“, která má za pomoci zlomkovitých a z časového hlediska diskontinuitních informací vytvořit novou podobu zrůdy. Existuje zajisté reálný problém, totiž kněží (i jeden je přespříliš), kteří se dopustili odporného zločinu sexuálního zneužití nezletilých. Avšak dimenze, doba a historický kontext jsou systematicky zkreslovány nebo zamlčovány. 

Nikdo nedává tato čísla církevní ostudy do souvislosti s brutálním celkem problému. 

Nikdo např. neříká, že ve Spojených státech, byl pětkrát vyšší počet obviněných mezi pastory protestantských komunit, anebo že ve stejném období, kdy bylo v této zemi odsouzeno něco přes 100 katolických kněží, bylo za stejný zločin zároveň odsouzeno 5 tisíc profesorů gymnastiky a trenérů. A nikdo přitom nežádal vysvětlení na Basketbalové federaci! A nakonec, údaje nejvíce deprimující: oblastí, ve které se vyskytuje nejvíce případů pohlavního zneužití nezletilých, je rodina (zde dochází ke dvěma třetinám registrovaných případů). 

Co tedy má s tím vší do činění celibát? Ponechme stranou staré obsese Hanse Künga a jeho archaickou křižáckou snahu o odstranění nervů a podstaty církve. Od světských médií, které se dovolávají vědeckosti, preciznosti a profesionality se však očekává větší objektivita. Minulý týden dálkově ovládaná „morální panika“ zasáhla dobře svůj cíl. Hon se soustředil na tu největší kořist, samotného Benedikta XVI., papeže, který provětral vzduch a zavedl řadu opatření za účelem maximální transparentnosti, kooperace s autoritami, a zejména péče o oběti. Byl to papež, který se ve Spojených státech a v Austrálii tváří v tvář setkal s těmi, kteří byli vystaveni oné hrůzné zkušenosti, aby požádal o odpuštění jménem církve, jejímiž zraněnými členy jsou a zasluhují proto přednostní pozornost. Nařknutí papeže Ratzingera právě na tomto poli by si zasluhovalo pouhé pohrdání, pokud by neodhalovalo něco důležitého o této historické době. Existuje kulturní, politická a mediální moc, která si bez uzardění a rozpaků vzala na mušku Petra. Zajisté to není poprvé, a je vhodné si to pamatovat. Zuřivost a použité zbraně jsou však tentokrát mnohem podlejší než dříve. Lze si představovat průhledné svědomí, s nímž Benedikt XVI. hledí na tuto záplavu, a z ní vyplývající bolest, která jej provází v této dramatické chvíli, kdy se on sám uvnitř církve stal fyzickým místem, přitahujícím nenávist, jež je iracionální, ale nikoli neznámá, protože už o ní Ježíš mluvil v evangeliu. Možná, že nám s jakousi nadsázkou chtěl ukázat, jak míní konat svou službu v této chvíli strachu, pudových reakcí a různých výkyvů. Učinil tak pohledem do zrcadla jednoho ze svých milovaných učitelů, svatého Bonaventury, když řekl: „vládnout neznamenalo pro svatého Bonaventuru pouze jednat, ale zejména přemýšlet a modlit se. … Jeho důvěrný kontakt s Kristem vždycky provázel jeho práci generálního ministra a proto sepsal také řadu teologicko-mystických děl, která vyjadřují duši jeho vlády, vyjevují jeho úmysl vládnout nejenom skrze příkazy a struktury, ale vést a osvěcovat duše, orientovat ke Kristu.“ Toto rozhodnutí Benedikta XVI. zůstává uprostřed bouře pokorné a pevné.

(Jose Louis Restana).

Podobná témata

Etika

"Pedofilní krize západní společnosti" | Přihlásit/Vytvořit účet | 24 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Pedofilní krize západní společnosti (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Pondělí, 22. březen 2010 @ 19:44:37 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Ano, toto je církev, která vychovala Evropu k uznání lidské důstojnosti, v lásce k práci, literatuře a zpěvu; ta která vynalezla nemocnice a univerzity a zavedla právo a omezila absolutismus...

O které církvi mluvíš?
Uznání lidské důstojnosti - jestli nějaká, tak kalvínská, ale spíš až Osvícenství a Francouzská revoluce
Láska k práci - kavinisté (a nikdá jinak)
Literatura a zpěv - katolická
vynalezla nemocnice - buddhisté (?)
univerzity - islám !!!
zavedla právo - židovská a pohanský Řím (Athény)
omezila absolutismus - osvícenci

Tak si to můžeme přebrat.



Re: Pedofilní krize západní společnosti (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Pondělí, 22. březen 2010 @ 21:47:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Zdá se, že OKO zase a zase míjí podstatu problému, nad kterou se (právem) pozastavují média (ostatně, jako docela často). Je zvláštní, že člověk žijící uprostřed toho vymytí mozků ani není schopen nahlédnout v čem je vlastně problém a proč se lidé ve světě i církvi (a dokonce i "církvi") děsí.

  Mohl by mi někdo z obhájců těchto hrůzných činů říci, který světský učitelský svaz kryl zneužívání dětí v jejich škole a to dlouhé desítky a stovky let? Který ředitel školy, ve chvíli, kdy zjistil, že učitel ve škole zneužil dítě, nenahlásil ten případ na policii a učitele jednoduše přeložil do jiné třídy? Mohl by mi Oko dát jeden příklad gymnastického svazu, který byl tak mocný, že by udělal dohodu s policií, že případy pedofilie (pardon, nebo acidofilie, pokud to nebyla ebofilie, už se mi to plete...) bude policie strkat do šuplíku a nebude je řešit? Ano, je tu třeba případ ebofila Kulínského, ale to je zjevně jen slabý odvar toho, v čem spočívá jádro této věci.

  Výpovědi všech lidí, kteří v tom systému žijí, i těch tady a v jiných diskuzích, jsou _tak_ cenné. Všímejte si jich. Ukazují na sílu a moc toho systému. Celý ten systém má takovou moc, že jsou schopni ho bránit miliony pěšáků tisíce kilometrů daleko, v jiné zemi a kultuře, jen proto, že třímají stejný válečný prapor. Z pohledu "normálního člověka" je neuvěřitelné, že by se někdo snížil až k bagatelizaci a obhajobě takové hrůzy, jakou je pedofilní mafie - a vida, z dvacítky těch z JPC, co se tu najdou, takovou věc udělá bez uzardění polovina a ani jim nedojde, čeho se to vlastně účastní ...



Re: Pedofilní krize západní společnosti (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 23. březen 2010 @ 11:15:33 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Naši předkové říkávali že když je nouze nejvyšší, pomoc Boha nejbližší. Ani tady na zemi nejsme sami. Před několika dny požádali evangelíci z Austrálie svatého otce Benedikta XVI. o plné společenství ve věcech víry a morálky. Právě teď a v téhle situaci dali nám i světu tohle svědectví. Zdá se že na ně propaganda nemá vliv a jejich víra a odvaha je větší než mnoha z nás . Také máte takový pocit že Pánbůh na den svatého Josefa odhrnul cíp obláčku a povzbudivě se na nás usmál ?  Měli bychom mu poděkovat a poprosit ať jim to oplatí lichvářským úrokem. Nejméně stonásobně. Na nás je abychom přemohli svou malou víru a zbabělost a podepřeli ruce svých pastýřů modlitbou, skutkem i svědectvím pravdě. Tak jako Chúr s Aaronem Mojžíšovi. Ideální je denní modlitba Růžence a Korunky ke Kristovu Milosrdenství ale i střelná modlitba o několika slovech má svoji cenu, stejně jako každá drobná darovaná mince nebo jen sklenice vody. Žádný člověk nedokáže plně pochopit a docenit sílu a moc modlitby kterou necháváme často ležet ladem. Čísla která udáváte ukazují jen počet odsouzených, počet skutečných viníků může být podstatně nižší. Ti kdo se hlásili ke Kristu neměli nikdy ustláno na růžích a když tak jen na stoncích a ne na květech. Málokdo si dneska dovede představit že před pár desítkami let táhli z jedné strany nacisti a z druhé komunisti nebo že naši předkové v dobách Říma měli na vybranou mezi obětí bohům a pomalou smrtí na mučidlech nebo ve lvích drápech. Když se zjevila Panna Maria v roce 1916 ve Fatimě tak byla v Portugalsku taková situace že místní zástupce státní moci nechal rozpálit nad ohněm kotel vařícího oleje a řval postupně na každé z dětí že jestli neřeknou že si to vymyslely tak do toho kotle hodí a uvaří zbylé dvě. Momentálně máme dobu informací a boj dobra a zla probíhá na téhle rovině. Zdá se že zatím není zájem dělat další mučedníky s vypraným rouchem. Díky tomu můžeme co nejlépe využít možnosti které máme. Ruce a kolena nám zdá se nikdo v nejbližší době nevezme a pokud se pletu tak bychom byli Doma o něco dřív.




Re: Pedofilní krize západní společnosti (Skóre: 1)
Vložil: Jaela v Středa, 24. březen 2010 @ 12:25:22 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Oko
Děkuji za článek



Stránka vygenerována za: 0.25 sekundy