Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 228, komentářů celkem: 429563, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 528 návštěvník(ů)
a 0 uživatel(ů) online:


Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116492800
přístupů od 17. 10. 2001

Aktivity a kampaně: Hříchem pošpiněné zákristie na pozadí pokrytecké morálky liberálních kritiků
Vloženo Úterý, 09. únor 2010 @ 20:05:28 CET Vložil: Stepan

ULTRAS poslal JanMiloslav


Hříchem pošpiněné sakristie na pozadí pokrytecké liberální kritiky Církve



Jedním z oblíbených mediálních témat posledních let je zneužívání dětí, zvláště pak mladých chlapců, katolickými kněžími. Skandály v USA, Irsku či Německu jsou vodou na mlýn všem, kteří mají katolickou církev v nenávisti či dlouhodobě usilují o změnu jejího učení i vyžadované praxe v oblasti lidské sexuality.  Že si nijak nevymýšlím, o tom svědčí i mnohé reakce čtenářů mých článků. Ať už píši o čemkoli, vždy se mohu spolehnout na to, že pod mojí úvahou naleznu hned několik výpadů proti Církvi v souvislosti s hříšníky v kolárku.


http://blog.ihned.cz/c3-40417630-YSemin_d-hrichem-pospinene-sakristie-na-pozadi-pokrytecke-moralky-liberalnich-kritiku-cirkve



Přestože nelze zavírat oči před tím, že liberální média programově vytroubí do světa cokoli, co blahodárné působení Církve ve společnosti kompromituje, bylo by velkou chybou katolíků, kdyby z důvodu oprávněné obavy z mediálních manipulací a ideologicky motivovaných kampaní skutečná provinění části katolického kléru přehlíželi či dokonce ospravedlňovali.

Padni komu padni. Kněží, kteří mají na svědomí znásilnění ministrantů či dětí školou povinných, se dopouštějí ohavností, pro které mají být velmi přísně potrestáni. Praxe mnoha biskupů, „řešících“ vzniklý problém přeložením kněze do jiné farnosti je skandální a musí být okamžitě zastavena.


To však k nápravě poměrů v Církvi zdaleka nestačí. Má-li být řešení jakékoli závady účinné, musí být nalezeny její pravé příčiny. A ty jsou zcela jiné, než jaká předkládá liberální opozice. Věnujme se nejprve její bližší tematizaci.

Progresivně smýšlející katolíci (vím, že se jedná o oxymóron, termín volím z důvodu rozšířeného užívání) či kritici, stojící zcela mimo Církev, požadují zásadní změny v katolickém učení o lidské sexualitě. Jejich požadavky se pochopitelně nezastavují před ložnicemi, přinejmenším podvědomě míří k pojetí věrouky jako celku. Odporují její stálosti, neměnnému vyjádření i chápání v souladu s Tradicí. Volají po změnách, odpovídajících duchu doby. Věří, že vše tak nějak herakleitovsky plyne, proto se i učení Církve musí této univerzální proměnlivosti světa podřídit

V oblasti sexuální etiky se požadavky na změnu koncentrují především do těchto okruhů – povolení předmanželského sexu, souhlas s užíváním antikoncepce, umožnění rozvodů. Našeho tématu se však specificky dotýká ještě jeden souběžný požadavek a tím je uznání hodnoty homosexuality.

S tímto revolučním programem progresivní klérus a jejich mimocírkevní spojenci dosáhli ve dvacátém století nemalých úspěchů. Tím patrně nejvýznamnějším se stal Druhý vatikánský koncil, jenž svou rezignací na přísně scholastickou metodu zplodil pastoračně orientované dokumenty, umožňující nejednoznačný výklad a následné účinné prosazení nekatolických postojů do každodenního života Církve. Úspěch snahy současného papeže Benedikta XVI. o návrat ke zpochybněné věroučné či liturgické kontinuitě se odvíjí od toho, zda zvolená léčba bude mířit ke kořenům či jen na pouhé symptomy stávající krize. Zda do církevního hardwaru nainstaluje zpět po dlouhá desetiletí nevyužívaný antivirový program Pascendi, či se spokojí s pouhými dílčími úpravami, jejichž praktický dopad bude minimální.

Ovšem zpět k sexu, najmě tomu sodomskému. Pokrokový požadavek na změnu církevního učení kopíruje současnou úspěšnou společenskou legitimizaci homosexuality. Liberálním magisteriem je homosexualita považována za vrozenou a z morálního stejně hodnotnou jako je přirozená orientace na opačné pohlaví. A kdo by snad tvrdil něco jiného, tomu hrozí, že si to v dohledné době bude moci nedobrovolně promýšlet za zdmi domu, kde zpravidla přebývají zločinci…

Ideologická masáž strážců pokroku udělala i na poli církevním své. Koncilovými „reformami“ oslabení katolíci na všech stupních církevního života umožnili organizovaný průnik homosexuálů do kněžských seminářů a následně far a biskupských rezidencí. O tom, že se v některých zemích skutečně jednalo o cílený nábor homosexuálů do kněžských seminářů, svědčí mimo jiné dobře zdokumentované knihy dvou katolických autorů Michaela Rose Goodbye, Good Men a Randy Engel The Rite of Sodomy.

Kritika hříšného kléru z liberálních pozic je tedy zcela nepřesvědčivá. To si zvláště uvědomíme ve chvíli, když zjistíme, že jednotlivá provinění nemají s klasickou pedofilií příliš společného. V naprosté většině případů se totiž jedná o zneužití adolescentů, nikoli malých dětí. Někteří z těchto kněží se také netajili tím, že měli poměr s muži svého věku, což není pro pedofily zrovna typické. Problém, kterému zde Církev čelí, tedy není nárůst pedofilů v jejích řadách, ale penetrace homosexuálů, umožněná liberální rétorikou i praxí z ní vycházející. Pokud pokrokáři usilovali o alespoň dílčí homosexualizaci současných struktur katolické církve, pak svého cíle dosáhli. Jejich podíl na morálně znečištěných sakristiích je tedy nepopiratelný a jejich kritika církevních poměrů nutně pokrytecká.

Rovněž tak nelze přehlížet fakt, že většina viníků pochází z generací, jež byly „formovány“ duchem pokoncilních změn. Zajímavě o tom píše Gerald Warner na svém blogu v deníku Telegraph.

Má-li se katolický klérus od těchto predátorů očistit, musí se jednoznačně prosadit hledisko nulové tolerance. Do kněžských seminářů nesmí být přijímáni žádní kandidáti se sklonem k homosexuálnímu jednání. I za tu cenu, že budeme antidiskriminačními inkvizitory postaveni mimo zákon. „Neboť co prospěje člověku, i kdyby celý svět získal, ale ztratil život věčný?“ (Mar 8, 36)


 





















P.S. Dnešní téma úzce souvisí s rozkladným působením moderních ideologií v oblasti vztahu státu k rodině. K tématu doporučuji kázání P. Tomáše Stritzka FSSPX.








Podobná témata

ULTRAS

"Hříchem pošpiněné zákristie na pozadí pokrytecké morálky liberálních kritiků" | Přihlásit/Vytvořit účet | 9 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hříchem pošpiněné zákristie na pozadí pokrytecké morálky kritiků (Skóre: 1)
Vložil: mk (miliko(a)atlas.cz) v Úterý, 09. únor 2010 @ 20:37:29 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Je to pravda, jestliže do kněžských seminářů budou přijímáni s výhodami nebo předností lidé se sklony k homosexualitě, pak v nastalé osobní krizové situaci (někdy v budoucnu) budou cílovou skupinou kolísavého kněze muži a jinoši.

Ženy jsou na kontakt vzdálenější, nebo méně přístupné, naopak muži jsou pro muže blíže dosažitelní a ta přehrada oddělující obě pohlaví nebude pro homosexuálního muže zde žádná.

Jsem-li muž a jdu-li na pivo nebo víno s mužem, není to povšimnuté a nedělám si z opatrnosti distanc. Pozvat na víno ženu je více viditelné, i ona to tak bere a to je už částečná brzda proti kontaktům. Mezi muži takováto brzda není (osobně ani ve společnosti) ale vše je v pořádku, nejsou-li ti muži homosexuální. (mají-li zájem o osobní pohovor, či pivo nebo víno a ne o to tělo). Jsou-li  však, je zde příležitost bez zábran (nebo váhání) a svod má silnější možnost.



Re: Hříchem pošpiněné zákristie na pozadí pokrytecké morálky liberálních kritiků (Skóre: 1)
Vložil: brusle7 (brusle7@seznam.cz) v Středa, 10. únor 2010 @ 05:35:51 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
V oblasti sexuální etiky se požadavky na změnu koncentrují především do těchto okruhů – povolení předmanželského sexu, souhlas s užíváním antikoncepce, umožnění rozvodů. Našeho tématu se však specificky dotýká ještě jeden souběžný požadavek a tím je uznání hodnoty homosexuality.

1/ Povolení předmanželského sexu :
Žhavá otázka. Myslím si, že drtivá většina lidí si ji ale nepokládá.
Navíc samozřejmě i u věřících je třeba počítat s "normalitou sexuality" a i s "pády" v této oblasti, se selháními "z lásky k bližnímu" (?)...
Je třeba též odlišit předmanželskou sexualitu v trvalém vztahu (v tzv. dnešním častém partnerství) a sexualitu náhodnou, promiskuitní či násilnou (poškozující druhé).

2/ Antikoncepce :
Je třeba rozlišit sobeckou antikoncepci a antikoncepci rozumnou (Bůh dal člověku rozum).  Plodit každoročně děti pro dětské domovy a následně pro kriminály mi rozumné nepřipadá. Též je rozdíl mezi antikoncepcí téměř přirozenou a antikoncepcí umělou či vraždící.

3/ Umožnění rozvodů:
Nechápu, jak je to myšleno.
Prohlášení manželství za neplatné církévním soudem , nebo (i násilné) civilní rozvody státním soudem (kde manželství před Bohem dále trvá)?

4/ Homosexualita:
Souhlasím s paušálním neodsuzováním a s respektováním vrozené homosexuality, s jejím odlišením od Sodomských hanebností homosexuálů a bisexuálů.



Re: Hříchem pošpiněné zákristie na pozadí pokrytecké morálky liberálních kritiků (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 10. únor 2010 @ 10:53:45 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Rád bych věděl kdo je progresivně smýšlející katolík stojící zcela mimo církev a podle čeho se pozná ? Takového člověka bych spíš označil jako křesťana bez církve. Popřípadě za výplod fantazie novináře který píše miltantně ateistické články. Pokud vím tak se spousta lidí modlila za pana Benedikta a přála si aby Bůh vybral právě jeho. Ani já si nepřeju aby někdo povolil něco zlého, bez ohledu na to jestli je to i můj hřích.

Podle toho co vím o podmínkách pro přijetí zasvěceného života je velice těžké se dostat do kláštera nebo do semináře pro kohokoliv. I když má požadované vzdělání a žádné zjevné překážky. Ten kdo by někoho nutil k zasvěcení proti jeho vůli je exkomunikován z církve, i kdyby to byla matka na smrtelné posteli. Každému adeptovi je mnohokrát položena otázka jestli a proč se cítí být povolán Bohem a kladeny nejrůznější překážky. Plně zasvěcen může být až po letech a po celou dobu je snaha aby si to v případě pochybností rozmyslel a počkal nebo odešel. Z doslechu znám třeba konkrétní příběh dívky která po roce noviciátu kdy nebyla přijata nevěděla kam jít a matka představená spolu s ní zavolala člověku se kterým se kdysi rozešla a ona si ho pak vzala a dneska s ním má tři nebo čtyři děti.

To že by někdo řekl nebo ukázal že je na velké nebo malé chlapečky a byl přijat do semináře nebo do řádu je podle mého názoru lež jako věž. Naprosto absurdní, vzhledem k tomu že zásadní podmínkou je celibát. Tím pádem nemůže říct ani to že inklinuje k manželskému životu. Každý si musí vybrat kterému pánu chce sloužit.

Vzhledem k tomu že jsme si sami na sebe upletli a přivolali sekularizovanou společnost a zákony  které nevycházejí důsledně z Desatera tak mají všechny denominace podobná práva a povinnosti jako kterýkoliv jiný zaměstnavatel a nic víc. Nemají ani světskou moc a prostředky aby někoho mohly vyšetřovat nebo trestat. Představte si že by někdo přišel za majitelem továrny na automobily a řekl mu že jeho zaměstnanec někoho znásilnil. Mohl by se ho jít zeptat kdyby chtěl ale to by bylo tak všechno. K tomu aby ho propustil by musel mít pravomocný rozsudek a ani tak by to nemuselo být snadné. Vyšetřovat by musel nelegálně.  Řada lidí by ho proklínala za středověké zpátečnictví. Jan Pavel II. proto myslím zavedl takovou praxi že bude rozsudek respektovat a nastaví druhou tvář i v případě oprávněných pochybností.

Zatím jsem v našem státě neviděl ani jednu mediální kampaň která by uváděla přehledné a konkrétní údaje a obvinění. Kdo a co udělal a kdo má být obětí. Pokud jsem dobře pochopil například události v Německu tak se tam prý někdo přiznává k událostem starým 26-29 let. Pravděpodobně promlčeným nebo bez právního podkladu. Nevím jestli se někdo přiznal, jestli se to stalo a kdo z toho všeho vůbec existuje. Stejně jako nějaké semináře kam prý přijímají sodomity. Podobně se třeba uvažuje jestli vůbec existoval pan Norman Walker, legendární zakladatel vitáriánského směru výživy který napsal četné publikace a měl se dožít 140 let. Existují přitom jen 2 fotografie. Jedna je  slavný portrét z knih i netu a druhá pomník na hřbitově podle kterého by se měl dožít 99 let. Není nikdo kdo by ho osobně znal ani úřední záznamy o jeho osobě.

Myslím si že Jan Pavel II. zvolil v dané situaci dobrou cestu a obdivuji jeho pokoru. Toho kdo chce pomoct bych požádal aby se modlil za církev i za dobré a špatné lidi na celém světě. Za to ať se naplní Boží vůle.

Svůj podíl máme do určité míry všichni na všem co se v našem státě i ve světě  děje. Na deliktech násilných, majetkových i sexuálních. Na všech vraždách, sebevraždách, lžích, znásilněních, krádežích, schválnostech, sodomii a zneužívání dětí. Na všem co falešně tolerujeme nebo se tím dokonce chlubíme. Podílíme se na tom svou pýchou, nedostatkem víry, zbabělostí, leností a kamenným srdcem. Každý kdo chce měnit svět k lepšímu musí trpělivě a odhodlaně změnit sám sebe. Totéž platí i o církvi. Našimi zbraněmi je modlitba za naplnění vůle Boží, půst a almužna.  Zasáhnout světskými prostředky můžeme tam kde jsme očitými svědky a víme o co jde.

Zkuste si pro sebe rozmyslet co byste dělal Vy jako biskup nebo kterýkoliv jiný šéf. Kdyby za Vámi chodili lidé s nepodloženým a neprokázaným obviněním proti svému faráři nebo jeden proti druhému a odmítali jít na policii. Třeba i takoví které byste neznal osobně ani od vidění. Nebo kdyby měla polovina farnosti faráře ráda a druzí si na něho rozzlobeně stěžovali a neuváděli konkrétní a věrohodný důvod.




Re: Hříchem pošpiněné zákristie na pozadí pokrytecké morálky liberálních kritiků (Skóre: 1)
Vložil: Elo v Středa, 10. únor 2010 @ 16:29:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Boh vždy pôsobí vo svojej Cirkvi svojim Duchom, ale dopúšťa aj chyby ľudí Cirkvi, ba aj vplyv diabla a sveta... Všetko je to o spolupráci ľudí Cirkvi s Duchom Svätým. On ju uchráni od omylu v základných princípoch, ale neuchráni ju od konkrétnych chýb ľudí, hoci vysoko v nej postavených. Vždy to tak bolo, a história dokazuje, že výnimku netvorili ani pápeži, ani biskupi, ani kňazi, ani rehoľníci, no ani otcovia a mamky...

A nerobme si ilúzie, že ľudia sa raz navždy poučia z chýb minulosti. Boh vedie svoju Cirkev /teraz to myslím všeobecne.../ aj metódou "pokus - omyl - skúsenosť...". Vždy tak robil, prečo nie dnes?... Aj tie omyly KC ohľadom liberalizmu v prístupe ľudí do seminárov sú "slabosťou" konkrétnych ľudí, pochybnou "dobrotou" a "toleranciou" iných, maskovaním ´dalších zo slabosti, aby zamaskovali svoje chyby atď. KC na to doplatila, aj sa skompromitovala pred svetom, no napriek tomu -a ako vidíme - vyvodzuje dôsledky, dáva sa na pokánie... A to je v poriadku... Boh dopustil, ale neopustil... Presne tak ako v stredoveku pri rozdelení na Východ a Západ, pri zlých pápežoch, pri reformácii, renesancii a pod... Dopustil, ale neopustil. Ani jedných, ani druhých. Ba snaží sa aj to rozdelenie využiť pre dobro svoejej Cirkvi, pre dobro kresťanstva ako celku. Kiež by to pochopili všetci... Kiež by pochopili, že Boh tým sledoval dobro celku, bohatstvo rozmanitých skúseností, ktorými sa môže obohatiť celok kresťanstva, ak sa kresťania stanú bratmi, a ľudia namiesto "Pozriete ako sa žerú", budú hovoriť "Pozrite, ako sa tí včerajší nepriatelia, krsťania, majú radi, pomáhajú si , spolupracujú"...

Aj mnohí post-reformační kresťaniai  sa pomýlili, ked naleteli oportunisticky na lep súčasnej morálke, a ustúpili pred sexualizmom všetkých farieb /predmanželský sex "z lásky"..., homosexuálne partnerstvo, rozvod, potrat za "určitých okolností"..., antikoncepcia, ba aj umelé oplodnenie.../ Ešte si to celkom  neuvedomujú všetky, no priucchádza doba, ke´d sa mnohým začínajú otvárať oči, a prichádzajú na to, že ak sa diabl,ovi podá malíček, on chce naozaj celú ruku... Tu sa niektorí s obdivom obracajú na KC, ktorá nepopustila aspoň v princípoch svojej viery a morálky, ktoré má jasné, hoci v praxi jej mnohé deti /a žiaľ aj liberálni teológovia, či dokonca duchovní/ ich nezachovávajú...

Myslím si, že KC v princípoch neurobila chybu. A ak urobili mnohí jej ľudia v praxi, boli to chyby -  často to tak bývalo - z neskúsenosti, pretože dnešná doba je naozaj v niečom celkom nová, iná, revolučná neobvyklým spôsobom. Títo ľudia boli ňou možno nezdravo fascinovaní, oslepení, a domnievali sa, že čosi sa tak podstatné zmenilo, že to, čo platilio vždy, teraz že nemôže platiť. No ľudia, ľudská príroda, je tá istá, hoci okolnosti iné... A hoci Starý zákon bol provizórbny, v mnohých veciach, zato Novýá zákon Ježiša Krista v základných kontúrach, je definitívny, a tam naozaj nemá zmysel robiť si ilúzie, že sa môže niečo, čo bolo vždy hriechom, stať cnosťou, normálom... Nemôže. Môžeme mnohé veci lepšie pochopiť, ale nemôžeme vyhlásiť to, čo v NZ je podstatnou náukou Božou a nie dobove podmieneným javom /ako napr šatka  na hlavách žien, či jedenie krvi v židovskom prostredí a pod./, že už neplatí. Tak je to aj so všetkými jasne formulovanými výrokmi o sexuaalite a všetkým, čo s ňou súvisí.

Takže článok je určite dobre myslený, ale v niektorých bodoch trochu mi zaváňa kriticizmom trochu prehnaným... Iste treba byť jasnejší v zachovávaní zásad. Ale ľudia budú vždy ľudia. A Ani Pán nezabránil zapretiu Petra a zrade Judáša... Nechápem prečo to potom každá očakáva /takmer/ jedine od KC...



Stránka vygenerována za: 0.20 sekundy