Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Marcela.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 253, komentářů celkem: 429588, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 462 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

rosmano
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116500177
přístupů od 17. 10. 2001

Kontrasty: Žebráci, Romové a křesťané - jak?
Vloženo Úterý, 01. prosinec 2009 @ 15:31:11 CET Vložil: Stepan

Etika poslal brusle7

Žebráci, Romové  a  křesťané – jak?
Úvaha, komu a jak  dávat dle Evangelia.
 

Žebráci, Romové  a  křesťané – jak?
 
Úvaha, komu a jak  dávat dle Evangelia.
 
V posledních letech a zejména ve větších městech (v Praze) se množí řady žebrajích lidí u kostelů a  na různých frekventovaných  místech.


Tito žebráci bývají zpravidla anonymní, pro většinu lidí neznámých (proto asi zpravidla nemají odvahu žebrat  v místě bydliště, kde je lidé znají i s jejichh situací).

Jak odlišujete skutečně potřebné a Krista v nich - od mnohých líných a vychytralých podvodníků?


Podobná témata

Etika

"Žebráci, Romové a křesťané - jak?" | Přihlásit/Vytvořit účet | 82 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 16:11:42 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
S tím bych si hlavu rozhodně nelámal. Ježíš Kristus zemřel za každého člověka a nevidím důvod proč bychom ho neměli vidět v kterémkoliv bližním který potřebuje pomoc. Krom toho dává štědrou rukou i nám a to víc než potřebujeme. To čemu říkáme naše civilizace a kultura žije z větší části na úkor a z práce těch nejchudších. Doma na nás pracují a staví pro nás cikáni a Ukrajinci a v rozvojových zemích pro nás pěstují potraviny ti kteří sami umírají hladem. Běžte se podívat na nejbližší stavbu. Domu nebo ulice a uvidíte sám kolik je tam cikánů a jak pracují.

Nevidím nejmenší důvod proč bychom neměli vrátit alespoň pár drobtů. Krom toho nám Kristus jednou naměří stejným metrem jako měříme my. My nejsme lepší než ti o kterých mluvíme a i my budeme potřebovat nezasloužené Milosrdenství.




Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Gregorios777 v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 16:37:32 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)

Vše podléhá vedení Ducha svatého.



Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Eleazar v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 17:14:57 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Problematika je to složitá a je nutno se na věc podívat komplexně.
Z biblických autorit se tímto zabývají Ježíš, Jan Křtitel, St. Pavel, Sírach, Tóbit a (možná) Šalomoun.

Já osobně si nemyslím, že křesťané jsou na světě od toho, aby suplovali Českou správu sociálního zapezpečení, od toho platíme my všichni nekřesťansky vysoké sociální pojištění, ze kterého jsou živeny zástupy nemakačenků a flákačů. Dál si nemyslím, že lidé, co mají peníze na alkohol a cigarety potřebují naši pomoc. Navíc lidé v ČR neumírají hlady a často ani zimou (občas někdo umrzne, to se prostě stane) - základní prostředky k životu obvykle mají (viz ČSSZ).
Další, koho odmítám podporovat jsou nelegální cizinci, co v této zemi nemají co pohledávat (a mohou využít programu dob. návratů). Samozřejmě bych nepodpořil někoho, kdo se chová agresivně, hlučně či přespříliš obtěžuje své okolí.

Pravdou je, že žebrání není správná věc, a že je špatné tuto činnost podporovat, a tím jí dávat legitimitu. Zvlášť v zemi, kde toto není potřeba.
Žebrák u kostela je jev, který mi jakékoliv církevní obcování dovede spolehlivě znechutit a nadále mě odradit od pravidelných návštěv tohoto místa - já kurňa platim daně!

Komu tedy dávat?
1) Lidem, kteří nežebrají a já vím, že pomoc by se jim hodila (např. v mém okolí). Často tito lidé materiální pomoc odmítají a je nuto jim jí vnucovat - podle toho se dá velmi spolehlivě poznat, kdo jí skutečně potřebuje. Dělá zpočátku okolky, ale v nitru je rád, že není ostatním lhostejný.
2) Lidem, kteří se krátkodobě dostali do tísně a je pravděpodobné, že paraztitismus je u nich pouze přechodný stav a ne základní uspořádání. Tito lidi není někdy lehké odlišit od švindlířů. A tak z této kategorie předem vylučuji různé smraďochy a lidi, na kterých je vidět, že s civilizací přišli naposledy do kontaktu velmi velmi dávno. Člověk, co se dostane krátkodobě do tísně by podle mě měl budit dojem spořádaného člověka, co se momentálně octl na špatném místě ve špatné době.

v případě zájmu mohou prolistovat výše zmíněné texty, ale to je práce na několik večerů minimálně
eleazar



Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 17:45:01 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
  Pro křesťany je myslím dobrá odpověď od Grega.

  Pro ostatní pár drobných poznámek (na diskuzi):

  Jsou některé věci, které je potřeba si uvědomit:

  1. člověk, který prokouří (prohraje, profetuje...) měsíčně X tisíc korun není chudý a potřebný. Jestliže takovému člověku dáš peníze na cigarety (alkohol, automaty, drogy..) spolupracuješ s ním kvalitně a účinně na likvidaci jeho života.

  2. Člověk, který má doma televizi, video, HDD DVD přehrávač a kupuje si měsíčně v trafice desítku dývek a před televizí prosedí mnoho hodin denně, není člověk, který potřebuje pomoci s penězi tak, že mu člověk peníze v jeho bohatství přidá.

  3. "Bohatí" a ti, kteří se léta učili na školách a makají od nevidím do nevidím nežijí na úkor chudých. Žádný chudý v třetí zemi a bez prostředků nevymyslí vakcínu proti zákeřné nemoci nebo jen další způsob vrtání studny ve skále a žádní cigáni se mezi sebou neošetří v nemocnici (až na světlé vyjímky). "Bohatí" vytvářejí další bohatství a "chudí" žijí z ovoce těch, kteří pracovali na vývoji a výzkumu dlouhé generace předtím a často bez odměny. Černé svědomí a nesmyslné obvinění a manipulace jím tady není na místě, to, že člověk pracuje a má se dobře není hřích.

  4. Člověk, který je sám, má dvě zdravé ruce, zdravé nohy, je mu třicet a je to chlap je v poněkud jiné situaci, než člověk, který je sám, má na krku dítě, je mu čtyřicet a je to žena.

  5. Když už člověk nemá chuť se ptát se Boha a nechat se jím vést a chce přesto něco udělat, ať si o tom prosím něco nastuduje, základní teorii a praxi, ušetří sobě i obdarovaným mnoho let života a zklamání.

  6. Něco málo k bezhlavému dávání peněz a štědrosti. V bibli je napsán jednoduchý příkaz: "Každému, kdo tě prosí, dávej". Jestliže člověk poslouchá tohle slovo a dává lidem peníze, řeší tím svoji situaci. Dostane odměnu v nebeském království, když byl hodně štědrý, dostane štědrou odměnu. Ale zdaleka tím většinou neřeší situaci lidí, kterým dává, pokud nedává podle Boží vůle nebo alespoň jasného plánu a záměru jak danému potřebnému člověku opravdu pomoci.

  7. Opravdová "pomoc" se pozná jednoduše, a to tak, že "oběť" pomoci se má s pomocí lépe, než bez ní. Nebo ještě jinak a lépe: člověk, kterému je opravdu pomoženo, se má po pomoci lépe, než před ní. Pokud se má příjemce pomoci po "pomoci" hůře, než před ní, zřejmě to nebyla pomoc.

  8. Peníze jako dar jsou v mnoha výše jmenovaných situacích pro pomoc naprosto bezcenné, ale mohou být mnohonásobně užitečné jako dar lidem, kteří se pomocí zabývají trvale a rozumí jí (Adra, teen challenge, pomoc v tísni ....)

  9. Čas je často víc než peníze. Jestli chceš někomu něco dát, a nevíš, jestli to nezpronevěří, věnuj jen půlku peněz a druhou půlku mu věnuj jako svůj čas, který budeš s ním a pomůžeš (třeba nakoupíš jídlo, o které prosí a když tu pomoc přijme, nakup mu ho pak třeba třikrát tolik)

 10. I když se člověk stokrát zklame, stojí zato lidem věřit, byť vypadají a chovají se sebehůř.




Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 18:22:58 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já to řeším úplně jednoduše:

Když mě na ulici osloví člověk který říká že má hlad, zeptám se ho jak došlo k tomu, že nemá žádné peníze, a když to slušně vysvětlí a když je to vysvětlení uspokojivé, jdu s ním do nejbližšího KFC a koupím mu pytel kuřecích řízků, nebo u nejbližších vietnamců mísu nudlí s masem.

Když je ale opilý, nebo se nechová slušně, nebo si říká místo jídla o peníze, tak je jasný že chce na chlast, a tak na něj zařvu hlasem mariňáckýho seržanta, na kterým by se daly brousit žiletky "Táhni smrade", že se rozklepe a uteče.

A v případech kdy bych si nebyl jistý, řídil bych se podle apoštola Pavla: Kdo nepracuje, ať nejí.

Ale zatím jsem si vždycky jistý byl.



Žebráci, Romové, bezdomovci a jak může pomoci křesťan? (Skóre: 1)
Vložil: daggie (http://dagg.blog.cz) v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 20:15:10 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Ptáte se: "Jak odlišujete skutečně potřebné a Krista v nich - od mnohých líných a vychytralých podvodníků?"

Mno...laik to asi moc neodliší. Protože i když se mu žebrák zdá zdravý a silný, tak může jít například o notorického alkoholika, narkomana či psychicky nemocného člověka, kterého nikdo nezaměstná (zvláště během krize). Nebo který kvůli své závislosti neníschopen chodit do práce střízliv. Holt, je to dosti složitá problematika a takové ty rady "kdybys jenom chtěl" tady neplatí. Tady to fakt chce kvalifikovanou pomoc. A je totaky "běh na dlouhou trať". Někdy i marný (měřeno běžnými měřítky).

Tk být vámi, asi bych se nesnažil "páchat dobré skutky" (ať se jejich uskutečňováním přitom nezlikvidujete sám/a), ale snažil bych se ty sociálně potřebné nasměřovat do odbornějších rukou. Těch míst, kde mohou pomoci, je např. po Praze dosti (i těch křesťanských). Klíčovým slovem v hledání např. na netu by pro vás mohlo být - "nízkoprahové denní centrum".

A poskytovatelé služeb?

Např.: NADĚJE o.s - Pobočka Praha: http://www.nadeje.cz/index.php?q=node/46

Tam budou v dobrých rukou. Vím to dobře, protože sám s touto cílovou skupinou pracuji (v podobném středisku).

Jesus with U! :)



Nejradeji obdarovavam zebraky, ktere znam (Skóre: 1)
Vložil: Petro v Úterý, 01. prosinec 2009 @ 23:20:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Zebraky obdarovavam pravidelne, povazuji davat almuznu za svou povinnost. Ze zasady neplatim socialni pojisteni a nedotuji  zadne dobrocinne spolky (vrchol drzosti je Novy Prostor). Nejradeji obdarovavam zebraky, ktere znam  a nebo zebraji pred kostelem v obci kde bydli. Kdysi jsem daval prednost viditelne telesne postizenym, ale vsimnul jsem si, ze takovi casto zebraji pro Cikany. Velmi malo davam starym lidem, protoze  tem by meli davat jejich deti, pokud nedavaji, tak je moc dobre nevychovali. Ze zasady nedavam penize detem a nebo zenam s malymi detmi (profi zebrota). Temer vzdy dam penize muzum stredniho veku co pusobi zdrave, jsou strizlivi, jsou ciste obleceni a umi se modlit, tam je temer jistota, ze penize opravdu potrebuji, protoze se dostali do nenadale tisne a nemaji jinou moznost je ziskat, takovym dam i vetsi obnos. Klidne ale podaruji  drobne i alkoholikovi nebo fetakovi (pokud zebraji po krestansky) , protoze i ti jsou potrebni. Casto davam nemocnym nebo jejich pribuznym. Vzdycky alespon malo dam lidem co zebraji pro kostel nebo klastery.  

Nikdy  nedavam penize s podminkou jak maji byt pouzity. Stejne tak nekupuji zebrakovi  jidlo misto penezniho daru, jednak je to ponizovani cloveka a taky to podle mne snizuje vyznam almuzny.



Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: garwin (garwin@seznam.cz) v Středa, 02. prosinec 2009 @ 06:46:00 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Já dávám, jak to cítím. Někdo tomu možná říká vedení Duchem svatým. Nejčastějí po mě chce někdo třeba cigaretu. Obvykle jsou ti lidé slušní, jen loni v Olomouci chtěl nějaký pán peníze na cestu na Šumavu, což jsem odmítl. On pak reagoval kletbou, at mě prý postihne to samé.... :-))



Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: oko v Středa, 02. prosinec 2009 @ 08:16:54 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Myslím si, že člověk by se měl snažit vždycky o pomoc trvalou.

Nedávat člověku rybu, ale naučit ho ryby chytat.
Neexistuje žádný mustr, komu peníze dát a komu nedat. Jak komu pomoci vyplývá z aktuální životní situace. Pokud v tom nemám jasno, jsem na rozdávání peněz velmi opatrný. Má - li někdo hlad, není pro něho ponižující, když nedostane peníze, ale koupím mu jídlo. Potřebuje - li peníze na vlak, koupím mu lístek - a zase mu nedám peníze do ruky. Pokud to byla jen záminka, aby měl na chlast, většinou se takový člověk po mém návrhu, že mu lístek koupím, otočí a odejde.



Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Středa, 02. prosinec 2009 @ 09:33:21 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
U nás v Čechách máme i jednu velice zlou tradici která započala přinejmenším za 1.republiky. Do té doby přinejmenším nemohla být veřejně příliš propagovaná. Ti kteří nás chtěli a chtějí vychovávat k ateismu a celkové bestialitě často vymýšlejí historky o falešných žebrácích kteří se topí v bohatství, žebrají pro mafii a podobně. Účelem je aby nám pojmy jako milosrdenství a vděčnost vyvolávaly představu zla a sváděly nás k posměchu. Stejně jako třeba pravda a láska. V obrozeneckém tisku se občas objevovaly zprávy o falešných žebrácích kteří vlastní domy ve Vídni (jak příhodné místo, že). Možná se inspirovali povídkou pana Nerudy Přivedla žebráka na mizinu a přišlo jim to jako účinný způsob.

Cikáni mají i velice blízký vztah k Bohu, i když ne všichni chodí pravidelně do kostela. Říkají že Boha nosí v srdci a myslím že mají pravdu. Mnohý z nich nás možná předejde na naší cestě a zachrání svou přímluvou.

Cikány měl velice rád a zastával se jich i Jan Pavel II, dej mu Pánbůh věčnou slávu. Jsem moc rád i tomu že Lidovou stranu nevede pan Čunek. Ten sice Romům neublížil, to co se o něm říkalo je z podstatné části lež ale moc mne mrzí že neuvedl věci na pravou mírou a rázně tyhle pověsti neuťal. Představa že by se kdokoliv kdo nějak souvisí s křesťanstvím považoval za symbol rasového útlaku a nenávisti mne hluboce děsí. Nebo že by mohla taková pověst přitahovat voliče z našeho národa. O takové voliče není opravdu o co stát a jejich podpora by se obrátila proti nám a přinesla nám neštěstí.




Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Středa, 02. prosinec 2009 @ 17:03:06 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Komu dávat? Já jsem to nějakou dobu taky řešil. Myslím, že v řadě příspěvků je tu kousek pravdy a ideální řešení neexistuje. Já jsem s pro sebe našel to nejméně špatné: Tu a tam (dle stavu kovových v peněžence) dávám těm, kteří prodávají Nový prostor - protože jsou už nějakým způsobem filtrovaní tou organizací, co ho provozuje, ale potom, co jsem ho párkrát četl, jim ho nechávám, čímž jim zbude čistého cca 2x tolik. Ještě mi žádný nevynadal.




Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Genuine v Čtvrtek, 03. prosinec 2009 @ 14:08:18 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Brusle 7, já jsem si sice prve z toho dávání somrákům dělal srandu, protože já sám jim dávám skoro vždy když je potkám, a nějak nad tím nemedituju, ale pokud Tě vážně zajímá nějaký princip, tak hezké principiální doporučení k tomuto tématu píše svatý Ignác z Loyoly, zakladatel Tovaryšstva Ježíšova ve své knize Duchovní cvičení. Je to těžce abstraktní čtení, ale kdybych to převedl do srozumitelné češtiny, tak by se dalo říct, že když potkám žebráka, tak si nejdříve mám uvědomit, co by mu nejlépe pomohlo k tomu, aby mohl svým životem chválit Boha. Často se ukáže, že víc než peníze by mu pomohlo něco úplně jiného. To jen my lidé máme tendenci vyvlíknout se ze soucitu zaplacením peněžní částky a mít od toho škaredého člověka pokoj. Máme odvahu dát se s takovým člověkem do řeči a potěšit ho slovem?
Potom to mám dále srovnat s tím, jak mnoho majetku přebývá mně, nad to množství, které potřebuju abych mohl žít pro Boha tím způsobem, jaký jsem si při modlitbách zvolil.
A nakonec se rozhodnout, jestli něco, a kolik z toho co mi přebývá, dám tomuto konkrétnímu žebrákovi a kolik si nechám pro jiné žebráky které ještě potkám. A i když tomuto konkrétnímu nedám nic, není to vůbec důvod k výčitkám, protože o to více mi zbyde pro ty ostatní. Stejně je chudých na světě mnohem víc než kolika z nich mohu dát almužnu. Ale nikdy bychom neměli zapomínat na to, že peníze nejsou to jediné, po čem touží člověk vyloučený ze společnosti.




Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: Willy v Pátek, 04. prosinec 2009 @ 11:24:08 CET
(O uživateli | Poslat zprávu | Blog)
Tak si tu několik dní čtu tuto debatu a chci také něčím přispět.

Z vlastní zkušenosti po mnoha zkušenostech mohu říci, že já sám se nesnažím odlišovat, tzn. že vůbec nezkoumám potřebnost dotyčného, ale pokud nejsem v duchu, začnu vzývat jméno Páně, abych se do ducha dostal a byl veden Duchem, který mi dá najevo, jestli dát a pokud ano, co nebo kolik dát.

Má poslední zkušenost byla taková: Pán mne upozornil na staršího muže, jak prohlíží na zastávce tramvaje odpadkový koš, a já měl přitom v tašce sáček s BigMacem, který jsem dostal za slevový kupón jako druhý, přičemž jeden mi stačil. Zeptal jsem se muže, jestli má hlad a když odpověděl, že ano, BigMaca jsem mu dal. Koukal na mne jako na zjevení, a když se vzpamatoval a začal děkovat, řekl jsem mu, ať děkuje Bohu. Tož tak.

willy



Re: Žebráci, Romové a křesťané - jak? (Skóre: 1)
Vložil: ssns (summasapientianihilscire@gmail.com) v Sobota, 05. prosinec 2009 @ 14:48:20 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
No tak jsem si pročetl tu debatu pod článkem a překvapuje mě, že nikoho (pokud jsem něco přehlédl, dotyčné/mu se omlouvám) nezarazil sám nadpis: Žebráci, Romové  a  křesťané – jak? Co tam dělají ti Rómové? Mám tomu rozumět tak, že oni jsou nějaký zvláštní druh mezi žebráky či křesťany? Spíš to pěkně vyjádřil Cizinec: Vidíme tmavou barvu a rysy obličeje a už máme předsudek nebo rovnou otevřenou kudlu v kapse. Následně tomu dodal bohužel korunu: Samotní rómové, cigáni a olaši a jak se ještě jmenují, mají problém jinde. Tím problémem je rodové prokletí a spoléhání na náboženství soch, obrazů a pověr. Služba tomu prokletí a obrazům pak přináší prokletí další a další, stále dokola. Výsledkem je nezdrženlivost, nerozumnost, nevzdělanost a snad desítka dalších "ne-něco". Ptám se, a co Poláci, Rusové, Mexičani, Tibeťané a další? Představte si na chvilku, že jste Róm a jeho očima si přečtěte tuhle debatu.

Ačkoli v Londýně jsou se žebráky problémy, v malých městech, kde jsem dosud žil, jsem fakt žádné nepotkal. Funguje to moc dobrá věc - charitativní obchody. Lidé tam dávají věci, které už nepotřebují (knihy, CD, DVD, oblečení, nábytek - vesměs v opravdu dobrém stavu, nepředstavujte si nějaké vetešnictví). Prodávají tam většinově dobrovolníci. Účel to plní několikerý - člověk v nouzi tam sežene lacino kde co, výtěžek jde na různé charitativní účely. Ten, kdo zrovna v nouzi není, může si tam zakoupit to či ono a přispět tak potřebným a navíc ještě ušetřit. A současně může obětovat pár hodin týdně a prodávat tam.Pokud si někdo chce udělat obrázek, pak tady je link. Možná by se to vyplatilo zavést i v Česku.



Stránka vygenerována za: 0.46 sekundy