Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Rostislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 3, článků celkem: 16652, komentáře < 7 dní: 236, komentářů celkem: 429552, adminů: 60, uživatelů: 5252  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 438 návštěvník(ů)
a 1 uživatel(ů) online:

rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
116472112
přístupů od 17. 10. 2001

Hledání: Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým.
Vloženo Neděle, 22. listopad 2009 @ 18:13:19 CET Vložil: Stepan

Zamyšlení poslal Genuine

Přísloví 13/21 - Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým.

Taky se vám zdá že ve skutečnosti bezbožní se mají lépe než spravedliví a že byste o tom mohli vykládat?

Jednou jsme šli s kamarádem po městě. Kyž jsme šli kolem jednoho luxusního hotelu, najednou zasvištěly pneumatiky a u chodníku zastavila nádherná Škoda Superb, černá jako noc. Vystoupil mladík, svižný jako chrt, nepoddajný jako surová kůže, pevný jako Kruppova ocel, s krutými ústy, tvrdými sanicemi, přísným klenutým čelem. Huboké a jiskrné oči hleděly s chladnou jistotou. Prošel kolem nás v elegantním obleku a stříbrnou sponou na vínově rudé kravatě. Za námi se ozvalo radostné zavýsknutí zlatovlasého dítěte: "Tatííííí!" A hošíček jako andílek se mu vrhnul do náruče. Za andílkem bylo slyšet pravidelné klapání Greenwichského  chronometru, a když jsme se podívali tím směrem, zjistili jsme že to jsou podpatky dlouhonohé sportovní blondýny. Při pohledu na ni měl člověk dojem že už nikdy nebude mít chuť jíst, pít ani spát, hrát počítačové hry ani koukat na filmy. Hlasem čistým jako z křišťálu řekla: "Ahoj". Kamarád se s nimi letmo pozdravil a pokračovali jsme svou cestou.

Když jsme byli o kus dál, kamarád řekl: To auto není jeho, on jen pracuje jako šofér. Kdysi podnikal, ale zbankrotoval. To co vydělá jako řidič, nestačí ani na splácení dluhů které mu zůstaly. To dítě taky není jeho. To ta blondýna jenom tak zařídila aby musel platit alimenty. Ona není jeho žena ani milenka. On by si ji rád vzal, ale ona ho nechce protože je chudej.

Nedávno jsem navštívil jednu mladou křesťanskou rodinu. Dali mi knedlíky s omáčkou a měl jsem dojem, že jestli jim sním kolečko knedlíku navíc, nebudou mít z čeho zaplatit nájem. Před barabiznou ve které bydleli stála červená Škodovka 120 a když jsem se jich ptal jestli to jezdí i do kopce, odpověděli že stála tři tisíce korun, takže o spotřebu benzínu nemusím mít starost. Ani jsem se neptal jestli to dítě v postýlce je jeho, a přestože jeho manželka asi neměla peníze ani na rtěnku, dívala se na svého muže pohledem, jakým se ta blondýna na toho chlápka se Superbem nikdy nepodívala a jakým se na něj už nikdy žádná žena nepodívá.

O půl roku později když jsem potkal zase toho kamaráda a připomněl zážitek od hotelu, bylo mi totiž sděleno, že ten muž je mrtev. Nějak ho brněl loket, asi nic vážného. Když to nepřestávalo, šel k doktorovi a ten mu řekl: "Máte rakovinu mozku."

A tak Přísloví 15/16: Lepší jest maličko s bázní Hospodinovou než poklad veliký s nepokojem.


Podobná témata

Zamyšlení

"Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým." | Přihlásit/Vytvořit účet | 14 komentáře | Search Discussion
Za obsah komentáře zodpovídá jeho autor.

Není povoleno posílat komentáře anonymně, prosím registrijte se

Re: Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým. (Skóre: 1)
Vložil: Ingmar v Neděle, 22. listopad 2009 @ 19:36:44 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Můj oblíbený Marcus Borg píše, že kniha Přísloví obsahuje tzv. konvenční moudrost. Prostě to, jak by věci měly vypadat. Něco jako naše čítanky. Naproti tomu kniha Kazatel je takový Murphyho zákon, ukazuje, jak to opravdu je. To jen na doplnění, že je dobré číst ty knihy obě, protože se doplňují. Případně ještě Sírachovce, který ač deuterokanonický je velmi zajímavé počtení a je to něco mezi Příslovími a Kazatelem.
Jinak chápu, věci, jak se jeví navenek, můžou a většinou bývají uvnitř úplně jiné. A mezilidské (a mezibožské :-)) vztahy jsou nade vše. Ono se stejně materiálno většinou aušus :-)
Zbývá jen dodat, čeho že se ten rakovinou stižený člověk dopustil. Abychom se zorientovali, jestli ten příběh nepatří spíš do knihy Kazatel.



Re: Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým. (Skóre: 1)
Vložil: Cizinec (info@cizinec.com) v Neděle, 22. listopad 2009 @ 20:51:36 CET
(O uživateli | Poslat zprávu) http://www.cizinec.com/
Taky se vám zdá že ve skutečnosti bezbožní se mají lépe než spravedliví a že byste o tom mohli vykládat?

  Ne, nezdá. Ještě jsem za život nepotkal bezbožného člověka, kterému by se dařilo bez jeho přičinění nějak výrazně lépe, než "průměrnému křesťanu". Asi hodně záleží na tom, co myslíš "lépe".

  Asi jsem na tom jinak. Nezávidím někomu, že má Škodu SuperB, koženou bundu a vídá se s krásnými blondýnkami. Vydělat trochu peněz a oblbnout ženskou, co je na peníze, není žádné umění - to dokáže kdejaký hejsek. Mám trochu zkušenosti s tím, když se člověk podívá pod pozlátko tak nepostatných a bezcenných věcí, jako jsou peníze a pohlédne do života lidí. A asi mám hodně jiný pohled na slovo "lépe" než ty.


  Já znám zase celkem dost lidí, kteří mají peníze, žijí poctivě a daří se jim dobře.

  Můj kamarád vystudoval matfyz, založil firmu, vydělal pár desítel milionů, má hezká děti, jezdí třikrát za rok na dovolenou, kupuje si co potřebuje a kdy potřebuje a majetek nemusí řešit. Dává práci několika desítkám lidí, sám pracuje se ženou mnoho hodin denně. O majetek se bát nemusí, nemusí řešit ani jeho ztrátu - kdyby o všechen přišli, během pár let práce ho znovu vydělají.

  Taky znám několik křesťanů, kterým někdo nakukal, že "oddělit se od světa" znamená, že nesmí usilovat o úspěch, podnikat, budovat firmu nebo nějaké velké dílo, protože to je mamon. A tak čekají někde v koutku se škodou 120 a platem uklízeče a stěžují si na nespravedlnost světa, od kterého se oddělili. Jaký to paradox.

  Nebo jiné situace, kdy si lidi svojí nepoctivostí zavařili život - nakradli, napůjčovali si - a když uvěřili v Krista, napadaly jim jejich dluhy nahlavu. To je logické a tak to funguje, jaká nepravost projde nekřesťanům v oblasti majetku v pohodě, to Bůh ze své milosti nenechá, aby prošlo křesťanovi. A ještě, že je Bůh na svoje děti přísnější, protože to jasně vypovídá o tom, že se stará o jejich výchovu.


  Takže ty věci vidím černobíle, ale trochu jinak, než ty.

  Jen s tím příslovím souhlasím.

  Pokud jde o majetek, nesnáším soustředění na peníze. Ještě by se k tomu dalo přidat: Kdo miluje peníze, peněz se nenasytí. Jedno, jestli má tři tisíce, tři miliony nebo tři miliardy.



Re: Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým. (Skóre: 1)
Vložil: poutnick v Pondělí, 23. listopad 2009 @ 10:19:24 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Příkladem v podobných situacích nám budiž náš adoptivní praotec Abraham. V Sodomě a Gomoře byl ten největší výkvět darebáků a lumpů tehdejšího světa. Vzhledem k bohatým nalezištím asfaltu používaného jako izolace proti vodě nemuseli těžce pracovat a koupali se v penězích. Jejich společnost dala jméno sodomskému smilstvu které zašlo tak daleko že brutálně znásilnili každého cizince který jim padnul do spárů. Podle rabínů dělali i něco podobného jako my. Lež považovali za pravdu a dobro za zlo. Pokud si prý někdo přišel stěžovat jejich soudci tak za žalovaný skutek potrestal oběť. Také prý u mostů vybírali obrovský poplatek za průchod a pokud šel neznalý cizinec vedle brodem tak mu vzali několikanásobně víc nebo ho popravili. Přesto dělal Abraham co mohl a z plna hrdla odmlouval samému Nejvyššímu aby je zachránil. Místo aby se usadil někde poblíž a se zadostiučiněním pozoroval jak umírají v ohni a síře které padaly z nebe.

Mimochodem tahle města se už před lety začala vynořovat z klesající hladiny Mrtvého moře které se nad nimi v den Hospodinova hněvu vytvořilo nám na svědectví. Je možno si je prohlédnout s cestovkou. Je tam všechno jak je psáno, včetně koulí ze síry které na ně dopadly. Žádný jaderný výbuch jak občas spekulují ufověrci.




Re: Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým. (Skóre: 1)
Vložil: Valdes v Úterý, 24. listopad 2009 @ 06:56:34 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Nuz sugestivny pribeh, ale zda sa mi ze tak to nejako v podstate chodi, je fakt pravdou ze mnoho z toho co vo svete vidime je iluzia. Je mi luto ze Pismo na mnoho miestach hovori o poznani a mudrosti, ale ludia chcu byt hlupy. Pre nevedomost moj lud hynie, hovori Hospodin .. 



Re: Hříšníky stihá neštěstí, ale spravedlivým odplatí Bůh dobrým. (Skóre: 1)
Vložil: prozaik v Úterý, 24. listopad 2009 @ 08:15:17 CET
(O uživateli | Poslat zprávu)
Souvislost mezi dobrým konáním a požehnáním bývá často velmi nepřímá a jakoby zamlžená. Empirie nás učí, že se často v tomto životě daří nehorázným lumpům a ten, jenž miluje pravdu živoří a bývá nenáviděn.
Zejména teď, když zemí zmítá nezaměstnanost, kdy léta neřešené tunelování, korupce a řádění "volného trhu" oslabily samostatnost ČR a způsobily mj. nedostatek pracovních míst, je jasné, že se různí "pravicově" smýšlející snílci mohou jít bodnout se svou teorií o pracovitosti a úspěchu.
Přitom sama Bible ( např. v knize Přísloví ) o této souvislosti píše, ale zároveň na řadě jiných míst konstatuje, že hojností bývají často zahrnuti i velmi zlí a podlí lidé. (Žalm 73, Žalm 94,  Abakuk 1, 2-4, atd. ). Čili mezi blahobytem (materiálním) a osobní svatostí  mnohdy nebývá žádná prokazatelná souvislost.
Přesto jsme vyzýváni, abychom se dívali dále a viděli Boží spravedlnost, která leckdy prodlévá, ale jistě přijde. V tom je naše útěcha a naděje. Přestože hříšník páchá zlo stokrát a lhůta se mu prodlužuje, já vím, že dobře bude těm, kdo se bojí Boha, těm , kdo se bojí jeho tváře.

Jinak z té úvodní epizodky není tak úplně zřejmé, zda zemřel manžel z té chudobné rodiny, nebo ten suverén z černého fára  :-)   Snažím se doufat, že za "B" je správně, ale...  Mnohdy to bývá i za "A".





Stránka vygenerována za: 0.57 sekundy