Založen: Feb 23, 2005 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: st březen 16, 2005 4:25 pm Předmět:
Existuje mnoho sporů mezi biblickými křesťany a adventisty jako např. je vepřové maso čisté? Adventisté říkají že ne, kvůli ustanovení ze Starého zákona. Ježíš však prohlásil veškerý pokrm za čistý, (viz Mk7,19) to však adventisté neakceptují, nevím proč... Mám kamaráda, který patří k adventistům, ale ten mi také nedal uspokojivý důvod k tomu, proč by mělo být vepřové maso i v Novém zákoně \'\'nečisté\'\', a tím pádem se zakazovalo konzumovat. I v listě Římanům (Ř 14,20) se píše, že \'\'všechno je čisté\'\'.
Pak je tady ještě věc alkoholu, který nesmí v žádné míře užívat adventisté, ačkoli i Ježíš dával učedníkům chléb a víno. Někdo říká, že to víno nebylo, ale jen tzv. vinný střik nebo vinná šťáva. O tom však moc nevím, protože všude v bibli čtu jen \'\'víno\'\'. Tak jsem zvědavý na vaše zkušenosti a názory, hlavně však na vysvětlení proč ono ne a proč jiné ano...
S láskou křesťan Vincent _________________ Věřím v Ježíše Krista, svého Pána a Spasitele
Založen: Mar 17, 2003 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: po březen 21, 2005 10:39 am Předmět:
Já si myslím, že je legitimní, že se někdo rozhodne zachovávat židovský zákon, jsa k tomu veden svědomím. Je však nutné, aby rozeznával, že tímto u Boha nic nezíská a není tím lepší než ti, kteří tak nečiní.
K obětí Pána Ježíše nelze nic přidat, přesto je evidentní, že velká část křesťanů ze židů v Písmu byla velkými ctiteli Zákona Mojžíšova. Čili považuji za legitimní, ale nelze z toho dělat všeobecně platnou normu.
P.S.: V porovnání s některými neadventisty, kteří o sobě tvrdí, že dodržují desatero a přitom světí (a to ještě nedůsledně) neděli, místo soboty, která byla jasně v desateru (i dříve) Bohem ustanovena jako den odpočinku, mi přijde adventistický přístum mnohem konzistentnější. _________________ <strong>XVEJVODAM - Michal Vejvoda</strong>
Založen: Mar 07, 2003 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: so duben 09, 2005 8:29 pm Předmět:
Jenže ono to není tak, že by se zcela náhodou lidé, kteří se shodou okolností sešli zrovna v Adventistické církvi, rozhodli podle svého svědomí dodržovat Mojžíšův zákon, ale mnohem více zde působí kult osobnosti a manipulace. Nejde pak ani tolik o to, zda jí vepřové nebo ne, ale že dojde k celkovému ovlivnění způsobu myšlení takto vyučovaných lidí do nežádoucích poloh, a v tom vidím hlavní nebezpečí těchto praktik. Křesťan odjinud se pak s nimi téměř nedomluví a vzniká jakási uzavřená skupina. Neříkám, že je to problém pouze adventistů, chci spíš upozornit na to, že svědomí může být snadno zmanipulováno vůdčí osobností hnutí, a pak člověk ztrácí tu původní citlivost svědomí, a někdy i soudnost a objektivitu.
Pokud jde o svěcení dnů, pak z hlediska NZ je konzistentní světit kterýkoliv den v týdnu nebo mezi nimi nečinit rozdílu (to je výslovně napsáno), naopak nekonzistentní je lpět na sobotě, nejíst vepřové a přitom tvrdit, že jsme křesťané věřící i Novému Zákonu, ačkoliv ten některé články naší víry zcela jasně popírá....
Chápu, milý xvejvodame, že se tady snažíš zastat bratří z jiné církve a vyzdvihnout některá pozitiva jejich přístupu, sám se o to mnohdy snažím také, ale obávám se, že zrovna toto není ten správný případ, kdy je dobré považovat učení jiné církve za přednější učení církve vlastní. Osobně učení adventistů v některých bodech považuji za jedno z nejméně konzistentních a propracovaných křesťanských systémů.
Pokud je však někdo třeba u letničních a svědomí jej nezávisle na jiných lidech vede k tomu, aby dodržoval ustanovení Mojžíšova zákona, pak nemám příliš námitek (pakliže tedy nezačne vystupovat s názorem, že je to jediný správný postoj).
Založen: Feb 18, 2005 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: st duben 13, 2005 8:02 pm Předmět:
Vsimnete si, ze ciste a neciste neni jen zidovsky vymysl...rozdeleni na ciste a neciste zavedl Buh uz u Noeho, kdyz tridil ciste (7kusu) a neciste (2kusy) zvirata do archy.
Navic vers o tom, ze \"muzeme jist vsecko\" se vztahuje na maso obetovane modlam, nikoliv na druh masa t.j. na ciste/neciste. _________________ Stistko
Souhlasím se Stistkem, a přidám jen příběh z Nového Zákona, kdy má Petr vidění...z něj je vidět, že rozdělení čisté a nečisté pokračuje i nadále a má co říct nejen Petrovi v otázce jídla.
A k tomu alkoholu...pokud je mi známo, tak Ježíš byl Nazorejec(druh zasvěcení) stejně jako Samson ze SZ a tito měli konzumaci alkoholu tedy i vína jednoznačně zakázáno. Narozdíl od Ježíše s tím Samson jak vidno problém neměl a konzumoval. Uvedl jsem alespoň jeden důkaz pro to, že Ježíš nepil víno alkoholické. I když se nešla spousta dalších.
Ahojte,
kedze mam priatela ktory zacal chodit medzi adventistov, velmi razne sa rozhodol drzat sobotu, nejest neciste (jeho manzelka je velmi uprimny clovek hladajuci Boha, v tom sa vsak nezhodnu)zaujimaju ma pohlady adventistov na tieto veci.
1. Chcel by som vediet ako tito ludia chapu jezisove slova z Marka 7,14-20? Pre mna tieto slova znamenaju to, ze ziadne jdlo nemoze znecistit cloveka. Prosim o reakciu - vysvetlenie pohladu advnetistov na tento text.
V niektorej diskusii bol uvedeny priklad zo Skutkov 10, o Petrovi, avsak v Galatskym 2,11-14 naznacuje zmenu v Petrovom spravani, po danom videni a po stretnuti s Korneliom. Zaujmalo by ma ako chapu text v Galatskym adventisti.
Taktiez ma zaujima ich vyklad textu 1. tim 4,3-4 a Kolosanom 2, 16-17.
Noe - ano v genesis 7,2 hovori Boh o cistych a necistych, ale ked prideme do kapitoly 9, 3 - tak sa tam pise, ze "nech vam sluzi za potravu vsetko co sa hybe, co je zive".
Nejde mi o utok na niekoho, jednoducho chcem spoznat nazory adventistov na tieto texty. A prosim ak je to mozne, aby odpovede boli na zaklade biblickych textov, nie myslienky E.G. Whiteovej
Co sa tyka soboty, budem sa pytat v niektorom mojom buducom prispevku.
Založen: Jan 24, 2006 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: ne leden 07, 2007 11:47 am Předmět:
Všiml jsem si jedné úvahy, že "již Bůh rozděli"l v případě Noema, zvířata na nečistá a čistá.
To je omyl. Bůh Noemovi nic takového neurčil. Je to pouze osobní názor Mojžíše (pod vlivem zákona) aby takto zaznamenal popis potopy.
Co se týká ostatních úvah o "čistém a nečistém", povšimněte si, že Kristus tím, že ustanovil Novou smlouvu, zrušil celý starý zákon (který byl určen pouze židovskému národu) s jeho příkazy a ustanoveními..
2. Korinťanům 3:6 který nás učinil způsobilými sloužit nové smlouvě, jež není založena na liteře, nýbrž na Duchu. Litera zabíjí, (litera starého zákona) ale Duch dává život.
Hebrejcům 8:13 Když Bůh mluví o nové smlouvě, říká tím, že první je zastaralá. Co je zastaralé a vetché, blíží se zániku.
Hebrejcům 10:9 Potom však řekne: 'Zde jsem, abych konal tvou vůli.' Tak ruší prvé, aby ustanovil druhé.
Svou smrtí tedy zrušil židovskou starou smlouvu, včetně desatera (placení desátků atp) a uzavřel novou smlouvu postavenou, ne na zákoně a nařízení, ale na lásce.
Ze staré smlouvy zůstaly ale dál v platnosti zásady, které jdou ruku v ruce s láskou. Na příklad, nezabiješ, nepokradeš, nesesmilníš atd- proč? Protože ti to láska nedovolí.
Takže nemudrovat o nějakých "církevních ustanoveních" ale jak řekl Werich "seďte na židli, čtěte Bibli, tam to všechno je"...
Je otázka přístupu k SZ / NZ. Ze Zákona je pro nás jen aktuální poznání hříchu. Ustanovení tohohle typu pro nás nejsou aktuální, v Kristu jsme před Bohem čistí všichni. Jestli někomu vepřové nechutná či je přesvědčen, že Zákon je pro nás v celém rozsahu platný, tak prosím, ale ať to neprosazuje farizejsky jako zákonnou normu pro křesťany. Sabath, mechanicky překládaný Kralickými jako sobota, je pro nás naplněn v Kristu, v něm máme pravý odpočinek. Právo na jeden den volna od práce a čas pro shromáždění církve jsou ale neodvolatelné. Skutky zachycují, že tenhle den byl kvůli židovské pověrečnosti a farizeům přesunut na neděli. Neznamená to ale, že neděle je nějakým křesťanským sabathem. 4. přikázání je naplněno v Kristu, sobota byla jen stínem toho, co přišlo.
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Můžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Můžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Můžete hlasovat v tomto fóru.