Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Valdemar.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 0, článků celkem: 16667, komentáře < 7 dní: 413, komentářů celkem: 431057, adminů: 60, uživatelů: 5254  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 271 návštěvník(ů)
a 5 uživatel(ů) online:

ivanp
rosmano
JirkaB
mikim
Ekrazit

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
117139460
přístupů od 17. 10. 2001

granosalis.cz :: Zobrazit téma - Kain a Abel
 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kain a Abel

 
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra granosalis.cz -> Otazníky ve starém zákoně
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
zd



Založen: Nov 26, 2004
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: pá listopad 26, 2004 6:55 pm    Předmět: Citovat

Dobry den,
zacal jsem studovat Stary Zakon a neni mne jasne, kdo byly zeny Kaina a Abela a kdo byli rodice tech zen. Pise se jen o tom, ze se oba bratri ozenili. Prosim, vi to nekdo? Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
wollek



Založen: Mar 07, 2003
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: pá listopad 26, 2004 10:31 pm    Předmět: Citovat

Za ženy měli přeci své sestry, tedy děti rodičů Adama a Evy. To snad není složitá kombinatorická úloha, předpokládáme-li, že každý muž mohl mít maximálně jednu ženu.

Tehdy byl genetický kód člověka prakticky nezkreslen a tedy nebyl problém, když sourozenci spolu měli děti. Problém pomalu nastával až časem, kdy se kód člověka vlivem náhodných mutací postupně degeneroval.

[ Editace od wollek On Date 26/11/2004 ]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
zd



Založen: Nov 26, 2004
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: so listopad 27, 2004 12:33 am    Předmět: Citovat

Díky, mně to taky napadlo, ale nechtěl jsem si to připustit. To zdůvodění mě nenapadlo. Ještě je mně divné, že se nezmiňují jejich jména, ale to je detail.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Gepa



Založen: May 20, 2004
Příspěvky: 0

PříspěvekZaslal: ne listopad 28, 2004 4:15 pm    Předmět: Citovat

Měl bych dvě drobné poznámky.

1) Ve SZ nikde není zmínka o tom, že by Ábel měl ženu, ale je jasné, že tento \"problém\" nastane u dalších synů Adama a Evy.

2) Jméno ženy Kaina nikde v Bibli uvedeno není. Uvádí ho mimobiblický židovský spis - kniha Jubileí: \"Kain si vzal za ženu svou sestru Avanu a ona mu porodila syna Henocha na konci čtvrtého jubilea.\" (Jub 4,9). Pravda to být může, ale nemusí. Pro zarputilé \"zákoníky\" ještě jednou zdůrazňuji, že věta se jménem ženy Kaina NENÍ součástí biblického textu. Uvádím to jen jako poznámku na okraj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Yahoo Messenger
Waldlinck



Založen: Nov 19, 2005
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: so listopad 19, 2005 12:49 pm    Předmět: Citovat

Gn 4,3 Po jisté době přinesl Kain Hospodinu obětní dar z plodin země.
Gn 4,4 Také Ábel přinesl oběť ze svých prvorozených ovcí...
Závěr - Kain přinesl Hospodinu oběť jako první. Pokud ty oběti byly přinášeny na ohni, Kainova zapáchala dýmem ze spálených rostlin, Ábelova voněle pečeným masem - \"libou vůní pro Hospodina\".
Gn 4,4 I shlédl Hospodin na Ábela a na jeho obětní dar,
Gn 4,5 na Kaina však a na jeho obětní dar neshlédl. Proto Kain vzplanul velikým hněvem...
Otázka: proč provedl Hospodin tuto diskriminaci?!
Gn 4,6 I řekl Hospodin Kainovi:\"Proč jsi tak vzplanul?...
Gn 4,7 Což nepřijmu i tebe, budeš-li konat dobro?
Poznámka - v Bibli nestojí, zda-li se Hospodin zajímal i u Ábela, konal-li dobro.
O tom, že Kain dobro nekonal rovněž v Bibli není zmínka.
Závěr - Biblický Bůh to byl, kdo zavinil bratrovraždu?

_________________
Waldlinck
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger
mroz



Založen: Mar 18, 2002
Příspěvky: 0
Bydliště: ČR

PříspěvekZaslal: po leden 02, 2006 2:33 pm    Předmět: Citovat

to jsou docela srandovní závěry


ale asi měli židé dobrý důvod pro to, že učili Genezi ne na začátku, ale až v dospělejším věku, kdy už děti byly seznámené s obsahem ostatní nauky.


Ty první kapitoly jsou hodně zhuštěně napsané, protože musely obsáhnout jedním nebo několika obrazy spoustu věcí. Je tam zmíněno jen to, co je důležité, a nepodstatné věci jsou vynechávané. Jestliže tan nestojí, že Ábel konal dobro, tak se to za prvé předpokládá z kontextu a případná Ábelova nepravost Kainovi nezakládá právo jednat, jak jednal. Může se tomu taky rozumět takto: Ty se nevymlouvej na svého bratra, ale postav se přede mnou a nes odpovědnost sám za sebe. To Kain neudělal, naopak pokládal Ábela nějakým způsobem za příčinu svojí situace. Jestli chtěl mít od něho pokoj nebo si myslel, že když se ho zbaví, zbyde Bohu jenom on sám, nebo uvažoval jakkoli jinak, zjistil vzápětí, že takhle to nefunguje. Důležité v následujícím oddíle je vyznání nenávisti Kainova potomka Lámecha: zabil jsem chlapce za své zranění a jestliže Kain bude pomstěn sedmkrát, tak já sedmdesátkrát sedmkrát. Zcela převrací Boží milost pro Kaina, která ho měla chránit, a bere ji do svých rukou a hodlá ničit všechno, co by mu stálo v cestě. Když budete číst celou tu kapitolu, tak bude i ten úvodní příběh jasnější.


A všimněte si, že Lámechem končí Kainův rodokmen v bibli. Možná se vyvraždili navzájem (při tom přístupu bych to pokládal za možné), ale spíš jde o to, že už zašli tak daleko, že se s nimi nedalo nic dělat. A dál se bible zabývá už jenom třetím potomkem Adama a Evy, Setem, a jeho rodem.
_________________
evanjelický mrož

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
mroz



Založen: Mar 18, 2002
Příspěvky: 0
Bydliště: ČR

PříspěvekZaslal: po leden 02, 2006 2:38 pm    Předmět: Citovat

ještě jedna poznámka, kupodivu ten rod byl velice úspěšný v tom, čemu dnes říkáme \"pokrok\". O několika lidech se tam píše, že něco vynalezli nebo že byli \"otci těch, kteří dělají to a to\". Přesto je bible od další kapitoly zcela pomíjí, protože tyhle věci nejsou důležité pro to, co chce dál říct.

_________________
evanjelický mrož
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
Waldlinck



Založen: Nov 19, 2005
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: čt leden 05, 2006 1:29 pm    Předmět: Citovat

Děkuji za odpověď.
Uvádíte interpretaci možná ovlivněnou Prvním listem Janovým (1J 3,12)
V této kapitole je ovšem zmiňován Bůh a ne Kainovo svědomí!
Gn 4,6 – I řekl Hospodin Kainovi…
Gn 4,9 – Hospodin řekl Kainovi…
Gn 4,10 – Hospodin pravil…
Gn 4,15 – Ale Hospodin řekl…
Oba bratři zřejmě žili vedle sebe (Gn 4,8…Když byli na poli…).
Biblický Bůh jistě věděl o jejich vztazích i o tom, co hrozí Ábelovi.
K bratrovraždě došlo po zásahu biblického Boha, ne před ním.
Problém zůstal otevřený: Biblický Bůh to byl, kdo vyvolal bratrovraždu?

_________________
Waldlinck
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger
mroz



Založen: Mar 18, 2002
Příspěvky: 0
Bydliště: ČR

PříspěvekZaslal: pá leden 13, 2006 1:33 pm    Předmět: Citovat

ano, k bratrovraždě došlo po zásahu biblického Boha. Dám Vám otázku: je věta \"což nepřijmu i tebe, když budeš konat dobro\" návodem k zabití?

Jestli máte děti dám Vám tuhle otázku. Budou se prát a Vy jim řeknete: \"Přestaňte s tím, nechci, abyste to dělali, chovejte se k sobě líp nebo jděte od sebe.\" A jeden z nich půjde a praští toho druhého do hlavy kamenem. Způsobilo to Vaše napomenutí, nebo se budete zlobit na toho útočníka, že neposlechl a nedal si říct?


_________________
evanjelický mrož
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
Waldlinck



Založen: Nov 19, 2005
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: st leden 18, 2006 8:35 pm    Předmět: Citovat

Řekněme, že mám dva syny. Ábel je hodný, starší Kain je zlý a vzteklý. Aby si mě získal připraví mi Kain dárek. Když to uvidí Ábel, taky mi připraví svůj dárek. Za dárky pochválím OBA syny. VÍM, že kdybych Kaina i s jeho dárkem ignoroval, popadl by ho vztek a mohl by Ábela i zabít. Využiji této příležitosti a sdělím Kainovi, že jeho dárek je dobrým počinem a pokud bude vždy činit dobro, bude v rodině smír.
Děkuji Vám pane Mrož.
Sdělil jste mi vše, co jsem potřeboval vědět.

_________________
Waldlinck
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger MSN Messenger
Libby
Cestující v tranzitu
Cestující v tranzitu


Založen: Aug 26, 2006
Příspěvky: 11

PříspěvekZaslal: st září 06, 2006 7:40 am    Předmět: Citovat

Je mozne aby se krestane tak dohadovali proc Kain zabil Abela? Proste Svateho Ducha o objasneni! Abel prinesl obet Bohu takovou jakou mel. Zabil beranka. Tak jak asi musel Buh v Raji zabit zvire (asi beranka), aby mohl dat Adamovi a Eve kuzi na prikryti nahoty. A je to obet, kterou museli Zide davat. Posledni obeti byl prece beranek Bozi-Jezis Kristus. Kain dal ze sve prace obet-kvety a rostliny. To je ale spatne, protoze si vyvolil svuj zpusob jak prichazet k Bohu a to se samozrejme Bohu nelibilo. Lidi si vzdycky nachazeji ty spatne cesty. jen ta Bozi, kterou on rika a pred nas klade je ta spravna. Kain misto toho aby se podridil a litoval, se rozlobil. Tak to bude i ke konci dni. Lide vytvori nove nabozenstvi a budou zabijet ty, kteri budou radeji poslouchat Boha nez je.
_________________
Libby
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu MSN Messenger
ELBOTTO



Založen: Feb 14, 2007
Příspěvky: 0
Bydliště: Czech_Republic

PříspěvekZaslal: čt únor 15, 2007 12:07 am    Předmět: Citovat

Pro Libby.
Máš to v hlavě trochu zpřeházené. Logika je holt logika, ta se plácáním prostě nezakryje. Stejně je to s Kainem a Abelem. Poučení z tohoto jistě drastického příběhu je pouze jediné. Abel byl pastevec a chovatel ovcí. Židé se až do babylonského zajetí živili převážně takto, vždyť sám praotec Abrahám byl pastevec nejpastevečtější. Zemědělec Kain nebyl prostě v oblibě. Mladí židé si museli tímto příběhem prostě vtlouci do hlavy, že zemědělci (Kainové) jsou jejich přirozenými nepřáteli. Pokud by tedy byl celý příběh pravda a ještě tam asistoval Hospodin, tak je jasné, že Hospodina musel někdo navádět. Nebo nemusel, Hospodin již od počátku nebyl bohem všech, ale jen a jen pastevců, ostatní mu nebyli Lybbí.
_________________
Elbotto
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu AOL Instant Messenger Yahoo Messenger
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvky!   Toto téma je zamknuto, nemůžete zde přidávat odpovědi ani upravovat své příspěvky!    Obsah fóra granosalis.cz -> Otazníky ve starém zákoně Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra.
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Můžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Můžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Můžete hlasovat v tomto fóru.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Stránka vygenerována za: 0.15 sekundy