Téma je tu skutečně žhavé. Pokusím se o svoji trošku do mlýna.
Jako křesťan si samozřejmě myslím, že pravá je církev kterou založil Kristus. Jak čteme v Evangeliích, založil ji na Skále (jak nazval Šimona = Petra) a slíbil, že ji mocnosti pekla nepřemohou. Ve své prosbě k Otci vyslovil přání, aby jeho učedníci byli jedno, tak jako je On v jednotě s Otcem.
Vidíme, že toto přání jsme (nebo naši předkové) nenaplnili. Křesťané jsou rozděleni do mnoha církví a navzájem se obviňují z nepravověrnosti. Argumenty pochází většinou z minulosti, jsou často založeny na nepochopení a někdy i na lživém obvinění, které se však donekonečna opakují v následujících generacích, až se staly téměř články víry, jimiž ospravedlňujeme svá nepřátelství a pomlouváme ty druhé.
Každý ovšem přirozeně soudíme, že naše církev je pravá.
Jsem rád, že ekumenické hnutí se pokouší napravit rozdělení křesťanů, které je skutečné \"Pohoršení pro nekřesťany\"(citát). Ovšem jsme teprve na začátku procesu a cesta k sjednocení bude zřejmě dlouhá.
A teď se dostávám k zajímavému pohledu na Kristovu církev, který je v materiálech II.vatikánského koncilu. Zdá se mi, že může mít místo v tomto diskusním fóru.
Stručně je tu Kristova církev znázorněna jako velká kružnice, v jejímž středu je křížek. Ten symbolizuje Krista, hlavu své církve. Kolem křížku je soustředná menší kružnice, která představuje tu z dnešních církví, která co nejvěrněji splňuje Ježíšovo přání, aby nic nebylo přidáno, nebo ubráno z toho, co nás učil a která nejvěrněji hlásá Boží slovo z jedinečného pramene Božího slova a tradice. Tato církev by tedy mohla být odpovědí na otázku položenou v titulu diskuse. Je to samozřejmě církev katolická.
Pak následuje další soustředná kružnice, ta představuje křesťanskou církev, jež se trochu málo odchyluje od Pravdy. Postupně následují soustředné kružnice církví více bloudících a více se vzdalujících od středu, Krista. Nejsou zde konkretní jména denominací, avšak co je zajímavé, po kružnicích jednotlivých křesťanských církví následují kružnice církví vyznávajících jediného Boha (Židé, Islám), pak ještě více vzdáleni od Pravdy jsou na př. Budhisté, Hinduisté, Šintoisté...animisté atd. a nakonec na samém okraji jsou \"Hledající\". Tedy v tomto zobrazení vlastně nikdo není vyjmut ze všeobecné Kristovy církve.
Toto zobrazení se mi zdá velmi zdařilé, neříká, že každá církev je stejně dobrá a nezbavuje nás povinnosti hledat, ale nevylučuje ze spásy žádného člověka. To dobře vyjadřuje, že Kristus zemřel za celé lidstvo i jeho slova, že přijdou mnozí od východu i od západu a budou říkat, že Mu celý život sloužili a On jim řekne neznám vás. A jiní že se budou omlouvat, vždyť Pána nikdy nepoznali, ale uslyší že mají vejít do jeho slávy, vždyť co učinili nejmenšímu z lidí, učinili Jemu.
Tento pohled na všeobecnou Kristovu církev se mi zdá jako výborné východisko i v ekumenickém dialogu.
Založen: Jan 24, 2006 Příspěvky: 0 Bydliště: Czech_Republic
Zaslal: so leden 06, 2007 3:51 pm Předmět:
Podle mého názoru, dnes žádná pravá církev neexistuje.
Zatím je pořád ještě pšenice s koukolem pohromadě. A to v každé církvi.
Písmo mluví o pravých křesťanech, jako o BOžích dětech.
Kde jsou ale Boží děti,(církev) k nimž máme přednostní povinnost? Kde je tato duchovní rodina? Ježíšovo objasnění podobenství o pšenici a plevelu podává odpověď: “Ten, kdo seje dobré semeno je Syn člověka, pole je svět, dobré semeno jsou děti království. Plevelem jsou děti toho zlé-ho, a nepřítel, který je zasel, je ďábel.” (Matouš 13:37-39, NAB) Podle toho se pravé děti Boží mají nacházet ve světě lidstva, a rostou jako opravdová pšenice uprostřed plevele.
Nejsou však identifikovatelní použitím lidmi vymyšleného měřítka a mohou být dokonce chybně ztotožněni jako “plevel” svedenými lidmi, kteří troufale přijali úlohu vyorávačů plevele. (na příklad Svědkové Jehovovi) (Matouš 13:24-30)
Tak Boží děti mohou být spolčeni s tím, co se obecně nazývá “viditelná církev”, která obsahuje rozličné církevní i necírkevní skupiny hlásící se ke křesťanství, nebo mohou být jednotlivci bez takového přidružení nebo členství.
Vzpomeňme na příklad Filipa a Etiopského úředníka.
Filip nenaléhal na tohoto nově pokřtěného muže, aby se vrátil z Etiopie tak rychle, jak jen bude možné, aby se mohl pravidelně shromažďovat se skupinou spoluvěřících. Ač tento Etiopan neměl všechny odpovědi a možná dokonce ani všechny existující knihy hebrejských Písem, byl Božím dítětem, radostně cestujícím daleko pryč od nejbližšího sboru, ale bezpochyby dychtivý sdílet s jinými to, co se naučil.
Někteří v Etiopii pravděpodobně reagovali na to, co měl, což otevřelo příležitosti pro družnost s jinými z Boží rodiny. Je-li naše společenství poměrně omezené, můžeme podobně jako etiopský dvořan postupovat svou cestou po dráze vedoucí do života a radovat se, že jsme poznali Božího Syna a jeho prostřednictvím jeho Otce. Časem jiní rozpoznají, kdo jsme, ze způsobu, jak žijeme svůj život, a z našich vyjádření, a a to způsobí mnohé příležitosti pro blahodárné duchovní společenství.
Ne tedy podle příslušnosti k nějaké církvi.
Všude je pšenice i koukol pohromadě.
Pravá Církev je ta kterou buduje Pán Ježíš. V ní nemůže být žádný koukol. jsou v ní jen z Ducha sv. znovuzrození věřící v Pána Ježíše. To je ona Nevěsta Kristova bez poskvrnky a vrásky, věčná Církev, která je jeho tělo ef.1,22nn.
Na světě mají být jen samostatné místní církve, protože jen ony jsou rovněž tělo Kristovo v určitém místě 1.K.12,27, ale pozor, to neznamená, že to jsou denominace. Denominace jsou už sdružení, a nejsou tělo Kristovo, a její místo je obvykle tam, kde sídlí ústředí. Že celá denominace není místní sbor Páně je jasné.
Na zemi tedy jsou jen samostatné místní církve a v nich mohou být přimíšeni i lidé neznovuzrození, malé děti atd. Tito však netvoří Církev, kterou buduje Pán skrze Ducha sv.
N.př. CB není církví podle Bible, protože to není samostatný místní sbor. CB je denominace a jako taková by neměla mít název Církev. Protože Církev jako Nevěsta Kristova má svou hlavu Krista a místní sbor jako tělo Kristovo 1.K.12,27 má také Krista jako svou hlavu 1.K.12,12.21. Vidíme to v aplikaci lidského těla pro součinost duchovních darů a služeb v místním sboru Páně. Ale každopádně Pán Ježíš není hlavou CB jako denominace. Proto nemůže být círví.
Můžete přidat nové téma do tohoto fóra. Můžete odpovídat na témata v tomto fóru. Můžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Můžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Můžete hlasovat v tomto fóru.