Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Evžénie.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 4, článků celkem: 15421, komentáře < 7 dní: 289, komentářů celkem: 341885, adminů: 60, uživatelů: 4855  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 80 návštěvník(ů)
a 2 uživatel(ů) online:

JirkaB
rosmano

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Velikonoèní zamyšlení
·Petr Macek - Nìkolik poznámek k pastýøským napomenutím pøedsedy VV
·Jan Kvasnièka: Veøejný dopis delegátùm
·Varovná slova evropských baptistù k návrhu SD è. 10 brnìnského sboru
·Velikonoèní dopis sborùm Bratrské jednoty baptistù v ÈR
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 28. bøezna 2019
·Hlavní evangelikální teologické semináøe v Rusku musely pozastavit èinnost
·Prohlášení èlenù Biblického spoleèenství køesťanù Kromìøíž
·Upravený sborový øád lovosického sboru
·Reakce VV BJB na dopis lovosické skupiny zùstávajících

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
98855405
přístupů od 17. 10. 2001

°

GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.

Kontrasty: Veľká noc
Zlatá slza

poslal Nepřihlášený

5. prednáška zo série "Diabolština v populárných sviatkoch". 

Čím sa líši biblická Veľká noc od tradičných veľkonočných sviatkov slávených dnes? Určovanie dátumu sviatku. 
Predobraz Veľkej noci a jeho naplnenie v smrti Ježiša Krista. Cisár Konštantín a Nicejský koncil. Symbol kvasu 
a nekvasené chleby. Odkiaľ pochádzajú veľkonočné koláče? 
Čo majú spoločné maľované vajíčka a zajace s Ježišom Kristom?

Vložil: Tomas v Pátek, 19. duben 2019 @ 21:52:59 CEST (75 čtenářů)
Více... | 1 komentář | Kontrasty | Skóre: 0



Hledání: Nepřihlášený káže pohádky
Grano Salis

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pátek, 19. duben 2019 @ 21:52:31 CEST (149 čtenářů)
Více... | 475 bytů | 11 komentáře | Hledání | Skóre: 0



Historie: Teorie vzniku Pentateuchu II.
Studijní materiály

poslal karels

Pentateuch byl podle tradičního pojetí napsán Mojžíšem. O tom svědčí již např. Josef Flavius a tento názor zastává celá antická a středověká židovská i křesťanská obec. V textu se však objevuje příliš mnoho rozporů.
Vložil: Tomas v Pondělí, 15. duben 2019 @ 09:05:29 CEST (79 čtenářů)
Více... | 13968 bytů | komentáře? | Historie | Skóre: 0



Historie: Teorie vzniku Pentateuchu
Studijní materiály

poslal karels

Pentateuch byl podle tradičního pojetí napsán Mojžíšem. O tom svědčí již např. Josef Flavius a tento názor zastává celá antická a středověká židovská i křesťanská obec. V textu se však objevuje příliš mnoho rozporů, které ukazují na to, že text nemá jednoho jediného autora ani nebyl napsán v jedné době. Mezi tyto jevy patří například:
Vložil: Tomas v Pondělí, 15. duben 2019 @ 09:04:34 CEST (88 čtenářů)
Více... | 8677 bytů | komentáře? | Historie | Skóre: 0



Teologie: Krev smíření
Úvod do křesťanství

poslal rosmano

Skrze krev získává člověk smíření s Bohem.
Je to krev, která získává pro člověka smíření.
Pamatujme, obzvlášť teď o Velikonocích, co Bůh pro nás úžasného učinil. Skrze Ježíšovu prolitou krev můžeme mu být blízci, žít ve smíření s Ním a nakonec mít podíl na Jeho slávě v nebi. Díky Bohu !

Levitikus 17:

Když by kdokoliv z domu izraelského nebo z příchozích, kteří pobývají mezi nimi, jedl jakoukoliv krev, obrátím svou tvář proti tomu, kdo by jedl krev, a vyhladím jej zprostřed svého lidu. 11Neboť život těla je v krvi a já jsem vám ji dal na oltář k získání smíření pro vás, neboť je to krev, která získává pro člověka smíření. 


  • Římanům 5, 10Jestliže jsme my, Boží nepřátelé, byli s Bohem smířeni smrtí jeho Syna, tím spíše nás smířené zachrání jeho život.

  • 2. Korintským 5, 18To všecko je z Boha, který nás smířil sám se sebou skrze Krista a pověřil nás, abychom sloužili tomuto smíření.
  • Neboť v Kristu Bůh usmířil svět se sebou. Nepočítá lidem jejich provinění a nám uložil zvěstovat toto smíření.
  • Koloským 1, 20aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno, co jest, jak na zemi, tak v nebesích – protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.
  • Židům 2, 17Proto musel být ve všem jako jeho bratří, aby se stal veleknězem milosrdným a věrným v Boží službě, a mohl tak smířit hříchy lidu.
  • Římanům 5, 9Tím spíše nyní, když jsme byli ospravedlněni prolitím jeho krve, budeme skrze něho zachráněni od Božího hněvu.
  • Židům 9, 7Do druhé části stánku vcházel jen jednou za rok sám velekněz, a to nikdy bez krve, kterou obětoval za sebe i za přestoupení lidu.
  • Židům 9, 12A nevešel do svatyně s krví kozlů a telat, ale jednou provždy dal svou vlastní krev, a tak nám získal věčné vykoupení.
  • 18Proto ani první smlouva nebyla uzavřena bez vylití krve;
  • když Mojžíš všemu lidu oznámil všecka přikázání podle zákona, vzal krev telat a kozlů, vodu, červenou vlnu s yzopem a pokropil knihu Zákona i všechen lid. A řekl jim:
  • „Toto je krev smlouvy, kterou s vámi uzavřel Bůh.“
  • Podobně pokropil krví i stánek a všecko bohoslužebné náčiní.
  • Podle zákona se skoro vše očišťuje krví, a bez vylití krve není odpuštění.
  • To, co je jen náznakem nebeských věcí, bylo nutno očišťovat takovým způsobem; nebeské věci samy však vyžadují vzácnějších obětí.
  • Vždyť Kristus nevešel do svatyně, kterou lidské ruce udělaly jen jako napodobení té pravé, nýbrž vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří.
  • Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně;
  • jinak by musel trpět mnohokrát od založení světa. On se však zjevil jen jednou na konci věků, aby svou obětí sňal hřích.

  • Židům 10, 19Protože Ježíš obětoval svou krev, smíme se, bratří, odvážit vejít do svatyně
  • cestou novou a živou, kterou nám otevřel zrušením opony – to jest obětováním svého těla.
  • Máme-li tedy tak velikého kněze nad celým Božím domem,
  • přistupujme před Boha s opravdovým srdcem a v plné jistotě víry, se srdcem očištěným od zlého svědomí a s tělem obmytým čistou vodou.
  • Držme se neotřesitelné naděje, kterou vyznáváme, protože ten, kdo nám dal zaslíbení, je věrný.
  • Mějme zájem jeden o druhého a povzbuzujme se k lásce a k dobrým skutkům.

  • Zjevení Janovo 12, 11Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu a pro slovo svého svědectví. Nemilovali svůj život tak, aby se zalekli smrti


Díky Bohu za Jeho nesmírný, nevyslovitelný dar.
Vložil: Tomas v Pátek, 12. duben 2019 @ 09:17:29 CEST (1106 čtenářů)
Více... | 124 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Otázky pro ženaté křesťany
Partnerství

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pátek, 12. duben 2019 @ 09:17:02 CEST (1342 čtenářů)
Více... | 1832 bytů | 162 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Život víry: Jan Heller – Význam smlouvy ve Starém zákoně
Studijní materiály

poslal karels

Hebrejsky smlouva je berít. O etmylogii a původním významu tohoto výrazu vedou odborníci už řadu let rozhovory. Zdá se, že nejpravděpodobnější je výklad, který slůvko berít odvozuje od akkadského birítu = pouto.
Vložil: Tomas v Středa, 10. duben 2019 @ 02:18:44 CEST (146 čtenářů)
Více... | 19655 bytů | 1 komentář | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Charismatismus a peníze nejenom u letničních.
Katolicismus

poslal Nepřihlášený

Charismatické autosugestivní manipulace prolínají napříč celým náboženským spektrem. O těchto autosugestivním manipulativních technikách se všeobecně na internetu moc nepíše. Viz 11 minuta dokumentu.


Vložil: Tomas v Středa, 10. duben 2019 @ 02:18:27 CEST (258 čtenářů)
Více... | 8 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Teologie: I mluvil jsem dnes se Svatým Duchem a ten mi řekl
Svědectví

poslal Dzehenuti

Sepisoval jsem dnes nějaké verše, které potvrzují že Bůh je jediný - Svatý Duch zde jsou verše které jsem vypisoval : 


1Přednímu zpěváku na gittejský nástroj, žalm Davidův.
2Hospodine Pane náš, jak důstojné jest jméno tvé na vší zemi! Nebo jsi vyvýšil slávu svou nad nebesa.
3Z úst nemluvňátek a těch, jenž prsí požívají, mocně dokazuješ síly z příčiny svých nepřátel, abys přítrž učinil protivníku a vymstívajícímu se.
4Když spatřuji nebesa tvá, dílo prstů tvých, měsíc a hvězdy, kteréž jsi tak upevnil, říkám:
5Co jest člověk, že jsi naň pamětliv, a syn člověka, že jej navštěvuješ?
6Nebo učinil jsi ho málo menšího andělů, slávou a ctí korunoval jsi jej.
7Pánem jsi ho učinil nad dílem rukou svých, všecko jsi podložil pod nohy jeho:
8Ovce i voly všecky, také i zvěř polní,
9Ptactvo nebeské, i ryby mořské, a cožkoli chodí stezkami mořskými.
10Hospodine Pane náš, jak důstojné jest jméno tvé na vší zemi! 

1Přednímu z kantorů, žalm Davidův.
2Nebesa vypravují slávu Boha silného, a dílo rukou jeho obloha zvěstuje.
3Den po dni vynáší řeč, a noc po noci ukazuje umění.
4Neníť řeči ani slov, kdež by nemohl slyšán býti hlas jejich.
5Po vší zemi rozchází se zpráva jejich, a až do končin okršlku slova jich, slunci pak rozbil stánek na nich.
6Kteréž jako ženich vychází z pokoje svého, veselí se jako udatný rek, cestou běžeti maje.
7Od končin nebes východ jeho, a obcházení jeho až zase do končin jejich, a ničeho není, což by se ukryti mohlo před horkostí jeho.
8Zákon Hospodinův jest dokonalý, očerstvující duši, Hospodinovo svědectví pravé, moudrost dávající neumělým.
9Rozkazové Hospodinovi přímí, obveselující srdce, přikázaní Hospodinovo čisté, osvěcující oči.
10Bázeň Hospodinova čistá, zůstávající na věky, soudové Hospodinovi praví, a k tomu i spravedliví.
11Mnohem žádostivější jsou než zlato, a než mnoho ryzího zlata, sladší než med a stred z plástů.
12Služebník tvůj zajisté jimi osvěcován bývá, a kdož jich ostříhá, užitek hojný má.
13Ale poblouzením kdo vyrozumí? Protož i od tajných očisť mne.
14I od zúmyslných zdržuj služebníka svého, aby nade mnou nepanovali, a tehdyť dokonalý budu, a očištěný od přestoupení velikého.15Ó ať jsou slova úst mých tobě příjemná, i přemyšlování srdce mého před tebou, Hospodine skálo má, a vykupiteli můj. 
15Ale někteří z nich pravili: Skrze Belzebuba, kníže ďábelské, vymítá ďábly.
16A jiní pokoušejíce, znamení od něho hledali s nebe.
17Ale on znaje myšlení jejich, řekl jim: Každé království samo v sobě rozdělené pustne, i dům rozdvojený padá.
18Jestližeť jest pak i satan proti sobě rozdělen, kterakž stane království jeho? Nebo pravíte, že já skrze Belzebuba vymítám ďábly.
19Jestliže já skrze Belzebuba vymítám ďábly, synové vaši skrze koho vymítají? Protož oni soudcové vaši budou.
20Pakliť prstem Božím vymítám ďábly, jistěť přišlo k vám království Boží. 
22Tehdy přiveden k němu ďábelstvím posedlý, slepý a němý. I uzdravil jej, tak že ten slepý a němý i mluvil i viděl.
23I děsili se všickni zástupové a pravili: Není-liž tento ten Syn Davidův?
24Ale farizeové to uslyševše, řekli: Tento nevymítá ďáblů než skrze Belzebuba, kníže ďábelské.
25Ježíš pak znaje myšlení jejich, dí jim: Každé království rozdělené samo proti sobě spustne, a každé město neb dům proti sobě rozdělený nestane.
26A jestližeť satan satana vymítá, proti sobě rozdělen jest. Kterak tedy stane království jeho?
27A vymítám-liť já ďábly skrze Belzebuba, synové vaši skrze koho vymítají? Protož oni soudcové vaši budou.
28Pakliť já Duchem Božím ďábly vymítám, přišloť jest jistě mezi vás království Boží.   

1Veselte se spravedliví v Hospodinu, na upříméť přísluší chválení.
2Oslavujte Hospodina na harfě, na loutně, a na nástroji o desíti strunách, žalmy zpívejte jemu.
3Zpívejte jemu píseň novou, a huďte dobře a zvučně.
4Nebo pravé jest slovo Hospodinovo, a všeliké dílo jeho stálé.
5Milujeť spravedlnost a soud, milosrdenství Hospodinova plná jest země.
6Slovem Hospodinovým nebesa učiněna jsou, a duchem úst jeho všecko vojsko jejich.
7Onť shrnul jako na hromadu vody mořské, a složil na poklad propasti 

1Takto praví Hospodin: Nebe jest mi stolice, a země podnože noh mých. Kdež ten dům bude, kterýž mi vzděláte? Aneb kde bude místo odpočívání mého?
2Nebo všecko to ruka má učinila, a stojí všecko, praví Hospodin. I však na toho patřím, kdož jest chudý a skroušeného ducha, a třese se před slovem mým. 

16Nebo ne nějakých vtipně složených básní následujíce, známu učinili jsme vám Pána našeho Jezukrista moc a příchod, ale jakožto ti, kteříž jsme očima svýma viděli jeho velebnost.
17Přijalť zajisté od Boha Otce čest a slávu, když se stal k němu hlas takový od velebné slávy: Tentoť jest ten můj milý Syn, v němž mi se zalíbilo.
18A ten hlas my jsme slyšeli s nebe pošlý, s ním byvše na oné hoře svaté.
19A mámeť přepevnou řeč prorockou, kteréžto že šetříte jako svíce v temném místě svítící, dobře činíte, až by se den rozednil, a dennice vzešla v srdcích vašich,
20Toto nejprvé znajíce, že žádného proroctví písma výklad nezáleží na rozumu lidském.
21Nebo nikdy z lidské vůle nepošlo proroctví, ale Duchem svatým puzeni byvše, mluvili svatí Boží lidé. 

6Oni pak sšedše se, otázali se ho, řkouce: Pane, v tomto-li času napravíš království Izraelské?
7I řekl jim: Neníť vaše věc znáti časy aneb příhodnosti časů, kteréž Otec v moci své položil.
8Ale přijmete moc Ducha svatého, přicházejícího na vás, a budete mi svědkové, i v Jeruzalémě, i ve všem Judstvu, i v Samaří, a až do posledních končin země.
9A to pověděv, ani na to hledí, zhůru vyzdvižen jest, a oblak vzal jej od očí jejich.
10A když za ním v nebe jdoucím pilně hleděli, aj, dva muži postavili se podlé nich v rouše bílém,
11A řekli: Muži Galilejští, co stojíte, hledíce do nebe? Tento Ježíš, kterýž zhůru vzat jest od vás do nebe, takť přijde, jakž jste spatřili způsob jeho jdoucího do nebe. 

1O duchovních pak dařích, bratří, nechci, abyste nevěděli.
2Víte, že jste byli pohané, kteříž k modlám němým, jakž jste bývali vedeni, tak jste chodili.
3Protož známoť vám činím, že žádný v Duchu Božím mluvě, nezlořečí Ježíši, a žádný nemůže říci Pán Ježíš, jediné v Duchu svatém.
4Rozdílníť pak darové jsou, ale tentýž Duch,
5A rozdílná jsou přisluhování, ale tentýž Pán,
6A rozdílné jsou moci, ale tentýž jest Bůh, kterýž působí všecko ve všech.
7Jednomu pak každému dáno bývá zjevení Ducha k užitku.
8Nebo někomu dána bývá skrze Ducha řeč moudrosti, jinému pak řeč umění podlé téhož Ducha.
9Jinému pak víra v témž Duchu, jinému darové uzdravování v jednostejném Duchu.
10Někomu pak divů činění, jinému pak proroctví, jinému pak rozeznání duchů, jinému pak rozličnost jazyků, jinému pak vykládání jazyků.
11Ale to vše působí jeden a týž Duch, rozděluje jednomu každému obzvláštně, jakž ráčí.
12Nebo jakož tělo jedno jest a mnoho má oudů, ale všickni ti jednoho těla oudové, mnozí jsouce, jedno tělo jsou: tak i Kristus. Poté jsem byl venku a přejímal jsem.  A jediný Bůh Svatý Duch mi řekl ať napíši toto : Tak jako strom má jeden kmen a mnoho větví, tak jako svícen má jeden podstavec a mnoho ramen……….je jeden Svatý duch a jedno tělo, to je má Svatá církev. Já Svatý Duch jsem tím kamenem stavitelským, jsem to já kdo má sedm rohů, sedm očí, sedm duchů, sedm hvězd vycházející z jednoho Svatého Ducha.
Vložil: Tomas v Středa, 10. duben 2019 @ 02:18:03 CEST (81 čtenářů)
komentáře? | Teologie | Skóre: 0



Kontrasty: Papežova láska ke Kainovu pokolení překoná i hygienu ke křesťanům
Svědectví

poslal Dzehenuti

Papežova láska ke Kainovu pokolení překoná i hygienu ke křesťanům
Papežova láska ke Kainovu pokolení překoná i hygienu ke křesťanům   9A Hospodin ke Kajinovi řekl: Kde je Abel, tvůj bratr? I řekl: Nevím; zda jsem já hlídačem svého bratra?10A řekl: Cos učinil? Slyš - z půdy ke mně křičí krev tvého bratra;11a ty nyní budeš prokletý od půdy, jež otevřela svá ústa k přijetí krve tvého bratra z tvé ruky.12Když budeš půdu obdělávat, nebude ti nadále dávat svého bohatství; budeš na zemi poběhlíkem a běžencem.13A Kajin k Hospodinu řekl: Můj trest za vinu je těžší než lze unést;14hle, dnes jsi mě odehnal z povrchu tváře půdy a před tváří tvou se budu skrývat a stanu se na zemi poběhlíkem a běžencem; i stane se, že kdokoli mě zastihne, mě bude chtít zabít.15A Hospodin mu řekl: Proto, kdokoli Kajina zabije, musí se to sedmkrát mstít. A Hospodin položil na Kajina znamení, aby ho neskolil, kdokoli ho zastihne.16A Kajin z přítomnosti tváře Hospodinovy odešel a usídlil se v zemi Nód na východ od Édenu.17A Kajin poznal svou ženu, i otěhotněla a porodila Chanócha…..atd…Kainovo pokolení 

  https://ibb.co/0D1tVjS       Shrnutí… ve všech zemích kromě Ruska, je hlavní a většinové náboženství Islám. V těchto zemích není prakticky svoboda slova a demokracie. Díky tomu ,klimatickým a ekonomickým podmínkách tito lidé migrují. 


https://ibb.co/2gT7h6y     

Pán Ježíš omývá tedy nohy učedníkům aby splnil proroctví písma a splnil to co řekl Abrahámovi. 
Papež omývá nohy a líbá je  učedníkům islámu... kteří nevěří ani v Ježíšovo ukřižování a ani tomu, že je Boží syn !!!!
Vložil: Tomas v Středa, 03. duben 2019 @ 09:23:10 CEST (275 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Teologie: Literární postavy jako narativní kategorie v biblickém textu Ex 2,1–22
Studijní materiály

poslal karels

Literární postavu v textu vytváří povahové rysy, kterými je charakteristická, a ty jsou roztroušeny v celém příběhu. Povahové rysy se mohou v textu objevit jen jednou (popis zevnějšku postavy), nebo se opakují (jméno postavy).
Vložil: Tomas v Úterý, 02. duben 2019 @ 10:53:40 CEST (161 čtenářů)
Více... | 15505 bytů | 2 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Teologie: Narativní kategorie času v biblickém textu Ex 2,1–22
Studijní materiály

poslal karels

Čas v literárním díle nabývá různých podob. Rozlišuje se čas vypravování (čas vypravěče), který je dán volbou a použitím kompozičních prostředků, a čas vyprávěný (někdy označován jako čas syžetový nebo čas fabulární).
Vložil: Tomas v Úterý, 02. duben 2019 @ 10:47:45 CEST (172 čtenářů)
Více... | 16639 bytů | 2 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Nebezpečná učení: Je tohle ještě křesťanství??
Žhavá témata

poslal Frantisek100

Prosím vás, pokud vůbec máte odvahu, rozum a cit a hlavně upřímnou víru, je tohle ještě  křesťanství??


 Odpovězte, prosím.

   https://www.youtube.com/watch?v=HPwKvfFG69U  

   https://www.youtube.com/watch?v=xdUIqKJyD0Q 

   https://www.youtube.com/watch?v=WjVTu7zYaUA  

   https://www.youtube.com/results?search_query=hagin+kenneth  
Vložil: Tomas v Úterý, 02. duben 2019 @ 10:47:15 CEST (675 čtenářů)
Více... | 61 komentáře | Nebezpečná učení | Skóre: 0



Kontrasty: Prava hora Sinaj v Saudskej Arábii
Žhavá témata

poslal skalaa

Vložil: Tomas v Neděle, 31. březen 2019 @ 12:19:45 CEST (312 čtenářů)
Více... | 570 bytů | 11 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Kontrasty: Rigidita věřících
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

Vložil: Tomas v Pátek, 29. březen 2019 @ 08:13:08 CET (328 čtenářů)
Více... | 132 bytů | 12 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Bázeň
Zamyšlení

poslal andulka

Jistě jste někteří z vás četli kapitolu z 2.Mojžíšovy, kdy lidé opouští Egypt. Mojžíš jednoho dne s Bohem rozmlouvá na hoře. Krátce se s vámi chci podělit s 19. a 20. kapitolou, kdy jednou ten odstavec v Písmu úplně přede mnou ožil a šla z toho bázeň- jak se lidé tam tehdy třásli.

Vložil: Tomas v Sobota, 23. březen 2019 @ 08:46:35 CET (2055 čtenářů)
Více... | 3636 bytů | 200 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Kontrasty: Bílý heterosexuální křesťanský muž
Společnost

poslal Nepřihlášený

Také vám přijde, že bílý heterosexuální muž je dneska nejutlačovanější menšina (někde už hodně malá menšina) ze všech? Plať daně, mlč, drž hubu a krok, plať z daní různé neziskovky pro buzíky a tmavější spoluobčany a musulmany a dávky pro XY ... To je nějaká dědičná vina za kolonialismus? Nějaká kolektivní nebo dědičná vina?  U nás navíc je to přisunuté ze Západu, my nikoho nekolonizovali, ani naši předci, možná Slováky, ale hodně jemně. Lepší než kdyby je zabrali Maďaři.  Ale naši vysokoškoláci už tím trpí taky, díky "pokrokovým učitelům" na humanitních školách. I někteří v církvi tím trpí, třeba Halík.

Ježíše může zesměšnit každý a je to pokrok, ale zkuste Mohameda a uvidíte ten tanec.

Zatím a zase někdy :)
Vložil: Tomas v Pátek, 22. březen 2019 @ 07:43:05 CET (359 čtenářů)
Více... | 7 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Žádného člověka bez hříchu jsem nepoznal, ale jen bojovníky.
Zamyšlení

poslal Nepřihlášený

 Jak už jsem psal.Jan je starý člověk se všemi zdravotními problémy stáří, které působí  psychicky na starého člověka.Svým způsobem  je až nešťastný. Vidí, co se stalo  a děje se sbory, a Pán Ježíš stále nepřichází. Vidí, jak se páchá zlo kolem. Dá se to zlo v lidech nějak zastavit?  On ví, co to vyjádřil již Pavel. Chci činit dobro  a nejde to. Prostě hřích je ta síla a pnutí, které nás ve volbě nutí se nějak rozhodnout a  vede vždy k tomu zlému. To je problém hříchu, to je to otroctví a okovy. Nějak jsme svázáni s tím konat to, co je špatné. A Pavel byl tak z toho nešťastný a tak volá po pomoci. Kdo mi pomůže dostat se z otroctví hříchu?  A našel to, co pomáhá, co rozbije okovy. Objevil, že upřímná víra v Ježíše jako Syna Božího mu dá sílu z toho otroctví se vyvléci. Jan to také tak vnímá. Pokud ti lidé neuvěří v moc Pána Ježíše, těžko se nějak změní. My dnes prožíváme jinou dobu. Dobu, kdy moc Ježíše je zaměněna  s jinou silou, která nepochází od Boha, ale od nepřítele Boha. Boj s hříchem je boj každý den a každý den v něm můžeme vítězit a někdy zklameme. Proto ani ti věřící nejsou svatí a stále bez hříchu. Je to běh na dlouhé trati a tak to viděl i Pavel. Odměna a vavřín je až na úplném konci. Dobojoval jsem. Proto, když někdo hlásá, že je bez hříchu, klame i sám sebe. Žádného člověka bez hříchu jsem nepoznal, ale jen bojovníky.
 

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 21. březen 2019 @ 08:42:19 CET (460 čtenářů)
Více... | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Tvorba: Marie
Povídky

poslal Nepřihlášený

Marie stála u okna a pozorovala zimní krajinu. Ta nabízela úchvatný obraz jaký dokáže vytvořit jen mráz. Měla ráda ten pocit, že je v teple domova, radiátor příjemně sálá a ona si ten svůj okamžik náležitě užívá.

Vložil: Tomas v Pátek, 15. březen 2019 @ 07:29:49 CET (360 čtenářů)
Více... | 2471 bytů | 5 komentáře | Tvorba | Skóre: 0



Život víry: Úvaha o vině a trestu
Zamyšlení

poslal leonet

Bůh je světlo, kdo s ním má obecenství, nemůže být ve tmě. Kde se musel Adam odvrátit, aby nebyl ve světle? Kde se kolem sebe podíval, tam byl Bůh, světlo a žádná tma.

Vložil: Tomas v Pátek, 15. březen 2019 @ 07:29:01 CET (386 čtenářů)
Více... | 7801 bytů | 16 komentáře | Život víry | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.91 sekundy