Grano Salis NetworkGrano SalisGranoChatMusicalise-KnihyModlitbyD K DKřesťANtiqC H M IMOSTYNotabeneECHO 
Vítejte na Grano Salis
Hledej
 
Je a svátek má Vratislav.   Vytvoření registrace
  Článků < 7 dní: 5, článků celkem: 16275, komentáře < 7 dní: 534, komentářů celkem: 404580, adminů: 60, uživatelů: 5119  
Vyzkoušejte
Jednoduché menu

Úvodní stránka

Archiv článků

Protestantské církve

Veřejné modlitby

Zpovědnice

e-Knihovna

e-Knihy pro mobily

Kam na internetu

Soubory ke stažení

Recenze

Diskusní fórum

Tvůj blog

Blogy uživatelů

Ceny Zlatá Perla

Ceny Zlatá Slza

Doporučit známým

Poslat článek


Tip na Vánoční dárek:

Recenze
Obsah
OBJEDNAT


GRANO MUSICALIS

Hudební portál
GRANO MUSICALIS
mp3 zdarma

Velký pátek

Vzkříšení


Pravidla


Kdo je online
Právě je 156 návštěvník(ů)
a 6 uživatel(ů) online:

Akuzativ
rosmano
martino
cizinec
Frantisek100
ivanp

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma registrovat kliknutím zde

Polemika


Přihlášení

Novinky portálu Notabene
·Selhání pøedstavitelù Jižních baptistù pøi ochranì obìtí sexuálního zneužívání
·Sbor Bratrské jednoty baptistù v Lovosicích vstoupil do likvidace
·Informace z jednání Výkonného výboru BJB dne 10. kvìtna 2022
·JAS 50 let: Adrian Snell, trièko a beatifikace Miloše Šolce
·Online pøenosy ze setkání všech JASákù k 50. výroèí pìveckého sboru JAS
·Prohlášení tajemníka Èeské evangelikální aliance k ruské agresi na Ukrajinì
·Jak se pøipravit na podzimní vlnu?
·Kam se podìly duchovní dary?
·Bratrská jednota baptistù se stala èlenem Èeské eavngelikální aliance
·Patriarcha Kirill v Západu vidí semeništì zla a sní o vizi velkého Ruska

více...

Počítadlo
Zaznamenali jsme
110285506
přístupů od 17. 10. 2001

°

GRANO SALIS - ZRCADLO NAŠÍ EKUMENY I ty můžeš ovlivnit, jaké budou tyto stránky!
GRANO SALIS si tvoří návštěvníci sami!
Nebojme se říci nahlas, co si myslíme GRANO SALIS vám nabízí možnost říci nahlas, co si myslíte. Jako zaregistrovaný uživatel pod přezdívkou se můžete svobodně vyjadřovat k tématům, týkajících se křesťanství. GRANO SALIS je místem setkávání, výměny názorů a pohledů víry, diskusí i polemik. Máte-li zájem zveřejnit svůj názor na jakýkoliv příspěvek, můžete tak velice snadno učinit pouhým kliknutím na odkaz Poslat článek v hlavním menu.. Můžete též reagovat pomocí odkazu komentář , který je v úpatí každého článku. Na jednotlivé komentáře lze pak reagovat odkazem odpovědět nebo Poslat komentář. Pro další informace klikněte zde.

Velikonoční přání 2021 si můžete na portálu Síť víry stáhnout a poslat svým přátelům a známým


Povzbuzení: Můj první den v LDN
Zkušenosti

poslal Frantisek100

    Je to můj první den na LDN. Přišel jsem jako dobrovolník. O týden dříve jsem měl školení a podepsal, že budu dodržovat pokyny LDN. Paní sociální mne zavedla na pokoj se čtyřmi postelemi. Je tu velké okno, dříve tu býval  operační sál. Proto je asi to okno tak veliké a díky němu je tu tolik světla.  U jedné postele je židle se zabudovanou mísou.  Ve vzduchu je cítit atmosféra nemocnice a plínek.    


 „Tak vám přestavuji pána, který si s vámi přišel popovídat, abyste tu nebyli tak sami.“  

 Paní sociální mne uvedla a pak rychle odešla. Už musím začít nějak komunikaci. Vysvětluji, kdo jsem a proč jsem přišel.  

 “Budu vám něco hezkého číst. Já rád čtu i doma. Vybral jsem povídku o J.Š. Baara“.    

Jedna babička spí, druhá asi nic nevnímá nebo je zamyšlená do sebe, další je v pohodě a je  z nich na tom zdravotně i psychicky nejlépe a poslední u okna leží, ruce na přikrývce a  pozorně sleduje. Skončím povídku a z této postele slyším:  

 “ Prosím ještě jednu povídku.“    

Ty ruce jsou tak strašně hubené, ale oči září touhou slyšet a ruce se přidávají k prosbě.  Na chvíli přichází sestřička a  jde právě tuhle babičku nakrmit odpolední svačinou. Je to jen  chvilka a já pozoruji, že babička ani nemá sílu zvednou své hubené ruce. Uběhne  jen chvilka.  Pomůže babičku na posteli posadit a já vidím, jak je strašně hubená. Začínám pak druhou povídku. Skončím  a prosebné ruce i hlas žádají ještě jednu povídku.    

 Ta slova: „ Prosím ještě jednu povídku, prosím!“ mne dojímají.   

 Už uplynula hodina a to má být asi tak délka mých návštěv, abych nemocné moc neunavil. Loučím se a vidím stále ty sepjaté kostnaté ruce a její hubenou bílou tvář s výraznýma očima.  Odházím  a  pak loučím se sociálními pracovnicemi a ještě domlouvám další schůzku za týden, ale to bude na jiném pokoji s jinými lidmi.  

 Doma manželce se svěřuji se svými  pocity. 
  „Jsem na tebe hrdá  a musíš  v té činnosti vydržet.“  

 Ta pochvala mne blaží, posiluje moji vůli i zavazuje.
Vložil: Tomas v Pátek, 09. prosinec 2022 @ 11:48:30 CET (33 čtenářů)
Více... | 2 komentáře | Povzbuzení | Skóre: 0



Život víry: Střípky katolické III.
Katolicismus

poslal oko

..."Kdybys třeba napsal, jaký konkrétní užitek v životě máš ze mše."...

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 08. prosinec 2022 @ 14:08:52 CET (27 čtenářů)
Více... | 7765 bytů | komentáře? | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Mluvení v jazycích a nejen o něm
Žhavá témata

poslal Frantisek100

   Pavel navazuje na předchozí kapitolu o lásce. Přál by si, aby korintští křesťané usilovali o lásku, protože pak bude méně konfliktů a nedorozumění a  tak to  prospěje  sboru. Rovněž si přeje, aby dychtili po duchovních projevech a prosili o dary Ducha. Za jeden z duchovních darů mimo lásky považuje i dar proroctví, který vyvyšuje nad dar mluvení v jazycích. Církev v Korintu potřebovala ujasnit otázku daru mluvení jazyky, protože kvůli němu docházelo k nepořádku při bohoslužbách. Mluvení v jazycích je legitimní dar, ale věřící v Korintu jej používali jako znak nadřazenosti místo, aby jím budovali duchovní jednotu.   ·  


1Držte se lásky a usilujte o duchovní dary, nejvíce o dar prorocké řeči.   ·  
2Vždyť kdo ve vytržení mluví jazyky, nemluví k lidem, nýbrž k Bohu, a nikdo mu nerozumí. Je puzen Duchem, ale to, co říká, zůstává tajemstvím.       

 Pavlovi se nelíbilo mluvení jazykem, aniž by někdo vyložil, co se hovoří.  K čemu to je, když lidé tomu nerozumí.  Mohl třeba vyjadřovat i něco úžasného, ale komu to prospěje, když ostatní nerozuměli.   · 

  3Ten však, kdo má prorocký dar, mluví k lidem pro jejich duchovní užitek, napomenutí i povzbuzení.     

Prorokování považoval Pavel za jev, který povzbuzuje, utěšuje a buduje církev. Navíc lidé tomu rozumějí, protože to slyší ve svém jazyce. Proroctví může obsahovat také předpověď budoucích událostí a jeho hlavním posláním je předávat lidem Boží slovo a tak je varovat, korigovat jejich chyby a povzbuzovat je.   ·  

4Kdo ve vytržení mluví jazyky, mluví k svému užitku, ale kdo mluví prorocky, mluví k užitku církve.   

 Tady se Pavel domníval, že mluvení v jazycích má význam jen pro jednoho jedince, ale ne pro ostatní. Můžeš se tak klidně modlit doma, ale ve shromáždění to nemá užitek. Pavel tak přímo odsuzuje používání daru jazyků ve shromážděních, protože druhým to nepomáhá. Proroctví je dar, který buduje církev  a přináší na rozdíl od darů jazyků užitek všem.   ·  

5Chtěl bych, abyste všichni mluvili jazyky, ale ještě více, abyste měli prorocký dar. Neboť ten, kdo mluví prorocky, znamená víc než ten, kdo mluví ve vytržení – ledaže by jeho řeč byla vykládána, aby z toho církev měla užitek.      

Pak Pavel nějak ustupuje od kritiky darů jazyku, protože si uvědomuje, že je to také dar Ducha,  ale nelze, aby stejný dar měli všichni křesťané. Nemohou všichni mluvit v jazycích ani všichni porokovat. Když mluvit jazyky ve shromáždění, pak vždy musí být výklad, aby posluchači tomu rozuměli.   Para  překlad      

Ať je tedy láska na prvním místě. O duchovní dary také usilujte, ale především o schopnost tlumočit Boží slovo.Když někdo mluví neznámým jazykem, mluví sice o Bohu, ale lidé z toho nic nemají, protože mu nerozumějí. jestliže však někdo promluví prorocky,posluchači to pochopí a taková slova jim pomáhají, povzbuzují a podněcují. Neznámý jazyk má význam jen pro toho, kdo jím mluví, kdežto srozumitelné poselství buduje křestanské společenství. Ne že bych vám nepřál, abyste třeba všichni mluvili cizímu jazyky, ale přednost dávám tomu. abyste Boží slovo přinášeli srozumitelně, Vždyť církev má užitek jenom z toho, čemu každý může rozumět.     ·  

6Vždyť kdybych k vám, bratří, přišel a mluvil jazyky, a nepřinesl vám žádné zjevení od Boha ani poznání ani prorocké slovo ani naučení – jaký prospěch byste z toho měli?       

Pak následuje Pavlův příklad hudebních nástrojů. Každý nástroj vydává různé tony a podle nich poznáme, co je to za nástroj. A příjemná pro nás je právě ta rozmanitost tonů. Stejně tak polnice, zní jinak když chce vyjádřit přichystání se k boji, tak to zní jasně a nejde o monotónní dlouhý zvuk.   ·  

7Je to jako s hudebními nástroji, třeba s flétnou nebo kytarou: kdyby nevydávaly odlišné tóny, jak by bylo možno rozeznat nápěv, který se na nich hraje? ·  
8A kdyby polnice vydala neurčitý zvuk, kdo by se připravoval k bitvě?    

A pokračuje dál, aby příklady aplikoval na nás jazyk     ·  

9Tak i vy: Jestliže ve vytržení nepromluvíte jasné slovo, jak se má poznat, co bylo řečeno? Budete mluvit jen do vzduchu!      

 Pokud je naše řeč nesrozumitelná, nikdo jí nerozumí a její užitek je srovnatelný  s mluvením do větru. Možná, že přináší jistý pocit uspokojení mluvčímu, ale nic nepomůže Božímu lidu   ·  

10Na světě je mnoho různých řečí a každá má svá slova. ·  
11Jestliže však neznám význam těch slov, budu pro mluvícího cizincem a on zase bude cizincem pro mne.       

Existují různé způsoby komunikace mezi lidmi pomoci slov , ale nějak komunikují mezi sebou  i ostatní živočichové. Vždy je však důležité znát význam těchto slov či signálů. těžko se domluvíme s cizinci, když neznáme význam jejich slov   ·  

12Tak i vy: Když tak horlivě usilujete o duchovní dary, snažte se, abyste měli hojnost těch, které slouží růstu celé církve.     

Pavel se obrací na korintské věřící, aby usilovali o duchovní dary, které budují církev. Pavel je nechce odradit o duchovních darů, ale aby horlivě usilovali o duchovní projevy, které povedou k růstu církve.   · 

13A proto ten, kdo mluví jazyky, nechť prosí, aby je dovedl také vykládat.      Pokud někdo mluví jazykem, má se modlit, aby také mohl vykládat. Nebo aby mohl někdo pro něj to vykládat.   14Kdybych se modlil ve vytržení, modlil by se můj duch, ale má mysl by toho nebyla účastna.     Jestliže se někdo modlí jazykem během shromáždění tak, že jeho city se vyjadřují slovy, které nikdo nepoužívá, pak je to bez užitku. Shromáždění neví, co mluví. Má to smysl?   ·  
15Co tedy? Budu se modlit ve vytržení ducha, ale budu se také modlit s vědomou myslí. Budu zpívat chvalozpěvy ve vytržení ducha, ale budu zpívat také s vědomou myslí.     
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 08. prosinec 2022 @ 14:07:10 CET (99 čtenářů)
Více... | 23869 bytů | 10 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Pavel si uvědomoval nebezpečí sekt a různých církví!!
Žhavá témata

poslal Frantisek100

1Já jsem k vám, bratří, nemohl mluvit jako k těm, kteří mají Ducha, nýbrž jako k těm, kteří myslí jen po lidsku, jako k nedospělým v Kristu. ·  

2Mlékem jsem vás živil, pokrm jsem vám jíst nedával, protože jste jej nemohli snést – ani teď ještě nemůžete,     

Pavel vzpomíná, že, když přišel do Korintu, tak jim nemohl sdělit všechno, ale jen ty základní pravdy o Kristu, tedy o ukřižovaném Kristu, který zemřel za ně, aby je zachránil, aby jim zajistil život věčný. Ostatní pojmy by hned nepochopili. I ten duchovní pokrm se novým věřícím dává podobně jako mléko kojencům, kterým se také hned nemůže dát hutný pokrm. A tak Pavel vysvětluje, proč postupoval takovým způsobem. A mrzí ho, že věřící v Korintu většinou bohužel  zůstávají stále na úrovni těch malých dětí. Ještě nedospěli. Pavlův postup byl zcela logický.  Ostatně něco podobného řekl i Pán Ježíš:  

 Jan 16,12   ·  12Ještě mnoho jiného bych vám měl povědět, ale nyní byste to nesnesli.   Prostě korintští nebyli ještě duchovně zdraví a vyzrálí.

 Proč?   · 

  3neboť dosud patříte světu. Odkud je mezi vámi závist a svár, ne-li z toho, že patříte světu a žijete jako ostatní lidé?     

 Čili oni slyšeli o ukřižovaném Kristu a změnili se?  Liší se od ostatních kolem.? Hádají se mezi sebou jako děti. Zmítají je vlastní touhy, ale tak se život zralého křesťana přece neprojevuje. Zralí křesťané se řídí Božími touhami. Koritané však měli chování, které není typické pro lidi, které řídí Duch Boží.   A pak tu vznikal ještě jeden problém, který ovládl církev a  v dějinách měl  a má hrozné následky.    Co se stalo?   ·  

4Když se jeden z vás hlásí k Pavlovi a druhý k Apollovi, neznamená to, že jste lidé světa? ·  

5Kdo je vlastně Apollos? A kdo je Pavel? Služebníci, kteří vás přivedli k víře, každý tak, jak mu dal Pán. ·  

6Já jsem zasadil, Apollos zaléval, ale Bůh dal vzrůst; ·  

7a tak nic neznamená ten, kdo sází, ani kdo zalévá, nýbrž Bůh, který dává vzrůst. ·  

8Kdo sází a kdo zalévá, patří k sobě, ale každý podle vlastní práce obdrží svou odměnu. ·  

9Jsme spolupracovníci na Božím díle, a vy jste Boží pole, Boží stavba.     

 Společenství věřících v Korintu se rozdělilo na skupiny, které se soustředili kolem určitých lidí. Vlastně vznikly frakce. A tohle se Pavlovi vůbec  nelíbilo. Tušil , k jakým jevům a chování takové rozděleni čili frakce může vést. Dochází pak k vyvyšování lidských vůdců a kolem nich vznikají skupiny. To je dnešní problém vzniku sekt. Každá má nějakého zakladete a tím vůdce. A ten bývá někdy vyvýšen tak, že pomalu i Kristus ustupuje do pozadí.    Pavel proto vysvětluje? Kdo jsem já Pavel či Apolos?  Byli jsme pouze zvěstovateli, a  ne konkurenti mezi sebou. Vy korintští nás stavíte do pozice mistra, vyvyšujete nás. Ale to není správné. A tak Pavel přechází k výkladu pomocí příkladu  z přírody.     · 

  

Vložil: Tomas v Neděle, 04. prosinec 2022 @ 09:54:39 CET (786 čtenářů)
Více... | 9292 bytů | 109 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život církví: Střípky katolické II.
Katolicismus

poslal oko

Čím jsme ve smrti, tím budeme navždy.

Vložil: Tomas v Sobota, 03. prosinec 2022 @ 01:29:58 CET (804 čtenářů)
Více... | 4425 bytů | 103 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Život víry: Mrtvý duch neexistuje-zatím
Zkušenosti

poslal Myslivec

Jeden ze zdejších katolíků napsal a zvýraznil.

Vztah k Bohu může mít i člověk zatím duchovně mrtvý..

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:35:35 CET (54 čtenářů)
Více... | 6901 bytů | komentáře? | Život víry | Skóre: 0



Život církví: Střípky katolické...
Katolicismus

poslal oko

To, co tu v dialozích běžně vídáme, se dá jen stěží nazvat porozuměním. Nám, katolíkům, je zde např. naprosto absurdně vyčítáno od zmatených lidiček jakési  "modlářství" - což je ale ve skutečnosti také jen hlubokým nepochopením katolické víry. A mnohé jiné ....

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:35:15 CET (1024 čtenářů)
Více... | 3056 bytů | 183 komentáře | Život církví | Skóre: 0



Život víry: Petr nabídnul křest pohanům, kteří ještě dříve dostali dar Ducha.
Zamyšlení

poslal Frantisek100

 ·  1V Cesareji žil nějaký muž jménem Kornélius, důstojník pluku, zvaného Italský. · 

2Byl to člověk zbožný, s celou svou rodinou věřil v jediného Boha, byl velmi štědrý vůči židovskému lidu a pravidelně se modlil k Bohu. ·  
3Ten měl kolem třetí hodiny odpoledne vidění, v němž jasně spatřil Božího anděla, jak k němu vchází a volá na něj: „Kornélie!“ ·  
4Pohlédl na něj a pln bázně řekl: „Co si přeješ, Pane?“ Anděl odpověděl: „Bůh přijal tvé modlitby a almužny a pamatuje na tebe. ·  
5Vyprav hned posly do Joppe, ať sem přivedou Šimona, zvaného Petr. ·  
6Bydlí u Šimona koželuha, který má dům u moře.“         

 Tato kapitola začíná v Cesareji asi padesát kilometrů od Joppe. Kornelius byl Říman a  z hlediska židů tedy okupant, pohan a nepřítel. I když vojenský velitel  velel stovce vojáků a byl Říman, měl víru v Boha. Nevíme přesně jakou, ale věřil v jediného Boha on i celá jeho rodina.  Jeho zbožnost lze posoudit i podle toho, že to byl člověk, který se pěkně choval i k židovskému lidu. Nevíme, zda znal jejich náboženství, ale byl k nim štědrý. Asi dával zchudlému lidu almužny. Možná, že třeba částečně i uvěřil Bohu v judaismu, ale nepodnikl nic, aby se stal proselytou. Ostatně  by to pak ohrozilo i jeho vojenskou funkci. Má zvláštní vidění. Je ujištěn andělem, že ho Bůh má rád a dává mu příkaz, aby si nechal poslat pro Petra. Určitě to nebyla náhoda, ale Boží vedení,  které mělo význam i pro apoštola Petra. Bůh si své lidi najde všude a v tomto případě si našel římského velitele.   ·  

7Když odešel ten anděl, zavolal si Kornélius ze svých lidí dva sluhy a jednoho zbožného vojáka ze své stráže, ·  
8všechno jim vypravoval a pak je vyslal do Joppe.  

 Vidíme, že Kornelius působí svým životem i na některé svoje vojáky, kteří jsou zbožní jako jejich velitel. Právě jednoho  z nich a dva sluhy pošle do Joppe, aby vyhledali Petra.   · 

  9Druhého dne, právě když se blížili k městu, vyšel Petr za poledne na rovnou střechu domu, aby se modlil. ·  
10Pak dostal hlad a chtěl se najíst. Zatímco mu připravovali jídlo, upadl do vytržení mysli: ·  11Vidí, jak se z otevřeného nebe cosi snáší; podobalo se to veliké plachtě, kterou spouštějí za čtyři cípy k zemi. ·  
12Byly v ní všechny druhy živočichů: čtvernožci, plazi i ptáci. ·  
13Tu k němu zazněl hlas: „Vstaň, Petře, zabíjej a jez!“ ·  
14Petr odpověděl: „To ne, Pane! Ještě nikdy jsem nejedl nic, co poskvrňuje a znečišťuje.“ ·  
15Ale hlas se ozval znovu: „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“ ·  
16To se opakovalo třikrát a zase to všechno bylo vyneseno vzhůru do nebe. ·  
17Zatímco Petr úporně přemýšlel, co to jeho vidění může znamenat, podařilo se Kornéliovým poslům nalézt Šimonův dům. Zastavili se před vraty.     

 Petr okolo poledne vystoupil na rovnou střechu Šimonova domu v Joppe, aby se modlil. Měl právě hlad a chtěl se najíst. Dole  pod střechou možná připravovali jídlo  a jeho vůně doléhala až k němu.  On  však najednou upadl do vytržení, měl vidění. Viděl jak sestupuje z nebe jakési prostěradlo svázané za čtyři rohy a plné mnoha druhý zvířat včetně čistých i nečistých. A hlas z nebe ho pobouzí, aby zabil zvíře a jedl. Petr věděl, že podle Mojžíšova zákona se Židům zakazuje jídlo z nečistých stvoření. Petr se najednou přirozeně brání, že nikdy nejedl nic, co není košer. Jenže Bůh na jeho bránění odpoví větou, kterou třikrát opakuje. „Co Bůh prohlásil za čisté, nepokládej za nečisté.“  Jaký význam mělo toto vidění? Týkalo se jen pokrmů? Nemělo hlubší význam? Bůh chtěl víru v Krista dát i pohanům. Petr se jako Žid díval na pohany jako na nečisté, nepřátele  a cizince a tedy tím jako na bezbožné. Bůh však chtěl toto myšlení Petra změnit. I pohané měli obdržet Ducha  Svatého jako Židé. Měli padnout všechny rozdíly mezi lidmi podle původu a náboženství. Všichni v křesťanském společenství si jsou rovni. Petr přemýšlí o vidění a najednou k bráně domu dorazí Kornelovi služebníci  a hledají právě Petra.   ·  

18zavolali a ptali se, zda tu bydlí Šimon, kterému říkají Petr. ·  
19A Petr stále ještě přemýšlel o svém vidění, když mu Duch řekl: „Jsou tu tři muži a hledají tě; ·  20sejdi hned dolů a bez rozpaků s nimi jdi, neboť já jsem je poslal.“ ·  
21Petr tedy sešel dolů k těm mužům a řekl: „Já jsem ten, kterého hledáte. Proč jste za mnou přišli?“ ·  
22Oni odpověděli: „Posílá nás setník Kornélius, muž spravedlivý, který věří v jediného Boha a má dobrou pověst u všeho židovského lidu. Zjevil se mu anděl a rozkázal mu, aby tě pozval do svého domu a vyslechl, co mu máš říci.“   

 Ještě než je Petr přivítal, působení Ducha pokračovalo slovy, že ti tři lidé přišli na popud Ducha Božího a že se jich nemusí obávat. Petr  sešel dolů je přivítat a  dozvěděl se, že je posílá římsky velitel, proto také jeden z mužů měl asi na sobě vojenskou uniformu. Vyptával se jich  víc a víc a dozvěděl se mnoho i o jejich veliteli, kterého mu tihle tři muži vychválili. Dozvěděl se i o andělu, který se Korneliovi zjevil a vedl ho právě k tomuto vyslání mužů k němu.  Petr se také dozvěděl, že Kornelius  chce něco od Petra slyšet. To  něco nemohlo být nic jiného než Evangelium. Petr možná nikdy neslyšel tak pěkně hovořit o římských okupantech, o tom, že jak je tento římský velitel spravedlivý  a věří v jediného Boha.       ·  

23Petr je zavedl dovnitř a nechal je u sebe přes noc. Hned druhého dne se s nimi Petr vydal na cestu a ještě několik bratří z Joppe ho doprovázelo. ·  
24Nazítří přišli do Cesareje. Kornélius je očekával a spolu s ním jeho příbuzní a nejbližší přátelé. ·  25Když chtěl Petr vejít, vyšel mu Kornélius vstříc, padl na kolena a poklonil se mu. ·  
26Ale Petr jej přinutil vstát a řekl: „Vstaň, vždyť i já jsem jen člověk.“ ·  
27Za rozhovoru vešli dovnitř a Petr shledal, že je tam shromážděno mnoho lidí.  

 Do Casareje je to z Joppe den cesty, proto je nechal Petr u sebe přenocovat a druhý den vyrazili na cestu. Vzal si sebou jako doprovod i několik bratrů v Kristu. Když přijeli k velitelovu domu, musel být Petr nesmírně překvapen. Kornelius padl před ním na kolena a poklonil se mu. Stalo se tak veřejně bez ohledu na to, jaké to pro Kornélia bude mít následky. Petrovi to až bylo nepříjemné. Cítil, že si nezaslouží takovou poctu. Když vešli dovnitř domu, čekalo na Petra mnoho lidí. Musíme se uvědomit, že to byli lidé římského původu, a tedy pohané. V takové společnosti Pavel asi dosud nebyl.   ·  

28Promluvil k nim: „Dobře víte, že židům není dovoleno stýkat se s pohany a navštěvovat je. Mně však Bůh ukázal, abych si o žádném člověku nemyslel, že styk s ním poskvrňuje nebo znečišťuje. ·  29Proto jsem také bez váhání přišel, když jste pro mne poslali, a nyní se ptám, jaký jste k tomu měli důvod.“   

V úvodu svého proslovu Petr přítomné upozornil, že není dovoleno, aby se židé  a pohané takto vzájemně stýkali, ale hned na to sdělil to, co mu Bůh ukázal. Petr   totiž nyní  sdílí něco jiného, než se dříve učili. Tu změnu v něm způsobil Bůh, který mu ukázal, že stykem člověkem se nikdo neznečistí a neposkvrní. Proto jsme přišel a ptám se na důvod, proč jste pro mne poslali.   

 ·  30Kornélius odpověděl: „Jsou to právě tři dny, co jsem se v tuto chvíli modlil ve svém domě odpolední modlitbu, a náhle stál přede mnou muž v zářícím rouchu ·  
31a řekl: ‚Kornélie, Bůh vyslyšel tvou modlitbu a ví o tvých dobrých skutcích. ·  
32Vyprav posly do Joppe a povolej odtud Šimona, kterému říkají Petr. Bydlí v domě koželuha Šimona u moře. ‘ ·  
33Hned jsem tedy pro tebe poslal a ty jsi ochotně přišel. Nyní jsme tu všichni shromážděni před Bohem a chceme slyšet vše, co ti Pán uložil.“    

 Kornélius popsal svoje vidění. Vlastně se také přiznal, že se modlil k Bohu, takže to vidění nebylo náhodou, ale Boží odpovědí na Kornéliovu modlitbu. Za tím vším stojí tedy Bůh, ve kterého Kornélius věří a Bůh také se prostřednictvím Petra bude  k němu, k nim mluvit.   ·  

34A Petr se ujal slova: „Nyní skutečně vidím, že Bůh nikomu nestraní, ·  
35ale v každém národě je mu milý ten, kdo v něho věří a činí, co je spravedlivé. ·  
36To je ta zvěst, kterou Bůh poslal synům izraelským, když vyhlásil pokoj v Ježíši Kristu. On je Pánem všech. ·  
37Dobře víte, co se dálo po celém Judsku: Začalo to v Galileji po křtu, který kázal Jan. ·  
38Bůh obdařil Ježíše z Nazareta Duchem svatým a mocí, Ježíš procházel zemí, všem pomáhal a uzdravoval všechny, kteří byli v moci ďáblově, neboť Bůh byl s ním. ·  
39A my jsme svědky všeho, co činil v zemi judské i v Jeruzalémě. Ale oni ho pověsili na kříž a zabili. ·  
40Bůh jej však třetího dne vzkřísil a dal mu zjevit se – ·  
41nikoli všemu lidu, nýbrž jen svědkům, které k tomu napřed vyvolil, totiž nám; my jsme s ním jedli a pili po jeho zmrtvýchvstání. ·  
42A uložil nám, abychom kázali lidu a dosvědčovali, že je to on, koho Bůh ustanovil za soudce živých i mrtvých. ·  
43Jemu všichni proroci vydávají svědectví, že pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy každému, kdo v něho věří.“                       ·  
44Ještě když Petr mluvil, sestoupil Duch svatý na všechny, kteří tu řeč slyšeli. ·  
45Bratří židovského původu, kteří přišli s Petrem, žasli, že i pohanům byl dán dar Ducha svatého. ·  
46Vždyť je slyšeli mluvit ve vytržení mysli a velebit Boha. Tu Petr prohlásil: ·  
47„Kdo může zabránit, aby byli vodou pokřtěni ti, kteří přijali Ducha svatého jako my?“   ·  
48A dal pokyn, aby byli pokřtěni ve jméno Ježíše Krista. Potom jej pozvali, aby u nich zůstal několik dní.  

 Petr uvedl své slovo poctivým doznáním, že dosud uvažoval jinak, ale nyní poznává, že Bůh nepřijímá člověka za základě  jeho národnosti, ale jde mu o upřímné a kající srdce. Nezáleží na tom, zda je to Žid či pohan.  Petr dále připomíná, že poselství evangelia bylo nejprve adresováno Židům, ale Kristus je Pánem všech, Židů i pohanů. Vše začalo v Galileji Janem Křtitelem  a pak přišel Ježíš pomazaný Duchem Božím, vedl život nesobecké služby, činil dobře, uzdravoval všechny, kteří trpěli i pod rukou ďábla.  Apoštolové s tímto Ježíšem byli svědky toho, co konal. Putovali  s nim po celém Judsku. I když žil Ježíš dokonalý život, byl pověšen na dřevo a zabit. Ale Bůh ho třetího dne vzkřísil z mrtvých a toho Ježíše pak vidělo mnoho svědků z řad věřících. A byli to i apoštolové, kteří s Ježíšem jedli  a pili, mohli se ho dotknout  a viděli, že má fyzické,  tedy materiální tělo. Pán Ježíš pak apoštoly pověřil , aby o Pánu Ježíši rozhlašovali, že je Soudce živých i mrtvých. Syn člověka bude soudit židy i pohany. A nejdůležitější nebyla poznámka o soudu, ale  o nejdůležitější pravdě evangelia, že soudu se lze vyhnout  vírou v Mesiáše. Ti, kteří uvěří v Mesiáše, přijmou odpuštění hříchů, se soudu vyhnou. A tato nabídka  platí i pro pohany.   Ještě během Petrova projevu se stalo něco, co Petr nečekal. Na přítomné sestoupila Boží moc , Duch svatý. Nastal zvláštní stav. Posluchači se začali se chovat jako ve vytržení. Jde o stav, v němž činnost smyslů je zastavena. Duchovní stav hluboké slasti, úžasu a obdivu. Výraz extáze pochází z řeckého ekstasis, které znamená „bytí vně individuality“ nebo „vytržení“. Extáze je mentálně vytříbený, nádherně intenzivní citový stav oceánské blaženosti a nepopsatelné nebeské radosti, v nichž se jedinec vnitřně rozpíná v závratném štěstí. Extáze provází spojení duše člověka s Bohem, nekonečnou existencí a božskou dokonalostí.   V tomto stavu je egoistická, podmíněná a omezená individualita vystřídána božským kosmickým vědomím. Každá autentická duchovní cesta umožňuje vytrvalému a zapálenému aspirantovi v náležitou chvíli (když je na to připravený) možnost vstoupit do stavu božské, blažené extáze. Všechna svědectví křesťanských světců a mystiků o vytržení Duchem svatým jsou popisy různých forem extáze. K fyzickým pocitům obecně spojeným s extází patří mimořádný pocit stoupání, dojem ztráty tělesné váhy (někdy v těchto případech dochází dokonce k levitaci) nebo vize výjimečně intenzivního světla. Stav osvícení je na úrovni mysli prožíván jako pocit bezčasovosti a intenzivní, hluboký a nepopsatelný prožitek klidu a blaženého míru.  Bytost v extázi se setkává s tajemnou božskou silou, která ji přesahuje a transpersonálně s ní splývá. Pro křesťanské mystiky byla extáze totéž jako přímé prožívání Boží přítomnosti, charakterizované „tajemnou duchovní jednotou“ s Bohem. A tomu odpovídají určité vnější hlasové  projevy. To se stalo zde.   Když to Petr spatřil, bylo mu jasné, že tohle, co následovalo po jeho projevu, nemohlo být způsobeno jinou silou než Duchem Božím. On i jeho bratři žasli na novým poznáním, že Duch svatý může být vylít i na pohany. Jak je to možné aniž by se napřed stali židovskými proselyty.  Petr okamžitě vycítil, že je to důkaz, že Bůh nedělá rozdílu mezi Židy a pohany,  a proto nabídnul křest. Všichni domácí a Kornelius byli pokřtěni. A nebylo k tomu třeba žádné dodržování Zákona a ani obřízka, žádný židovský rituál či obřad. My se již o tomto Římanovi dál nic více nedočteme. Určitě se jako jiní vojáci časem musel vrátit do Říma  a třeba působil v tamější křestanské komunitě. Jak dál žil se už nedozvíme. Petr zde  v Cesareji na  pozvání svých nových bratří v Kristu zůstal ještě několik dní a pak ho čekalo svědectví o této cenné zkušenosti mezi bratřími a apoštoly  v Jerusalemě.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:34:52 CET (259 čtenářů)
Více... | 22 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Je odupštění jedostranný jednorázový akt?
Etika

poslal demagog

 Co je a co není odpuštění? Je odpuštění jednorázová jednostraná akce toho, kdo odpouští? Anebo aby odpuštění proběhlo, musí ten, komu se odpouští, uznávat, že způsobil bolest? A je legitimní v rámci odpuštění předkládat pravidla pro nový vztah mezi tím, co odpouští a tím, co ublížil? Nebylo by to v protikladu s bezpodmínečnou láskou a bezpodmínečným přijetím, jak jej očekáváme od Pána Boha? Nedegradujeme tím křesťanství na byznys, jarmark marnosti, ve kterém prodáváme spásu za pokání, pak ještě za víru, a ještě za lásku, a ještě za dobré skutky plynoucí z té lásky, a za věrnost, a za ... ???
Zdroj: http://bohu-a.svetu.cz/1476-je-odpusteni-jednostrannym-aktem.html

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 01. prosinec 2022 @ 10:34:30 CET (99 čtenářů)
Více... | 19610 bytů | 6 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Aktivity a kampaně: CHVÁLY
Hudba

poslal gregorios777

Prosím, kdo narazíte na nějakou krásnou chválu Boha - umístěte ji sem. Děkuji

Vložil: Tomas v Sobota, 26. listopad 2022 @ 20:19:50 CET (312 čtenářů)
Více... | 1129 bytů | 31 komentáře | Aktivity a kampaně | Skóre: 0



Kontrasty: Nacisté a náboženství
Historie

poslal Nepřihlášený

Na OSACR.cz, webu ateistů, dnes spíš webu neomarxistů, se rozběhla zajímavá off-topic debata. Jelikož tam není svoboda, rád bych, abychom pokračovali v debatě mi zde.

https://www.osacr.cz/o-ateismu/volna-diskuse/#comment-276192
 




Tomek za "ateisty" argumentuje dost mimo s tím, že SSáci museli přísahat na boha, což ano, ale reaguje na Ježka, který neříká, že nacisté byli ateisté, ale "něcisté" a panteisté. Z toho je obvinil i papež Pius XI. v roce 1937 tou známou encyklikou Mit brennender Sorge.

Přísaha SS:
Ich schwöre Dir, Adolf Hitler, als Führer und Kanzler des Reiches Treue und Tapferkeit. Ich gelobe Dir und den von Dir bestimmten Vorgesetzten Gehorsam bis in den Tod, so wahr mir Gott helfe.“Tobě, Adolfe Hitlere, vůdci a kancléři Německé říše, přísahám věrnost a statečnost. Tobě a nadřízeným, které sám jmenuješ, slibuji poslušnost až do smrti. K tomu mi dopomáhej Bůh."
https://cs.wikipedia.org/wiki/Schutzstaffel#P%C5%99%C3%ADsaha_a_heslo_jednotek_SS

"Gott mit uns" u vojáků Wehrmachtu také známe.

Předtím papež odsoudil komunisty za ateismus v SSSR, ale to byla jiná encyklika.


A takhle je to s Tomkem se vším. I když má částečnou pravdu, že u nás zaváděli první protižidovské zákony již národní katolíci za 2. republiky ke konci roku 1938 a začátku 1939 (ale byl tam i nátlak Hitlera). Většinově to asi byli katolíci, kdo byl za 2. republiky u moci. Chtěli zavádět podobný stát jako později klerofašistiké Slovensko. Katolická církev měla hrát velkou úlohu. Hlavně ta česká tedy. Jak silné bylo napojení na tehdejší vatikán nevím. Vatikánu vadil ateismus a pohanství, ale klerofašisté jim rozhodně nevadili nebo ne vždy. Až když se moc spojovali s nacisty nebo když začali prohrávat. Kdo ví, jak by to bylo při jiném průběhu války. Ale nacisty rád Vatiká neměl.

Čili ano, nacisté později stále více pronásledovali katolickou církev v Německu, Hitler neměl ani nakonec rád celé křesťanství ( i když v projevech z 20.let ještě opačně, pak už mluvil spíš o bohu obecně či o prozřetelnosti).

Ale být proti církvi či křesťanství z vás nedělá ateistu. Jinak by byla ateista třeba prorok Mohamed .

Takže kdo by chtěl pokračovat na svobodnější diskuzi na toto téma, tak zde. Na OSACRu chcípl pes.
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. listopad 2022 @ 18:00:52 CET (201 čtenářů)
Více... | 10 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Život víry: Z učení kalvinismu
Kázání

poslal gregorios777


Arminianismus je antropocentrický humanismus, panteismus NEW Age
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. listopad 2022 @ 17:57:05 CET (199 čtenářů)
Více... | 4269 bytů | 8 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Co stačí, aby byl člověk zachráněn na věčnost
Zamyšlení

poslal Frantisek100

Většina křesťanů zná dobře tento popis události:   ·  


32Spolu s ním byli vedeni na smrt ještě dva zločinci. ·  
33Když přišli na místo, které se nazývá Lebka, ukřižovali jej i ty zločince, jednoho po jeho pravici a druhého po levici. ·  
34Ježíš řekl: „Otče, odpusť jim, vždyť nevědí, co činí.“ O jeho šaty se rozdělili losem. ·  
35Lid stál a díval se. Členové rady se mu vysmívali a říkali: „Jiné zachránil, ať zachrání sám sebe, je-li Mesiáš, ten vyvolený Boží.“ ·  
36Posmívali se mu i vojáci; chodili k němu, podávali mu ocet ·  
37a říkali: „Když jsi židovský král, zachraň sám sebe.“ ·  
38Nad ním byl nápis: „Toto je král Židů.“ ·  
39Jeden z těch zločinců, kteří viseli na kříži, se mu rouhal: „To jsi Mesiáš? Zachraň sebe i nás!“ ·  

40Tu ho ten druhý okřikl: „Ty se ani Boha nebojíš? Vždyť jsi sám odsouzen k stejnému trestu. ·  

41A my jsme odsouzeni spravedlivě, dostáváme zaslouženou odplatu, ale on nic zlého neudělal.“ ·  
42A řekl: „Ježíši, pamatuj na mne, až přijdeš do svého království.“ ·  

43Ježíš mu odpověděl: „Amen, pravím ti, dnes budeš se mnou v ráji.“     

     Snažím si představit, že jsem tam jako neviditelný pozorovatel, který dopředu nezná děj.  Přišel jsem zrovna, když už poprava začala. Pozoruji lidi kolem. Římské vojáky spíše zajímá Ježíšův oděv, z něhož byl vysvlečen. Ostatní  vojáci se posmívají a ještě ubožákům na kříži zvětšují utrpení tím, že místo vody podávají houbu napuštěnou octem.     

 Jak to, že Bůh nezasáhne, aby zachránil svého Syna a zabránil jeho strašnému ponižování. Visí nahý, vyčerpaný i krvácející po ranách. 

    Je asi  ticho. Všichni  pozorují, jak se budou ti tři na kříži chovat. Možná, že mezi těmi, co to pozorují , jsou prostí čumilové, kteří ani neví nic o Pánu Ježíši, ale jsou všude, kde se něco děje. Kde jsou však ti, kterým Pán Ježíš zachránil život a zdraví? Popravu přišli zkontrolovat i členové velerady, která vydala Ježíše na popravu. Mají libý pocit a důkaz, že tento slabý nahý muž nemůže být Synem Božím, za kterého se vydával. Vysmívají se.     

   V hloučku plačících žen je s matkou Marií mladičký učedník Jan. Kde vzal tu odvahu přijít  a kde  jsou ostatní učedníci? Jistě netuší, že on jediný přežije všechny své učedníky a  Bůh mu jeho statečnost ocení jeho dlouhým životem, kdy vydrží i všechna protivenství a dá mu nahlédnout do budoucnosti.  

    O čem si ti tři povídají ?    

    Je to zvláštní, protože oba dobře ví, kdo je Ježíš. Slyšeli, že je Mesiáš a Boží Syn.  Jak by se jim teď hodilo, kdyby to byla pravda. To by je určitě zachránil, ale každý věří jinak. Jeden  z nich však chce důkaz, kterým je jejich záchrana. Dokonce začne Ježíši vyčítat, co je to za Mesiáše, když neumí pomoc sobě a jim. Vůbec nemá svědomí, aby litoval toho, co napáchal a za co je odsouzen.    
   Ten druhý také věří v Mesiáše, ale jinak. Především ho trápí  vlastní svědomí a má úctu k Bohu. Napomene druhého a veřejně vyzná svoji vinu  a Ježíšovi nevinu.  A věří, že Bůh je spravedlivý a že tento Ježíš se dostane do nebe, bude vzkříšen, oni na to nárok nemají, oni si zaslouží smrt i peklo. Naposled , než mu dojdou síly mluvit, promluví k Ježíši. V jeho slovech je aspoň prosba, aby si na něj Pán Ježíš v nebi vzpomněl.   

    Co asi prožíval Pán Ježíš?   Zdá se, že všichni snad ztratili víru. Kdo z lidí pod křížem věří v Ježíšovo Božství?  Jan s ženami kolem sebe spíše prožívají žal a smutek a ani si neuvědomují, co Pán Ježíš řekl o své smrti i vzkříšení. Je to napjatá emoční chvíle.

    Jeden  z mužů na kříži učinil veřejné pokání uvěřil v Ježíše jako Mesiáše a Syna Božího.   Tady na kříži je základ křesťanství. Pokání, uvědomění si svého hříšného stavu a uvěřit v Krista. A to Bohu stačí, aby člověk byl pro věčnost zachráněn.          
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 24. listopad 2022 @ 10:35:23 CET (1953 čtenářů)
Více... | 424 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Ježíš a politika
Zamyšlení

poslal Willy

Z internetu:

Ježíš se o politiku nestaral?
Evangelia ve svém popisu Ježíše Krista stačí k tomu, abychom uvěřili, ale zdaleka nepopisují všechny jeho skutky. Na to by nestačily ani všechny knihy světa. A nestačí ani k tomu, abychom postihli veškerou délku a šířku, výšku i hloubku Jeho plnosti, z níž všichni přijímáme. Tu můžeme postihnout pouze spolu se všemi svatými napříč věky.
Vložil: Tomas v Neděle, 20. listopad 2022 @ 17:21:23 CET (167 čtenářů)
Více... | 2238 bytů | 6 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Může náboženství nabídnout i něco užitečného?
Zamyšlení

poslal Syntezator

Křesťanství obsahuje z mého pohledu dva přínosné body:


1. Výzva k odpouštění, smazání provinění
2. Výzva k neoplácení zlem, nestupňování agrese

A začnu zase u politiky. Nebudu volit v prezidentské volbě ani Petra Pavla, ani Andreje Babiše. Mimo jiné kvůli jejich komunistické minulosti. Ale na druhé straně jsem si uvědomil, že kdybych se narodil do komunistické rodiny, jako se to přihodilo jim, tak bych zákonitě byl tím také poznamenán. Vliv rodiny je zásadní. Proto křesťanství správně říká, že lidi nemají vynášet unáhlené soudy. Nesuďte, abyste nebyli souzeni. I když tam je to už myšleno jako výhrůžka ve smyslu, jakou měrou soudíš, takovou ti bude naměřeno. Ale když odmyslím tu esoterickou nadstavbu, tak  v podstatě to je pravda. Když zvyšuješ kritiku jiných, sám na sebe si chystáš bič. 

A neoplácení stejné stejným má také kus logiky. Někdy pomůže oplatit, jsou ale situace, kdy to nemá smysl a nevede to k sebereflexi agresora. Někdy je lepší ustoupit nebo odejít. Nebo se úplně vyhnout, aby žádný konflikt ani nemohl nastat. 

Je zajímavé, že samotní křesťané z tohoto webu málo nacházejí ve své knize dobrých veršů, užitečných pro život, ale hledají tam hodně vyšponovaných ideových pasáží, pomocí kterých se vzájemně mlátí po hlavě. Přitom kdyby měli dobrou vůli, tak najdou nespočet textů, kde se shodnou navzájem (třebas katolíci s protestanty) a kde se shodnou i s nevěřícími. Tak mě napadlo udělat téma, kde budou příklady toho, co může lidi spojit. Páč jinak se tu většina článků věnuje spíše rozdělování. :-)
Vložil: Tomas v Neděle, 20. listopad 2022 @ 17:20:47 CET (765 čtenářů)
Více... | 88 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Stvoření nebo evoluční teorie ? Průzkum.
O Bibli

poslal Danny42

Ano ,velmi často frekventované téma ,a to samozřejmě i mezi křesťany. Velmi staré a mnohokrát probírané téma ,ale přesto to opět připomínám, z důvodu určitého průzkumu ,u zdejších účastníků. Aktivních není sice mnoho lidí ,spíše velmi málo ,ale je možné ,že se náhodně ( co je ovšem náhoda,že ? )připojí i noví účastníci. Tedy jednoduše ,v rámci průzkumu. Může se vyjádřit každý zdejší účastník ,který má zájem . Ať napíše svůj osobní pohled ( i samozřejmě u křesťanů, může být biblicky podložený ,to je jasné ) na to ,jak sám ( sama) bere událost, ohledně výskytu člověka ,na planetě Zemi. Pro zjednodušení, nabízím na počátek tyto možnosti ( podotýkám ,že je to velmi zjednodušeno ,protože každý oddíl lze rozebrat a rozdělit i na více částí ,ale pro tento účel stačí to zjednodušení ) : 1  - kreace  ,stvoření člověka Bohem Stvořitelem ,v 1 biblickém dnu   2 - vytvoření  člověka Bohem Stvořitelem ,za použití tzv teistickè evoluce ,3 - člověk se vyvinul tak ,jak učí klasická Darwinova teorie ,tedy předchůdci člověka ,atd atd , bez působení vyšší moci - Boha . Ano je to velmi zjednodušeno ( není rozebráno vše od kreacionistů ,ani evolučních vědců ,atd ) . Můžete psát své osobní pohledy ,i s tím jak v tomto rozumíte Bibli. Hlavně samozřejmě 1 kniha Mojžíšova.

Vložil: Tomas v Středa, 16. listopad 2022 @ 10:44:23 CET (760 čtenářů)
Více... | 90 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Život víry: Kolik lidí si dnes myslí, že jim patří nebe, ale nemají na to duchovní oděv.
Žhavá témata

poslal Frantisek100

1A Ježíš k nim znovu mluvil v podobenstvích:  


 Pán Ježíš pokračoval v podobenstvích k farizejům a ke kněžím. Učil zrovna v chrámě   a už  s nimi nějakou dobu diskutuje. Tentokrát vypravuje další podobenství   ·  

2„S královstvím nebeským je to tak, jako když jeden král vystrojil svatbu svému synu.    

 Svatba byl pojem všem známy. Věděli také, že kdo pořádal svatby v židovské kultuře, tak doručil pozvaným dvě pozvání.   ·  

3Poslal služebníky, aby přivedli pozvané na svatbu, ale oni nechtěli jít.  

 Kdo asi byli ti služebníci? Pokud  tím, kdo vystrojil svatbu je Bůh,  pak ženichem je Kristus, jeho Syn. Kdo by mohl být těmi služebníky?  Mohl by to být Jan Křtitel se svými učedníky. Oni upozorňovali  židovský národ na to, co přichází:   ·  

2„Čiňte pokání, neboť se přiblížilo království nebeské.“ ·  
3To je ten, o němž je řečeno ústy proroka Izaiáše: ‚Hlas volajícího na poušti: Připravte cestu Páně, vyrovnejte mu stezky!‘   Podobenství pokračuje dál:   · 
4Poslal znovu jiné služebníky se slovy: ‚Řekněte pozvaným: Hle, hostinu jsem uchystal, býčci a krmný dobytek je poražen, všechno je připraveno; pojďte na svatbu!‘ ·  
5Ale oni nedbali a odešli, jeden na své pole, druhý za svým obchodem. ·  
6Ostatní chytili jeho služebníky, potupně je ztýrali a zabili je.  

 Tady Pán Ježíš míří na to, co se mělo stát po jeho ukřižování. Těmi dalšími služebníky  jsou  učedníci, kteří pak kázali evangelium.  Bůh  už vše  zařídil,  a vzkříšený Ježíš je v nebi.  On zaplatil za lidský hřích a již nic nebrání na cestě do nebe. Vše je zařízeno a to je smysl druhé pozvánky. Slyší na to Židé? Někteří mají jiné starosti a zájmy a jiní dokonce tyto služebníky pronásledují, mučí  a vraždí. Pán Ježíš tak odhalil chování farizejů a kněží, které se projeví po jeho smrti. Vyplnilo se a mnoho apoštolů  a ostatních křestanů zemřelo. Vzpomeňme třeba na Štěpána! Židé odmítli to, co bylo určeno pro jejich záchranu jako vyvoleného národa.     ·  

7Tu se král rozhněval, poslal svá vojska, vrahy zahubil a jejich město vypálil.   

 Bůh použil římská vojska k potrestání Židů, což se stalo kolen roce 70.     ·  

8Potom řekl svým služebníkům: ‚Svatba je připravena, ale pozvaní nebyli jí hodni; ·  
9jděte tedy na rozcestí, a koho najdete, pozvěte na svatbu.‘ ·  
10Služebníci vyšli na cesty a shromáždili všechny, které nalezli, zlé i dobré; a svatební síň se naplnila stolovníky.   

 Další část podobenství  se zaměřuje na stav po roce 70 až do dnešní doby.  Když pozvání odmítli Židé, jsou zváni všichni lidé bez rozdílu. Proto se začalo kázat evangelium všem lidem.   Ale kdy bude ta svatba? Zatím tu není určena doba, ale popsán stav, kdy se na svatbu ženou i lidé, kteří zapomněli, že musí také přijmout to, co vždy žádal ten, kdo svatby zařídil. Na svatbu, kde je Bůh i Syn je třeba mít svatební oděv, který nabízí Bůh  a který se musí každý obléci sám.   ·  

11Když král vstoupil mezi stolovníky, spatřil tam člověka, který nebyl oblečen na svatbu.   Jaký je to svatební oblek?   ·  

Zjevení Janovo 7, 9Potom jsem viděl, hle, tak veliký zástup, že by ho nikdo nedokázal sečíst, ze všech ras, kmenů, národů a jazyků, jak stojí před trůnem a před tváří Beránkovou, oblečeni v bílé roucho, palmové ratolesti v rukou.   ·  

Římanům 13, 14nýbrž oblečte se v Pána Ježíše Krista a nevyhovujte svým sklonům, abyste nepropadali vášním.   

 A ve Zjevení: ·  

Přece však máš v Sardách několik osob, které svůj šat nepotřísnily; ti budou chodit se mnou v bílém rouchu, protože jsou toho hodni. ·  
5Kdo zvítězí, bude oděn bělostným rouchem a jeho jméno nevymažu z knihy života, nýbrž přiznám se k němu před svým Otcem a před jeho anděly.     ·  
7Radujme se a jásejme a vzdejme mu chválu; přišel den svatby Beránkovy, jeho choť se připravila 8a byl jí dán zářivě čistý kment, aby se jím oděla.“ Tím kmentem jsou spravedlivé skutky svatých. 10Velmi se veselím z Hospodina, má duše jásá k chvále mého Boha, neboť mě oděl rouchem spásy, zahalil mě pláštěm spravedlnosti jak ženicha, jenž si jako kněz čelenku bere, a jako nevěstu, která se krášlí svými šperky.   

 Ten oděv není to pozemské, co vnímáme smysly. Bílá barva  představuje čistotu duše. Člověk  přece jde na setkání s Bohem  a jeho duše musí být čistá Kristovou spravedlností a láskou.   

 Konec podobenství:   ·  

12Řekl mu: ‚Příteli, jak ses sem dostal, když nejsi oblečen na svatbu?‘ On se nezmohl ani na slovo. 13Tu řekl král sloužícím: ‚Svažte mu ruce i nohy a uvrhněte ho ven do temnot; tam bude pláč a skřípění zubů.‘ ·
14Neboť mnozí jsou pozváni, ale málokdo bude vybrán.“     

 Závěr je krutý, bohužel, ale i varováním. Kolik lidí si dnes myslí, že jim patří nebe, ale nemají  na  to duchovní oděv.   ·  

Matouš 7, 21Ne každý, kdo mi říká ‚Pane, Pane‘, vejde do království nebeského; ale ten, kdo činí vůli mého Otce v nebesích.      
Vložil: Tomas v Středa, 16. listopad 2022 @ 10:28:23 CET (249 čtenářů)
Více... | 23 komentáře | Život víry | Skóre: 0



Teologie: Ježíšův barák a oblečení kněží podle Mojžíše???
Žhavá témata

poslal Frantisek100

11Přišel do svého vlastního, ale jeho vlastní ho nepřijali. ·  


12Těm pak, kteří ho přijali a věří v jeho jméno, dal moc stát se Božími dětmi. ·  

13Ti se nenarodili, jen jako se rodí lidé, jako děti pozemských otců, nýbrž narodili se z Boha. ·  
14A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.  

 Pán Ježíš přišel na svět chudý. To odpovídá i místo, kde se narodil. Měl snad nějaký osobní majetek?   

 Jeden zdejší křesťan napsal:  

  To, že měl Ježíš svůj dům, ví každý, kdo se dostal ve čtení až k Ježíšově službě v Kafarnaum. Tak nezamlouvej, že Ty jsi se na dům ve 30 nezmohl (a já také ne), když už jsi měl blbé hemzy.      

Zajímavé. Tak měl dům. Ale neměl paláce  a zlato jako papež a ostatní hodnostáři.     Co mně však překvapilo je tvrzení katolíka Martina:  

  To je tvá mouková nedostatečnost. Ty předspisy ohledně liturgických úkonů nejsou přeci dílem židovských vůdců jak píšeš. Z Bible musíš vědět a čteš to v Exodu, že předpisy stanovil Mojžíšovi Hospodin    Já nediskutoval o občanské společnosti, ale o nažízení stanovená Bohem. Ale tvůj rozum to nebere...Píšeš, že vzorem pro Církev měl být Ježíš a židovští vůdci. A v tom je tvá mouková nedostatečnost. Ty předspisy ohledně liturgických úkonů nejsou přeci dílem židovských vůdců jak píšeš. Z Bible musíš vědět a čteš to v Exodu, že předpisy stanovil Mojžíšovi Hospodin a ty zde drze hodíš odbočku a začneš plácat hovadiny o pravdě Jana Husa. Tymísto abys byl svědkem zdravé víry životní moudrosti se zde denně koupeš v diskusních sračkách a nemám jiný vhodný a razantnější výraz jen abys dokázal jaký jsi vlastně náboženský hlupák a nevzdělanec.   

Takže Bůh nařídil, aby se kněží tak výrazně lišili od Pána Ježíše?? Pak není divu, že i jejich učení je jen podvod na lidech.   Přestávám rozumět křesťanství. Kde je pravda???                      
Vložil: Tomas v Čtvrtek, 10. listopad 2022 @ 11:03:05 CET (742 čtenářů)
Více... | 70 komentáře | Teologie | Skóre: 0



Kontrasty: Pán je Láska a Spravedlnost
Žhavá témata

poslal Zbyva10let

Ahoj všichni,
díky moc za vaši věrnost Pánu a hledání Pravdy. Jelikož furt někdo něco píše, 
tak bych nechtěl dělat chytrýho, jenom bych rád přidal pár co nejstručnějších 
bodů z trochu jiného pohledu... ideálně z Pánovy perspektivy...
+ hlavně aby vám to pomohlo jako event. připomenutí dobrých věcí na Cestě do Nebe


Vložil: Tomas v Čtvrtek, 10. listopad 2022 @ 11:01:57 CET (415 čtenářů)
Více... | 8015 bytů | 26 komentáře | Kontrasty | Skóre: 0



Teologie: Nesmrtelné tělo Ježíše Krista?
Kritika bludů

poslal gregorios777

Ježíš prý byl nesmrtelný a vzdal se toho pouze na tři dny....

Vložil: Tomas v Čtvrtek, 10. listopad 2022 @ 11:00:25 CET (251 čtenářů)
Více... | 992 bytů | 15 komentáře | Teologie | Skóre: 0




Stránka vygenerována za: 0.49 sekundy